Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zkosený tvar rámů Specialized

Od: mcgyver® odpovědí: 7 změna:

Chci se zeptat, proč je u těch nových modelů Specialized ta horní rámová trubka zkosená. Má to tedy jiný než estetický účinek?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Ono to není jenom u modelů Specialized. A krom estetického vzhledu je důvod ten, že si s horním rámem čili pánské kolo, kupuje čím dál víc žen, keré jsou výškově oproti mužům menší a při obkročném seskočení z kola,jen s potížemi dosahují na zem. Proto výrobci ,kteří se snaží stále kola inovovat, začali vyrábět kompromis - zkosený rám A podle toho, jestli se jedná o kolo trekové neb o horské či silniční, je upravena celá konstrukce rámu.Je to můj názor, myslím si ,že nejsem daleko od pravdy.

ar

" je důvod ten, že si s horním rámem čili pánské kolo, kupuje čím dál víc žen, keré jsou výškově oproti mužům menší a při obkročném seskočení z kola,jen s potížemi dosahují na zem."

Tak to je zajímavá úvaha, bohužel naráží na skutečnost, že ženy mají v průměru delší dolní končetiny oproti mužům, naproti tomu mají kratší trup a horní končetiny ve srovnání s muži, Proto mají dámské rámy kratší geometrii.

Další problém je , že žena vysoká 160cm, určitě nebude používat stejnou velikost rámu jako 180cm vysoký muž,ale použije rám pro muže vysokého taky 160cm.

No a konečně žena, která seskakuje z kola obkročmo si určitě nekoupí bike natož pánský,ale koupí si nějaké city kolo.

On ten klasický dámský rám (s horní rámouvou trubkou šikmo dolu témeř souběžně s dolní rámouvou trubkou) není prototo ,že jsou ženy menší,ale je to kvůli nastupování na kolo ještě z dob, kdy ženy na kolech jezdily v sukních. Je pavda ,že i dnes to je jěště občas vidět,ale rozhodně to nejsou "bajkerky" na horalch,ale jedou na staré Libetrě v lepším případě mají nějaký citybajk.

Pro mcgyvera, nejde jen o estetiku. ty rámy se postupně zlepšují a tím se mění i geometrie. Hliníkové rámy nejsou tak pružné jako CrMo, tím, že jsou tuhé trpí daleko více materiál a sváry. Sedlová trubka, kam je napojena horní rámová trubka i zadní nástavba je namáhána nejvíc. Tím, že zadní nástavbu plynule(v rovině) napojíš na horní rámovou trubku, sedlová trubka je namáhána daleko méně.Tím, že tam uděláš prohnutí, zvýšíš i o něco málo pružnost,ale jak jsem psal u hlinikáče je to problém oproti CrMo nebo karbonu.V počátcích výroby Alu rámu s kalsickou geometrií CrMo byl problém praskání sedlové trubky častý probém, dnes to tak běžné zdaleka není a rámy snesou daleko razantnější průjezd terénem a přitom jsou materiály rámů slabší než dříve.

ludak*

No dnes to tak opravdu není a to i bez toho pitomého zkosení alá speciálized.

 

ludak*

0x

Dej sem fotku at vidíme na co se ptáš.

 


twinsport.cz/... myslím to zkošení té rámové trubky u té sedlovky.


doplněno 13.03.16 18:43:

Přesněji před sedlovkou, že ta vrchní rámová trubka není rovná, ale před sedlovkou se stáčí do oblouku.

ludak*

Tak vysvětlení máš přímo od výrobce ve tvém odkazu

Jinak osobně bych z toho vědu nedělal.Každý rok se musí na trh dostat nový model,který samozřejmě stůj co stůj musí být v nečem inovovaný a lepší než loňský modely.Jednoduchá komereční záležitost.A kromě toho,že jsou moderní kola čím dál hnusnější tak ve skutečnosti pochybuju že to bude mít bůhvíjakej přínos na jízdní vlastnosti.

Tot jen můj názor.

kolista

jj, 99,9 % je estetika - módní tvar, aby to bylo "něco extra" a lidi to kupovali.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]