Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čím odstranit starý vosk ze snowboardu?

Od: brumik* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

chtěl bych se naučit voskovat svůj snowboard. Shlédl jsem nějaká videa, pořádně nevím, čím bych mohl nejprve odstrabit starý vosk? Jde to něčím co mám doma po ruce nebo musím koupit nějaký speciální.odstraňovač vosku?

Potom stačí jen žehlička a vosk a nakapat a po zaschnutí zeškrábnout?

Děkuji vám za rady

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Ano, existují speciální smývače vosků at již Skivo, Swix...atd.

Teoreticky potom stačí žehlička a vosk...a seškrábnot, ale ona ta procedura je poněkud delší, pokud to má být provedeno pořádně.

brumik*

Aha a kde koupím ten smývač vosků?

Co by se kromě smytí vosku nažehlení nakapaného vosku a přebroušení mělo ještě udělat?

Děkuji

asd1

Smývač vosků najdeš v každém krámě s lyžema...

Starý vosk sundáš smývačem nebo lépe voskem staženým za tepla.

Nový zažehlíš, nesmí čoudit, musí zůstávat chvíli tekutý.

Za studena oškrabeš plast. stěrkou a vykartáčuješ silon. kartáčem. Na normální ježdění víc není potřeba... Dobrý univerzál vosk je SWIX LF8, jede slušně víceméně na všem...

brumik*
Dobrý den,
jak jste to myslel sundat vosk voskem staženým za tepla? Nahřát žehličkou starý vosk a škrabkou stáhnout pryč?
Jakou škrabku pak ještě koupit a silonový kartáč koupím kde?
Chtěl bych si tu výbavu na voskování pořídut.
Děkuji
asd1

jj, nahřát a ještě teplý oškrabat

škrabku buď originál (Toko, Swix atd.) nebo udělat z plexiskla 4 - 5 mm. V podstatě jakýkoliv tvrdý plast s ostrou hranou...

kartáč zase buď origo, nebo z drogerie ca 5x15 cm a středně tvrdý štětiny - silonový jsou prakticky všechny kartáče..

Originál je výrazně dražší, na normální ježdění náhrady stačí víc než bohatě.. A závodní mazání je úplně jinde, jak výbavou tak cenově

brumik*

Dobře, škrabku si buď udělám z plexiskla jak radíte nebo by snad mohla vystačit škrabka na auto na sklo

Ten karáč mám hledat v drogerce jaký? Máte namysli kartáč na kabáty?

Děkuji

asd1

Kartáč velikost jako na šaty (těch 5x15cm), tvrdost jako jsou ty malé na ruce...

škrabka nejlíp z plexi, takhle vypadá originál: (což neni špatnej kšeft, tabuli plexiskla 1x1m prodaj za 10 tisíc... Kartáče na tom jsou podobně, stejně tak třeba vazelíny na kolo - koupí barel naprosto běžný vazelíny, nacpou do malý tubičky a prodávaj 200,- za kus jako cyklospeciál samo šlape bez toho zahyneš... Vejvar.

primeshop.cz/...

Oškrabat to jde čímkoliv plastovým s ostrou hranou, klidně ta škrabka na auto, kreditka atd. Ale široká silná je lepší, plexisklo vydrží i dlouho ostré (stejně jako originál, rozdíl je jen cena...)

brumik*
Děkuji, škrabku si vyrobím z toho plexiskla, ten kartáč může být na ruce? Takovýto google.cz/...
Nebo na kabáty?
asd1

štětiny jako ty malý na ruce (délka i tvrdost), ale lepší je větší velikost. Kartáče na šaty mají moc měkký štětiny, rejžáky zase moc tvrdý.. Můžeš se podívat do krámu na originál a vzít cokoliv podobnýho. Jde to i tim malým na ruce, akorát neděláš pět tahů ale dvacet.

PS: při zažehlování nemusíš lejt vosk z žehličky (tlačíš vosk na žehličku a vosk z ní teče na skluznici), ale stačí skluznici za studena navoskovat nasucho a na žehličku pak jen trochu přidávat aby jezdila po vrstvě vosku (samotný navoskování je málo). Výsledek je stejný, ale spotřeba vosku třetinová. Vosk při žehlení nesmí čoudit a musí za žehličkou zůstávat chvíli tekutý (pořádně prohřát skluznici aby se do ní nacucal)

Na jaře konzervace - to chce zalejt víc, stačí jakýkoliv parafín (klidně svíčka), před sezonou to za tepla stáhneš a namažeš normálním. Pokud zakonzervuješ dobrým voskem a pak za 3/4 roku jen oškrabeš, tak to beztak moc nejede...

