Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Typy chování cyklistů

Od: emanuel* odpovědí: 41 změna:

Mám takovou mou teorii o typech cyklistů. Chtěl bych bych se zeptat, zda mé rozdělení vystihuje realitu. Nebo jak to... vnímáte vy.

Typ A /děcka s rodičema, senioři/ jezdí na kole opatrně (pomaléš), využívá přechodů, nevadí jim jízda po chodníku - chování blízké chodcům

Typ B /vyježděnější cyklista/ jezdí rychléš, nevyužívá moc přechody - na kole spíše jako automobil po silnici

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Ono bych těch "skupin a podskupin" bylo daleko více.

Obecně vzato ale jsou pro řidiče daleko nebezpečnější lidé ze skupiny "A" než lidé ze skupiny "B". Jistě že se najdou i vyjímky, ale v drtivé většině tomu tak je.

Jako cyklistovi (dnes nikoliv silničáři, ale MTB) mi často typ "A" vadí, protože vyvolává nebezpečné situace (nejen na silnici, ale i uprostřed lesa).

I ze strany řidiče motorového vozidla jsem na tom s názory na obě skupiny stejně.

 


1x

Ještě chybí skupina: mládež letící na elektrokole cestou necestou

a rychle jedoucí důchodci na elektrokolech /to jsem já a několik dalších, dva známé jsem málem přejela a několikrát spadla/

 

kami123

1x

Nevystihuje.

C/ Ostatní - nemalá skupina

 


1x

Co skupina cyklistů salámistů? Příklad podzimní brzká tma. Kolo bez jedinného světýlka, nemá odrazky, na něm jede nějaký exot celý v černém. Nerespektuje nic, neukazuje nikam, sjede z chodníku nebo vyjede z vedlejší na hlavní a je mu jedno, že auta za ním musí brzdit protože v protisměru něco jede.

Za to bych dával několikatisícové pokuty.
Přitom výběr světel, která jsou vidět na stovky metrů je velký..až obrovský. A cenově je to pár stokorun.
asd1

To neni salámista ale debil nebo sebevrah. Skopnout do škarpy a sebrat ventilky. A to píšu jako cyklista...

Nejhorší je, že pokud takového blba někdo přehlídne a sejme, tak má velký problém se zabitím z nedbalosti.. Podobně jak ožrala ležící za zatáčkou přes silnici (takovýho blba už jsem taky potkal)

asd1: Přesně tak. Letos mám víc kilometrů na kole než v autě. Ale když potkám neosvětleného cyklistu, mám sto chutí zastavit a nafackovat mu.

 

tyler

1x

Jako vyježděnější cyklista se zásadně držím chodníků (cyklostezky). Nenávidím ten pocit, kdy mě míjejí auta, vždy si v takových situacích říkám, které bude to poslední? Navíc, jako řidič moc dobře vím, čeho jsou tito účastníci schopni. Ti v autech se častokrát nevěnují řízení (mobily, rádia,dneska už i zabudované tablety kde se dá furt něco nastavovat a mačkat) a ti druzí zase jezdí metr od krajnice, aby nejeli po tom štěrku a nepíchli kolo a tím pádem brzdí provoz a psychicky deprimují všechny za sebou.

V zásadě by se dalo souhlasit s těmi hlavními body, ale skupin a podskupin bude daleko víc. Asi jako u všeho, nic není jen černé a bílé.

 


0x

Jen počkejte po Novém roce, až je nebudete smět ani předjet ..

To už se těším...

No co. Dojedu ho na dotyk, zatroubim, on se lekne, posle to do prikopu a silnice je volna.

kami123

Právně je to bezchybné.

Tedy až na to troubení.

Troubit můžeš, jen pokud je to nutné abys odvrátil nehodu.

Například ho ale mužeš klaksonem něžně upozornit, že ho hodláš předjíždět , aby pak leknutím nespadl do příkopu.

asd1

Ra 252 - Němčouři mají mimo město minimální odstup dokonce 2 metry (a to i od chodce) a problém s předjetím tam opravdu nemají, tak nešiř paniku. Je to předpis na hovada který po okrece valí 110 a švihnou to zrcátkem 20 cm od cyklisty, zatím to bylo pokud ho nesundal tak žádný předpis neporušil.

Axus potichu přijet těsně za zadek a zatroubit - to je na přesdržku, je to na úrovni pokusu o vraždu - lekne se tak že klidně spadne a auto ho rozšmelcuje. Takže až tě za to někdo vytáhne z auta a rozbije hubu tak plným právem. Podobným kokotům jsme na švihu klidně okopli dveře a když zastavil a držkoval tak sebrali klíčky a hodili do pole. A mohl být rád že přes tu hubu nedostal. Někdy vlez na kolo a jeď se projet at to vidíš z druhý strany... Ty budeš takovej týpek co klidně vybrzdí moc pomalý auto který v obci jede přesně 50 a děsně tě zdržuje, že?

