Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych na jaře pro manželku elektrokolo, které by používala pro výlety do okolí (do 60 km). Prosím majitele elektrokol o jejich PRAKTICKÉ zkušenosti a rady. Děkuji
Dobrý den,
pročetl jsem diskuzi a vesměs vše již bylo řečeno, především od uživatele pobrdny. Souhlasím s jeho názorem, že je vhodnější elektrokolo se středovým motorem, skrz těžiště.
Vašich požadovaných 60 km si myslím, že zvládne v dnešní době každé slušné elektrokolo. Záleží, jak vaše paní bude jezdit (zdali bude převážně šlapat nebo se nechá vézt, jaký bude terén - rovinky, kopce, asfalt, lesní cesty apod.).
Věřím, že jak na to jednou sedne, tak nebude chtít nic jiného.
A opět, co doporučuje uživatel pobrdny, pokud máte možnost, nejdříve si nějaké elektrokolo vyzkoušejte, at víte, co paní sedne.
Přeji mnoho štastně najetých kilometrů.
Dobrý den,
Loni jsem si dal dohromady elektrokolo, protože bohužel vzhledem k mému věku mě již do kopců bolela kolena a nemůžu se elektrokola nabažit, za loňský rok jsem najel cca 3000km a letos první 1000km
Co se týče výběru elektrokola, tak hlavně záleží na váze jezdce, terénu a délce trasy, kterou chtějí jezdit.
Protože já vážím 120kg, na kole občas vozím těžší věci na nosiči a potřebuji aby mě motor pomáhal v brdských kopcích, tak jsem šel cestou přestavby standardního kola středovým motorem, namontuje je místo klasickéh středu se šlapkami, je o výkonu buď 250W/36V, zadejte si do vyhledávače "přestavba středový motor", (asi nejvíce zkušeností má e-pohon v Tišnově).
Přestavba není složitá, pokud si děláte běžné opravy na kole sám, tak to zvládnete, nebo si můžete přivézt kolo a domluvit si přestavbu "na klíč", stojí to kolem 2000,-Kč za práci, výhodou přestavby je, že dál jezdíte na kole, na který jste zvyklý.
Ujedu na tom na brdských kopcích podle toho, jak moc používám pomoc motoru cca 40-70km. Takže když chci jet rychle a motor mě pomáhá pořád, tak ujedu cca 40km. A když nikam nespěchám, po rovině šlapu bez motoru a zapínám ho až v kopcích, kde mě síly dochází, tak na baterku ujedu těch cca 70km. Ale lehčí jezdec by klidně ujel 100km
Tento motor se namontuje místo standardního středu se šlapkami - má svoje šlapky, ale pouze jeden tác, takže se řadí jen zadní přehazovačkou. Ale co mám zkušenost, tak těch 9 rychlostí mě stačí, na nejlehčí převod vyjedu prakticky každý kopec.
Další možnost je koupit hotové kolo, ale určitě se středovým motorem, který umožňuje využít výkon motoru efektivněji, protože využívá zadní přehazovačku, takže i ten EU motor s 250W vyjede slušné kopce, na rozdíl od motorů které jsou přímo v náboji ve výpletu kola, protože ty mají v sobě malou převodovku s pevným převodem, takže se v prudších kopcích přehřívají, protože jak klesá rychlost, tak klesají otáčky motoru a to má za následek nižší efektivitu motoru, kdy při nižších otáčkách se motor více zahřívá a bohužel může při delším kopci i shořet izolace vinutí, případně se poškodit ta převodovka, která je ze silonových převodových koleček.
Takže určitě kolo se středovým motorem, např.toto je za slušnou cenu: akumo.cz/...
A ještě jednu věc - určitě je lepší mít baterii do rámu, ta na nosiči dost zhorší jízdní vlastnosti kola, je to jako kdyby jste měl pořád naložený nosič, špatně se zatáčí a je horší stabilita, protože je vyšší těžiště. Kdežto baterii v rámu prakticky za jízdy necítíte.
Elektrokolo má, bohužel, jednu velkou nevýhodu - baterie je dost drahá - cca 10000,-Kč a má omezenou životnost - vydrží podobně jako autobaterie cca 5 let. Takže proto je fakt škoda, když kolo někde zahálí a nejezdí, protože ta baterie stárne a ztrácí postupně kapacitu. Takže na elektrokole je důležité co nejčastěji jezdit, já jezdím i v zimě "do zámrazu", tedy dokud nehrozí sníh neb náledí, vezmu si lyžařské oteplovačky, pořádnou mikinu s kapucí pod helmu a bundu. Výhoda elektrokola je, že se do kopce tolik nezpotíte, jako když budete na normálním kole dřít. A po rovině můžete motor vypnout, aby jste se šlapáním zahřál. Používá se Li-on baterie, podobně jako jako v mobilních telefonech, protože olověná baterie co se dává do aut je na kolo příliš těžká, navíc těmi otřesy trpí a má pak životnost jen cca 2 roky, proto se na kolech nepoužívá ( jen u levných čínských šuntů - to je opravdu tak max. pár kilometrů na nákup).
Většina prodejců nabízí možnost zapůjčení elektrokola, je dobré si ho předem vyzkoušet a projet se do kopců.
V Praze je např.půjčovna elektrokol v Jungmannově ulici, v pasáži, kde byl dříve Dům Sportu-průchod k Františkánské zahradě, pokud máte faktury za elektřinu od PRE, tak máte půjčku za polovinu. Mají tam elektrokola s různými motory, když jsem se před dvěma lety rozhodoval, jaké elektrokolo si pořídit, tak jsem si ho tam nejdřív půjčil a zkusil s ním vyjet na Petřín.
Elektrokolo je skvělá věc, člověku přidá energii, která mu již věkem ubývá, je tichounké a můžete s ním jezdit po lesních cestách, kochat se přírodou a poslouchat zpěv ptáčků. S pražskou "Lítačkou"si můžete vzít kolo do vlaku a jet s ním na hranici Prahy bez příplatku, třeba do Radotína, kde začíná pěkná cyklostezka až do Zadní Třebaně, pak můžete pokračovat buď dál podle Berounky do Berouna, nebo využít sílu elektromotoru a vystoupat přes Halouny na brdský hřeben, s tím středovým elektromotorem je to fakt pohoda
Hodně štěstí při nákupu elektrokola a hodně štastně najetých kilometrů přeji
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.