Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pumpička na kolo

Od: h4ever® odpovědí: 30 změna:

Snažím se napumpovat kolo s autoventilky, mám takovou tu starou pumpičku co se vyrábila ještě když jsem byl kluk a k tomu se našroubuje šlaufek. Problém ale je že ta pumpička když pumpuju to vypadá jakoby 90-95% vzduchu dovnitř vůbec nešlo protože odpor cítím až dole. Zadní kolo jsem už trochu nafoukal - dal jsem to asi 100x a odpadl jsem a ještě to není úplně nahuštěný, stále to jde zmáčknout oběma palcy (zmáčknu to asi 1 cm hluboko). Nemám měřák a nevím jestli to stačí, aspoň abych se s tím dostal k benzínce? Mám to nafoukat na 3,5 baru. Ale jsem tak trochu nemocný a už na to nemám sílu. Jeto normální, že ani po 100 zásunech to ještě není tvrdé? Nebo kolikrát to musím udělat aby se to nahustilo? Ono to nebylo úplně vyfouklý, ale měkký to bylo hodně.

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

beri49*

3x

Možná nebude od věci pumpičku rozdělat a koženou manžetu trošičku roztáhnout aby těsnila v trubce pumpičky mírně přimáznout.

 

zztop*

0x

No po 100 zásunech by to neměl tvrdé ani omylem. A pokud jde o nafouknutí kola sedí vůbec ten ventilek z pumpičky na ventilek na kole? Další možností je u takového staršího kousku pumpičky, že je prostě už špatná

 


0x

Zkontroloval bych:

1) zda pumpička dostatečně fouká

2) zda máš správný a neponičený šlaufek

3) zda je v pořádku ventilek

 

osel59

0x

Klasickým šlaufkem s koncovkou na autoventilek od staré pumpičky duši s autoventilkem nenafoukneš. A je jedno, jesli foukáš jízdní kolo nebo kolo současného automobilu. Nepřemůžeš pumpičkou pružinku v autoventilku. Na šlaufku musíš mít tu koncovku, co má uvnitř čep, který při nasazení zmáčkne ten čudl uprostřed ventilku. Ta koncovka má páčku, tou po nasazení na ventilek koncovku zajistíš. Při nasazení šlaufku s takovou koncovkou vzduch z duše trochu ufoukne. Jenže pak máš zas tlak z duše v pumpičce - píst s rukojetí ti vyjede nahoru, tak bacha na zuby.

Před pár lety jsem na to koupil v cykloprodejně mosaznou redukci. Ta má v sobě pryžovou membránu co má uprostřed čep. Ten čep zmáčkne čudl ve ventilku a membrána funguje jako zpětný ventil, který nepustí vzduch z duše do pumpičky. Teprv na tuhle redukci nasazuju koncovku šlaufku staré pumpičky. Vyfotit to nemůžu, dal jsem to našemu dědovi, na foukání kola pumpičkou od stodvacítky. Já mám kompresorek, ale on chtěl klasiku.

 


0x

Třeba já když jsem chtěl napumpovat svoje první kolo, co jsem si koupil za vlastní peníze pumpičkou plně funkční, nikdy jsem to nenapumpoval úplně a šlo to hodně těžko, tak jsem si po letech koupil toto: elektro-internet.cz/... a je po problémech a tobě radím to samé. Jinak bych zkontroloval, jestli tam někde neuniká vzduch buď u pumpičky nebo u hadičky, co připojuješ k pumpičce.

tombrava

minikompresorek na 12V, na autoventilky u jízdního kola ano, ale proč hned za 2 litry - stačí čina okolo 150(pokud je v akci) běžně 199Kč (Kaufland nebo Autokelly) odvede stejnou práci a má i manometr

Ale tento je i na 230V.