Bude to ovšem vyžadovat osadit zákaz vjezdu cyklistů na mnoha komunikacích.

Silnice v ČR totiž primárně neslouží rekreaci.

asd1

Silnice v ČR slouží každému kdo po ní chce a může jet. Mmch. zákaz bezdůvodného pojíždění platí pouze pro motorová vozidla. Takže s nějakým tvým určováním kam a kdy se na kole smí jet jdi laskavě do p...,

Brzy budou silnice jen pro kola, protože se bude vybírat emisní mýto
rw252: Kdybych připustil zcela zvrácený a nesmyslný názor který máte...
Znamenalo by to tedy, že ani Vy nesmíte použít auto a vjet s ním na silnici, pokud s rodinou jedete na dovolenou, nebo na výlet. To je přece také rekreace. OK?

Pokud budu bránit ostatnímu provozu jízdou rychlostí 10 km/hod bez možnosti předjetí ..

Mimochodem - vozka s oslem je menšina mnohem menší, neměl by být ještě víc zvýhodněn? Třeba, že by se k němu nesměl nikdo přiblížit na 30 metrů a to včetně protisměru?

runner*

ra252®

vozka s oslikem to ma dobry, stejne jako pomaly traktor. Na ne vetsina ridicu reaguje normalne a predjizdi je az kdyz je to bezpecne. U cyklistu toto ale neplati, rada ridicu totiz cyklistu predjizdi jako by tam ten cyklista vubec nebyl.

Takže zakážeme předjetí cyklisty úplně? Jsou desítky kilometrů silnic, kde to od 1.1. opravdu nepůjde ..

runner*

ra252®

Máte pravdu, pokud na uzke silnici potkate cyklistu a zaroven pojede auto v protismeru, tak budete muset s predjetim cyklisty pockat, stejne jako to udelate u toho pomaleho traktoru. Ja vyznam toho zakona vnimam tak, ze si ridic bude muset rozmyslet zda muze cyklistu bezpecne predjet. Doposud zadne takove pravidlo nebylo, takze pokud me ridic pri predjizdeni liznul zrcatkem zadneho prestupku se nedopustil. Ja jako cyklista nechci ridicum delat potize jezdim dost defenzivně, chci se vratit zivy a zdravy. Stava se ale ze me obcas ridic predjede tak jako bych tam na te silnici ani nebyl a tady vidim smysl toho povinneho odstupu.

Píšu o desítkách kilometrů lesních a horských asfaltek na kterých nepůjde cyklistu předjet vůbec. Tam budou muset mít zakázaný vjezd. A paradoxně - mnohé jsou na mapách značený jako cyklo ..

ra252: To je zajímavé, že přesně na těchto typech silnic a silniček se s motoristy jako cyklista nemám problém "domluvit". Když to jde, ukážu jim že mají volno, OBI předjedou, poděkují, já jim zamávám a není co řešit.
Ano, 1,5m odstup pokud by byl PČR striktně vyžadován vždy a všude, je absolutní krávovina a jako cyklista ho nepožaduji a jako motorista s ním nesouhlasím.
runner*

Odstup 1.5m je leckde zbytecne hodne, ale presto jako hloupost mi to neprijde. Nejak vymezena ta vzdalenost byt musi a pokud by tam dali 0.5m tak se nezmeni vubec nic. Premerovat tu vzdalenost nikdo nebude. Ja myslim, ze neni cilem postihovat ridice, kteri predjedou cyklistu s mensim odstupem na bezpecnem miste.

runner: Není možné vyžadovat něco, co reálně nejde dokázat změřit.
Často se na cestách kudy jezdím na kole, míjím s nějakým autem s odstupem jen 30cm a vzhledem k situaci, vzájemným rychlostem a dalším okolnostem, to není vůbec nebezpečné a nevadí mi to. Stejně tak si dokážu představit situaci, kdy ten 1,5m bude odstup absolutně nedostačující a nebezpečný.
Předjíždění by mělo být bezpečné s ohledem na aktuální situaci a další okolnosti.

Komické je, že pokud jedu proti cyklistovi, mohu ho minout ve vzdálenosti 1 cm. Pokud ho míjím zezadu, pak musím ve vzdálenosti nad 150 cm.

asd1

Ra 252 když jedeš proti tak tě vidí, a švihnout s 1 cm odstupem můžeš i 8 kolovou Tatru s pískem.

Auto smrdí a zabírá mnohem víc místa než kolo, tak by se taky mohly zakázat auta , hlavně ty co jedou na rekreaci - m,áš jet vlakem nebo na kole.

