Nejste přihlášen/a.
Ono je těžké toto odhadnout. Záleží na věcech, které víte jen vy. Před 20ti lety jsem po měsíční brigádě, kam jsem jezdil 20 km tam a 20 zpět, jel na cykločundr a po 3 dnech a 240 km celkem jel potupně domů vlakem. Bolest nohou, opruzeniny, úpal. Asi bych ve vaší situaci 100 km denně neplánoval.
Z nuly bez tréninku nedoporučuju. Nejspíš první den ujedeš 100km a druhý den jen budeš hekat. Zjistíš že máš spoustu krámů a důležité věci ti chybí. Takže třetí den se potupně dopotácíš zpátky domu
Vyjeď předtim párkrát někde po okolí na víkend, abys vyzkoušel kolo, oblečení, výbavu, jídlo a co vlastně ujedeš. Kolo tlustý gumy s hladkým pruhem uprostřed - rychlý na asfaltu, s nákladem neskočíš a tlustá guma se hodí (rychlý to je prakticky stejně jako úzká slika) např. Schwalbe Hurricane 2,0, nebo třeba bytelnější Marathon mondial 2,0, Landcruiser 2,0 atd.
Počítej že budeš muset zvládnout servis kola abys jel (nebo na to mít prachy), někde se najíst, napít, spát, že přes Alpy můžeš jet přes sedlo ve sněhu i v létě, víc na jihu zase horko.
Reálný to je, ale chce to nejet úplně bez zkušeností... Sám nebo víc lidí - oboje má svoje výhody i nevýhody. Sám si jedeš podle svého jak chceš, parta si pomůže.
Měli jsme partu a jezdili o prázdninách po republice na kole, denně tak 80 až 150 km. Já měl velkou výhodu - měl jsem velmi dobrou fyzickou kondici (pár let jsem jezdil závody) ., takže jsem si to užíval a relaxoval - do kopců jsem je i strkal (pod jim to nevadilo) ..ale co chci sdělit..je-li s námi občas netrénovaní cyklisté na horských kolech a docela někdy trpěli !
Co je to za módu používat horské kolo se širokými plášti a terénním vzorkem na silnicích a cyklostezkách a ještě bagáž k tomu? pokud někdy vyzkoušíš solidní silničku pochopíš..
Jestli to bereš jako sportovní výkon, při kterém si chceš něco dokazovat-budiž po tvém, ale pokud si to chceš užít a být v pohodě? nevím, nevím...
a když už máš to horské kolo - jsou krásné cesty třeba v Orlických horách po hřebenech-tzv. bunkrovky a i když se vyštavíš - to krásné prostředí tě nabíjí..
a třeba naopak jízda Kuks-Hradec Králové po cyklostezce je vyloženě ubíjející a nudna-jako bys jel po dálnici
Před 22 lety jsem dost jezdil na kole a s 36 kilovou bagáží jsem sólo absolvoval cestu Praha - Bibione a zpět. Najeto 1800 km za 9 dní, 1 den odpočinek v Bibione. Celkově tedy 10 dní na cestě. Cesta byla přes průsmyky, protože do tunelů na kole nemůžeš. Zpátky jsem jel přes Grossglockner. Ujet se to určitě dá, ale podle mých zkušeností, bez alespoň 1000 najetých kilometrů před cestou bych se do takové akce nepouštěl. Na takovou cestu musí mít člověk určitou motivaci a fyzičku, jinak se zážitek změní v trápení.
Radila bych vám ,aby jste to nedělal.Mám zkušenost,která je trochu odlišná,ale už nikdy bych to neudělala: Ve svých 20 letech,v době výborné tělesné kondice ( o čemž jsem byla přesvědčená),jsme se vydali s kamarádem ne pochod na Sněžku na východ slunce.Je to trasa 50 km, jde se v noci.Bez nějaké spec.přípravy jsme se na tůru vydali,ušli jsme jí.Ale pak jsem nemohla skoro 14 dní stát na nohách,bolely mě kyčle, achylovky ,prostě následek mé blbosti...