Já bych si to koupil taky ale já chci kolo prodat, takže to nepotřebuju. Určitě dobrá věc, ale já na kole nejezdím. Sehnal jsem si pumpu na nafukování pneumatik od auta a tím to de lépe. Sice to ještě nemám nafoukané, ale nevím jak moc to mám nafoukat. Stále to jde dost zmáčknout. Bojím se abych to nenafoukal moc. Má to být 3,5 baru. Mohu plášt zmáčknout jednou rukou z boku nebo i oběma rukama z boku a tak je to hodně měkké. Podle čeho to mám odhadovadovat když nemám měřák? Na tu pumpu se mi nechce, navíc je tam zima. Jo a narážecí měřák co je na auta použít nemohu, to mi vypustilo pneumatiku a musel jsem pumpovat znova.

stirecek*

Povol si ventilek, ale ne moc, aby neucházel vzduch. Pak to v pohodě nafoukáš. Jinak dávat dva litry za autokomresor jsou vyhozené peníze. Na domácí pumpování používám kompresor ze staré ledničky a na tom hadici z avie nebo nákladáku. Foukám s tím i silničku na 8,5baru.

aroff

Spíše je ventilek zalehlý, toto auto/moto ventilky dělají, když se dlouho neprofouknou. Já bych ho vyšrouboval očistil a zase zašrouboval, pk to musí jít v pohodě. Hele "štíre" že ty už jsi "zblbnul" z těch galuskovýh ventilků, které je potřeba povolovat při foukání. Nic si z toho ,ale nedělej, taky už jsem se přistihl, že jsem povoloval auto/moto ventilek, ale opravdu to není potřeba pokud je čistý a nezalepený.

A copak ty vozíš za pumpu na žiletce, abys nafoukal těch 123 "psů"? Už jso přešel na bombičky?

stirecek*

Mám zkušenost, že ty klasické pumpy s tím šlauchem stojí za hovno. Člověk tlačí oči z důlků a pumpa nefouká. Kolikrát nepomůže ani čistý nebo povolený ventilek. Na to pomůže jen ten kompresor, ten to hravě protlačí.

Já vozím dvoupístovou olpran, je malá, vleze do dresu nebo malého bidonu a hlavně funguje. Dostal jsem ji od tchýně, prý je pro ni zbytečná zátěž, protože s tím neumí foukat. Mně funguje, teda zkoušel jsem ji jen doma, v terénu jsem ještě neměl příležitost. Je to něco takového shop.vellacz.eu/...

praivo*

Já jsem si z legrace koupil čínskou BETO MP-036 a za tu cenu to celkem jde. Sice jsem strávil trochu času kalibrací manometru, ale předpokládám, že to byl jen vadný kus, na videích na YT to lidem funguje normálně. Foukám s tím MTB duše (25/30 psi, přepínač na HI-V) i vidlici (cca. 100 psi - přepínač na HI-P) a zatím se drží.


Jak vyšroubovat ventilek? To nejde. Tam je taková trubička která má na sobě závit. V té trubičce je taková tyčinka, kterou když zmáčkneš tak z toho uteče vzduch. Jak bys tu tyčinku chtěl vyšroubovat? To jako bych měl sundat kolo, vypustit a sundat plášt? Zatím foukám zadní kolo, tou ruční pumpou od auta a pomalinku se to nafukuje. Hádám že tak do 14 dnů nafoukám obě kola. Rozdíl mezi tou malou pumpičkou a touhle je velký. U téhle je cítit že tam leze tak 20x víc vzduchu možná i víc.

aroff

Vyšroubovaný ventilek vypadá takto.

Ventilek vyšroubuješ (tobě stačí ho jen povolit) obráceným koncem čepičky, tím zářezem. Musí to bejt ta kovová, dříve používaná u aut. Jinak bez manometru:: ta duše musí bejt tvrdá, dvouma prstama z boku skoro nezmáčknutelná, záleží, jaký tělo na tom pojede.

aroff

Proč sundávat kolo a pak plášt. Na vyšroubování je tato čepička.

Jakou koncovku máte na šlaufku u pumpičky? nemáte ještě ten prastarý, kde není možnost zajištění a "odmáčknutí" toho kolíčku na vypouštění. U běžných šlafku je kocovka dnes takováto (2 foto) Tam je potřeba po nasazení tu páčku dát nahoru.(foto 3) Tím se koncovka na ventilku stáhne a nevypadne a zároveň nepatrně "odjistí" i ten kolíček.


