Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdil mezi levným a drahým kolem

Od: jatrovyknedlice odpovědí: 50 změna:

Napiše mi někdo čím se liší drahé od levného kola? Dražši bude určitě těžši, no nevim jak to ma ovlivnit jizdu kdyz vazim 85kg, pevnější stavba, celé odpružení. Já najel už několik sto km a kolo mi někdo odcizil, jezdil sem na nějakým horským typickým standartním kole na max převody do kopce a nic mi nechybělo, a ptám se v čem sou dražší kola lepší?Nnevim jestli si mam koupti kolo za 6 tisíc, nebo za 15...děkuji jestli si někdo udělá čas na odpověd.

 

 

50 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Dražší nebude těžší, poněvadž cena není od kila. Kolo za 6000 není kolo, je to dopravní prostředek z a do hospody a k tomu může stejně dobře sloužit i starší model po (pra)babičce. Chcete-li funkční kolo, rozuměj kolo, co se dá seřídit, nebude v cenové kategorii 6k. Před mnoha lety jsem nepřesvědčil švagra, že kupovat kolo za 6 v supermarketu je hovadina. Že prý koupíza 6 a uvidí, kdyžtak nějaké díly vymění. Vyměnil postupně všechno. Ovšem neušetřil...

petrkucera

Dražší kolo těžší?To slyším tedy poprvé. Ikdyž kolo nestojí jen podle toho kolik váží, ale je velice pravděpodobné, že čím kvalitnější a lehčí kolo , tím taky dražší .

 

 


1x

To by asi byl článek na více stran formátu A4..

Ale ve zkratce..rozdíl je v osazení (komponentech), pláštích, vidlici, váze, materiálu rámu, pevnosti rámu a jeho zpracování..atd.

Dražší kolo je lehčí než kolo levnější (mnohdy se může jednat i o několik kilogramů).

MTB do 15-17tis má téměř ze 100% obyčejnou méně kvalitní vidlici..pružina-elastomer..pružina-ojej, vzduchová vidlice je až od cca 19tis výše.

Kolo za 6tis Kč..to je vhodné pro děti věku 7-12let, a i pro ně to není "nic moc".. Pro dospělého opravdu ne.

priklad1*

K smíchu. Ale pravda je, že ty dražší vhodné jsou. Hlavně pro zloděje.

Pokud na kole jezdíte (jinam než pro rohlíky), tak je dražší kolo nutnost.

Za 47 let mi žádné kolo nikdo neukradl.

A dnes není problém to drahé (a ještě dražší) kolo velmi solidně zabezpečit.

P.S.: Do práce jezdím na staré "šunce" (32 let je tomu kolu), to je jasné. Ale na sport do terénu si ji opravdu nevezmu.

priklad1*

Ano v tom je rozdíl. Dva km pro rohlíky protože není hovado, aby vytahoval auto z garáže, nebo v neděli s rodinou na výlet. Jistě kdo chce sportovat a jezdit v náročném terénu potřebuje něco jiného. To jsou další hovada protože částo jezděj tam kam se nesmí ani pěšky. To se týká i čtyřkolek. Měl jsem po revoluci kolo Olpram. Děsná reklama. Snad to založil náš reprezentant. Po prvním dešti všechno rezaté. Druhé asi za 6000 Kč. Trochu levnější. Doprodej. Vydrželo všechno i přes mizernou údržbu. Ovšem ne ze supermarketu. V žádném případě. Až po letech mimo řetězu se vysypal kuličkový střed. Ledva po opravě se tam dali ložiska tak si pro něj přijel jeden šmejd z Polska. A jen tak mimochodem odvezl ho i se zámkem. Těch kol bylo víc. A ti co mají pomáhat a chránit se na to vyprdli, až jim toho zloděje někdo přivedl až pod nos. Kam dal kola je již nezajímalo. Měli pachatele.

 


1x

Rozhodně si kupte dražší kolo! Při správné péči vám vydrží léta. Já jezdím jen pár km do města, často i několikrát denně. Předchozí kolo bylo pořádné, měla jsem ho 20 let, prostě dosloužilo. Před 2 lety jsem chtěla teda nové kolo, zet naznal, že staré babě stačí za pár korun v akci v Globusu. Fajn, pěkné. Ovšem nedávno jsem jela rychle, chtěla přeřadit, spadl řetěz a od té doby furt cosi. Manžel říkal, že je to vychozené jako to staré kolo po 20 letech, mám strach na tom jet, stejně si budu muset koupit nové, je to fakt aušus. Vzpomněla jsem si na to přísloví - nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.

priklad1*

Globus. To je ta. chyba. Jinak prodejny zabývající se prodeji jízdních kol šmejdy neberou. A určitě mají i kola okolo 6k.

