Nejste přihlášen/a.
V poslední době jde policie po podnapilých cyklistech. Platili jste už někdo pokutu? Kolik? Jedná se mi o nějaké to pivo ne o případ kdy je někdo totálně KO.
Je to krutý, můžeme si za to sami, jak se snadno zbavujeme nedávno nabytých svobod. V některých vyspělých i méně vyspělých státech může řidič auta jezdit i s jedním, dvěma pivy v žaludku (záleží na spalování). Tím myslím limit 0,5 promile a rozhodně se tam ještě nepozabíjeli. U kola bych to vůbec neřešil. Spíše, když už, tak bych začal měřit cyklistům rychlost na trasách, kam mají přístup i ostatní (chodci, kočárky, kolečkové brusle). A hlavně se tady nikdo nepokoušejte ohánět zákony. Ohánějte se jen zdravým rozumem, a ten v současné době trpí. Víte jak to dopadne? Brzy začne policie měřit alkohol i u chodců. Vždyt jsou taky nebezpeční - mohou spadnout pod auto. Dal bych raději na přirozený Darwinův výběr, než zase tisíc nevymahatelných zákonů.
Přijde mi to jako ptákovina. Na co pak zřizují cyklistické vinařské stezky? Jako že do prvního sklípku přijedu a pak dál už to kolo vedu? A jako chodec nejsem nebezpečná po dvou deci vína? Myslím, že by stačilo, že v případě nehody všechno platí ten účastník provozu, který má "něco na žíle", pak by si každý sám dával pozor. Dělají z nás nesvéprávné blbečky.
conconi: Zkuste tu svou myšlenku trochu domyslet! Například kořalka na kole nedá na silnici přednost vozidlu, dojde ke srážce s jiným vozidlem, nejlépe novým Mercedesem, dojde k vážnému zranění popř. úmrtí apod. Kde na to asi kořalka vezme? Vy budete jeden z řidičů a dostanete veký h... Přijde vám to v pořádku?
Na druhou stranu mě nemá na cyklostezce policista co kontrolovat!
Taky dobrá myšlenka, nicméně srovnávat Ovečkistán s Německem je trochu mimo! Denně najedu x set km a že by mě někdo buzeroval mi nepřijde, kolikrát nepotkám ani jednu hlídku a jestli mě kontrolujou jednou za dva roky, tak je to hodně. spíš potkám spoustu bezmozků za volantem, kteří mají u zádele jestli někoho ohrozí nebo zabijou!
A jak jsem psal, na cyklostezce mě nemá kdo kontrolovat a pokud by chtěli, at mě dohoní, já si jich prostě nevšiml
Pochybuju, že by cyklista ve správním řízení dostal 10k pokutu! To kolikrát ve správním řízení nedostane ani kořalka za volantem!
Žijeme v Kocourkově. Většina Evropy má legálně půl promile i v autě a nemají s tím problém.
Tady je nulová tolerance i pro cyklistu na cyklostezce v polích a pokuty v řádu desítek tisíc i při bezpečné jízdě. A pro policii je jednodušší na cyklostezce chytat cyklisty po jednom pivu než řešit opravdu nebezpečné věci jako nedostatečný odstup, nebezpečné předjíždění, vysoká rychlost před školou v 7:45 atd. Tak holt chytaj kolaře - hned mají potrestaného řidiče pod vlivem a čárku za aktivitu.
Zlatý Německo, tam si pivko dát můžu legálně i v autě, na kole klidně dvě. Pokud jedu bezpečně, tak nikdo nebuzeruje, pokud způsobím nehodu tak mám výrazně přitěžující okolnost a ponesu následky. A takhle by to mohlo/ mělo být nastavené i u nás... Že by Německo bylo plný bouraček ožralých cyklistů jsem si nevšiml...
A policajti by měli být placení za to že nejsou nehody, ne za počet řešených přestupků jako to je teď...
Mě ani tak nepřekvapuje, že policie někoho zastaví a pokutuje, ale 10 tisíc (vamp), to je trochu moc.
Pro lepší pochopení celé problematiky výtah ze zákona 361/2000Sb.:
řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti
nemotorové vozidlo je přípojné vozidlo a vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo
Tedy zákon bohužel staví "řidiče" jízdního kola do stejné pozice, v jaké je řidič osobního a nákladního auta, autobusu a dalších.
No, a sankce?
od 2 500 Kč do 20 000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. b) (§125c odst.1 písm. b/ z.č. 361/2000Sb.)
Tedy těch 10.000,-Kč pro cyklistu je sice kruté, ale přesto "jen" v polovině sazby.
Pro doplnění sazba za ten telefon je 5-10 tisíc Kč (!125c odst. 5 písm. c/ z.č. 361/2000Sb.)
