Nejste přihlášen/a.
Nechápu, když jedu na silničním kole na kruhový objezd, kde je dopravní značka dej přednost v jízdě tak pustím toho kdo má přednost, potom se rozjedu a ukážu změnu směru jízdy rukou kam odbočuji dle předpisu. Někomu v autě za mnou vadilo, že jsem dal přednost v jízdě autu které už bylo kousek odemne a nevjel mu hned do cesty, načež bych to stejně odhadem už nestihl a vyhodnotil jsem z hlediska pomalejší akcelerace kola při rozjezdu jako rizikový úkon. Pozoroval jsem v jiný den jak to běžně chodí z chodníku už jako chodec. Auto vždy zastaví když vidí že na kruháč najíždí auto které má správně přednost, pustí ho a potom se rozjede druhé auto které mělo dát přednost v jízdě. Jaký je rozdíl z pohledu dopravních předpisů mezi cyklistou a řidičem auta, že u auta dát přednost v jízdě a vyčkat nikomu nevadí za jeho zády a u cyklisty už se za jeho zády hecuje a troubí at jede bez zastavení na kruhovém objezdu, ale když mu tam vjíždí zrovna auto do cesty tak přece se nenechá přejet. Proč v praxi je na každého jiný metr a u cyklistů je ze strany řidičů cítit podjatost, nenávist, že vůbec cyklista po silnici jede a netolerance pustit dle značení toho kdo má přednost předemnou když jsem udělal správný krok a nenechal se ohrozit. Auto může zastavit a čekat než projede kdo má přednost a cyklista už musí uspěchaně to stihnout se rozjet, když ví, že nemá už šanci a vyhecování troubením akorát řidič za mnou způsobil zmatek a stres?
Berte to tak, že jak za volantem, tak za řídítky přebývá nezanedbatelné množství idiotů. Pokud se ale zkumulují dva a víc, pak je to skutečně i o život. Nás před spoustou let v autoškole učili tomu, čemu se dnes říká defenzivní jízda - učitel to tehdy specifikoval ,,jezdi tak, jako by tě všichni chtěli zabít, všímej si, jestli ti ten nebo ten skutečně přednost dá ´´ Což doporučuji i vám, sám jsem touhle strategií najezdil zatím víc jak 2Mkm bez zaviněné nehody . Prostě já jezdím tak, abych se dostal z bodu A do bodu B, snažím se jezdit předvídatelně, aby i ostatní věděli, co zamýšlím . Rozhodně nemám zájem někoho prudit, s někým se hádat a na někoho machrovat
To bys musel jezdit škarpou a po poli... Defenzivní ve smyslu krčit se u kraje taky neni dobrý, pak se tam každej cpe.. Před/ na kruháči/ zúžení u přechodu - místa kde se auto a kolo vedle sebe nevejdou - lepší je naopak najet doprostřed aby jasně viděl že se tam nevejde, pak se tam necpe. Ale je třeba auta za sebou si hlídat a nenechat se sejmout... Kolo je na kruháči rychlejší, tak to ani neni žádný zdržování, za kruháčem jakmile je místo tak uhnout doprava a auto pustit.
Další zkušenost - jedeš po hlavní máš přednost - jakmile přestaneš šlapat a dáš prsty na brzdy tak si to debil vyloží že se přednosti vzdáváš a vjede tam an prasáka. X když šlapeš a tváříš se drsně tak stojí a přednost dá..
Podobně před zatáčkou za kterou neni vidět, když jedeš u kraje tak se tam nacpe i náklaďák přestože nemá výhled pro bezpečné předjetí (a když mu vyjede auto proti tak tě shrne do škarpy) X když najedeš ke středu, tak už pro předjetí musí úplně do protisměru, do toho drtivá většina už nejde a počkaj za zatáčku . Zase jakmile za zatáčkou vidíš že je volno tak ukázat že může jet a uhnout ke kraji.
Jasně, souhlas, škarpou nejezdím a ani se neploužím - myslím, že jezdím celkem svižně v rámci předpisů. Ale průběhem let jsem se naučil dost předvídat a chápat - např v ,,kraji razovytem´´ přednost zprava neznají, zejména na parkovištích OC, stejně jako když vidím cyklouše jak to mastí z vedlejší tak už vím, že prostě nezastaví a pustí to tam stylem kamikaze. I to je oblíbený fórek a není to o tom, že bych já zpomaloval - on/a se ani neohlídne, nezájem... Jasně, případná nehoda by šla díky kameře za ním, ale ono se to blbě pucuje...
Nekteri ridici si mysli, ze kdyz ridi auto, tak maji v ruce zbran.
Zustante nad veci, protoze tohle se asi nikdy nezmeni!
Řidič za vámi možná spěchal a honil každou vteřinu, nebo to byl nějaký blbec.
Občas je normální pustit i toho ,kdo přednost nemá (nejen na kruháku, tsačí třeba autobus, co odbočuje na autobusák přes protisměr a za ním se dělá šňůra těch, co chtěji ject rovně, taky se po chvíli najde někdo, kdo ho pustí), což naštěstí funguje dobře, díky tomu se taky tolik nehromadí kolony.
Jinak od nepaměti (už nevím jestli to bylo 1935 nebo pozdějc, kde to zdůrazňovali, že ta hirerarchie jako cyklisti, koně, osobáky, náklaďáky byla zrušená) jsme si na silnici všichni rovni. My cyklisti máme stejnou přednost jako auta, jen nemám často nervy na to spolehat se na to.
Pokud jde o kruháky, tam mě spěchajicí auta normálně předjedou, držim se při kraji. Přecejenom mají větši akceleraci, tak se nacpou i tam, kam já bych se necpal (právě protože to nevidím jako bezpečné). Vůbec když mě kolega občas svezl v autě, tak mě překvapilo, kam se ještě dostane (na kole bych v takové situaci čekal).
Na traktory a jiný pomalíky taky troubíš že překážej? Kolo asi nebude mít odpich jak Ferrari...
Měly by se zavést psychotesty a spěchající arogantní magory ze silnic eliminovat... To co je dnes na silnicích vidět za debily už je fakt moc.. Tak v každým desátým autě sedí debil, lepí se na zadek, předjíždí kde nevidí.. Pak ho dojedeš na první křižovatce, borec jel jak kokot a ušetřil 15 vteřin...
Stir má pravdu, přejedeš na západ a řidiči se chovaj úplně jinak. Nejen k cyklistům.
My tady u Brna máme pro ty, které už omrzel život, Macochu. Jinde holt skáčou pod vlak, nebo se pokoušejí projet kruháč na kole.. Přije mi to jako ruská ruleta.
A někdy si na kruháči vystačí i dva cyklisté.
A někdy si vystačí i samotný cyklista.
Kdo máte potřebu se na kruháč vrhat na kole, tak si prosím puste to video z prvího odkazu, třeba vás pak takové nápady pustí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.