Nejste přihlášen/a.
Napiše mi někdo čím se liší drahé od levného kola? Dražši bude určitě těžši, no nevim jak to ma ovlivnit jizdu kdyz vazim 85kg, pevnější stavba, celé odpružení. Já najel už několik sto km a kolo mi někdo odcizil, jezdil sem na nějakým horským typickým standartním kole na max převody do kopce a nic mi nechybělo, a ptám se v čem sou dražší kola lepší?Nnevim jestli si mam koupti kolo za 6 tisíc, nebo za 15...děkuji jestli si někdo udělá čas na odpověd.
Dražší nebude těžší, poněvadž cena není od kila. Kolo za 6000 není kolo, je to dopravní prostředek z a do hospody a k tomu může stejně dobře sloužit i starší model po (pra)babičce. Chcete-li funkční kolo, rozuměj kolo, co se dá seřídit, nebude v cenové kategorii 6k. Před mnoha lety jsem nepřesvědčil švagra, že kupovat kolo za 6 v supermarketu je hovadina. Že prý koupíza 6 a uvidí, kdyžtak nějaké díly vymění. Vyměnil postupně všechno. Ovšem neušetřil...
Dražší kolo těžší?To slyším tedy poprvé. Ikdyž kolo nestojí jen podle toho kolik váží, ale je velice pravděpodobné, že čím kvalitnější a lehčí kolo , tím taky dražší .
To by asi byl článek na více stran formátu A4..
Ale ve zkratce..rozdíl je v osazení (komponentech), pláštích, vidlici, váze, materiálu rámu, pevnosti rámu a jeho zpracování..atd.
Dražší kolo je lehčí než kolo levnější (mnohdy se může jednat i o několik kilogramů).
MTB do 15-17tis má téměř ze 100% obyčejnou méně kvalitní vidlici..pružina-elastomer..pružina-ojej, vzduchová vidlice je až od cca 19tis výše.
Kolo za 6tis Kč..to je vhodné pro děti věku 7-12let, a i pro ně to není "nic moc".. Pro dospělého opravdu ne.
Pokud na kole jezdíte (jinam než pro rohlíky), tak je dražší kolo nutnost.
Za 47 let mi žádné kolo nikdo neukradl.
A dnes není problém to drahé (a ještě dražší) kolo velmi solidně zabezpečit.
P.S.: Do práce jezdím na staré "šunce" (32 let je tomu kolu), to je jasné. Ale na sport do terénu si ji opravdu nevezmu.
Ano v tom je rozdíl. Dva km pro rohlíky protože není hovado, aby vytahoval auto z garáže, nebo v neděli s rodinou na výlet. Jistě kdo chce sportovat a jezdit v náročném terénu potřebuje něco jiného. To jsou další hovada protože částo jezděj tam kam se nesmí ani pěšky. To se týká i čtyřkolek. Měl jsem po revoluci kolo Olpram. Děsná reklama. Snad to založil náš reprezentant. Po prvním dešti všechno rezaté. Druhé asi za 6000 Kč. Trochu levnější. Doprodej. Vydrželo všechno i přes mizernou údržbu. Ovšem ne ze supermarketu. V žádném případě. Až po letech mimo řetězu se vysypal kuličkový střed. Ledva po opravě se tam dali ložiska tak si pro něj přijel jeden šmejd z Polska. A jen tak mimochodem odvezl ho i se zámkem. Těch kol bylo víc. A ti co mají pomáhat a chránit se na to vyprdli, až jim toho zloděje někdo přivedl až pod nos. Kam dal kola je již nezajímalo. Měli pachatele.
Rozhodně si kupte dražší kolo! Při správné péči vám vydrží léta. Já jezdím jen pár km do města, často i několikrát denně. Předchozí kolo bylo pořádné, měla jsem ho 20 let, prostě dosloužilo. Před 2 lety jsem chtěla teda nové kolo, zet naznal, že staré babě stačí za pár korun v akci v Globusu. Fajn, pěkné. Ovšem nedávno jsem jela rychle, chtěla přeřadit, spadl řetěz a od té doby furt cosi. Manžel říkal, že je to vychozené jako to staré kolo po 20 letech, mám strach na tom jet, stejně si budu muset koupit nové, je to fakt aušus. Vzpomněla jsem si na to přísloví - nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.