Takovou moderní pumpu nemám (měl jsem modernější na zatlačení ale někdo mi ji ztratil), to je ta stará co se zašroubuje šlaufek na ventilek.

aroff

Já měl na mysli tu autopupmu o které jste psal. Naložte kolo do auta a zajeďte k první benzince a tam to nafoukněte kompresorem. Je zbytečné strávit zbytek života foukáním pneu u kola na prodej.

stirecek*

Ono u těch benzinek je mnohdy problém to kolo nafoukat. Dříve jsem měl mini pumpičku ze sportisima a ta se mi rozpadla na nejméně vhodném místě, v lese, daleko od civilizace, už se stmívalo a začínalo pršet. Já ještě cca 45km od domu, na první benzinku cca 15km. Nějak se mi podařilo ty rozpadlé části nasadit na sebe a na ventilek a alespon trochu dofoukat kolo. Na první benzince ta dalo sotva 2,3barů, nějaký slabý kompresor a jiná benzinka po nejkratší zkratce nebyla k dispozici. Stejný problém jsem zaznamenal u nás v cykloservisech, někde mají komresory a hadici před obchodem, kde si cyklisti můžou nafoukat kola, je tam zrovna i měřák, tak vidíš, jaký je tam tlak - nasadil jsem na silničku, měl jsem okolo sedmi a začal foukat. Tlak místo aby šel nahoru, šel dolů Naštěstí jsem to včas zastavil a šel se zeptat, kolik to dává, když ukazovák mají do 12ti barů - prý to dá tak čtyři možná malinko nad Tak jsem musel zpět domů a dofoukat kompresorem z ledničky Ten dá okolo 10-11barů, ale na to nemám ráfky, tak až koupím pláštovky, otestuju

aroff

Nevím, zatím jsem se nesetkal, že by to foukalo na tak malé tlaky. Moto ventilky tam jdou foukat v pohodě, horší je to z galuskovejma. Někdy jsem i uvažoval, že už ten ráfek převrtám na větší dítu a dám moto.

Jinak já, protože jsem od přírody línej tak vozím kombi hustilku, taky Beto. Je to na 12g bombičky bez závitu, ale jde použít i 16g se závitem. Ty jsou ale hoooodně drahý, takže používám 12g za 10Kč á. Je to celkem pak fajn to tam jen fouknout a nepotit u toho krev.

stirecek*

Are o bombičkách jsem uvažoval dřív, ale tehdá to bylo ještě drahé foukání, pak z toho nějak vzešlo a byl jsem tak zaujatý do jěždění, že jsem si s prvním kolem ani pumpu nestačil koupit. Je to zvláštní, ale ta první merida neměla ještě defekt, a to už měla za sebou nějakých pět tisíc, takže zadek je dost sjetý. Když si na to vzpomenu, nevím, co bych dělal v případě defektu, když jsem neměl sebou ani lepení, ani duši. S druhým kolem už jsem si pumpu raděj pořídil, ještě před první vyjíždkou, měl jsem divné tušení a hle, hned první jízda defekt, další jízda dva defekty po pár km a co další jizda, to defekt. Vždy z vnitřní strany, od ráfku. U prodejce jsem bez řečí dostal nové duše i pásky do ráfků, ještě jsem srazil pilníčkem hrany otvorů u toho ráfku, pro jistotu a byl klid. Za cca 9tis jen tři normální defekty a to se dá i pumpou. Na silnici ještě žádný defekt cca 6tis km, takže bombičky už fakt neřeším. Spíš bych se bál, že to fouknu bokem a budu v prdeli Ani nevím, kolik by jich bylo třeba na takové tlaky a zda by to vůbec šlo. Každopádně za deset kaček dobrá cena, to jsem ještě neviděl. Jinak dnes mi čoveče přišla z číny ta spojka na ten řetěz - za šest dní! Nevím jak to posílal, ale prostě rychlovka. Akorát to bylo zabalené líp než vajíčka, balík větší než když přišel řetěz Hned jsem to hodil na kolo a řetěz řadí úžasně. Ten sram přehazoval taky dobře, ale při přeskakování byl dost hlučný, tenhle je krásně tichý. Akorát po dnešní stovce je zlatý jen z půlky a myslím, že po zítřku už ani nebude poznat, že zlatý byl, protože už je zasraný. Budu muset častěj umývat. Doufám, že vydrží alespoň 6tis km.

