Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
chtěl bych si koupit kolo, bohužel nemám moc penízků.
Je rozumné koupit nejlevnější kolo např. v globusu za cca 3 - 4000,- a postupně časem na něm měnit osazení apod. na lepší a nebo šetřit a šetřit a koupit dražší ale lepší kolo.
Ovšem stejně mi přijde, že i kolo za 15000,- je slabě osazené /řadiče, přehazovačky, přesmykač, náboje apod../ na to, kolik tyto díly stojí. Pokud bych si kolo "skládal" určitě bych chtěl díly alespoň řady deore..
Osobně bych chtěl kolo hned, abych mohl jezdit, ale zase se nechci tlouct do hlavy. Pro upřesnění, nejsem a nejspíš nikdy nebudu nějak velký cyklista, který jezdí dlouhé trasy. Jen sem tam, např o víkendech párkilometrové výlety.
Děkuji za rady..
Nové kolo do 4000,Kč to je tak na jízdu kilometr za obec na ryby, to opravdu nemá cenu kopovat na časté ježdění.
Skládat kolo z komponentů příjde finančně draho.
Kdž nejsou "tintily"tak je lepší kvalitní starší kolo než nový střep. Mrkni tady cyklobazar.cz/...
To je skoro lepší za pár korun nebo za dobré slovo od souseda koupit staré kolo Eska, Favorit nebo jiné podobné, ještě z poctivého materiálu, s původním rámem, řetězem, přehazovačkou nebo i bez ní. Jen možná dokoupit nové duše a pláště a brzdové špalíky, blikačku pod zadek, světlo dopředu a dá se jezdit. Za pár korun a prodloužit mu životnost a ušetřit životní prostředí.
"o víkendech párkilometrové výlety", jak píšeš, dělám už deset let na kole z TESCO a nemám problém. Jaksi se mi nedaří přijmout životní styl, že co není značkové a za desetitisíce, tak nemůže fungovat.
Jo, a taky jezdím v normálním triku a šortkách, možná že kdybych měl taky ten pestrobarevný kostým, že bych k tomu potřeboval i odpovídající kolo
Za tři až čtyři tisíce se nedá pořídit ani výbava Ale souhlas s tím, že pokud se bude jednat "o pár km o víkendech", tak na to stačí i použitá skládačka. Jinak kolo na deore se dá koupit i kolem 12 tis, na prvním kole jsem měl alivio a rozdíl jsem nepoznal. Na druhé straně tyhle kola měly hliníkové rámy, ne ocelové. Ono kupovat kolo na ocelovém rámu a pak měnit komponenty je blbost, raděj kup kolo s pořádným rámem za výhodnou cenu, třeba na cyklobazaru a pak měň komponenty postupně, jak budou odcházet. Měnit ale celou sadu tě může stát dost peněz a je zbytečné do toho investovat, pokud to neužiješ. Taktéž nemá smysl kolo skládat doma, pokud budeš nakupovat za maloobchodní ceny. T tě vyjde levněji celé kolo již sestavené.
Z vlastní zkušenosti Vám radím, nepouštějte se do toho. Tohle jsem přesně udělala já, koupila jsem si z Globusu kolo Olpran za 3tisíce. Chtěla jsem jezdit jen rekreačně párkrát do roka pár kilometrů a více peněz se mi do toho dávat nechtělo. Když jsem kolo po složení dala do servisu, aby mi ho seřídili, dostala jsem od nich překvapující doporučení jít kolo okamžitě vrátit, že není schopné provozu díky konstrukčním chybám. Takže jsem ho vrátila a koupila si radši kolo za 9tisíc a jsem nad míru spokojená
1. kolo za 3-4tis Kč není a nemůže být "dobré"
2. na kole za uvedený peníz, se žádnou výměnou komponent nedostanete výrazně výš..
3. na pár kilometrů o víkendu Vám bohatě stačí Alivio..
4. měnit součástky a osazení má smysl na tom kole, které má v základu kvalitní rám s dobrou geometrií...
5. pár kilometrů o víkendu ujedete i na skládačce staré 30 let..
Laciné kolo se prodraží postupným nahrazováním šmejdských součástí trochu lepšími. Lidé mívají různé zkušenosti, například:
Odejdou plastové šlapky, prasknou šlapátka, odpadnou odrazky a pak i kusy plastu z celých šlapátek nebo celá šlapátka. Musí se koupit kovové šlapky.
Na šmejdském sedle se nedá sedět nejen že je nepohodlné a z divného materiálu, sedlová trubka je protlačená skrz umělou hmotu až nahoru a tlačí do zadku, nebo je přímo v hmotě sedla v místě pod zadkem kus tvrdé, ostré umělé hmoty základního kopyta sedla. Musí se koupit normální sedlo.
