Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, rád bych věděl Váš názor na toto kolo. Jezdit chci příležitostně po lese, loukách, polních cestách i silnicích.
Děkuji za odpověď
Proč ne. Já bych osobně spíše hledal mezi modely starších ročníků (samozřejmě nově zakoupených). Tam se dá získat lepší vybavení za stejnou cenu. Jenže laik (jako já) se v tom stejně těžko orientuje. Zatím jsem pochytil cenovou vývojovou řadu přesmykačů a přehazovaček Shimano Altus, Acera, Alivio, Deore. Odpruženou vidlici, kde je rozdíl ve zdvihu (typicky právě krosová kola mají malý zdvih a tj. odpružení oproti horským (60 - 100 mm) Vidlice může být olejová nebo vzduchová - vypínatelná (i na řídítkách) nebo pevná). A brzdy na ráfku nebo kotoučové - ty potom mechanické nebo olejové. Dále se ještě zajímám o počet převodů - 3x7,3x8,3x9 nebo sdram 2x10, velikost rámu. A nakonec snad průměr kol - 26" 27,5" 29".
"přesmykačů a přehazovaček Shimano Altus, Acera, Alivio, Deore" Toto řadové označení není jen pro přasmykače a přehazovačky, ale i pro ostatní komponenty od Shimana (kliky ,náboje,brzdy,kazety atd. Další řady jsou SLX ( u trekových kol LX) , XT a XTR. Taky záleží o jaký modelový rok jde, může se stát, že starší Deore bude horší než novější Alivio.Před Altusem je ještě "NoName" a mí jen číselné označení bez názvu.
Silniční májí zase své řady a věnuje se mu i více výrobců. U MTB dominuje Shimano a Sram.
"sdram 2x10" Řazení sdram neexistuje, zřejmě máte na mysli Sram, ale to naní systém, to je jen konkurenční Fy Shimana. Ono i Shimano dělá modely 2x10 stejně tak Sram dělá modely pro 3 převodníky.
"Vidlice může být olejová nebo vzduchová" U těch vidlic to tak trochu pletete dohomady. Ono jde oto, že na vidlici může být pružení vduchové a tlumení olejové at už s olejovou patronou, nebo v otevřené olejové lázni. Zapoměl jste na to nejobyčejnější pružení a to je pružinou, které je u těch levnějších vidlic.U těch nejlevnějších vidlic žádné tlumení není. U pružinových bává nejčasteji olejová patona. Od toho se odvíjí i váha vidlice, levnější jsou zároveň i těžší.
Atd. atd. ono toho je opravdu více a toto je jen "základ"
Děkuji za upřesnění. Převodník Sram mě nejvíc zaujal, když jsme kupovali kolo pro ženu. (Gangsta 8). Samozřejmě já, který jsem začínal v. r. 1979 na favoritu s převodem 2 x 3 jsem se divil, že tak drahé kolo má jen 2 x 10 převodů - to je přeci málo za ty peníze! Naštěstí měl prodavač se mnou trpělivost (cyklocentrum v Holešovické tržnici v Praze) a docela mě to vysvětlil. Kolo jsme vzali a moje žena si pochvaluje. Stejně tak kotoučové brzdy a vzduchovou vidlici jsem musel mít. (Author Spirit), nakonec však žádný rozdíl proti mému starému kolu (Author Kinetic) nepocituji, naopak jsou u něj menší problémy s přehazovačkou (která je vyšší řady). V každém případě Vám děkuji za postřehy. To víte jako obchodník vím, že když přijdu do cykloprodejny, tak mě stejně každý prodavač bude nabízet to zboží, ze kterého má on osobně největší profit. A zase rady profíků, kteří najedou ročně tisíce kilometrů a kolo rasí, jsou mě také nepoužitelné. A laika každý rád oblbne. Tak se snažím vzdělávat alespoň takto.
Není vůbec zač, od toho tu poradna je a každý se věnuje něčemu více a něčemu méně.
Jak píšete , že u vyšší řady je méně problémů, tak to tak bývá. Ona ta vyšší řada má lepší materiály. U přehazovaček pak jsou třeba kladky na kuličkových ložiskách, oproti nižší řadě kde jsou ložiska kluzné. Co jde lehčeji je asi jasné a potřeba údržby atd atd. Vyšší řady májí silnější pružinu a řetěz v terénu tolik nemlátí do zadní stavby rámu. Má přesnější chod atd. U řazení je pak třeba rozdíl , že u nižší řady řadíte palcem a odřazujete ukazováčkem, u vyších řad jsou dva způsoby odřazování, buď ukazovákem a nebo palcem,mají přesnější krok a často jdou lehčeji. Je to prostě na každém jak daleko dokáže komponenty využít.
Druhá věc je váha, kompnenty nižší řady jsou prostě těžší. Ty nejlevnější kola z marketů mají klidně i ocelové řidítka, sedlovky, představce, náboje,kliky, jednoduché ráfky a to se pak nasčítává. Pak ta váha kola může vyskočit hooodně nahoru.A to nemluvím o kvalitě nejlevnějších komponentů.Pokud si to člověk nedokáže opravovat sám, servisu zaplatí nehorázné peníze, páč tam bude furt.
Pokud jde o ty vidlice, tak tam jsou hodně velké rozdíly a není "vzuchovka jako vzduchovka". Bohužel pro vás Author v této třídě používá vidlice RST a ty vycházejí co do funkčnosti i váhy hůře než třaba RockShox a i SR Suntour atd,
Pokud by jste zkusil třeba Rebu od RS a nebo Epicona od Santoura,to jsou tak nejběžnější už opravdu výborné vidle, tak by jste rozdíl pocítil, hlavně v terénu je to nebe a dudy.
