Nejste přihlášen/a.
Zajímalo by mne z hlediska staří elektrokol, jestli u modelu např.z roku 2016 kde je na nosiči ta velká baterie a středový motor Bosch se 3 stupněmi pomoci je podobná jízda u nového modelu horského elektrokola se stejnými parametry, výkonem 250W.? Jde mi o to, pokuď bych zkusil horkou novinku elektrokola moderní design, nenápadná tenká zapouzdřená baterie, menší motor vzhledem, je ta jízda podobná a pomáhá to stejně třeba do kopce, nebo je to velký rozdíl v pohodlnosti síle a akceleraci podobně jako Mercedes a Trabant? Pocity z jízdy model roku 2016 a 2021 jak moc u stejné třídy a značky znát ten rozdíl nepatrný nebo obrovský a kde především? Neměl jsem zatím možnost vyzkoušet úplně nové horské elektrokolo a porovnat to.
Pozicane som mal oboje : mestsky bajk s aku vzadu a horsky, s aku medzi prednym a zadnym kolesom, na sikmej casti ramu. Rozdiel robi celkove vybavenie, brzdy, tlmice, priemer a sirka kolies. Kym ten prvy bol dobry akurat na spevnene cesty do mesta, ten druhy nemal problem s lesnou cestou do 1200 m.n.m Prirovnal by som to skor k beznemu auticku "nakupna taska" do mesta versus SUV alebo rovno dzip.
Technologicky je stale aku litiovy, cim vacsia kapacita, tym tazsi. Musite si ujasnit, kde chcete jazdit (typ terenu a prevysenia) a aky dojazd pozadujete.
Pouhých 250 W výkonu nenadělá žádné divy, takový motorek opravdu slouží jako výpomoc při šlapání. Výhodou je, že není třeba ŘP. Základní charakteristikou elektromotoru je maximální točivý moment (záběr) už od nulových otáček. Kapacita baterie je pak rozhodující pro dojezd. Jestli jde o starý nebo nový model kola není rozhodující. Záběr je silnější u menších průměrů ráfků. Já mám 24" a motor 750 W, což dává docela impozantní zrychlení. Kapacita baterie je 12 Ah, což umožňuje dojezd 20 km úplně bez šlapání a vyveze mě to bez šlapání i do kopce. V prudších kopcích musím přišlápnout, ale jenom proto, že motor je v předním kole a to má tendenci hrabat. .
Jen tak mimochodem - "koloběžky" mají povolený příkon motoru 1000W. A jízdní vlastnosti a ovladatelnost nesrovnatelně horší
kepler: Vzhledem k tomu, že profesionální špičkový cyklista dokáže dlouhodobě podávat výkon cca 400W (a slušný amatér tak 250W) si nemyslím, že 250W přípomoci je tak málo..Naopak si myslím, že je to až dost, aby se 90% "lemtáků" na těch elektrokrámech "zabilo"..
Jistě, pokud se dodrží omezení na max. rychlost 25km/h, tak to na silnici není až tak moc. Ale v lese mezi stromy, nebo na kořenech a sypké šotolině, je to pro drtivou většinu lidí "až kam"..a za hranici jejich možností..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.