Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna řetězu, měření ozubených koleček

Od: pavlikv odpovědí: 11 změna:
Dobrý den,
chystám se měnit řetěz na mém kole jelikož jej mám podle měrky vytahaný.
Neporadil by mi někdo jak zjistím, zda zadní ozubená kolečka a také přední talíře budou sedět s řetězem?
Mohu ty kolečka také nějak změřit?
Neporadil by mi prosím někdo?
Děkuju

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

0x

Definujte "sedět s řetězem". Pokud koupite spravny retez, tak sedet musi.

Pokud Vam jde o mereni opotrebeni, tak snad zadna merka na mereni opotrebeni taliru a pastorku neexistuje, opotrebeni se zjistuje pohledem- zuby nesmi byt ostre jak na cirkularce. Chce to ale jistou davku zkusenosti, pokud jsou zuby do spicky, tak je to celkem jasne, ale nekdy maji jen "ostre nabehy", coz uz taky neni OK.

 

ar*

0x

Na převodníky a pastorky opravdu neexistuje žádná měrka a ani měření. Tam je to jak píše K2 o vizuální kontrole ozubení.

Řetěz dejte samozřejmě podle troho kolika pastorkovou kazetu používáte. Nevím jaký řetěz tam teď máte, ale jestli Shimano tak budete potřebovat nýtovačku na řetězy aby jste ho "sundal". Sram používá spojky.

doplněno 10.02.13 20:12:

artik®, proč odpovídáš mě, já nic měnit nebudu, páč už je vyměněno. Jinak i na 8 řetěz Shimáno pasuje spojka o Sramu jen je stříbrná. to není nic nového, ale pokud bude mít na kole origo řetěz Shimáno tak tam určitě spojka nebude, ale bude jen nýtovaný.

Jestli bude špatný převodník není potřeba vždy kupovat celé nové kliky.Stačí koupit samotný převodník, když se jedná o nějakou "solidní"řadu tak jsou vyměnitelné. Napevno jsou jen u nejlacinějšího šuntu.

doplněno 12.02.13 17:10:

artik® ale jde. kupkolo.cz/...

Je potřeba vědět ne se domnívat.


doplněno 14.02.13 20:57:

Tak nějak nemusím čekat do zítra a jednu starou 8 mrazku jsem ti našel a nafotil jak to pasuje. Sram i Shimano má totiž řetězy a kazety kompatibilní. to většina "bajkerů"zná. Spojka pasuje i na KMC. "Na campu"nemám odzkoušeno, v osmičkovém provedení jsem ji nepoužíval.


doplněno 14.02.13 21:45:

Nevím, nikdy jsem s tím neměl problém. Spojka jde normálně nasadit a "zacvaknout "jen rukou bez použití kleští. Článek normálně volně pohyblivý, žádné "střílení".

Já ho používám na zimáku. Je tam sice vše devítkové, ale normálně používám osmičkový řetěz. V těch sra... devítka vydržela cca 1000km a bylo po ni, 8 vydrží jednou tolik a vše funguje jak má.

artik*

na řetez od shimana , kterej je na 9ti kolo se dá dát zlatá spojka od sramu . Ono záleží jak hodně je ten řetěz vytahanej a jak zapadne ta měrka .Jestli zapadne celá tak dej rovnou i kazetu Jestli zjistíš po první jízdě že se řetěz motá na převodníky dej i kliky s převodníkama .

doplněno 12.02.13 15:34:

na řetez shimano ( 8mi) spojka od sramu nejde .


doplněno 14.02.13 19:57:

musím se smát , vem si zejtra třeba HG40 a dej tam sram spojku a sám uvidíš , že to nejde .


doplněno 14.02.13 20:03:

jinak na odkazu 1:53 je vidět jak montuje zlatou spojku ( 9ti)


doplněno 14.02.13 21:18:

tak to nechápu od doby co se dělaj řetězy sram na spojku to používám normálně v servisu ,ale na novej řetěz Shimano ta spojka za tu dobu nikdy nešla . Vždy byl spoj hrozně tuhej a nedal se rozhejbat . Zejtra na prodejně ozkouším všechny řetězy a napíšu .


doplněno 15.02.13 10:01:

tak ozkoušeno a ani na UG51 ani na HG40 spojka 8mi nejde dockvaknout .


doplněno 15.02.13 18:58:

ozkoušeno 10ks spojek a 6 řetězů UG51 a 5 řetězů HG40 a ani jednou to nešlo .

ar*

Tady ji máš na KMC taky UG51. V pohodě jde rukou nacvaknout i vycvaknout. Kdyby šlo vložit video tak to klidně natočím.

