Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Servis kola vers. nákup nového

Od: svatoslav odpovědí: 11 změna:

V jedné opravně mi k opravě kola (rok koupě 2010 a jen jednou to za celou dobu mělo "servis") uvedli "z hlavy" částku 3000,- Patrně s cílem mne odradit, když nové kolo tehdy stálo (repas?) 2.300,- Proč místo levných oprav (nejsou lidi? nikdo nechce propotit tričko a namáhat se?) nabízejí a nutí koupi nových kol? Pro běžné dojíždění po městě do sámošky byste investovali 7.900,- do nového kola? Kolik tak max.? Kolo se také (jako všechno dnes) kupuje na dva roky? Já chci na deset let a déle...

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vilik*

3x
Pane Svatoslave, urazil jste RV, který vám taktně vysvětloval, že oprava odborníkem má cenu navýšenu o hodnotu práce. Opravují jen nadšenci, ve svém volném čase. Odborník zdarma nepracuje, má to jako zdroj obživy, ani vy byste to jistě neudělal. Navíc cena je servisem jistě stanovena též s nějakou rezervou, jistě znáte zákon, za jakých podmínek a o kolik smí servis udanou cenu navýšit. Myslím, že omluva RV by byla na místě.
K dotazu: Zjistěte si cenu nových komponent a možná budete velmi překvapen. Levná oprava z druhořadých dílů tudíž může být mnohem víc nevýhodná.
Nevím, jaký servis je u vašeho kola potřeba, ale můžete projevit manuální zručnost, ušetříte a ještě budete mít dobrý pocit z vlastní šikovnosti.
Nové kolo pod cca 8 tisíc v případě výprodeje starší mmodelové řady, nebo pod 10 u nové bych osobně nekoupil. Raději slušný repas, ovšem nemůžete porovnávat pouze cenu, protože ten repas bude mít cenu právě jen té práce. Jakýkoliv opotřebovaný díl cenu výrazně navýší až k hranici neerentabilnosti, kdy už se vyplatí nové kolo z alespoň trochu slušnějších komponent, například z rámu, který se nezkroutí, z brzd, které nebude problém seřídit apod. Nová kola za 3 tisíce jsou opravdu jen trochu lepší imitace, možná opravdu jen na krátké občasné cesty do sámošky. Běžný servis je s největší pravděpodobností odmítne, protože se za slušnou cenu opravit moc nedají.
Začněte být realista a porovnávejte porovnatelné.
praivo*

Ta nejlevnější kola se často nedají opravit/seřídit vůbec...

vilik*
A tak třeba odrazky se dají vcelku dobře použít. Po výměně všeho ostatního.
svatoslav

rv se omlouvám,

proč mi ale taktně vysvětloval/a, že mám na zaměstnance čili servismany v regulérních prodejnách KOLO-SERVIS nahlížet jako na "podivíny"... oni snad mají opravy kol a servis v popisu práce, ale přesto "nutí" kupovat kolo nové... čili opravují jen každé páté, například?

 

rv*

2x

Oprava čehokoliv vyžaduje lidskou práci. Na rozdíl od hromadné výroby, kde je produktivita podstatně vyšší. Proto bývá výhodnější levnější věci nedávat k opravě, ale vyhodit a koupit nové. Pouze podivíni, kteří mají opravu jako koníček, se můžou pokusit věc opravit.

A kolo za 10 000,- je dnes kvůli inflaci levnější, než kolo za 2 000,- někdy před revolucí. A asi i trvanlivější.

Mnozí vyhazují, nebo prodávají přes bazar i dobrá kola, protože si pořizují lepší.

svatoslav

Děkuji, ale nechte si své narážky na "podivína"... přece nedám 8 tisíc za nové kolo, které je "seskládané" z dílů a má cenu tak polovic... žádám kvalitní opravu a servis. Naštěstí se mi dnes podařilo v jiné firmě dojednat opravu - za 2000,- tisíce, což

je lepší než x tisíc za kolo nové...

Samozřejmě můžete žádat kvalitní opravu, ale musíte ji zaplatit. Potom nikde nevidím problém.

 


0x

Počítám, že svatoslav nepochopil, co chtěl rv slovem "podivíni" říct. Já to tedy chápu tak, že to jsou lidi, které ta oprava baví a nemusí se tím živit, tudíž cena za opravu , možná lépe za čas strávený opravou, absolutně nekoresponduje s běžnou hodinovou sazbou, je hluboko pod ní. Jinak každé, i to nejdražší kolo, je seskládané z různých součástek různých výrobců, takže to, že nechcete kolo "seskládané" z dílů mi přijde úsměvné. Možná jste měl tu předpokládanou cenu za opravu nám přiblížit v tom, že byste napsal, kolik Vám cca v rozpočtu dali na díly a kolik na práci a co vlastně jste chtěl na kole servisovat. Ale každopádně at to dobře dopadne a kolo zase jezdí ok

svatoslav

Ano, děkuji, už mám nasmlouvanou opravu v částce cca 2000,-

Určitě lepší než předražené nové kolo... Jak dlouho má vlastně nové cestovní pánské kolo "sloužit"?

jendad

Mě kolo sloužilo 30 let . Samozřejmě za tu dobu proběhlo mnoho rekonstrukcí a puvodní zbyl jen rám a sedlo.

Ted jsem si koupil nové za cca 15tis. . Jsou v tom započítany i blatníky , nosič , atd. co jsem si nechal namontovat.

 

fram

0x

Tak nevím, asi jak kde. Trekové (zakoupené ve slevě, Trek) mělo záruční seřízení po urč. době ježdění za 200 Kč a to 2x, podruhé se měnil řetěz za "tvrdší". ( kola-visek.cz/... Normálně servis. Do města na hladký povrch skládačka: ekolo.cz/... a baterková legrácka ekolo.cz/...

Určitě ne na 2 roky.

Za 7900 Kč je kolo dětské nebo starší z bazaru. cyklobazar.cz/... apache: cyklobazar.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]