Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Osvětlení na kolo

Od: samurraj® odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, dostal jsem od tchána kolo, které nechám trochu poopravit, jelikož 5 let leželo v kůlně. Láká mě nechat tam dát jako osvětlení lampu přes dynamo místo klasiky na baterie. Co myslíte? Má to nějakou výhodu? Svítí to lépe? Máte s tím někdo zkušenosti? Respektive, jakou variantu byste vybrali? Díky všem za názory.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

LED baterka na kolo, napájená akumulátory, svítí furt a silně. Podle typu a výrobce i dost daleko.

Žárovka na alternátor svítí slabě, při změně rychlosti intenzita kolísá. Dosvit je směšný, pár metrů. Při zastavení zhasne úplně. Otřesy rožhavenému vláknu nedělají dobře.

Za mne kvalitní sadu osvětlení na kolo, s LED zdrojem světla.

Za mého mládí dynamo řešení fungovalo. Bohužel si ale pamatuju, že i to slabé dynamo bylo do kopce cítit v odporu kol. Po obvodu pláště ale byly drážky proti prokluzu pastorku, dnes už to vidět moc není. Svítivost samozřejmě menší oproti led či halogenkám. Z hlediska bezpečnosti bych ale dnes volil led svícení, při stání na silnici je kolo bezpečně osvětleno. Baterky se dají použít nabíjecí, v zadní blikačce jsem míval baterky i dvě sezóny...
PS: kvalitní ledky se dají v číně koupit za směšné částky oproti čr...

Díky Hejkale.

 

ar

2x

Asi to bude pro někoho novinka,ale i světla na dynamo se dnes vyrábějí LED. Dokonce mají i kondenzátor a svělo nekolísá a dokonce svítí nějakou dobu i po zastavení. Dynamo jako takové, se už nemontuje na vidlici,ale je v předním náboji i machanický odpor je minimální,než u starého systému. Díky větší parabole má i širší záběr světla oproti malým "baterkám".

Opravdu kvalitní osvětlení na kolo není levná záležitost at už na baterie, nebo dynamo. Otázkou je kolik toho v noci najezdíte a v jakém terénu a jestli se investice vyplatí. Na bežné ježdění a občas za tmy stačí "baterka" na pravidelné ježdění v noci na delší trasu je lepší dynamo.

 


0x

Já zase poradím trochu extrémní variantu.

Pod sedátkem mám kapsu na olověný akumulátor 6V / 5Ah. Za baterií je napájecí adaptér s nastavitelným výstupním napětím (mám nastaveno 4,5V). A z napájecího adaptéru vedou dráty k přednímu světlu.

Přední světlo mám upravené na připojení externího napájení.

S takovou konstrukcí dokážu bez problémů jezdit měsíc v zimním období při svícení dvě hodiny denně.

Je to sice zátěž, kterou musím vézt, ale cokoliv je lepší než dynamo.

Zadní blikačku mám na klasické baterie, protože ty tam vydrží zhruba 6měsíců.

Rozhodně nedoporučuju používat nabíjecí baterie. Mají nižší napětí a docela rychlé samovybíjení. Takže když jsem s nabíjecími bateriemi jezdil v chladném počasí, tak čtvrtý a pátý den jízdy už byl viditelný pokles intenzity osvětlení.

 


0x

Ja jsem pro dynamo. Nemusim hlidat stav baterii a osvetleni mam vzdy pripravene na kole.

 

hancule*

0x

Nelámej si hlavu s dynamem a nějakýma vychytávkama...LED světla a hotovo - svítí celou sezonu a na předsezonce ti vymení baterie.Jednoduché,nedrahé a účinné.Hlavně odrazky na obou kolech,světlo vzadu,já mám vepředu 2 malá a svítí to dost.

 

pobrdny*

0x

Doporučuji nábojové dynamo s LED světly, např.: cyklonovak.cz/... dynamo je přímo ve výpletu, není prakticky cítit, že by brzdilo a co jsem si ho nainstaloval, tak svítím furt i ve dne, abych mezi svítícími auty byl vidět. Po tom, co mě v autě řidička v protisměru přehlédla a vjela mi před kolem do cesty, že chyběly jen milimetry do karambolu, tak prostě radši svítím stále.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]