Martin to nezměření - němčouři boční odstup změřit umí bez problému, podobně jako umí změřit odstup menší než "halb tacho" a ocenit podle sazebníku odstup/ rychlost.. Ale nevim o případu že by boční odstup nějak používali k šikaně a pokutovali někoho kdo ve městě objel kolo 140 cm od něj..

asd1: Ale ano, pokud se řidič nebude hádat, tak to PČR "změří". Pokud by došlo ale na odvolávání..a co já vím, třeba na soud, už to zdaleka nebude tak "jednoznačné" (nemluvím o předjíždění ve vzdálenosti 10cm, tam to bude jasné-v případě fotografie z "čelního profilu"). Tady je ale problém v tom, že je předepsán odstup (v praxi nezměřitelný), ale není nic, co by bylo při předjíždění cyklisty vztaženo ke vzájemné rychlosti. Pokud budu šlapat do prudkého kopce rychlostí 10km/h a rychlostí 30km/h mne předjede auto s bočním odstupem 50cm, budu v pohodě. Pokud mne ale v tomtéž místě předjede s bočním odstupem předpisových 1,5m, ale jeho rychlost bude 90km/h, bude to horší než v případě předchozím. Přitom ale u v tom "lepším" případě odstup porušil a v tom horším kupodivu nikoliv. A ještě abych to vyšperkoval, uvažujme vpravo po směu jízdy svodidla, nebo zeď.

Jediné pravidlo by mělo být "předjíždět rozumně a s ohledem na všechny další okolnosti".

 

 


0x

Skipina O - ozralove, co to bez osvetleni sneruji v noci z hospody rychlosti chuze od pangejtu k pangejtu

joudic*
proto je to lepsi autem, odpada problem s rovnovahou

 

marf*

0x

Jistější je rozdělění podle typu užívaného kola.

M: Nejpomalejší a poměrně rozvážné je kolo městské. Dojezd do práce, na nákup. Občas po chodníku. Má častěji blatníky a nosič.

T: Kolo trekové - na výlety v lehkém nezpevněném terénu a 20% po silničkách. Výlety s dětmi.

H: Kolo horské s tlustýma pneu obsahuje mládež jezdící hlava nehlava krajinou. Zablácené, bez blatníků.

S: Kolo silniční jede s vyzrálým cyklistou, s galuskama a prohání se šedesátkou po silnicích. 100km/den.

Elektrokola jsou spíš moped - pro lenošení, starostky a tak.

marf: Dobrý.. Ale "S" dám i na MTB.. Tudíž jsem podkategorie

 

joudic*

0x
moc to neresim, vsechno co je na ceste je pro me jen pohybujici se prekazka pri ceste do bodu B

 

liska5

0x

Kdepak. Co člověk, to individualita. Fyzicky i psychicky. A ještě těch typů kol a množství zkušeností v sedle, taky po čem jedou, kdy a kde... Jinak pojede mladý vyježděný sebevědomý cholerik, jinak bázlivá babka na vypůjčené ukrajině s taškama na řidítkách. A ta škála mezi tím je obrovská. Mám za život sakra najeto, vím o čem mluvím.

 


0x
No tak to už stačilo a můžeme rozebrat typy chování řidičů. Upřímně dost z nich by papíry mít vůbec nemělo a dost pochybuju, jestli je někteří skutečně mají.
1. Důchodce s kloboukem
2. Mladík s kšiltovkou a autem s tuzingem
3. Řidič až úzkostlivě dodržující pravidla a rychlost
4. Řidič dodržující pravidla, občas je ale poruší a nikomu tím neublíží
5. Mírný hulvát, občas jezdící relativně slušně
6. Větší hulvát, co prakticky nikdy nejezdí slušně
7. Úplný hulvát, který vůbec nikdy nejezdí slušně, a řidičák vzal bůh ví kde
A ještě bych přidal "chronický vytrubovač a alergik na cyklisty"
asd1

Spíš magor který jezdí vyloženě nebezpečně, koleduje si o prů... a že sebou vezme někoho kdo se k tomu náhodou přimotá.. A jezdí jich docela dost..

honzin*

Nejvíc mě udivuje ta obrovská rozpolcenost mnohých lidí za volantem. Absolutně si nelámou hlavu s dodržováním přepisů - rychlosti. Ale jakmile mě - cyklistu, dotyčný má předjet, tak se chová, jak ustrašený nováček, co úzkostlivě nechce vjet na plnou čáru, protože to je přece proti předpisům. Divné.

joudic*
@hozin cemu se divite, drtiva vetsina ridicu se ani neumi rozjizdet na semaforu, v jinych zemich uz jsou vsichni davno pryc, tady se teprv ten prvni chysta radit na dvojku pri rychlosti 20kmh

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]