Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řetěz dře o přesmykač!silniční kolo!

Od: mcgyver® odpovědí: 13 změna:

Koupil jsem si jinou silničku. Nechal jsem si udělat servis kola, kde mě měnili lanka, bowdeny, kazetu, řetěz a kolo celkově seřídili. Problém je v tom, že mě řetěz dře o přesmykač. Mám tam na silničce tři převodníky. Čím větší silou šlapu, tím víc ten řetěz o přesmykač dře. Když jedu do kopce, tak na prostřední převodník a největší zadní kolečko to dře extra hodně. Co se s tím dá dělat? Kazeta je 9speed, vybavení kola Shimano ultegra. Asi jim to odnesu zpátky na doštelování, ale kdyby se to dření dalo odstranit doma, proti bych nebyl.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

prazskejpepik*

0x

sám jsi si odpověděl. doštelovat. zkus třeba je povolit/přitáhnout šroubek dorazu. jsou tam dva, pro každou stranu jeden. jinak na Youtube zadej seřízení přesmykače a jsou tam videonávody

kolista

Prostřední převodník se šroubkem dorazu nemá nic společného Jde o lanko. Prosím neraď když to neumíš...

prazskejpepik*

vždycky jsem si seřizoval kolo sám. řetěz mi nikde nedře a řadí jak má, takže asi dobře

asd1

Pak bys měl vědět, že aby to takhle drhlo, tak by spodní doraz musel být tak vysoko, že na prostředním převodníku je přesmyk vysoko = vůbec by nešlo zařadit na malý převodník. To nepíše, tak se dá předpokládat že spodní doraz je níž.

= seřizování dorazů je nesmysl

pitrx
Přesně tak, dorazy se nesteluji, ani by tam neměly být

 

kolista

0x

Musíš seřídit přesmykač, buď vyreklamovat nebo si to uděláš sám (to sis ale mohl seřídit rovnou sám zadarmo Aspoň vidíš že platit servis je výstřelek milionáře a mechanici jsou spěchající lemplové (čest vyjímkám)

Povol lanko aby přesmykač byl níž (bývá štelovací šroub na jemné doladění)

Může být ale špatně i poloha přesmyku na rámu nebo nevhodný přesmyk - to bys musel nahodit fotku z boku a shora.

Na netu jsou návody jak seřídit.

Seřizujou se i dorazy. = 1. přesmyk vhodný pro danou sestavu kolo/ převodníky/ pastorky. 2. poloha přesmyku vůči převodníkům, 3. horní a spodní doraz, 4. hrubé nastavení délky lanka a jemné doladění. 5. po ujetí ca 100 - 300 km ještě jednou doladit.

 


Tak jsem pomocí těch dvou šroubků nastavil, že se mě to přeřadí na největší a prostřední převodník, míň to dře o ten přesmykač na straně blíže k ráfku kola. Fotky přesmykače přikládám.

stir*
Máš přesmyk nastavený moc ven. Musíš povolit lanko a případně seřídit doraz na vnější polohu. Musíš to nastavit na velké plátce.
trtr

Zdravím, sice to nikdo nenapsal, ale po seřízení doporučuji řadit jen takto (s ohledem na křížení řetězu): zadní 1-2-3 (největší kolečka) a přední malý talíř, 4-5-6 a přední střední talíř a 7-8-9 a největší pření talíř. Pouze v této kombinaci jde řetěz co možná nejvíce rovně a kazeta, převodníky a řetěz sám nejvíce vydrží. Je tedy omylem psát, že mám třeba 27 rychlostní kolo (pokud řeším životnost komponent).

stir*
Ono samo o sobě trojprevodnik na silničce nemá co dělat. Je to těžké, nepřesné řazení a spousta zdvojenych zbytečných převodů. Já mám kompakty a není u nás kopec, který bych nevyjel. Převody do rychla neřeším, ale těch 55 za kamionem ještě frekvenčně zvládnu. Křížení řetězu se všude omývá na různých diskuzích, ale to taky neřeším. Velká velká jezdím dost často a řetěz mi vydržel neuvěřitelných 15.5 tis km. Je ale pravda, že ho před každou jízdou otru hadrem a namazu suchým mazivem.

Ono je to taky kolo z roku 2005. Ale líbilo se, proto jsem ho koupil. Ještě dotaz pro někoho, kdo ví: všiml jsem si, že ten šroub, který drží přisroubovaný to lanko vedoucí k přesmykači má opilovaný závit a kolem toho opilovaného závitu je taková slabá pružinka. Dá se ta slabá pružinka někde koupit, kdyby náhodou praskla? Nebo ji mají třeba v servisu kol?

kolista

Nejspíš nemá smysl radit - napíšeš mu že má seřídit lanko a on šteluje dorazy :D = at vyreklamuje práci servisu

Seřídit to jde i na prostředním - řetěz na největším pastorku/ prostřední tác, vnitřní plech přesmyku nastavit aby byl co nejblíž řetězu. Pak zkontrolovat jak daleko je vnější plech přesmyku od řetězu v kombinaci velký tác/ nejmenší pastorek (co nejblíž, nesmí škrtat a zároveň musí jít dobře řadit nahoru z prostředního tácu na velký) Spodní doraz tak aby řetěz nepadal dolu, horní doraz aby přesmyk nedosáhl na kliku nebo aby řetěz nepadal z největšího převodníku ven.

Popis zdlouhavý složitě vypadající, ale je to jednoduché.

Poloha přesmyku na rámu je OK. Dorazy teď nejspíš rozštelované, lanko moc utažené.

Kompakt dvojtác s malým převodníkem je lepší, ale i trojtác je v pohodě.

Řadit velká/ velká nebo malá/ malá prakticky moc nevadí, nemít řetěz moc šikmo je ale hezčí Velký tác / pět nebo šest nejmenších pastorků, malý tác pět nebo šest největších pastorků. Prostřední tác tak nějak střed, největší pastorky ano a nejmenší spíš ne (velký tah v řetězu)...

stir*
Já raději jezdím velká velká, jak malá malá. Když chceš zrychlit třeba na horizontu řadíš postupně dolů a nezasekneš se v kadenci. Pokud jedeš malá malá a dáš velkou, tak ti zbytek ujede protože stojíš na místě. To bys musel na horizontu nejprv přeřadit celou kazetu nahoru, abys dal velkou pilu a to tě taky zpomalí. A na kompaktech těch 7-8% se dá jet ještě na velkou, když máš něco natrenovano

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]