Nejste přihlášen/a.
Dobrý den všem, potřebovala bych poradit... nevím, jak udělat, aby to bylo dobře.. přítel, žijící v cizině, měl v ČR auto, které zakoupil od kamaráda. Nebyla zde žádná kupní smlouva, ve velkém TP je uveden stále jako majitel onen kamarád. Přítel s autem jezdil asi dva roky, řádně platil pojištění. Nakonec, před rokem, auto dojezdilo a prodal jej na náhradní díly, opět bez žádné smlouvy. Tím pádem přestal vše platit - pojištění. Jde o to, že doma zůstaly po autě SPZ + velký TP. Nevím, co ted s nimi, přítel nemá zájem cokoli řešit, chtěla jsem SPZ vyhodit do kontejneru, ale nevím, zda bych nezpůsobila nějaký problém. Co teď s nimi? Mám je odnést na nějaký úřad, či poslat původnímu majiteli, který je uveden v TP? Poraďte prosím, ráda bych tuto situaci vyřešila správně a něco nepokazila. Děkuji předem.
několik uzavřených smlu, a vy nevíte komu patří vozidlo? Nemusí být písemná smlouva, stačí ústní.
Značky sbírám.
Až nebudete vědět co dál, tak se zeptejte na ICQ 55180641
Ještě se nestalo, aby se nenašlo řešení.
doplněno 25.02.11 14:02:problém to je právního majitele, tedy toho kdo to vozidlo koupil jako poslední, nikoliv ten, kdo je uveden v techničáku na poslením místě...
doplněno 25.02.11 15:15: Fialko,stále ještě nevíte?
Jde o to, že poslední majitel je v TP uveden onen člověk, přítel tam již uveden není, a ten auto prodal na díly, cizinci (neumí ani česky) který to auto rozkouskoval a poslal do své domoviny po dílech... tak teď nevím...
doporučuji využít nabízený kontakt s Milanem C.a pro poslední registrovanou osobu v TP(potažmo registru vozidel-nikoli však častokrát právním majitelem,registr je evidencí,seznamem-nemá výpovědní hodnotu o právních vztazích)poslat jednoduchou radu jak z celého problému "vybruslit"(pokud dotyčnému ,snad známému,opravdu chcete pomoci),a sice antidatově si v souladu s OZ pořídit kupní smlouvu s panem Nguenem ...(ideálně nacionále viz.obch.rejstřík s jakýmkoli vietnamcem v likvidaci-je předpoklad,že již v ČR není,případně pod jinou identitou)-toho bude ČKP těžko někde v Hanoi nahánět...a dotyčný bývalý známý uvedený jako poslední v registru je tím z "obliga",když už si to takhle svou laxností zazdil...
Tak určitě je nevyhazujte ,tedy pokud nechcete majitele zapsaného v TP poškodit. Doporučuji co nejdřív kontaktovat majitele a věc řešit. Jelikož na vůz je nutné platit povinné ručení, i když není provozováno. Zde však nastává problém se zrušením vozu. Ke zrušení je nutná ekologická likvidace, nebo čestné prohlášení doložené fotodokumentací, že vozidlo slouží například jako kurník. Snad někdo poradí dál jak to zrušit. Zcela jistě to půjde, ale může se jednat o nákladnou věc.
Možná jsem to špatně formuloval, ale povinné ručení musí mít každé vozidlo, které má RZ nebo je provozováno na pozemních komunikacích.
bohužel je zde uvedeno co se stalo, a je třeba konstatovat, že je to všechno špatně. SPZ se odevzdávají na dopr. inspektorátu (zahodit nelze!) většinou s tím, že máte záznam o eko-likvidaci vozidla, což nemáte, a to je problém. V případě rozprodání na díly, doufejte, že výjde cesta pomocí podání na dopr. inspektorátu-registr vozidel, čestného prohlášení o zániku účelu vozidla (o kterém je řeč). To by však měl spíše vyřešit ten, kdo je zapsán v TP. Vy jako osoba "třetí" to asi sama nevyřešíte, páč to vlastně není Vaše věc. Tak se mi to jeví. Kolegové doufám můj příspěvek dopřesní. diky
doplněno 24.02.11 11:15:s tím ručením to také je "průšvih", obvykle nebývá zvykem, že ikdyž s vozidlem v zásadě nejezdíte a máte u vozidla SPZ-tky neplatíte ručení. Docela těžko se zpětně dokazuje, že vozidlo opravdu provozováno v daném období nebylo.
Děkuji moc všem, kdo mi chtějí pomoci. Jedná se o to, že původní majitel je z jiného města, do kterého se nedostanu (daleko) tak se mi jeví tedy asi nejvhodnější řešení mu TP a SPZ odeslat. Smlouva o prodeji tam tenkrát prý opravdu nebyla - byli kdysi pravděpodobně kamarádi, opravdu nevím, leta se s ním přítel již nekontaktoval.
Co se týče té likvidace, když bylo auto prodáno tak bylo odvezeno novým majitelem a následně rozřezáno na díly a ty byly poslané i do jiného kontinentu, tak dokázování by bylo hodně složité.
Tedy co nyní dělat? Poslat vše majiteli, at si nějak poradí? Já sama tedy nemohu nic vyřešit?
Před pár roky jsem řešil téměř to samé.
Jestli si dobře pamatuju rozhodující bylo datum ke kterému za začalo blbnout s tou "eko" likvidací - 1.4.2004? Pokud to auto po tomhle datu už nikde nefiguruje /technická, přepisy, evidenčka, atp/ tak se dalo sepsat prohlášení že jsem ho zlikvidoval sám před tím datem, odevzdat RZ a tradá. To je ale spíš starost toho chudáka kterej zůstal v TP jako poslední.
Teď zaplatí za svou hloupost / důvěřivost vyděračům z pojištoven a ještě bude mít průšvih s oslama na úřadě.
sám jsi osel, protože jsi volil poslance, kteří schvalují zákony, které musí osel na úřadu doržovast, jinak by osel na úřadu přišel o práci
celá věc je problémem člověka, který je zapsán jako poslední provozovatel, on si má splnit zákonnou povinnost, neVvy, takže klidně značky i papíry hoďte do popelnice
Ano to je opravdu inteligentní odpověď "hodtě to do popelnice". Tak vás bych opravdu chtěl potkat na úřadě. Nemyslíte, že normální nezakomplexovaný člověk to neudělá? Nevím co je na tom, tak těžkého to odeslat osobě zapsané v TP.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.