Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
koupil jsme si kolo, ale musím každý měsíc foukat duše, proč? Když to dám do vody nikde to nebubla... Děkuji !
Šmejdské duše. Co dodat. Taky jsem měl problémy s ucházejícími dušemi, i když byly úplně nové. Po vymontování a roztažení - napnutí rukami bylo vše jasné. Kolem dokola po obvodu se vyskytovaly pruhy kde byla duše řídká, byly tam prostě jako rysky jedna vedle druhé, (jako když je duše zpuchřelá) ale hned vedle byly pruhy krásně hladké, lesklé bez narušení struktury. Jednou po najetí do dolíku duše praskla právě v místě té rysky, kde byl materiál zeslabený.
Byly to duše obyčejné, KELLYS, Made in China, opravdu fest překládané že by se snad vešly i do peněženky a stažené velmi silnou gumičkou, prostě ty co vedoucí obchodu "běžně prodává a nikdo s nimi nemá problém".
No tak jsem řekl pár ostřejších slov s tím že chci něco lepšího. Měl ještě MICHELINku, byla nevím asi 2-3x dražší, volně složená v papírové krabičce, tak jsem jí silou roztáhl - a po celém povrchu byla krásně hladká a lesklá, namontoval do kola a je už pokoj.
Nebublá a stejně to ztrácí tlak. Berte to prostě jako fakt. Pryž není neprostupná, molekuly plynu si najdou cestu skrz. Samozřejmě záleží na tom, jaké máte duše (kondice, štěstí, výrobce), jestli je to horské kolo nebo silnička a na kolik to foukáte (tlak). Silnička foukaná na 8 barů takhle utíká, na horském kole to tak patrné nebude. Můžete zkusit vyměnit duše, ale foukat 1x měsíčně asi není smrtící záležitost...
Jak píše kolega, duše může být "řídká", foukat 1x za měsíc je v normě. Já jsem svého času musel foukat co dva dny, asi tam byl nějaky mikrodefekt. Zcela náhodou jsem jednou pořádně promastil válec pumpičky, aby kožená manžeta pístu líp těsnila a věte div se: ucházení kola ustalo! Olej se asi dostal až do duše, trochu ji naleptal a utěsnil. Už takhle jezdím víc než rok a dofukuju sporadicky.
nn, ono to nafoukne směsí lepící hmoty i vzduchu. Obsah duše je malý a proto jsem to jednou vyfouknul, abych tam té hmoty dostal víc. Tedy alespoň ten můj takto funguje. Ale to asi každý lepící sprej, proto je to sprej. Pak je druhá možnost jen lepící tekutina, ale s tou je horší manipulace. Na utěsnění řídké duše popř malého defektu je to asi nejlepší.
Mám trekové kolo a pokud mi měsíc stojí, taky pneumatiky trochu změknou. Pomůže koupit kvalitnější duše, ale bez dofukování se trvale neobejdete nikdy. JEstli se vám špatně foukají motoventilky, máte nevyhovující pumpičku, zkuste nějakou jinou, mám je taky a fouká se mi to skvěle. Doporučuju koupit nějakou dražší se stojánkem a barometrem, nebo rovnou kompresor.
Motoventilek má ve prostředku něco jako trn, pokud se zmáčne, tak se ventilek "otevře" a jde snadněji foukat. Měl byste mít pumpičku, která má proti tomu hrotu špičku a při foukání si ho zmáčkne. Přetlačovat ten trn jen vzduchem jde strašně těžko.
Na doma velkou ruční s barometrem, na cesty cestovní s odpovídajícím ventilem a zajištvací páčkou.
Zkuste to třeba tady: alza.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.