Nevím co ti poradit, špatné spojky? :D

 


0x

pokud si dobře pamatuju tak se většinou s vytahanym řetězem mění vždy i kazeta.. a neni od škody i převodníky... protože ty kolečka se vyjednou podle toho vytahaneho řetězu a ty jak na to švihneš novy nevytahany tak by to nemuselo dělat uplně dobrotu... ale tak zkusit se to muže.. ja to měnil vždycky s kazetou

ar*

To jako každých 1500 - 2000 km dáváš nové převodníky, kazetu i řetěz? Tak to je dost drahá záležitost. Až to zase budeš dávat nové tak dej řetěz Campagnolo ( u devítky C9). Ten je kratší než Sram a Shimano, než se dotane na hranici kdy je řetěz potřeba měnit (132,8mm) Najedeš víc. Já tedy rozhodně neměním še komplet, je to v pohodě a nic nestřílí. To mám "první" dva převodníky AL a žádná cirkulárka. Chce to prostě jen údržbu a včas dát nový řetěz pak se nemá jen tak co poškodit. Místo měrky stačí "šuplera"

 

ronyx*

0x

Jak poznáte, jestli je řetěz bude sedět na kolečkách odpovídali předrečníci.
Z vaší otázky mám ale spíš pocit, že řešíte (tedy pokud o tom víte, že na různé typy zadních koleček jsou potřeba různé šířky řetězů) šířku řetězu. A v tom vám takhle na dálku asi nikdo nepomůže. Viděl bych to na to vzít kolo, na kterém to chcete měnit a stavit se s ním v prodejně (opravně) s tím, že chcete na to dotyčné kolo příslušný řetěz. A oni vám podle toho, co máte na kolo osazeno, dají vybrat z příslušných řetězů (vybírat budete už jen podle ceny). Pokud dotyčný prodavač (servisák) dojde k závěru, že byste měl vyměnit i např. kazetu (kolečka) vzadu, případně převodník, měl by vás na to upozornit a vysvětlůit vám, proč by to doporučoval. Ale neměl by vás ke koupi nutit - rozhodnutí by mělo být jen a jen na vás (a na stavu vaší peněženky či ochoty do toho investovat.)
Dané výše popsané řešení vám píšu proto, že se jsem chtěl koupit jen "obyčejné lanko s bovdenem k přehazovačcce". A měl jsem štěstí, že jsem pro něj jel na tom kole. Jinak bych koupil nesmysl. To lanko (přesněji drát) bylo totiž natolik atypické (dámské kolo holandského původu), že ničím, co bych u nás "na blint" koupil, bych ho nenahradil.

artik*

a jestli zjistí servisák , že máte vytahané vše , řetez vám určitě nenamontuje

doplněno 11.02.13 10:15:

zkušenej servisák to pozná na měrce , jestli zapadne celá měrka do řetězu , je to jasné a nikdo rozumnej mu nevymění jen řetěz

majsterjoe*

No on to v prvni chvili ani poznat nemusi. Pozna se to lehce po montazi noveho retezu, kdy bude retez preskakovat takovym zpusobem, ze to nebude retezem ktery se casto usadi.

 

kolista

0x

Pokud to dáš do servisu, tak bude všechno jakože opotřebený a že se musí vyměnit jinak bídně zahyneš. Často jde jen o kšeft a mění se i použitelné díly.

Opotřebení pastorků (vzadu) okem moc vidět není, nejlíp se pozná tak, že si nový řetěz nesedne a přeskakuje ("střílí"). Pokud střílí, tak není třeba hned měnit, většinou si to sedne po ujetí cca 50-100 km, stačí těch pár km skousnout (šlapat lehce, používat pastorky co neskáčou) a po chvíli to střílení přestane... Taky jde místo nového řetězu nasadit z částečně vytahaný - ten pastorky zvládnou bez střílení.

Převodníky se poznají okem - zuby vypadají jako žraločí ploutev. Pokud nestřílí tak taky není důvod měnit.

Tak tak i kdiž ne všechny servisy jsou stejné!

Opotřebení se dá změřit novým řetězem-když "sedí"dobře,není třeba měnit nic (samozřejmě musí odpovídat komponentům kola ).Když jsem kupoval tak jsem sdělil jen na co to je (předek 3 "tác a poč.zubů,zadek totéž "šestikolečko a jeho zn.),v prodejně-servisu mi předložil tři výrobky-levný , drahý a něco mezi!.Pže nejezdím denně stovky kiláků,ale jen do arbajtu od 4 do 10km denně,vzal jsem "zlatý" střed.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]