V sezoně se maže v klidu předem, škrabe se večer před nebo až těsně před ježděním. Skluznice se nenechává delší dobu holá bez vosku (oxiduje), tj. když dojedeš tak usušit a zažehlit. Pokud mažeš na konkrétní sníh tak se maže co nejpozději (aby ses trefil tj. obvykle večer před ježděním podle předpovědi/ odhadu, pokud tam je starý neoškrabaný tak za tepla stáhneš a zažehlíš nový...

 

brumik*

Dobrý den,

tak jsem se pokusil navoskovat snowboard podle vašich rad, přesně jsem nevěděl na kolik stupňů nastavit starou žehličku, dal jsem jí na teplotu pro bavlnu.

Seškrábnul plastovou vyrobenou škrabkou nahřátý vosk, zdálo se mi, že i seškrábávám trošku spodek snowboardu, jelikož jsem škrábal místy černou hmotu.

Poté nanesl univerzální vosk na sucho a pak trochu nakápnul na nahřátou žehličku a ze středu ke krajům jsem přejížděl žehličkou, zdálo se, že je chvíli ten vosk tekutý.

Pak po vychladnutí jsem použil opět škrabku a seškrábal povrchově vosk abych ho zahladil.

Nakonec jsem vzal kartáč velikostí 4x8cm a začal vyhlazovat, nevěděl jsem pořádně jak, tak jsem dělal občas kruhy, občas ze středu ke krajům.

Můžete mě prosím opravit jestli jsem cokoliv dělal špatně nebo bych měl dělat lépe? A jak často tento proces provádět když jezdím málo jen rekreačně párkrát za zimu jako středně pokročilý?

2 fotky jsou po navoskování, pak po vyleštění kartáčkem už nahotovo.

Tady jsou

Děkuji

asd1

Škrabat i kartáčovat zásadně ve směru od špičky k patě, žádné kruhy nebo napříč. Škrabku máš novou ostou, tak bere i skluznici, netlač tolik, škrabku táhni za sebou (jako stěrač na autě), ne před rukou jako dláto... Koukni na videa servisu lyží...

Pokud nejezdíš vyloženě v "blátě" =jehličí, hlína... tak je čištění zbytečnost a stažení za tepla stačí při odkonzervování před sezonou.

Mazat stačí když skluznice začíná být šedivá (nejdřív se to objevuje podél hran), to záleží na sněhu i na kvalitě skluznice, v prašanu najezdíš klidně 100 km, v ostrém firnu který žere vosky po každém dni jedění...

Moc se s tím nebabrej - zažehlit a uložit, před vyjetím oškrabat, vykartáčovat a jezdit. Po větším ježdění (víkend v Alpách) nebo pokud je skluznice šedivá zase navoskovat.

Občas nabrousit hrany (když už jsou tupé), obvykle po sezoně (pokud moc nejezdíš tak jednou za několik sezon), Po sezoně zakonzervovat.

Nechat si poradit od "profi servisu" - obecně akorát ti řeknou že je to složité a nejlepší je nechat namazat u nich. Pak taky že bez SWIX kartáče zahyneš, že je úplně jiný atd. atd.

To tvoje namazání - na 99% to to pojede slušně a bude ti to bohatě stačit. Chyba byla jen to kartáčování napříč. Mezi oškrabání a kartáč můžeš zařadit stáhnutí hrubou stranou houbičky na nádobí (zase pohyb jen od špičky k patě), tím dostaneš vosk ze struktury skluznice a dobře to jede hned. Bez té houbičyk to začne jet až se vosk ze struktury vyškrabe sněhem tj. tak po 10 km jízdy... Ale na normální ježdění to je jedno, nejspíš to ani nepoznáš...

brumuk
Dobrý den,
děkuju, aspoň vy se mi nesmějete a lidsky poradíte. S tím stahováním a kartáčováním jsem nevěděl, že se musí od špičky po patu.
Musí se to stahovat a kartáčovat v kuse jedním tahem od špičky po patu nebo i od špičky ke středu a od středu k patě?
Děkuju

 

prkno

0x

Ach můj Bože ! Jedinná rada - dělej co umíš a na ostatní se v... ! Své prkno vyhoď a na svahu někde v půjčovně si domluv schůzku, že bys rád se naučil servisovat prkno. Šetři na nové.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]