Oprava v poslední větě: Namísto !125c je správně §125c
Já naštěstí ne.Snažím se jezdit střízlivá
Ale soused,ten dostal cca před rokem,deset tisíc korun pokuty./Totálně k.o.nebyl/.
Takže pozor !
Myslím, že teď v létě budou mít policajti na kolaře spadeno, tak bych dávala pozor. Osobní zkušenost nemám, ale mojí mamku stavěli už několikrát, ale asi se jim jen nelíbila, pít nemůže, tam mají vždycky smůlu. Slyšela jsem ale, že jsou za to někdy drsné pokuty, ale to bude zase kus od kusu.
Mirdo,
já jela na kole po 2 pivech, předjelo mne policejní vozidlo, zaplo maják, já v tom momentě zabočil do dvora, seskočil z kola a čekal asi 5 minut, co bude dál. Opatrně jsem vyšel a policie pryč. Uf, to jsem si oddechl.
Jedná se mi o nějaké to pivo ne o případ kdy je někdo totálně KO. ***Já jsem po čtyřech pivech KO.
Tady jsl zločinec a policajti se na to vykašlali, přece nebudou honit kolaře po dvoře Němčour by tě zdrhnout nenechal, ale ty dvě pivka by vůbec neřešil, cyklista v D může při bezpečné jízdě mít 1,6 promile. Takže bys vůbec neměl důvod zdrhat
Pokud jedeš nebezpečně např. šněruješ, padáš do škarpy nebo způsobíš nehodu, tak sankce jsou od 0,3. Nad 1,6 jsou sankce opravdu citelné a to i při bezpečné jízdě.
U nás by to převzít beze změny moc nešlo - policajt by řekl "kličkoval jste = pokuta", ale hodilo by se půl promile legálně. To by vycházelo jedno pivko v pohodě, dvě pivka jak kdo. = Šlo by si legálně při jízdě dát pivko a jet do další vesnice, další pivko si dát za hodinu a zase přejet. Zlegalizovala by se tím běžná jízda tak jak se normálně jezdí (a hromady bourajících ožralých cyklistů se nekonají)
Kdo chlastá víc ten chlastá i dnes bez ohledu na předpisy, tam se nic nezmění = ožralej by byl mimo zákon stejně jako dnes...
Cyklisti jezdí bez osvětlení, tak jim budeme brát řidičáky za alkohol - trošku nesmysl.. Řešení: policajt v terénu a cyklisty bez světla chytat - bohatě stačí zákaz další jízdy, at mu někdo světla doveze...
Alkohol - řidičák netřeba, proč ho zadržovat pokud ho má? Stačí sankce za jizdu pod vlivem. Převzal bych Německy silniční zákon, tam to mají nastavené rozumně. Cyklisti mají při bezpečné jízdě legálně limit dokonce 1,6 promile a funguje jim to. Výše popsané ježdění po chodníku, nedání přednosti, šněrování atd. není bezpečná jízda, = pokud ho při tom chytnou s alkoholem tak má problém. Pokud ovšem je schopný jet bezpečně, tak může jet i po třech pivech legálně. Prostě relativně svoboda, ale přitom odpovědnost ze nebezpečné chování. Absolutní zákazy atd. jsou jen hon na čarodějnice a skutečné problémy to neřeší.
Další příklad nastavení předpisů D - CZ je plná/ přerušovaná čára. U nás je plná často i na naprosto bezpečných místech, v D je přerušovaná klidně i v nepřehledných zatáčkách kde bych ani s Ferrari nepředjížděl pomalý traktor a čekal bych až bude vidět za zatáčku. Zato mají plnou čáru u křižovatek (+ zákaz předjíždění + snížení rychlosti na 80 atd. - opět většinou rozumné snížení podle přehlednosti místa). Tady je plná čára i na 300m rovince, omezení na 50 i když by stačilo 80. Jen to buzeruje slušné lidi (legálně nepředjedeš ani pomalý traktor). Hovadu je to jedno, ten předjede i na horizontu v zatáčce.
Rozdíl vidim: v D jde o bezpečí, v CZ jde o výběr pokut.
martl, mluví z Vás zloba, páč cyklista může dostat sankci od 2500 až po Odnětí svobody až do 3 let, + peněžitý trest.
Samozřejmě podle situace.
martl, já s Vámi souhlasí, že by žádný řidič neměl mít alkohol. Ne jen cyklisti, ale všichni řidiči, i řidiči plavidel..
A chodce nevyjímaje... Mimochodem, pokud uvidíte cyklistu porušovat zákon, stačí se obrátit na policii, popřípadě MP. A ne házet všechny do jednoho pytle.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.