Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej na retez kola

Od: poradce7* odpovědí: 10 změna:
Chci se zeptat jaky pouzit olej na retez kola a jak casto by se to melo olejovat?Diky.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

no značek je spoustu a každý obchodník vám řekne že ta jeho je nejlepší Já na to moje ježdění stříknu 2x do roka WD a jsem spokojen i když vím že to není pravé ořechové Jinak počtěte tu

ivelo.cz/...

 

stirecek*

0x
Mažu každých cca 250 km nebo kdyz zmoknu. Jezdím většinou sucho, asfalt, polnacky... Používám tenhle
velohanak.cz/...
Po pěti tis km mám ještě trictvrte obsahu, takže výdrž na cca 20 tis km.

 

olaf71*

0x

používám suché mazivo podle potřeby.

 

moula*

0x

Jezdím jen za sucha, výjimečně při návratu v dešti. Používám jen GT 85 ve spreji s trubičkou, je to suché, stříkám řetěz cca co 150- 200km před jízdou. Kolega používá WD a má řetěz samej šmír(já říkám chlupatej) a taky má od šmíru lýtko, když se při zastavení otře o řetěz. Já mám řetěz čistý a lýtko také !

 

sirgod

0x
Na bezne pouziti se mi nejvic osvedcil obyc mineralni olej na jizdni kola a sici stroje, kdyz je cas na radnou udrzbu, tak vosk na retezy jak bylo zmineno. Ten vydrzi relativne dlouho, ale chce poradne vylestit. WD 40 je dost suchy olej, takze retez brzy susti, silikonove oleje zas chytaji bordel..

 

kolista

0x

Nejradši mám tuky ve spreji na řetězy motorek. WD naprosto nevhodné, GT taky nic moc. (GT je vynikající na lanka, bovdeny, zámky - je suché, ani časem se nic nezalepí).

Mažu když začne jít nasucho (jde to poznat ještě před pískáním), záleží na počasí a terénu, při normálním ježdění cca jednou za 300 km. Nastříkám na roztočený řetěz, protočim v hadru, nic víc nedělám.

 


0x

V minulosti jsem používal jakýkoliv oil a dle potřeby,poté co jsem ale řetěz přetrhl,a byl nucen dát nový tak se o něj starám relativně více (ale už je to skoro na výměnu komplet -talíř,pastorek,řetez).Dnes jednou za rok řetěz sundám z kola,vykoupu řádně v naftě,potom na zavěr ještě v technickém benzínu. Obojí musí zůstat čisté! Pak rozpustím klasickou červenou vazelínu a vní řádně vykoupu řetěz,po vyjmutí zavěsím aby přebytky okapaly a studený pak utřu hadrou a montuji-takto vydrží celý rok ježdění do práce bez dodatečného mazání!

Pokud nebylo půl metru sněhu tak jsem jezdil celoročně!

 

moula*

0x

Ti, co jezdí více tísíc km ročně, mají řetězy dva a po tisícovce km je zamění a tak furt dokola. Dosáhnou menšího opotřebení zubů talíře a pastorků a mění je až za dvojnásobnou dobu než kdyby měli jeden řetěz. Řetěz se totiž vytahuje, prodlužuje se rozteč válečků a vydírají se více zuby na talíři a pastorcích a až se dá nový řetěz, tak na vymletém talíří a pastorcích špatně sedí, špatně se přehazuje a může dojít při silném záběriú i k přeskočení řetězu přes zuby. Co hodně jezdíte, zvažte to, ušetříte !

Ono menit retaz kazdych 1000km je z mojho pohladu plytvanie.Zalezi od kvality retaze a poctu prevodov.Od roku 1993 som jazdil na favorite kde bolo VELO (prevody 2x5 kalene oz.kola) a ubehol som s tou sadou 10 tis.km.Výmena v roku 2000 komplet.Najviac zodrate prevody 3 a 4 plus velka rozeta.Potom vymena znovu za VELO rocnik 1994 a ubehnute 16 tis.km s jednou retazou (16 t.km)prestal som jazdit v r.2008.Stav tacho 26110km.Myslim ze po ociste a mojom ubytku na vahe by sa bez problemov dalo pokracovat.

Druhy bike tiez pouziva VELO.Tachometer je tam 6300km (od 1/2006)..predtym neviem kolko...ale vidiet uz opotrebenie na zuboch uz sa zaostruju.

Na horskom biku (od r.2002) mam SHIMANO (plechove vylisky)-prevody 3x5 vyrazne opotrebenie je uz po 5300km (v sucasnosti).Novu retaz nemam odvahu dat lebo uz by nesedela v zuboch a pocas zaberu by som citil vrcanie pod nohami.Mazem vyjazdenym usadnutym olejom z auta odjakziva.

doplněno 13.05.14 22:40:

No a s tou udrzbou to bolo samozrejme.Ale to bolo hlavne v casoch ked sa robilo rocne 3-4 tisic km.Teraz tak 3-4 stovky.Hlavne pred sezonou,ale ocista v nafte a benzine sa nekonala.Iba sa to vycistilo handrou,srobovakom,dal sa cerstvy olej a vazelina do lozisk,nastavit vole,kontrola pneu a slo sa.

stirecek*
Ty řetězy se nemění, ale točí. Známý má šest řetězu, na každý najede cca 1000 km a hodí další. AZ je všechny protoci, začíná zase od prvního. Jde o to, ze se natahují postupně a kazeta vydrží v podstatě šest x víc km nez s jedním řetězem, který se vytaha rychle a kazetu zničí. Ja jsem měnil řetěz včera po pěti a pul tis km, uz hodně pozdě, protože jsem to neodhadl, měl 134 mm, proto jsem koupil i kazetu a světě div se, kazetu jsem měnit nemusel. Dnes jsem byl v kopcích a řetěz nestřílí, nepreskakuje, nevrci, prostě jede tiše jako na novém kole. Takže kazetu tam nechám dál a řetězy si koupím další a budu každý měsíc měnit a točit. Nejhorší na údržbu je horské kolo, pak crosove a nejvíc vydrží silnička.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]