Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
uvažuji, že pořídím přítelkyní elektrokolo. Ráda jezdí na kole, ale brzy to bude mít do práce daleko asi 25km tam.
Chtěla by jezdit na elektrokole. Nedoporučil by mi někdo nějaké či značku? Jde mi o to, aby to něco vydrželo.
Případně máte někdo nějaké zkušenosti s elektrokoly? Co je tam značně jiného nebo by mohlo překvapit?
Děkuji
Bude jezdit přes hodinu tam, přes hodinu zpátky.
V dešti, ve tmě ... jak dlouho myslíte, že to vydrží? A jak dlouho Vám vydrží?
Mohu vám poradit i to že nemusíte kupovat hned elektro kolo Přiznám se že nejsem takový ten skalní cyklista ale rád jezdím na kole bohužel mi dělají docela problémy kopce. Měl jsem půjčené e-kolo s baterií 13Ah a motorem 350W najel jsem se šlapáním asi 45km a baterie byla tak v polovině. Mohu zodpovědně říci že mne to docela uchvátilo a byl jsem příjemně překvapen. Tento set se dá dokoupit prakticky do každého kola a nestojí to tolik , tak že jsem dnes odvezl kolo do servisu kde mi budou toto montovat dodatečně , kolo bude hotovo asi v pátek nebo v pondělí tak se potom rád s vámi podělím o zážitek.
doplněno 05.11.14 17:57:Tak jak jsem slíbil tak popíšu zážitek s dodělaným setem na e-kolo. Zvolil jsem si tu dražší variantu 13Ah baterie a 350W motor v zadním kole (má to i pyn na řidítkách) celý set i s montáží stál 18 000kč Po ujetí 300km (zatím) mohu zodpovědně prohlásit že nelituji vynaložených nákladu jízda s e-kolem je opravdu skvělá, Takový orientační test dojezdu je asi takový že pokud jsem pohon používal hlavně v kopcích a jel jsem rekreačním tempem ujel jsem na jedno nabití okolo 65-70km což je dobré.
doplněno 08.01.15 13:00:Jen pro doplnění po ukončení loňské sezóny jsem najel s e-kolem necelých 1000km tak že tady je mé shrnutí :
Plusy : v prvé řadě je to jízda do kopců tady asi nejvíc využijete elektromotor. U těch co mají plyn na řídítkách je to rozjezd ne-li doslova odpich hlavně na křižovatkách v městě Jízda v terénu se stala příjemným překvapením tady se dá hodně využít jízdu bez šlapaní. Ujetá vzdálenost na jedno nabití se prodlužuje když jede více cyklistů co nemají e-kolo protože není třeba využívat tolik motor naopak když jedete sami tak vás to pohltí jet více s motorem a více používáte jak plyn tak elektro příšlap .Spolehlivost zatím vše funguje jak má bez poruchy. Na závěr ještě jedna zajímavost i když mám troj talíř tak jsem nemusel ani jednou přehodit ani na prostřední talíř (ani v terénu) Nejvíce ujetých kilometrů na jedno nabití (skupina více cyklistů) 82Km baterie ještě nebyla úplně vybitá, nejméně najetých kilometrů solo jízda kopce 46km baterie ukazovala ještě jeden dílek.
Mínusy: je to hlavně váha kola moje kolo má 25kg Taky cena kola by mohla být nižší zatím jsou ceny za silnější sety (350W) kolem 18-20tkč Pořídit si kvalitní zámek a mít kolo stále na očích jinak o něho přijdete
Mám elektrokolo Aprilia Enjoy. Jede dobře, trvale 30-35. Ale do provozu je to stejně pomalé. Pokud jede jednostopé vozidlo pomaleji než auta, stále jej někdo předjíždí a je jen otázkou času než nastane nějaká nebezpečná situace. 25+25 km je na elektrokolo moc - hlavně pokud má omezení na 25 km/h, já ho používám na 5+5 km, 10+10 km je tak hranice, potom už se to časově nevyplatí. Kupte jí nějaké menší auto s malou spotřebou, jinak stráví půl života dojížděním a bude tak utahaná, že už si nic neužijete Třeba Matiz, Spark, Seicento, Atos, prostě malé jednoduché posunovadlo které bude tak za cenu toho kola s LiFePO4 baterkama a udělá službu i v zimě a v dešti. Jako to nejmíň o čem bych uvažoval by bylo mopedauto - většinou diesel 500 ccm dvouválec, variátor, spotřeba do 3l na 100. Ale jsou drahé a moc nevydrží. Nebo nějaký skůtr čtyřtakt do 125 ccm.
Elektrokolo doporučuji. Měl jsem před několika lety starší typ, ještě s olověnými bateriemi. Takové lze koupit i dnes. Tyto baterie jsou údržbově bezproblémové, ale moc těžké a dojezd je průměrný. Dnes je velká nabídka elektrokol. Pokud máte dodavatele elektřiny firmu e-on, tak ta dává na elektrokola Lectron příspěvek až 4000 Kč. – S lehkými bateriemi je to paráda, je to ovšem dražší než ty olověné. I s těmi jsem toho ovšem najezdil hodně. Po městě i na venkově. 25 kilometrů ujede kolo s každou nabitou baterií, v práci si ji případně můžete dobít. Není to nic, co by muselo někomu vadit. Spotřeba je asi, jako když se nabíjí notebook. Asi za 30 000 Kč dostanete elektrokolo s prodlouženým dojezdem 90 i více kilometrů. Baterie ovšem časem slábne. Na 25 km tam a zpátky, navíc s možností dobití cestou, jakékoliv elektrokolo stačí.
Já jsem na tom podobně, taky přemýšlím o elektrokole, nejen pro přítelkyni, ale i pro sebe, klouby už bolí Protože mám váhu kolem metráku, tak si chci spíš koupit sadu s 500W motorem, kde je výkon pro silniční provoz omezený na předepsaných 250W, při provozu mimo silnice (např.lesní asfaltky ne Brdech, kde nejvíc jezdím a kde jsou pěkné kopce) lze výkon přepnout naplno. Navíc motor nemá převodovku jako ten 250W, ale přímý náhon, převodovka je zdrojem poruch. Např. evbike.cz/... . Jen ještě nevím, jestli na tu přestavbu stačí můj starší trekový Favorit, nebo to bude chtít i lepší kolo
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.