Děkuji Vám za odpověď a za zkušenosti. No třeba to řazení jedním směrem mě docela šokovalo, ale žena si na to zvykla. Já třeba ale pak nevím, jakou rychlost mám zařazenou. Co se týče váhy, tak to tak neberu, protože sebou táhnu stejně spoustu blbostí (mám asi největší kufr v okolí a moje cestovní rychlost málokdy přesáhne 15 km/hod), ale věřím, že při sportovním výkonu je každé kilo dobré. Sice jsem zatím jen studovaný laik, už dnes se směju, když vidím kola za 2000 - 4000 kč v obchodě. Už i já dokážu poznat, že to je neopravitelná a neseřiditelná hrůza sestavená s neuvěřitelných komponentů. Jasně, že ta vidlice RST je asi nejlevnější. Musím to někdy zkusit si alespoň půjčit něco lepšího, ale stejně při našem stylu ježdění to asi nepoznám. Jinak, co se týče servisů, tak mám rozhodně důvěru k servisu Montana, Na Padesátém v Praze 10, dále náš výborný servis Štorek v Řevnicích, který nám vyhoví i na počkání, i v Dobřichovicích je myslím velice solidní servis (bohužel nevím jméno). Nakonec i s tím Cykloservisem (Beroun, Praha) jsem byl vždy spokojen. Každopádně Vám děkuji za rozšíření mých cyklistických obzorů.
Tak jasně, Sram dnes v podstatě nedělá řazení s indikátory, Shimano u vyšších mdelů dává možnost tyto idikátory odmontovat. Chápu, že někomu to může vadit, že nevidí jakou má "zařazenou" rychlost. Je to ,ale vše o zvyku.
Spíše bych se zaměřil na tu vaši vidli. Píšete, že jezdíte dost naložený. Díval jste se jaký máte sag na vidli. Sag to je rozdíl o kolik klesne vidle, když na kolo nasednete (jen nasednete bez jízdy). Mělo by to být 15-25% zdvihu vidlice. Těch 15% je spíše pro vyloženě závodní jízdu. běžně se dává těch 20%. U vaší vidle by tedy měla klesnout po nasednutí na kolo i se všema věcma cca o 2cm. Jestli klesná vírazně více, chtělo by to přifouknout.Jsou sice tabulky na kolik má být vidlice nafoukaná při určitých kilech, ale každému vyhovuje trochu něco jiného, proto je lepší se držet přibližně toho sagu.
Možná že jste si všimnul, že někdo má na jedné "noze" u vidle O kroužek. To je právě na to měření sagu. Na prázném kole se kroužek stlačí až k guferu a pak se na něj nasedne se vším všudy. Vidle klesne a posune kroužek. Po sesednutí lehce zjistíte o kolik klesla. O kroužek se nechá nahradit elektr. stahovací páskou aby jste nemusel rozebírat vidli.
tak to už je na mě docela složitý, o tom jsem ještě nepřemýšlel. Prostě jestli to řeknu upřimně (ne tedy jako Standa Gross a jeho ostatní následovníci) tak se pokusím to změřit(omlouvám se za politiku ale docela mě teď leží v hlavě, abychom se zase nespletli).
Kolik vážíte a kolik najedete kilometrů za rok? Na kole bych nešetřil a díval se až na kola nad 20tisíc. Na váze šíleně záleží, při každém šlápnutí tádnete váhu kola(a kufru). Proto je lepší spíš malý batůžek na záda než cokoliv na kolo. Proto zvážit odpruženou vidlici. Jednak hodně váží a jednak žere výkon cyklisty jakokaždé pružení - jako málo nahuštěné pneu s vysokými nevhodnými špalky. Při vaší rychlosti mi přijde odpružená vidlice zbytečná a zatěžující. No ale pokud najedete za rok ne více jak 1500km ploužením, tak je úplně jedno na jaké plečce budete jezdit !
Přečetl jsem si se zájmem Vaše odpovědi. Byl bych rád za vaši odpověď, proč si myslíte, že na váze šíleně záleží (když teda odečtu zájem o lepší umístění na TDF, Giro nebo v závodu Míru)? A proč dřít batůžek na zádech jako otrok, když jedete na velkém stroji se spousty odkládacích míst - to je podle mě stejné, jako kdybych jezdil v autě a měl na zádech batoh a jinak prázdné auto. Děkuji za odpověď.
Vím, že jsou si kola dost podobná, nicméně bych rád věděl, která z těchto variant je nejlepší.
Děkuji za odpověď
Dobrý den,nedávno jsem řešil taky problém jaké kolo,taky mám kolo jen na občasné projetí,roční nájezd okolo 1500 km.Takže kolo kolem dvaceti tisíc jsem ani nechtěl.Našel jsem na SBAZAR.CZ prodejce někde z Českých Budějovic,který prodává trochu použitá kola,váhal jsem zda kolo koupit přes net,když ho nevidím,přesto jsem to risknul a vyplatilo se.Kolo okolo 9000 tisíc mám za 3700 + 200 poštovné.Kolo jak nové,čisté,nikde žadnej škrábanec.Nechci to někomu nutit,ale za kouknutí nic nedáte a třeba taky něco vyberete.
Ne ne, to je jen aby bylo vidět kde je ten O kroužek. Nechtělo se mi letět kolo nafotit a tak jsem použil foto z netu.
Já mám tyto kolo.cz/... (akorát v černém)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.