Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak nastavit jízdní kolo?

Od: itonda® odpovědí: 9 změna:

Zdravím, měl bych pár otázek na donastavení mého kola před jízdou. Do kola pomalu dorůstám a už je mi tzv. štangla pod zadek, ale chci na něm odjezdit teď poslední prázdniny, ale tot otázky.

Jak si mám správně nastavit výšku sedátka a řídítek?

Je lepší mít měkčí kola nebo úplně tvrdé?

Díky za rady

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

1jara*

1x

Zdravím, jak pročítám rady tak si říkám že je lepší dát odkaz s obrázky, nežli s vymýšlet co a jak.

ivelo.cz/...

ivelo.cz/...

 


0x

Výšku sedla volte tak, aby jste v pohodlném sedu měl nohu na pedálu, který je úplně dole, mírně pokrčenou v koleni.

Řídítka si zvolte spíš podle pohodlí. Většinou nemají moc velký stavitelná rozsah, takže podle mě je to záležitost spíš individuální nebo se to ani neřeší.

Na pláštích kol by měl být údaj o doporučeném tlaku - snažte se ho dodržet, případně malinko korigovat, podle své váhy.

Pokud budete mít kola podfouklá, pneumatikám to moc neprospěje a vy se zybtečně nadřete, naopak přefouklá kola se taky na životnosti pneumatik moc dopře nepodepíšou, navíc mají menší styk s vozovkou a hrozí větší možnost pádu...

 

hop®

0x

Při seřizování řídítek i sedla mějte na mysli nejen pohodlí, ale i bezpečnost, pokud jedno či druhé vytáhnete více než je zdrávo tak hrozí možnost vylomení z objímky se všemi nepříjemnými a nebezpečnými důsledky!

Ano, to jsem zrovna chtěl dodat.

 

kolista

0x

Posed - výška sedla = natažená noha pata dosáhne na pedál

sedlo dopředu dozadu - kliky vodorovně, kolmice puštěná z přední hrany kolena prochází osou pedálu (olovnice z niti a závaží) + individuální doladění posun cca +- 1cm

řídítka - záleží co to je za kolo i na stylu jízdy, obecně výška o 5 cm níž než sedlo a dálka aby trup nebyl ani rovně nahoru ani naležato (viz to ivelo)

Gumy - měkké = duše se snadno prorazí o šutr nebo podobnou hranu (zničí se i ráfek), přehuštěné víc drncají a plášt může prasknout, nebo to i roztáhne ráfek do strany. Záleží jaká guma, jaké kolo, hmotnost jezdce a styl jízdy... Obecně MTB běžná jízda 2,5-3 bar, silnička 6-7 bar

 


Budu více méně jezdit po lesních cestách a samozřejmě když budu muset, tak silnice, takže raději jaké duše?

Jinak změřit si přesně kolik tam mám baru nemám možnost nějak zjistit, mám obyčejnou hustilku

doplněno 12.07.12 18:51:

A mám horské kolo s předním odpružením

kolista

Pláště 26 x 1,9 až 2,1'', duše je celkem jedno jaká je, nejlíp s autoventilkem. Tlak jde změřit (pokud je autoventilek na pumpě nebo většina řidičů má v autě měřák, mačkáním palce do gumy jde odhadnout tvrdost - nafouknout na pumpě na správný tlak a zapamatovat si jak je tvrdý plášt. Foukat na 2,5 - 3,5 bar, ale to je hodně hrubý odhad - 60kg rekreační ježdění po šotolině stačí 2,0 bar, 90kg tvrdá jízda v kamení 4 bar je málo...

osobně foukám na 4,5 bar a už od 2 bar bych to rukou nepoznal. Je dobrý koupit redukci a foukat kompresorem na auto, kde je vidět tlak.

kolista
"pokud je autoventilek na pumpě" - myšleno pokud je autoventilek, tak na benzínce

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]