Nejste přihlášen/a.
Záleží v jakém prostředí jezdíš. Jestli je to vyloženě prašné nebo jezdíš v mokru tak musíš mazat častěji. Do mokra používat klidně i jiné mazivo. Já mažu řetěz po zhruba 300 kilometrech. Jetli jezdíš trekong tak klidně po 500km. V létě používám koloshop.cz/...
Do mokra a v zimě koloshop.cz/...
Komentovat hovadinu, že speciální cyklistická maziva řetěz jen poškozují, nemá ani cenu.
Honzas1: píšou ale že to je univerzální mazivo.
doplněno 21.05.13 13:33:Třeba i na panty u oken nebo dveří.
jo to jo ale to wd celkem rychle zasychá, podle mě to na řetěz není vhodné na panty v poho.. tam používám i sádlo :D mám doma teflonový sprej tak ho vyzkouším jak dlouho vydrží...
něco k WD40 a použití jako maziva na řetěz - lze doporučit
Yamaha se hlásí k WD-40
Yamaha, známá svou kvalitou, se hlásí k WD-40 a tam, kde to bylo schváleno, vně Spojených Států, dává Yamaha své jméno na WD-40 jako "Genuine Yamaha Parts” (Originální díl Yamaha). Rozsáhlé testy, které Yamaha provedla, zaručují, že WD-40 je naprosto spolehlivý pro motocykly.
WD-40 je mazivo, které čistí a chrání kovové části a které zároveň vzlíná. WD-40 je vysoce efektivní v odstraňování vrzání, rychle uvolní zaseknuté či zarezlé části a zanechává molekulární vrstvu mazadla a antikorozní ochrany kovu. Je perfektním mazivem pro udržení hladkého chodu řetězu, ventilů, pákoví a kabelů.
WD-40 je také velmi účinný při odvodňování vlhkého systému zapalování, odstraňuje vodu, promaže části karburátoru, ochrání kontakty baterie před korozí. Výrobek je šetrný ke tkaninám, gumám a lakům a nikdy se nestane lepkavým
Nastříkat WD 40. "Speciální" mazadla na řetěz ho jen ničí - lepí se tam bordel a vydírá se ještě rychleji. WD 40 je suché mazivo, používá se třeba i na zbraně. Pokud WD z nějakého důvodu nechcete, kupte mazivo na řetězy motorek s teflonem.
WD40 není mazivo na řetěz, moc nemaže a nevydrží.
Silničáři někdy mažou naftou, ze suchých je celkem dobrý MD sprej, příp. něco teflonového (ty ale vydrží jen cca 100 km v suchu). Já používám tuk ve spreji na řetězy motorek, stříkám na řetěz v ohybu kladky přehazovačky (točím klikama dozadu, řetěz na velkém převodníku), pak zvenku otřu hadrem (hadr kolem řetězu a zase protočit). I v mokru to vydrží kolem 300km a na zvenku otřené se ani moc nelepí bordel. Středě drahý Sachs (=Sram) mi vydrží cca 3000 km na horáku kombinace terén + silnice.
PS: speciální cyklo maziva jsou neskutečně předražené běžně dostupné věci, jak maziva na řetězy tak tuky do vidlic atd. - koupí se barel, přebalí do minibalení a prodá za stonásobek ceny... Sice fungují, ale pod jiným názvem to jde sehant za zlomek ceny (asi jako softshell z outdoorového obchodu a z pracovních oděvů)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.