Nejste přihlášen/a.
Bude to hlavně o stylu jízdy. Sám mám velkou koloběžku s 1,3kW motorem na rychlé přesuny po městě a pohybuji se ve spotřebě okolo 23Wh/km. Nehledě na to, že mám 2 metry a lehce přes 100kg, jezdím stylem brzda/plyn, tak na elektrokole může být spotřeba zhruba poloviční. Teď už k nabíjení. 14Ah baterie nabíjená 6h, to může být nabíječka zhruba s 2,5A výstupem. Když připočítám účinnost nabíječky cca 85%, tak jedno nabití bude zhruba 0,6kWh. Při ceně elektřiny 4,7Kč/kWh to je 2,82Kč za jedno nabití. Pokud se akumulátor nabije 3x týdně, 4 týdny v měsíci, odpověď je tedy 33,84 Kč měsíčně.
Moje baterie má 576Wh (48V 12Ah) a najedu na ní zhruba 25km. 1km mě tedy stojí 0,13Kč.
@stir Jedná se o vlastní stavbu. Průběh stavby jsem publikvoal na blog, celkem jsou 3 díly: hobbyelektro.eu/...
23it23: Nemám tyto "elektrokrámy" rád, ale objektivně musím říct, že to máte krásně udělané a na profesionální úrovni. Gratuluji.
Akorát je nelegální, takže stačí někoho nabourat a bude veselo... Doma na zahradu dobrý, na veřejnou komunikaci s tim vyjede jen ten co nedomýšlí možné následky...
Je to papírově moped = schválení, řidičák, POV. Srazí se na cyklostezce, zraní a už to bude lítat... Do bouračky ho nikdo řešit nebude, ale po ní ano...
Převyšovat náklady jízdy v autě? To si nemyslím. Přece už jen tankování benzínu vyjde dráž. Náklady na pořízení auta, výměna oleje a ostatních věcí, servis, pneu..a to nepočítám placení povinného ručení a stk emise.
Je pravda že elektrokolo je nákladnější než obyč kolo, ale oproti autu pořád jezdím skoro zadarmo. Taky záleží, jak se dotyčný bude o tu baterii, která je nejdražší součást kola, starat.
Ale zase, at už se jedná o elektro nebo obyč kolo, je to pro většinu lidí koníček a tam se takto kalkulovat penězi nedá. Pořídil jsem si taktéž elektrokolo..ne že bych byl nějak už moc starý..na normálním kole bych jel pořád slušně, ale v práci jsem celý den na nohách a kolo miluju..a tohle je pro mě super kombinace. A musím říct, at se to některým nebude líbit, s ekolem si to víc venku na výletech a i při cestě do práce víc užívám..nemůžu si ho vynachválit. A to jsem jezdil za mlada na kole závodně, pak na horákoch nějaké mtb maratony..ted už jen rekreačně na kochačku na ekole.
mernet> nechce se mi věřit, že píšete takový názor, podle toho co píšete o sobě. Zkusil jste si někdy rozpočítat náklad na 1 km nějakého "hobíka", co dá za kolo třeba 60 - 100 tis., spotřební materiál (řetěz, pláště, koutouče, destičky, kazety...). Taková hobby cyklistika je ku...vsky drahý koníček. Ježdění do práce Hummerem může být proti tomu nízkonákladová varianta.
ještě líbí se mi, jak někdo mohutně řeší, zda koupit na auto nový Barumky místo Goodyear a pak vyplázne několik tisíc za nový pláště na kolo a novou kazetu, jen proto, že má pocit, že mu to lépe pojede
mernet: Můj optimistický (velmi optimistický) výpočet je u MTB kola někde na 1,23Kč/km pouze za spotřební materiál, to se jedná o MTB střední cenové kategorie a osazení. U MTB (ale u silniček to je v podstatě stejné) s kompletním osazením Shimano XTR nebo Sram XG to může být reálně i 3-4x tolik, tedy 3,69-4,92Kč/km.
honzin: Tak ono to samozřejmě lépe pojede, to je zcela objektivní. Je ale samozřejmě otázka, zda to běžný hobík s nadváhou 20kg pozná...Člověk s ideální váhou to pozná zcela jistě.
No jasně že bych si mohl koupit kolo i dražší než auto. Pak taky záleží jak dotyčný to kolo využije a jestli má smysl vůbec něco takového kupovat při nájezdu pár set km ročně..takové znám taky. Něco jiného je jezdit na kole jako hobby nebo na závodech, kde komponenty odcházejí podstatně dřív, než když jezdím pianko..a řetěz, kazeta, brzd.destičky mi vydrží velmi dlouho. Navíc, kolo si kompletně servisuju doma sám, což u auta moc dobře nejde že.
Ale jak jsem psal, pokud jde o koníček-a to v podstatě ve většině případů jde, tak je blbost se bavit o tom, kolik utratím za dobíjení baterie na kolo. No a pokud jde někomu pouze o to, aby se přepravil z bodu A do bodu B, tak si nebude kupovat kolo za 50tis, ale koupí bazarovou plečku za 1tis, o kterou se ani nebude starat, dokud to bude nějak jezdit a tam budou náklady 0.
mernet: Samozřejmě, jde o konkrétní situace..na pár set km ročně (a to drtivá většina lidí najede ještě méně) si opravdu kolo za 50-150-300tis Kč kupovat nikdo nebude.
Nedávno jsem ale poslouchal jednoho "elektrokolistu", který se chlubil tím, že na svém elektrokole najel za 10 let...10tis km. To bylo rozhodně minimálně na dvě baterie..a jeho náklad na km musí tudíž být (právě proto, že ten nájezd je směšný) více než 2Kč/km.
Jestli baterka stojí 15000.- a najedete ročně 2000km a životnost baterky bude 3 roky, pak jen za baterku dáte 2,50Kč/km. nevím, jestli mám správné odhady, kdyžtak mě opravte.
Ahoj, partner dělá elektrokola, tedy přestavuje normální kola na elektro. Mám motor v předním kole. Kolo Sobi 20, téměř bezúdržbové kromě foukání kol. 500 W/h. Cena za baterku 3 - 4 000 Kč. Jedno nabití dojede 50 km, když vůbec nešlapete. 30 - 50 000 km životnost baterky (5 let) - zhruba 500 až 1 000 nabíjecích cyklů. Amortizace baterky je potom přibližně 10 haléřů za 1 km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.