Nejste přihlášen/a.
Jako podnikatel vydávám faktury které ukládám i pro případnou kontrolu FU a jen mě zajímá, zda-li musím vystavit 2x original (1x zákazník a 1x já do účetnictví) nebo zda stačí 1x original zákazníkovi a já si udělám kopii. Je to jedno? Díky nikde jsem to nenašla
Vycházím z logického předpokladu, že originál může být jen jeden.V současné době, kdy se používá výpočetní technika + kopírování, může samozřejmě libovolný počet dokladů jako originál vypadat, ale nikdo Vám nemůže nařídit tuto techniku používat. Teoreticky může doklad být napsán na psacím stroji (nebo i ručně) a jednotlivé papíry proloženy kopírákem, pak se nad otázkou originálu nebudete zamýšlet. Zásada je, že originál jde vždy se zbožím, Vám pro účetnictví zůstává kopie.
doplněno 30.01.11 12:07:Zapomněl jste dodal jaké další náležitosti musí ta smlouva mít, aby měla platnost originálu. Skutečný originál jako původní exemplář může být jen jeden. Jen otázku zbytečně nekomplikujte, u faktury to tak prostě je.
Logický předpoklad, že originál je jen jeden, moc logický není. Např. kdejaká smlouva je sepsána ve 4 vyhotoveních a všechny mají platnost originálu - těžko, že by jedna smluvní strana měla originál smlouvy a druhá její kopii. Vydaná faktura evidovaná v účetnictví může a nemusí být originál.
Už mnoho let vyhotovuji faktury ve třech originálech - dvě kupujícímu a jednu si nechávám v účetní evidenci, kontrol finančního úřadu už taky proběhla řada a nikdy mi to nenapadli. A jen tak mimochodem, jaké další náležitosti musí mít smlouva, aby měla platnost originálu?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.