Často mají i slevu na loňský model. Jde jen o kosmetiku.

 

runner*

1x

Nikde nepíšete, kde a jak často na tom kole budete jezdit. Využijete vůbec horské kolo? Pokud to budou vyjížďky mimo terén, zkuste gravel kolo. Užší pláště, bez nekvalitní odpružené vidlice (za tu cenu co uvádíte lepší pevná). Těžko radit když nepíšete k čemu to chcete.

S koly kolem 6ti tisíc osobní zkušenost nemám. Kdysi jsme se podobně levné kolo snažili každou chvíli známé opravovat na dovolené a to se nedalo. Kolo za 15tisíc není drahé kolo. Drahé horské kolo bude mít tuhá lehká zapletená kola, bezduše, karbonový rám a opravdu funkční vidlici. A to bude ten zásadní rozdíl mezi kolem za 60tisíc a za 30tisíc. Ale to vzhledem k rozpočtu není věc kterou řešíte. Hledáte nejlevnější funkční kolo ale nevím na jaké ježdění.

 


1x

Jasně že vám každý bude ve všech oborech radit dražší a kvalitnější věc. Tak je to se vším, ale někde se prostě ušetřit musí. Kupuju kvalitnější hlavně jídlo, oblečení a obuv. To ostatní se dá většinou ošidit. Foták se skleněnou čočkou místo plastové je sice lepší, ale na fotkách z dovolené to moc poznat není. Zrovna tak kolo. Pokud opravdu nejste profi jezdec, stačí běžné kolo a pokud jezdíte na krátké výlety, tak i kolo levné. Já mám Olpram z výprodeje asi za 5000 už 10 let a jezdím na něm denně a o víkendech na výlety a krom řetězu a duší jsem neměnil nic.

ringo: Štastný človek..Každému říkám, že pokud nepozná rozdíl mezi dražším a levnějším výrobkem (obecně), tak nemá smysl, aby kupoval dražší. Tak to prostě je..

 

eruer*

1x

Levne kolo nikdo neukradne. Drahe ano.

priklad1*

Poláci kradou co vidí. Pravda je, že když ukradnou levné na kterém odjedou a po cestě vidí lepší, tak to levné odhodí a vymění za jiné.

 

fugass*

1x
Syn ma 27,5 KTM. Nové stálo přes 20tis. Koupil jsem ho ani ne rok staré za 8 a snese nezkutečné zacházení. Nevím zda by to kolo za 6 toto vydrželo. Ale dát za kolo 50tis mi přijde jako scifi. 60 jsem dal za litrovou motorku a těch dílů je tam krapet víc než na kole. Vydržet to musí víc atd., ale zarytí cyklisté si budou svojí vidlici za 20, brzdy za 10, rám za 20 atd. hájit do nekonečna. Brzdy na moto, co musí zastavit stovky kilo, jsou přeci taky výkonné a nestojí to co předražené cyklistické.
k2

Ten litrovy motocykl za 60 asi ale nebyl novy? Srovnavate nesrovnatelne, zamyslete se trochu nad tim, co jste napsal...

To je asi myšleno jinak. Prostě někdo má kolo za sto tisíc a myslí si, jaký je king a druhému stačí za 20 je spokojený. Dnes je potřeba přemýšlet, protože vyšší cena vždy neznamená lepší kvalitu, ale úplné šunty je také dobré nebrat. Teď babo, raď.