Lacinými plastovými brzdovými páčkami se nedá brzdit protože pružejí, je to jakobyste sáňky táhli místo na provázku na gumě atd. Musí se koupit kovové brzdové páčky případně celé nové brzdy.
Další věc je provedení. U levného kola jsou nějak nasazené dráty a nějak vycentrované, takže se dá jet, ale dráty v ráfku vyčnívají skrz niply, případně jsou hrubě uštípnuté kleštěma a nejsou zapilované a tak časem propichují duši. Musí se znovu vycentrovat, začistit vyčnívající dráty z hlaviček niplů a i niply. To se fakt vyplatí koupit od někoho dobrého známého dobré, zajeté starší kolo.
Já už tak 10 let rekreačně jezdím na trekingu Favorit Steven co mě před 10-ti lety stál v Makru cca 4000,-Kč. A co mě na něm za těch 10 let a ujetých cca 10000km ( ročně ujedu tak cca 1000km, jezdím od jara do podzimu většinou jen o víkendech ) odešlo - jako první zadní kolo - nejdřív praskaly dráty, pak prasknul střed uvnitř - utrhly se ty misky, co drží kuličková ložiska. Takže jsem si nechal udělat pořádné zadní kolo za cca 1000,-Kč-pořádný střed, dvojitý ráfek a nerezové dráty, a drží dodnes. Pak jsem cca 2x měnil šlapky - kupoval jsem pořádné hliníkové za cca 500,-kč za pár. Pak mě upadlo dynamo - řešil jsem blikačkou vzadu a nasazovací pořádnou baterkou s LED a Lion Aku vpředu. Pak jsem 2x měnil sedlo - cca 400,.-Kč. A samozřejmě špalky do brzd a pneumatiky, nejlepší mám zkušenost s Rubenou Náchod, vloni jsem koupil nějaký "lepší značkový" plášt za cca 500,-Kč a nic moc, v jednom místě se začal vytrhávat u té drátěné obruče, co ho drží v ráfku, tak jsem ho musel oblepit kusem staré duše, levnější Rubena mi to nikdy neudělala. Takže za těch 10 let jsem do něj vrazil celkem cca 3000,-Kč. Přehazovačka a přesmykač Shimano SIS drží a běhá dobře dodnes. Ale upozorňuji, že nejsem takový ten cyklista, co se navlíkne do srandovně strakatých dresů, na hlavu připevní helmu a vypadá trochu jako mimozemštan Jezdím jak jsem léta zvyklý - v normálním bavlněném tričku a šortkách, většinou po lesních asfaltkách po Brdech, vážím cca 120kg. Teď už pomalu šetřím na elektrokolo, protože kolena už se hlásí o slovo, táhne už mi na padesát a kromě kola jsem je taky dost opotřeboval turistikou. Přesto že se snažím žít co nejvíc aktivně a jíst zdravě, žádný mekáč ani těžká česká klasika, spíš ryby, brambory, mléčné výrobky, tak ani po změně jídelníčku ve spolupráci s nutriční terapeutkou cca 3 roky se bohužel nedaří snížit váhu
mě by teda zajímalo, co jsou to ty párkilometrový výlety; jestli tak 20-40 km, tak opravdu nechápu, o čem je řeč;
já jsem si pořídil kolo z druhý ruky asi za pět stovek, chtěl jsem, aby bylo dámský (jsem lehkej a proč se škrábat na pánský) a mělo přehazovačku (tuším, že jde o hrdou značku Joko, nebo Jomo), s tím jsem klidně jezdil až nad 60 kilometrů (po silničkách i lesních cestách) a absolutně jsem neměl potřebu řešit, na čem že to vlastně jezdím;
pak se mi ve vysoký trávě podařilo utrhnout přehazovačku, tak jsem přesedlal na nějakou dámskou Esku bez přehazovačky, co jsem našel opřenou o kontejnery s odpadem - a zase, když to není moc do kopce, je mi na nějaké kratší ježdění naprosto fuk, na čem že to sedím (a i ta delší trasa i přes 50 km na tom jde klidně udělat, a to moc nejezdím, takže nejsem trénovanej), sedlo mám pohodlný, zvednutý nad pedály, jak potřebuju a víc neřeším..., jede to naprosto pěkně; samozřejmě že bych to s nějakým borcem na drahym a perfektně vyštelovaným kole nutně musel prohrát i kdybych nakrásně měl stejnou fyzičku, jenže já s nikým takovým závodit nemusím, ani nejezdím ke stovce, nebo přes sto kiláků a ještě pravidelně...;
proboha, jestli chcete jezdit, tak si pořiďte cokoliv hned a jezděte... (klidně taky něco z druhý ruky, s tou podmínkou, aby to bylo funkční)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.