Nejste přihlášen/a.
Ne, faktury nepřikládáte. Pouze daňové přiznání, ve kterém si vyčíslíte příjmy a výdaje. Plus pokud uplatňujete nějaké daňové slevy, tak potvrzení k těmto slevám (např. úroky z hypotéky). Z pohledu daňového přiznání jsou podstatné příjmy, které vám přišly v daném kalendářním roce, nikoliv částka vydaných faktur.
Jako OSVČ musíte vést t.zv. daňovou evidenci. To není na jednoduchou odpověď. Doporučuju nějaké příručky nebo kurz. Není složitá, forma není stanovená. Můžete použít i formuláře z papírnictví. Ve vlastním zájmu je to ale potřeba znát. Z peněžního deníku pak přenesete daňově uznatelné příjmy a výdaje do daňového přiznání a přílohy č.1. Pokud neuděláte nějakou hrubou chybu nebo vás někdo neudá, je kontrola z finančního úřadu nepravděpodobná.
Vydané faktury se nikam neposílají. Ale jen si je ukládejte na případnou kontrolu na finančáku. A nebo v el. podobě, kdy si je jen vytisknete. Kontroly chodí na udání a nebo jen namátkově. Já za 30 let byl jen jednou. Hlavně pozor, na co máte vydaný živnostenský list. Na vše musíte mít doklad, že máte oprávnění DANOU PRÁCI VYKONÁVAT.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.