Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záruka za jakost- záruka nad rámec zákonné doby

Od: rad0007 odpovědí: 21 změna:

Zdravím, prodejce nabízí výrobek se zárukou 10 roků. Jak se toto bude prokazovat po uplynutí zákonné 2.leté lhůty? Záruční list podle prodejce není potřeba a odkazuje na webové stránky výrobce, kde to je údajně uvedeno. Tam si ale může výrobce napsat po 5 letech , co se mu bude hodit. Jak to je?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Po 5 letech si může napsat, co se mu bude hodit, ale Vy nakupujete dnes za dnešních aktuálních podmínek a s tím byste obstál i s případnou reklamací nebo dokonce soudem. Možné budoucí podmínky prodejce nezbavují odpovědnosti za dodržení podmínek sjednaných při nákupu, které jsou pro něj závazné.

rad0007

Jak zákazník prokáže podmínky v době nákupu za 5 roků, když bude mít v ruce jen účtenku a odkaz na webové stránky výrobce, kde už nic být nemusí?

flu

Pokud nechcete obětovat cca 2 Kč na výtisk té stránky, no tak si můžete vytisknout do PDF a uložit na počítači.

Já si běžně ukládám účtenky za výrobky do speciálního adresáře cloudu jako scan, kde při případné poruše je velmi snadno najdu i po 10 letech ...

Syntaxe:

250626 prodejce vyrobek 12345 Kč.pdf

Sice mi to zabere až 1 minutu času uložit tu účtenku a pojmenovat, ale při případném problémů jí velmi rychle najdu z libovolného zařízení, telefonu, tabletu, počítače, na který mám připojený klaud, a klidně u kasy...

Jinak si myslím že podobný systém umožňovala air bank, měla nějakou evidenci účtenek, ale nikdy jsem to nezkoušel, jen tak matně tuším že to existuje

Jinak si myslím že podobný systém umožňovala air bank, měla nějakou evidenci účtenek, ale nikdy jsem to nezkoušel, jen tak matně tuším že to existuje

Třeba to někomu pomůže, Ty účtenky se vám hodí nejen na úplatně ní záruky ale třeba i na zjištění toho, jaký přesně model a za kolik přesně Kč jste před mnoha lety kupovali ...

rad0007

Výtisk webové stránky má nezpochybnitelné datum?

 

re4zon

0x
Co jak jako je? Zaruka se zpravidla nekde registruje. Dostanes nejake potvzeni, podminky nebo tak neco.
rad0007

Nic takového, pouze odkaz na webovky výrobce.

 

pavel

0x

A vy to budete snad případně reklamovat u výrobce, nebo prodejce?

rad0007

Samozřejmě prodejce. Jenže tomu ukážu účtenku s datumem prodeje, ale nemám jak prokázat, že v době nákupu byly ty a ty podmínky.

flu

Bylo by pro váš život a život všech rád tu jednodušší, kdyby jste jasně napsal o co se jedná, odkázal na ty stránky?

Vaše dotazy by bylo efektivní klást vašemu prodejci, případně výrobci.

Ty extra podmínky si přece můžete vytisknout a přiložit k tomu nákupnímu dokladu. Nebo se s prodejcem dohodnout na tom, že vám potvrdí to a ono. A to ještě před prodejem, tím si rovnou i vyjasníte, jaké přesně jsou podmínky!

Já si třeba s prodejcem výslovně dohodnu, v jaké lhůtě můžu vrátit zboží koupené v krámě a ne na dálku, a nechám si to vyznačit na paragonu, pokud už to tam vyznačeno není jako třeba v Lidlu, Oby, Hornbachu...

Pokud už jste to nakoupil a případně tu záruku zjistil až dodatečně s tím že k tomu nic nemáte, stejně tak můžete kontaktovat toho prodejce a nebo výrobce nebo se poptat a podmínky si ujasnit dnes abyste přesně věděl dokdy vám platí záruka! Ale pozor, často výrobci nabízejí rozšířenou záruku a mají k tomu nějaké speciální podmínky, jako třeba že hradí pouze výměnny a nehrradí další náklady jako třeba práci.

Ps: Vážně je tak těžké napsat konkrétně co, kdy a za jakých podmínek – odkaz, jsem koupil?

pavel

Rad: víte co dělám já, když chci předejít problému či být krok před podvodníkama? Platím daně a všechno nevím. Zeptal bych se na ČOI a oni vám rádi na otázku odpoví. Máte pak jistotu a to písemně.

rad0007

flu: Tolik slov a stejně jsem nedostal odpověd.

rad0007

Pavel: to jsem taky udělal, čekám na odpověd.