fugass*
Asi tak. Nebyl nový. To ale nemění nic na tom, že 100tis za kolo je nesmysl i tak. To by muselo být ze zlata nebo kosmického materiálu. Pokud mam na moto titanové, nikasilovelé, karbonové a já nevím jaké materiály, tak z čeho je to kolo?
100tis za kolo je jistě nesmysl, tedy pro toho, kdo podobné kolo nevyužije. A vlastník (spokojený) kola za 20tis, ten kolo za pětinásobek prostě nevyužije.
Valentino Rossi má také motorku, která je ve srovnání s tou vaší zcela nesmyslně drahá, že? A rozhodně to nebude "jen" pětinásobek, ale dost možná padesátinásobek ceny té vaší.
Fugassi jestli to syna začne bavit a bude se chtít někam posunout, tak těch 20tis mu určitě stačit nebude. Ono je to vše o kilometrech, hodinách v sedle a pokud bude jezdit denně, přijdeš sám na to, že to bude chtít lepší přehazovačku, lepší rám atd atd atd. Já šel kupovat silničku až uprostřed sezóny, v půlce prázdnin, protože na jaře stála přes padesát tis a byla ve slevě za 44, chvilka dohadování a už to šlo na 37, pak si šel prodavač zavolat někam výš a nakonec jsem ji odvezl za 32. Ale celkem dlouho jsem ho lámal, mezitím vyzkoušel další kola ale tohle byla láska na první pohled A to jsem šel jenom na průzkum trhu, ale neskutečně mně sedla jak velikosti a geometrií rámu, tak celkovým posezem a ani za těch pět let jsem už na horské ani krosové kolo nesedl. Takže dá se koupit i nové kolo se 40ti % slevou a máš pravdu, nedokážu si představit, kolik na tom kole mají. Na druhou stranu je rozumné vyprodat v půlce roku i s menší ztrátou, protože pak v tom máš celý rok peníze a na jaře přijdou nové modely, tak ty původní by museli prodat ještě levněji. Jinak kamarád koupil silničku za stejnou cenu v hliníku a po roce a 11 tis km mu rám praskl. Řekneš je to v záruce, tak ok, ale měsíc výpadek cyklistu poznamená do konce sezony, pokud nemá na čem trénovat.
fugass*
Rossi má jistě mašinu za jiný peníze... Ale ten se tím živí a sponzoři mu jí dopřejou... Neříkejte mi, že na občasný projetí se, na cestu do práce...potřebujete kolo za 50? Pokud sečtu počet dílů na kole, tak mi řekněte co tam stojí 50 a více tisíc? A aby sedačka vážila 80 gramů a kvůli tomu stála 5tis.? To mi prostě přijde postavený na hlavu, vemu si jiný oblečení a pár dalších věcí a ušetřím kila. Za mě do dvacky strop a nebo loňský model ve slevě viz komentář vedle.
Na občasné projetí a do práce, na to si nikdo kolo za 100tis nekoupí. Člověk (byt amatér), jezdící 2x denně na trénink a amatérské i republikové závody, ten si rád koupí i dražší kolo (nebo několik kol).
Cena jakéhokoliv auta je také daleko vyšší, než cena váhy železa a hliníku potřebná k jeho výrobě.
Cena výrobku z je dána i tím, kolik kusů se ho vyrobí..
Já bych si nikdy nekoupil poštovní známku za milion, obraz za dva miliony, dům 40+3, ale přesto chápu, že někdo to ocení..
p
S těmi cenami kol je to taktika výrobců co nejvíc vydělat.
Koupíš si nějaký základní model a spousta věcí je vyrobena záměrně z bláta. Přehazovačka ma vůle. V pedálech nejsou průmyslová ložiska ale jen par kuliček kolem osy, to samé i jinde na kole. Kazeta se rychle sjede, vidlice se začne mít vůle po par tisícíh km a tak bych mohl pokračovat. To člověka nutí pak přemýšlet, že by si bylo lepší koupit kolo dražší aby tam nebyly ty nekvalitní komponenty a jsme rázem na částce převyšující 25 tisíc.
Určite by ty kola mohli byt i ty za 10-15 tis. mnohem kvalitnější, ale nejsou prostě cenová politika.
Vůbec bych se nedivil kdyby někoho servis kola vyšel za rok vic jak servis motorky.
fugass*
Nepopisoval jsem cenu komponentů jako kusu hmoty, ale jako výrobek - polotovar. Co stojí odpružená vidlice, hodně dobrá? 15 - 20 tisíc? A teď si vemte cenu 4 tlumičů do auta, které nesou víc jak tunu a vydrží 100 i více tisíc km. Za 20 tisíc máte komplet stavitelný podvozek H&R na audi A7 2010+,stavitelný výškově a tuhostně. Tak mi řekněte, kolik je zisk pro výrobce, když prodává vidlici za takovou raketu.
Dnes už se dávno nic neprodává podle ceny. Dříve se spočetly nějaké výrobní náklady, cena materiálu, k tomu pár procent marže a hotovo. Stejné ceny všude. Dnes cenu dělá nabídka a poptávka, jinak by třeba květák nemohl stát stovku. Je ho omezené množství a ten kdo na to má si ho koupí a šponuje ceny. A vždy si ho někdo koupí, protože mezi příjmy jsou extrémní rozdíly, inflace roste díky těm vysoko prijmovým a díky nim si taky nemůže koupit nějaké normální kolo a musí brát to nejlevnější, které ho v průběhu času vyjde dráž kvůli nekvalitnim komponentum nebo levnějšího materiálu. Proto je vždy důležité, jak často to kolo budu používat.
fugass*
Tomu rozumím. Vždy se najde bohatý, nebo na danou věc nadržený kupec. A jak psáno výše, být king a mít kolo za kilo a další 50kou ho tunit... Není poptávka, není nabídka. Tak proč by se to za ty peníze neprodávalo, když jsou lidi ochotní to zaplatit? Za mě to tu cenu nemá.
runner*
@fugas
Je to jak se vším. Jak může někdo dat za mobil 20tis když mobil za 6tis umí vesměs totéž. Proč si někdo koupí Octavii když za polovic může mít Dáčii? U kola nerozeznáte funkční rozdíl mezi sadou komponent SH XT a XTR. Rozdíl bude ve váze a v ceně. Na druhou stranu významně poznáte rozdíl mezi běžnými těžkými koly s měkkým výpletem a tuhými karbon koly. Každý máme nějakého koníčka a jsme tak ochotni za to své peníze dát. Pro mě je nesmysl mobil za 20tis ale na kole jezdím hodně a rád a kolo za 60tis mi pro mě
nepřijde úlet. Pak je to o tom kolik člověk vydělává a je schopen a ochoten za to dát, kolo za 100 už je pro mě drahé. Ale rozhodně nemám dražší kolo proto abych s ním machroval. A věřte že rozdíl mezi koly za 30 a za 60tis poznáte. Ale někdo to ocení někdo ne, to je celé.

