Nejste přihlášen/a.
Jezdím jen za sucha, výjimečně při návratu v dešti. Používám jen GT 85 ve spreji s trubičkou, je to suché, stříkám řetěz cca co 150- 200km před jízdou. Kolega používá WD a má řetěz samej šmír(já říkám chlupatej) a taky má od šmíru lýtko, když se při zastavení otře o řetěz. Já mám řetěz čistý a lýtko také !
Nejradši mám tuky ve spreji na řetězy motorek. WD naprosto nevhodné, GT taky nic moc. (GT je vynikající na lanka, bovdeny, zámky - je suché, ani časem se nic nezalepí).
Mažu když začne jít nasucho (jde to poznat ještě před pískáním), záleží na počasí a terénu, při normálním ježdění cca jednou za 300 km. Nastříkám na roztočený řetěz, protočim v hadru, nic víc nedělám.
V minulosti jsem používal jakýkoliv oil a dle potřeby,poté co jsem ale řetěz přetrhl,a byl nucen dát nový tak se o něj starám relativně více (ale už je to skoro na výměnu komplet -talíř,pastorek,řetez).Dnes jednou za rok řetěz sundám z kola,vykoupu řádně v naftě,potom na zavěr ještě v technickém benzínu. Obojí musí zůstat čisté! Pak rozpustím klasickou červenou vazelínu a vní řádně vykoupu řetěz,po vyjmutí zavěsím aby přebytky okapaly a studený pak utřu hadrou a montuji-takto vydrží celý rok ježdění do práce bez dodatečného mazání!
Pokud nebylo půl metru sněhu tak jsem jezdil celoročně!
Ti, co jezdí více tísíc km ročně, mají řetězy dva a po tisícovce km je zamění a tak furt dokola. Dosáhnou menšího opotřebení zubů talíře a pastorků a mění je až za dvojnásobnou dobu než kdyby měli jeden řetěz. Řetěz se totiž vytahuje, prodlužuje se rozteč válečků a vydírají se více zuby na talíři a pastorcích a až se dá nový řetěz, tak na vymletém talíří a pastorcích špatně sedí, špatně se přehazuje a může dojít při silném záběriú i k přeskočení řetězu přes zuby. Co hodně jezdíte, zvažte to, ušetříte !
Ono menit retaz kazdych 1000km je z mojho pohladu plytvanie.Zalezi od kvality retaze a poctu prevodov.Od roku 1993 som jazdil na favorite kde bolo VELO (prevody 2x5 kalene oz.kola) a ubehol som s tou sadou 10 tis.km.Výmena v roku 2000 komplet.Najviac zodrate prevody 3 a 4 plus velka rozeta.Potom vymena znovu za VELO rocnik 1994 a ubehnute 16 tis.km s jednou retazou (16 t.km)prestal som jazdit v r.2008.Stav tacho 26110km.Myslim ze po ociste a mojom ubytku na vahe by sa bez problemov dalo pokracovat.
Druhy bike tiez pouziva VELO.Tachometer je tam 6300km (od 1/2006)..predtym neviem kolko...ale vidiet uz opotrebenie na zuboch uz sa zaostruju.
Na horskom biku (od r.2002) mam SHIMANO (plechove vylisky)-prevody 3x5 vyrazne opotrebenie je uz po 5300km (v sucasnosti).Novu retaz nemam odvahu dat lebo uz by nesedela v zuboch a pocas zaberu by som citil vrcanie pod nohami.Mazem vyjazdenym usadnutym olejom z auta odjakziva.
No a s tou udrzbou to bolo samozrejme.Ale to bolo hlavne v casoch ked sa robilo rocne 3-4 tisic km.Teraz tak 3-4 stovky.Hlavne pred sezonou,ale ocista v nafte a benzine sa nekonala.Iba sa to vycistilo handrou,srobovakom,dal sa cerstvy olej a vazelina do lozisk,nastavit vole,kontrola pneu a slo sa.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.