doplněno 10.04.15 00:08: .
aroff

"Když si na to vzpomenu, nevím, co bych dělal v případě defektu" No co bys dělal, kousek tlačil a on by nějaký "bajker" jel. Já to mám tak 3x za sezonu, že někomu lepím duši, vždycky se najde někdo bez vercajku, no a přeci ho tam nenechám.

Já tu pumpu kupoval, když jsem vozil Ritchey Z-Max Evolution, co vyjížka tak defekt,na blátě dobrý, ale na kamínky na ho... Už jsem byl z toho na prášky. Koupil jsem tuhle kombinovanou a zárověň přešel na jiné pláště Continental X-King a od té doby jsem to pro sebe nepotřeboval, ale věřím tomu, že běda to nechat doma.Letos tam mám Schwalbe Rapid Rob tak uvidím.Jinak je to pohoda foukat těma bomama.V létě si ještě můžeš tou orosenou hustilkou schladit čelo.

Dneska jsem dal nové sintrované destičky, tak zítra vyrážím, konečně slušné počasí.

 

 

rv*

0x

Zazvoň na souseda. Jseš tak trochu nemocný, tak mu upeč buchtu a on ti to nafoukne. Nafouknout duši u kola není jednoduché.


Už si viděl chlapa co umí péct buchtu? Nemyslím v TV. Já ne

asd1

Se přijeď podívat

Nafouknutí se už probralo - koncovka musí zmáčknout ten kolík uprostřed ventilku, bez toho je nafouknutí pakárna. = sehnat pumpu s tou koncovkou nebo to odvézt někam nafouknout - na pumpu, do cyklokrámu atd.

Dělá se i redukce - našroubuje se na ventilek, zamáčkne kolík, uvnitř je zpětný ventil takže to neuchází. Na redukci se nasadí "galusková" pumpa nebo jakákoliv hadička která těsní a jde to lehce.


A kde bydlíš? Tahle odpověď je nejlepší, nominuju na vyznamenání.

stirecek*

Ta odpověď už tady zazněla několikrát, jenže ty ji nechceš pochopit -) Psal ti to Ar i s fotkou té páčky, psal jsem ti to já, i jiní. Když nedokážeš běžnou pumpou překonat odpor ventilku, stačí ten ventilek povolit, popř vyčistit. Pokud neumíš ventilek povolit, zajed s tím na benzinku, kde kompresor dává vyšší tlak a odpor ventilku překoná. Kompresor z ledničky fouká sice pomalu, ale tlak má několikrát vyšší než kompresory na benzinkách a na to neí třeba ventilek vůbec povolovat. Ale jinak zajímavá diskuze, jen si nedovedu představit, kdybys dostal defekt 50km od domu a v místech, kde nikoho několik dní nepotkáš


Ale nezaznělo to tu, já reagoval na tento konkrétní příspěvek, protože sděluje něco co ty ostatní opoměli sdělit. Jestli se s tím neumíš vyrovnat, tak to je tvůj problém. 50 km od domu tak daleko nejezdím.

aroff

Ale neopoměli, já jsem ti to třeba psal 6.4 18:42 jen jinými slovy a přiložil i foto. No nic, snad je to už nafoukané.

" Jakou koncovku máte na šlaufku u pumpičky? nemáte ještě ten prastarý, kde není možnost zajištění a "odmáčknutí" toho kolíčku na vypouštění. U běžných šlafku je kocovka dnes takováto (2 foto) Tam je potřeba po nasazení tu páčku dát nahoru.(foto 3) Tím se koncovka na ventilku stáhne a nevypadne a zároveň nepatrně "odjistí" i ten kolíček."

Jistěže viděl, mnohokrát. Není na tom nic divného.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]