runner: On ten rozdíl mezi drahým a levným zbožím pozná ten, kdo umí plně využít jeho potenciál. Když budu jezdit na kole do hospody, tak je jedno, jestli mám bajk za pět nebo šedesát. To stejné s mobilem nebo autem. Jako třeba zlatokopka v BMW X6 co s tím neumí zaparkovat ani s asistentama, má to vyloženě na parádu stejně jako mobil za třicet.

fugass*
Tak nějak ernie. A že takových pseudo soortáků cyklistů je... Hlavně že maj karbonový komponenty a kolo vyšlo na 8 pětek..
Runner přesně tak, u těch dražších kol je ten rozdíl sakra poznat, i když na pohled to nevypadá a kdo nejezdí, to nemůže vědět. Dobře odstupňovaná kazeta a hladké přesné řazení to je základ. Elektronické řazení hobík mít nemusí, ale je to zase další level a řadí to skvěle. Rozdíl mezi karbonem a hlinikem je opět o velký kus dál, hliník se kroutí, ubírá výkon a únavová křivka materiálu rychle klesá. Je dokázáno, že většina cyklistů dřív nebo později přejde z hliníku na karbon. Já jsem si nechal poradit a tento krok rovnou přeskočil, i když jsem původně uvažoval o hliníku, protože člověk to neví a pozná to, až na tom začne jezdit. Spousta lidí řekne, že hliníkové kolo váží stejně, ale o tom to vůbec není. Rozdíl je v tuhosti toho rámu a jeho životnosti, únava materiálu žádná, nijak neoxiduje a i kdyby něco, dá se líp opravit než hliník. Samozřejmě kdo vytahuje kolo jednou týdně, tak nic z toho nevyužije a stačí mu levné kolo s ocelovým rámem. Ale jsou samozřejmě i lidi, kteří si koupí drahé kolo a jezdí s ním na nákupy a už jsem se s tím setkal v místním obchodě, kdy tam přijela holka s krásným horákem a chtěla nějaký košík na řídítka, protože s tím jezdí do Kauflandu. Majitel jí říká, že už by měla dojít na garanční prohlídku, už to měla asi dva a půl měsíce a prý jezdí dost, střídají se s přítelem a že těch 200km už budou mít najeto. Já jsem málem vybuchl smíchy, měl jsem co dělat, abych se udržel. Pak mi majitel říkal, že to kolo dovezl z nějaké výstavy a prodal ho za 55 tisíc a to byla velká sleva, protože nové stalo o dvacet víc.

 

jatrovyknedlice

Mě tajto kolo třeba nevypadá jak ze supermarketu...

mojekolo.cz/...

Takovejch kol na internetu je, měl jsem i starší horské modely a jezdil sem s nima v lese jak nic, dižtak sem po pár stech km něco utáhl a šlo to znova. Porad mi neco rika, ze drazsi kola uz jen zlepsujou muziku jen o kousek...