Mrkni sem
někde tam najdeš i druhé pokračování a pod článkem odkaz, jak to jeli borci na libertách. Jinak dcera ještě neměla 16 a vyhlídkovým tempem dala 80km. Nikdy předtím na kole neseděla, ovšem druhý den by už na to taky nesedla, takže je třeba nejprv navyknout prdel a nějakou tisícovku předtím najet, ono to není o vůli, ale o tom vydržet v sedle. Já když najíždím po zimě jarní objemy, tak někdy si připadám jak fakír na jehlách, v sezoně už je to pohoda. Když si dáš padesátku z rána a druhou padesátku navečer, kdy už není horko, tak je to pohoda a celý den máš volno.Akorát se držet v tepovce a nejít přes anaerobní práh, aby tě křeče neodstavili na pár dnů či týdnů, to bys pak nedošel ani na vlak. Na silničce, kdyby mi někdo vezl jídlo a bidony bych to dal do 24hodin i s přestávkama na zdřímnutí.ale už mám něco najeté...
Takže zvaž alepoň výměnu pneu za užší a se silničním vzorkem a kvalitní nosič zavazadel i na přední kolo!
nepodceňuj náhradní díly - klíče, lepení , náhradní duši, montpáky, řetěz doporučuji s rychlospojkou a vzít s sebeo u články s touto spojkou navíc) a samozřejmě kvalitní cyklokalhoty s vložkou
nepodceňuj pití..když už máš žízeň bývá pozdě se hodně napít (lépe pít preventivně a častěji a méně) , i nějaký ten ionták by to chtělo (po zkušenostech s letošními vedry - 7 litrů tekutin jza den sem zvládl vypítběhem 8 h výkonu a po něm )
energetické tyčinky..atd.
asi nejvíce tě bude bolet zadnice , ae na to si zvykneš...a pokud máš na cestu tolik času-měl bys to v pohodě zvládnout svým tempem
Jde i o to, jestli vám jde o požitek z jízdy a poznávání krajiny kolem, nebo jestli vám jde o to nějak se dopravit do Chorvatska vlastní silou a hlavní zážitek pro vás má být pobyt v Chorvatsku. Také musíte mít síly a čas na to, jet nějak zpátky domů.
Na horském kole se bezvadně jezdí v českém terénu cestou necestou, na silnice nebo rovné cyklostezky je to otročina daná převodama, rozdílným počtem šlápnutí a potřebnou silou na stejnou ujetou vzdálenost proti normálnímu kolu, valivým odporem pneumatik i posedem. Pokud máte možnost porovnávat, udělejte si pár výletů ve stejné krajině s různými druhy kol a sedla, sedlo je stejně důležité jako všechno ostatní.
ano souhlas, ale asi je lépe jet na vyzkoušeném kole, na kterém je zvyklí..měnit něco těsně před tak dlouhou trasou nedoporučuji...
samozřejmě, kdo už něco na kole najezdil ..nenechá dopustit na kvalitu - stačí se mrknou po pár stovkách km na konusy - ložiska u pedálů nebo v kolech...rám, výplet, ráfek (jeho tuhost a váha dělá své)...
a samozřejmě technika šlapání ! kdo umí efektivně-hospodárně šlapat "dokulata" a používá SPD-čka nebo jiné "klipsny"asi ví o čem mluvím . Sleduji občas amatéry a docela mě také děsí jejich šlapací technika - nohy (kolena od sebe) , mají budˇ sedlo nízko nebo příliš vysoko (kývání boky)...atd. a to mají kola mnohem dražší než já..a je také úsměvné jak využívají těch x převodů , které tam mají
pamatuji se . když jsem poprvé na jeden zátah zvládl 230 km za 10 h (Holíč - Slovensko, Hradec Králové) s bágly, v 17 letech...ke konci už mě brali křeče..ale to jsme se s kámošem hecovali...a doma jsem zahodil kolo do kouta a padl do postele
jinak standardní trénink (v 25 letech) 1 x týdně byl vyjet z Hradce na Špindlerovku a zpět, nebo na Velkou Deštnou..a po odpolednách jen tak 50 - 80 km a to a průměreml kolem 30 až 35 km za h, ...a to jsem byl jen hobík.(ale zase jsem měl galuskáče na Campě Record).
profíci jezdí tak 20 až 30tis . km za rok...si říkám jestli jim ta cyklistika dělá vůbec radost, jestli to není jen tvrdá dřina pro prachy - dle mého je to nejméně finančně ohodnocený sport-a nejen pro tu dřinu , ale i riziko úrazu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.