Nejste přihlášen/a.
Dostala jsem dárek od rodičů novou elektrokoloběžku, kde je varianta jak bez sedátka tak i s ním ho tam domontovat. Zajímalo by mne, jak je lehčí se naučit jezdit, jestli ve stoje nebo v sedě a jaký způsob je více bezpečnější?
Pozor na legislativu aby to nebyla motorka se všemi důsledky... Problém vyskočí při bouračce pokud někoho zraníš nebo způsobíš škodu. A pozor veřejné komunikace jsou i polňačky a cyklostezky. Tj. stačí se srazit s někým na lesní cestě, zlomíš mu nohu, poletí tam vrtule a lítáš v tom ve statisících korun... Podobně úrazovka - pojištovna tě pošle do háje s plněním.
Pokud má 350W tak to není "elektrokolo" ale "moped" = řidičák, povinné ručení atd... Jinak to nesmí na veřejné komunikace tj. ani na polňačky nebo cyklostezky. Ostatně na 99% to bude napsaný v návodu.
Podobných jezdí spousta, policie to neřeší, ale problém vyskočí pokud nabouráš a někoho zraníš nebo způsobíš škodu. Stačí blbý silnější otřes mozku (bude ležet v bezvědomí), klidně tam přiletí vrtule a hned to máš za 100k které půjdou za tebou resp. rodičema a pojištovna to bude vymáhat.
Jak je to možné zpět do obchodu to zboží vrátit, když prodejce rodičům řekl, že není potřeba na tuto elektrokoloběžku řidičák ani povinné ručení, co teď s tím dělat, vyměnit za slabší model mezi 100-200W motor? Na první stupeň 10km/h.rychlost je též dost?
Koukni do návodu jak to je homologované, ale na 99% tam bude že to není na veřejné komunikace..
Prodejce lhal = zboží neodpovídá popisu = můžeš odstoupit od smlouvy. Z e-shopu můžeš odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu..
Aby to bylo "elektrokolo", tak může mít max. 250W a rychlost max. 25 kmh.
Jinak tyhle koloběžky - jezdí rychle, blbě to brzdí, špatně se s tim manévruje (malý kolečka ustřelujou, drncaj.. = je to hodně o hubu, cokoliv ti vleze do cesty tak nezabrzdíš a letíš na držku
Dornick 1kW platí pro dodatečně montovaný pohon. Pokud to je už z výroby tak je to max. 250W
Jsem se zběžně podíval do jednoho návodu a tam to očůrávaj větou "dodržujte zákony" a "dodržujte pravidla silničního provozu" - o tom že to je "moped" tj. registrace, povinné ručení, řidičák atd. ani slovo. To zjistí až když se vybourá na cyklostezce a bude to vyšetřovat policie...
150W moc nepojede a nosnost 60 kg = nebude bytelná, + minikolečka...
Držel bych se legálního maxima 250W/ 25 kmh, větší kola nejlíp nafukovací (výrazně míň drncaj, nevýhoda musí se dofukovat stejně jako klasický kolo).. Něco takovýho (ale nejsu koloběžkář) GoGEN Voyager S50/...
Bezpečnější je ta varianta, kde když zprudka zabrzdíte, tak nepřelítnete řidíta a nerozbijete si papulu o kandelábr.
Zkuste se naučit jezdit na motorce a pak přesedlejte na elektrokoloběžku. Třeba Kawasaki Ninja 1000SX. Když se na ní naučíte jezdit, tak si pak třeba na el. koloběžku ani nevzpomente
Kamarád, který má motorku Jawa 50 Pionýr typ 20 mne nestačil na moji elektrokoloběžce, která má dva silné bezkomutátorové elektrické motory s výkonem 1600 W a to jsme testovali na bývalém letišti, kdo má lepší akceleraci a pojede rychleji.Mne se povedlo na elektrokoloběžce vytáhnout až 97km/h.a jemu asi jen max 40-45km/h.na rovince.Proto souhlasím s tím, že by mělo být na všechny elektrokoloběžky povinné ručení a ŘP.jako na moped a povinná přilba pro všechny. Není to bezpečné, stačí nějaká překážka nebo kluzká vozovka a je na problém zaděláno, hlavně při rychlém brždění.
Z pohledu zákona je jezdec na el. koloběžce to samé jako cyklista. Hlavně helma by měla být samozřejmostí. Co jsem slyšel, tak úraz hlavy je tím nejčastějším úrazem na koloběžce.
To ve vás musejí mít rodiče velku důvěru, když jste dostala takový dárek. Elektrokoloběžka je dost nebezpečná.
Já bych volil zpočátku jízdu bez sedátka kvůli většímu vybalancování nerovností na vozovce. Až si zvyknete, tak klidně sedátko. Pokud vaše koloběžka přesahuje rychlost 25 km ale ne více jak 45 km potřebujete řidičák AM + ochrannou přílbu
V odkazu to tam je blbě, to psal redaktor z bulváru, lacinej článek bez korektury a ověření informaci, jen aby byly prachy za kliknutí...
Je to těžší než na kole a hlavně víc o hubu. Jezdí to docela rychle, blbě to brzdí (přepadneš dopředu) i manévruje (malý kolečka odskakujou, drncaj = ustřelujou). Pokud ti něco vleze do cesty tak letíš na držku Určitě se na začátech hodí chrániče jako na inlajny - přilba rukavice kolena lokty klidně i boky/kyčle a chránič páteře (batoh stačí) a pořádně si na tom vyzkoušet jak to zatáčí brzdí apod. Lepší hodit tygra navalenej jak DH sjezdař než pak v kratasech na štěrku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.