Píšou tam, že je to pro jezdce amatéry. V překladu to znamená pomalu na to ani nesedat.

 


0x
No a kolik na tom najezdite jste jaksi zapomněl napsat, protože to je důležitý údaj.

 

jatrovyknedlice

Tak když jsem měl krám z bazaru co mi vydržel i přes ty kousky co jsem na něm dělal, proč by nevydrželo nové lepší kolo?

Často jezdím po lesích a nesmyslných terénech, takže preferuju velikost kola 27,5-29 a horská. Nevím, předpokládám že najezdím tak 100+km měsíčně jak kdy...

Tak na 100km měsíčně si opravdu nemá moc smysl dělat starosti.

Nechybí tam řádově nula? Sto kilometrů za měsíc najezdí invalida na vozíku.

Stovka měsíčně? Tak to berte první kolo, které se vám bude líbit a budete se na něm cítit dobře. Dražší znamená kvalitnější komponenty s delší životností, karbonový rám s neomezenou životností. Na silničním kole měním jen řetěz, gumy a brzdy a to už má přes 50tis km, ale vám se s tím najezdem opravdu nevyplatí připlácet, ale takové rozumné minimum bych řekl těch cca 12tis Kč, kde komponenty mají solidní funkčnost a jestli hodláte připlatit za přední vidlu cca 4-5tis je jen na vás, dle mého zbytečné a já osobně bych se nebál ani pevné vidle, kolo bude lehčí, obratnější,levnější.
jatrovyknedlice

Takže jestli to chápu dobře dražší kola mívají i delší životnost?

Ne vždy, ale v této cenové kategorii 6 vs. 15tis ano.

 

jatrovyknedlice

Máte nějaký názor na toto kolo? Zkrátka hledám něco s odpruženou přední vidlicí, 27,5 kola a kompatibilní s mojí výškou 185cm

ramala-silhavy.cz/...

Akurát teda nevím v jakým stavu mi to přinese kurýr, je to jen lehké poskládání nebo co se vlastně musí udělat?

 


0x
Především by si měl člověk kolo vyzkoušet a nechat si poradit správnou velikost rámu. Výrobci se dost liší, co se týká geometrie rámu, takže na různých kolech je různý posez. Ono nechat si poslat kolo kurýrem je to jako střelba od boku. Taky garanční prohlídky a servis těžko uplatníte. Dnes jsou cykloprodejny na každém rohu a ještě přidají výbavu zdarma nebo vyběhový model koupíte výrazně levněji.

 

jatrovyknedlice

Jak teda obchody posílaj ty kola, je to lehká skládačka? A sou na nich už ty doplnky jako třeba odrazky a ty základní věci aby mě ještě nezastavovali policajti že nemám odrazku, musí se do toho něco ještě dokupovat a montovat?

Samozřejmě blikačky si koupím

V krabici je složené a seřízené kolo, má ale sundané přední kolo a řidítka (někdy zcela, někdy jen pootočené). Běžný průměrně až podprůměrně zdatný jedinec to dá dohromady. A pedály se také musí nandat.
jatrovyknedlice

No tak to jo, a co za nářadí na to budu potřeovat? :D

Běžné imbusové klíče..a na pedály klasický klíč (nouzově také imbus).

 

kaktus123*

0x

Mám kolo za 5000, kamarád za 20000.

Jezdím s ním všude a pamatuji si když jsme si ty kola přehodili jen tak pro srandu tak nikdy nezapomenu jak blbě se mi na něm jelo.

Projel jsem se svým kolem snad už celý kraj a nikdy jsem neměl s ničím problém. Jenom řetěz měním a teď jsem měnil i vícekolečko.

Najeto bude mít určitě nějaký ty tisíce. Komponenty slouží stále dobře, přehazovačka základní od Shimana přehazuje asi stejně jako ta kamarádova drahá.

Svoje kolo bych neměnil.

Tohle je můj názor.

priklad1*

Ale nejsi IN že nemáš kolo za 20k a taky se pořád neklepeš, zda ti ho někdo neukradne.

No když někdo, kdo celý život jezdil stopětkou vleze do bavoráka, taky se mu v něm blbě pojede.

priklad1*

Když to neumí tak si hubu rozbije v jednom i v druhém. Vyjde to na stejno.

A doplňky stály deset
eruer*

Ale ve 105ce po nárazu do stromu umře se slzou na líci, kdežto v bavoráku s úsměvem na rtech

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]