Nejste přihlášen/a.
Myslím, že to nebude pasovat. Ten představec s imbusem shora je dlouhý šroub, který uvnitř trubky vidlice sune na tření klínek a díky tomu třením drží představec.
Imbus se vyšroubuje asi na 10mm a opatrně se přes dřívko do jeho hlavy uhodí kladívkem, aby klínek pustil trubku a šlo volně otáčet řidítky vůči vydlici a šel případně představec demontovat.
Martine, na kole nejezdím. Nicméně jsem vycházel z této informace:
Zvrchu vidím šroub na imbus, jen ten povolit a ještě před tím sudat řidítka?
Děkuji
Ahead má imbusy co jsem koukal ze strany. Navíc tazatel psal, že původní představec je pevný. Nevím, co si pod tím představit. Proto jsem bral i tuhle možnost. Nicméně potom nechápu dotaz. Povolit imbusy a s citem utáhnout. Na kole asi nebude používat ráčnu 1/2, aby je přetáhl.
Jo, tak jestli jde i o přesné zakrácení trubky k vůli estetice a nepřetažení ježka v trubce, tak pak to není úplně snadné. Díky za objasnění.
pro kevina:
pokud je výška původního a nového představce rozdílná, a to tak že nový představec je nižší, pak se může opravdu stát že sloupek vidlice ti "vyleze" nad nový představec a nebudeš schopen vymezit vuli v ložiscích vrchním imbusem. Řeší se to buď zkrácením sloupku vidlice nebo doplněním podložky vhodné výšky nad představec. Pokud se jedná o pár milimetrů, neřešil bych to zkracováním sloupku ale právě podložkou.
Jinak jak už tu padlo, vrchním imbusem pouze vymezuješ vůli v ložiscích hlavového složení. Dotahuješ postupně a občas si otočením řidítek zkontroluj zda jsi nepřetáhl. Za pevné spojení představce s vidlicí jsou odpovědné dva impusy na straně představce. Ty musíš dotáhnout pevně ale s citem (hliník). A dotahovat postupně horní/dolní.
Pro Martina: Gumídkovy představce jsou sice staré, ale ne zas tak moc. Stejný jsem měl na mámině Esce, se kterou jsem jezdil do hospody. Byla rok výroby 1950+. V tom představci se protáčely řidítka, což společně s přibývajícími pivy vedlo k tomu, že jsem několikrát vyzkoušel kvalitu škarp a 2x se projel i po asfaltu. Bez následků pro jezdce, ne tak pro nové rifle. Proto si ty barokní tvary pamatuju .
gumidek: Ano, ale ten představec z druhé fotografie, nikoliv z té první Byt princip je samořejmě stejný.
K tomu představci který jsi koupil potřebuješ odpovídající hlavovou trubku nebo hlavový adaptér. Trubka musí pasovat do vidlice a musí se tam pečlivě zafixovat, a na druhé straně do ní musí přesně pasovat představec. Pokud to nepůjde, tak je nutný adaptér, na spodní straně průměr do vidlice, na horní straně s průměrem pro představec. Pečlivě utáhnout, protože sebemenčí točivá vůle při jízdě může být cestou do krematoria.
Tak teď jste tazateli naprosto zamotal hlavu. Podle komunikace to vypadá, že tazatel má kolo s ahead vidlicí s krkem 1.1/8, výměna představce je tedy naprosto banální, sundá starý a dá nový. Samozřejmě za předpokladu, že se představec na krk vidlice dá nasunout tak, aby horním imbusem bylo možno seřídit vůli v ložiscích hlavového složení. Pokud pod nasunutým představcem zůstane mezera, musí koupit podložku, která se vloží mezi představec a hlavové složení. To co popisujete je případ, kdyby měl vidlici se závitem, což se snad na horských kolech vůbec nepoužívá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.