Nikde nepíšete, kde a jak často na tom kole budete jezdit. Využijete vůbec horské kolo? Pokud to budou vyjížďky mimo terén, zkuste gravel kolo. Užší pláště, bez nekvalitní odpružené vidlice (za tu cenu co uvádíte lepší pevná). Těžko radit když nepíšete k čemu to chcete.
S koly kolem 6ti tisíc osobní zkušenost nemám. Kdysi jsme se podobně levné kolo snažili každou chvíli známé opravovat na dovolené a to se nedalo. Kolo za 15tisíc není drahé kolo. Drahé horské kolo bude mít tuhá lehká zapletená kola, bezduše, karbonový rám a opravdu funkční vidlici. A to bude ten zásadní rozdíl mezi kolem za 60tisíc a za 30tisíc. Ale to vzhledem k rozpočtu není věc kterou řešíte. Hledáte nejlevnější funkční kolo ale nevím na jaké ježdění.
Jasně že vám každý bude ve všech oborech radit dražší a kvalitnější věc. Tak je to se vším, ale někde se prostě ušetřit musí. Kupuju kvalitnější hlavně jídlo, oblečení a obuv. To ostatní se dá většinou ošidit. Foták se skleněnou čočkou místo plastové je sice lepší, ale na fotkách z dovolené to moc poznat není. Zrovna tak kolo. Pokud opravdu nejste profi jezdec, stačí běžné kolo a pokud jezdíte na krátké výlety, tak i kolo levné. Já mám Olpram z výprodeje asi za 5000 už 10 let a jezdím na něm denně a o víkendech na výlety a krom řetězu a duší jsem neměnil nic.
Ten litrovy motocykl za 60 asi ale nebyl novy? Srovnavate nesrovnatelne, zamyslete se trochu nad tim, co jste napsal...
To je asi myšleno jinak. Prostě někdo má kolo za sto tisíc a myslí si, jaký je king a druhému stačí za 20 je spokojený. Dnes je potřeba přemýšlet, protože vyšší cena vždy neznamená lepší kvalitu, ale úplné šunty je také dobré nebrat. Teď babo, raď.
runner: On ten rozdíl mezi drahým a levným zbožím pozná ten, kdo umí plně využít jeho potenciál. Když budu jezdit na kole do hospody, tak je jedno, jestli mám bajk za pět nebo šedesát. To stejné s mobilem nebo autem. Jako třeba zlatokopka v BMW X6 co s tím neumí zaparkovat ani s asistentama, má to vyloženě na parádu stejně jako mobil za třicet.
Tak když jsem měl krám z bazaru co mi vydržel i přes ty kousky co jsem na něm dělal, proč by nevydrželo nové lepší kolo?
Často jezdím po lesích a nesmyslných terénech, takže preferuju velikost kola 27,5-29 a horská. Nevím, předpokládám že najezdím tak 100+km měsíčně jak kdy...
Jak teda obchody posílaj ty kola, je to lehká skládačka? A sou na nich už ty doplnky jako třeba odrazky a ty základní věci aby mě ještě nezastavovali policajti že nemám odrazku, musí se do toho něco ještě dokupovat a montovat?
Samozřejmě blikačky si koupím
Mám kolo za 5000, kamarád za 20000.
Jezdím s ním všude a pamatuji si když jsme si ty kola přehodili jen tak pro srandu tak nikdy nezapomenu jak blbě se mi na něm jelo.
Projel jsem se svým kolem snad už celý kraj a nikdy jsem neměl s ničím problém. Jenom řetěz měním a teď jsem měnil i vícekolečko.
Najeto bude mít určitě nějaký ty tisíce. Komponenty slouží stále dobře, přehazovačka základní od Shimana přehazuje asi stejně jako ta kamarádova drahá.
Svoje kolo bych neměnil.
Tohle je můj názor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.