 

makk

0x

Co je psáno, to je dáno. Pokud vám někdo slibuje záruku nad zákonný limit, potřebujete dvě věci. Mít od něj písemně, že vám to slibuje a mít doklad, že a kdy jste to od něj koupil. Ale zpravidla jsou tyto záruky jen obchodním trikem. Příklad z praxe: France car (prodejce vozidel Renault a Dacia) slibuje 5. letou záruku. "Na hubu" vás ujistí, že ta záruka není podmíněna pravidelným servisem a když po roce přijdete, že vám na přívěsu nesvítí mlhovka, tak mají tolik drzosti, že se přiznají, že špatně zapojili tažné zařízení, ale vyfakturují vám to, protože to je příslušenství a na to je záruka jen 0,5 roku. Tak to je prodloužená záruka v praxi.

rad0007

To je právě ten problém, že nic písemně nedostanete. Záruční list u výrobku fyzicky není a prodejce odkazuje na web výrobce. Máte jen účtenku a tam se o delší záruce nic nepíše.

makk

Takže počítejte se zárukou 2 roky. Dříve někteří poskytovali i doživotní záruku, ale když ji pak chcete uplatnit, tak se dozvíte buď, že na daný problém se zrovna záruka nevztahuje, nebo že doživotní neznamená do konce vašeho života, ale do konce životnosti výrobku. Takže vám po 5. letech řeknou: "5 let je průměrná životnost výrobku" a nic vám nedají.

 

 


0x

Objednávka, potvrzení objednávky a pak fakturace je vlastně smlouvou. A v té musí být rekapitulace, včetně prodloužené záruky nebo prodejce připojil, za zvláštní příplatek pojištění a na jak dlouho. Takto to funguje solidních prodejců. Jen řekněte, kolka z nás se stalo to, že nás prodejce, at se tomu říká jak chce, prachsprostě obral.


doplněno 26.06.25 10:24:

Toto je předpisové jednání. Čas od času se stane, že nikde nenajdeš ani odesilatele, ani jeho adresu. Jen nějaké čínské znaky a nějaké prohlašování na webu jsou pro kočku. A stěžovat si můžeš na lampárně, protože nenajdeš ani zprostředkovatele, ani firmu a ani výrobce. Jen lístek, účet, co dopravci vyjel z mašinky, když jsi zaplatil kartou. Pak je potřeba zajít do kamenného obchodu, koupit kapesníky a plakat a plakat a plakat.

 

flu

0x

V tomto případě jde O garanci výrobce, Něco jako veřejný příslib, s prodejcem to nemá nic společného! Prokazovat budete nákupním dokladem a tou změnou garancí, která bývá napsané na krabici od výrobků nebo jak říkáte na webu kde jsi to stačí uložit...

Výrobce po vás bude požadovat prokázání nákupu, pokud je to záruka veřejným příslibem (na webu, na krabici-obalu), že jste vy osobně a kdy přesně koupil takže nejspíše faktura a výrobce, pokud bude za 10 let existovat, tak vám to opraví / vymění. Takže speciální záruční list nemusí být podmínkou.

Prokazovat tedy budete toliko nákup u prodejce (tzpickz fakturou, smlouvou), ale prokazovat ho budete moci i výrobci.

Jedná se o běžnou nadstandardní garanci výrobce, opravdu to nejde za prodejcem a je možné že ten prodejce vám to nemusí řešit a odkáže vás rovnou na výrobce, to už se zeptejte toho prodejce. Je ale pravděpodobné že, že ten prodejce když bude solidní a bude existovat a bude spolupracovat s tím výrobcem, takže vám to i v té lhůtě až 10 let vyřeší za vás, rozumějte pošle výrobci.

ps: Pozor na to, běžná zákona záruka je nepřenositelná bez dalšího na další osoby, třeba na druhotný prodej, podobně tato smluvní záruka může být omezena pouze pro prvního kupujícího, to si musíte vy zjistit jak to je nastaveno. Často taky je záruka 10 let ale jen na díly a ne na práci...

Pokud máte další dotazy tak se ptejte, běžně se s touto praxi setkávám

rad0007

Garance na krabici je ok. Podle mě je problém v tom webu. Má ho pod kontrolou výrobce a může tak měnit podmínky, jak se mu to bude hodit.

halamus

Použijte web.archive.org/... onu webstránku si tam uložte pomocí Save Page Now

 


0x
Kupoval jsem trapézový polykarbonát na střechu se zárukou 10 let proti rozbití kroupami..Po třech letech to kroupy rozbyly a prodejce tvrdil,že se to musí poslat výrobci a prokázat,jak velké kroupy padaly a kdy..a prý rozhoduje velikost krup atd..Vykašlal jsem se na to..
asd1
Prodejce lhal aby ses na to vykašlal a evidentne se mu to povedlo... Tohle je klasika, jen to zkousi, když zjistí že se umíš bránit tak otočí a jedna tak jak ma.
Záruka na kroupy bez upresneni = jakykoliv kroupy bez omezení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]