Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna představce na MTB

Od: kevin odpovědí: 19 změna:
Dobrý den,
koupil jsem nový nastavitelný představec.
Chtěl bych se poradit, jak jej vyměnit?
Původní je tam pevný.
Tento jsem koupil specialisteelektrokol.cz/...
Zvrchu vidím šroub na imbus, jen ten povolit a ještě před tím sudat řidítka?
Děkuji

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Myslím, že to nebude pasovat. Ten představec s imbusem shora je dlouhý šroub, který uvnitř trubky vidlice sune na tření klínek a díky tomu třením drží představec.

Imbus se vyšroubuje asi na 10mm a opatrně se přes dřívko do jeho hlavy uhodí kladívkem, aby klínek pustil trubku a šlo volně otáčet řidítky vůči vydlici a šel případně představec demontovat.

 

kevin

To se mi nezdá, to máte nějaké starší představce na starší MTB ne?

Principy jsou stejné. Vyfot ten starý.

Samozřejmě...Gumídek si buď dělá legraci (což bych se zase tak moc nedivil), nebo píše hlouposti. Na fotce jsou představce ze začátku století (toho minulého století).
Ahead je nasazen na jinak než staré představce. Svěřte to někomu, kdo tomu rozumí (už kvůli riziku přetažení šroubů v hliníku -momentový klíč asi nemáte).
Gumídku, tohle co myslíte Vy se na MTB nepoužívá už dobrých 20 let..

Martine, na kole nejezdím. Nicméně jsem vycházel z této informace:

Zvrchu vidím šroub na imbus, jen ten povolit a ještě před tím sudat řidítka?
Děkuji

Ahead má imbusy co jsem koukal ze strany. Navíc tazatel psal, že původní představec je pevný. Nevím, co si pod tím představit. Proto jsem bral i tuhle možnost. Nicméně potom nechápu dotaz. Povolit imbusy a s citem utáhnout. Na kole asi nebude používat ráčnu 1/2, aby je přetáhl.

Inbus shora je, ale je tam proto, že drží uvnitř v rozpěrného ježka a seřizuje se tím vůle v ložiscích.
Je tam třeba cit aby to člověk nepřetáhl a to jak ten inbus shora, tak ty dva šrouby držící představec na sloupku vidlice.
Je také určitá "šance", že bude potřeba sloupek vidlice trochu zkrátit.
Jistě že to není úplná věda, ale pokud to tazatel nikdy nedělal, měl by mu to buď někdo ukázat, nebo udělat.

Jo, tak jestli jde i o přesné zakrácení trubky k vůli estetice a nepřetažení ježka v trubce, tak pak to není úplně snadné. Díky za objasnění.

runner*

pro kevina:

pokud je výška původního a nového představce rozdílná, a to tak že nový představec je nižší, pak se může opravdu stát že sloupek vidlice ti "vyleze" nad nový představec a nebudeš schopen vymezit vuli v ložiscích vrchním imbusem. Řeší se to buď zkrácením sloupku vidlice nebo doplněním podložky vhodné výšky nad představec. Pokud se jedná o pár milimetrů, neřešil bych to zkracováním sloupku ale právě podložkou.

Jinak jak už tu padlo, vrchním imbusem pouze vymezuješ vůli v ložiscích hlavového složení. Dotahuješ postupně a občas si otočením řidítek zkontroluj zda jsi nepřetáhl. Za pevné spojení představce s vidlicí jsou odpovědné dva impusy na straně představce. Ty musíš dotáhnout pevně ale s citem (hliník). A dotahovat postupně horní/dolní.

Pro Martina: Gumídkovy představce jsou sice staré, ale ne zas tak moc. Stejný jsem měl na mámině Esce, se kterou jsem jezdil do hospody. Byla rok výroby 1950+. V tom představci se protáčely řidítka, což společně s přibývajícími pivy vedlo k tomu, že jsem několikrát vyzkoušel kvalitu škarp a 2x se projel i po asfaltu. Bez následků pro jezdce, ne tak pro nové rifle. Proto si ty barokní tvary pamatuju .

Já měl tyhle představce na horském kole z roku 99

gumidek: Ano, ale ten představec z druhé fotografie, nikoliv z té první Byt princip je samořejmě stejný.

 

 

orion*

0x

Demontáž ahead představce:
Sundat řídítka
Povolit šrouby v objímce představce (svírá trubku vidlice)
Vyšroubovat ven imbus v horní části představce (tlačí představec k hlavovému složení)

 


0x

K tomu představci který jsi koupil potřebuješ odpovídající hlavovou trubku nebo hlavový adaptér. Trubka musí pasovat do vidlice a musí se tam pečlivě zafixovat, a na druhé straně do ní musí přesně pasovat představec. Pokud to nepůjde, tak je nutný adaptér, na spodní straně průměr do vidlice, na horní straně s průměrem pro představec. Pečlivě utáhnout, protože sebemenčí točivá vůle při jízdě může být cestou do krematoria.

orion*

Tak teď jste tazateli naprosto zamotal hlavu. Podle komunikace to vypadá, že tazatel má kolo s ahead vidlicí s krkem 1.1/8, výměna představce je tedy naprosto banální, sundá starý a dá nový. Samozřejmě za předpokladu, že se představec na krk vidlice dá nasunout tak, aby horním imbusem bylo možno seřídit vůli v ložiscích hlavového složení. Pokud pod nasunutým představcem zůstane mezera, musí koupit podložku, která se vloží mezi představec a hlavové složení. To co popisujete je případ, kdyby měl vidlici se závitem, což se snad na horských kolech vůbec nepoužívá.

runner*

Tak to me zajima. Proc by potreboval nejaky adapter? Predpokladam, ze kdyz si vybral Ahead predstavec s prumerem 1.1/8" tak stejny prumer ma sloupek jeho vidlice..

 

kevin

Dobrý den,
tak výměna se nakonec zdařila a vše naštěstí sedí a nemusel jsem nic složitě opravovat.
Akorát nevím jak moc se má dotahovat ten horní šroub, který podle vašich popisků vymezuje hlavové uložení.

S citem...velmi s citem.

V ložiscích nemůže být vůle, řidítka se musí lehce otáčet.

Ale pozor, ten horní šroub se musí utáhnout dříve, než ty dva šrouby držící představec na krku vidlice.

kevin

Děkuji, ještě zkontroluji vůli a zkusím otáčet řidítkama, zda jdou tak akorát.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]