Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, z jakého důvodu by mi mohl někdo volat z banky, kde mám účet? Ten chlap co se představil znal moje jméno a příjmení. Takže podvodníci mají od nějaké osoby, co pracuje v bance seznam lidí co tam mají účet? Nebo jak se může stát, že se dostanou ven informace o klientech? Nebo možná to nebyl podvodník, ale proč by mi volal, mám tam jen běžný účet, nikdo nemá důvod mi volat. Já mám extrémní nedůvěru k takovýmto telefonátům, nemá důvod mi někdo z banky volat, kromě toho, pokud je to opravdu pracovník banky, tak by mě chtěl přesvědčit, abych si tam něco dalšího založila a aby na mě vydělal, jinak nemá kdo co volat z žádného důvodu.
Jo, zavesit telefon hned po predstaveni se a pak na obecnem foru patrat, proc mi dotycny volal...to chce holt fistrona.
To je skoro jako hledat aluminiovy klicek...
Koukal jsem se do křištálové koule, pak zkoušel věštit z lógru a teď sháním černého kohouta.
Fakt bych Vám moc rád odpověděl, proč Vám ten člověk volal, ale zatím se mi to nedaří vyvěštit. Možná bude příště rychlejší a snazší řešení si toho volajícího poslechnout, než prásknout telefonem a pak se ptát na poradně.
Nekoukal jsem do křištálové koule ani do logru a vím že pracovník z jakékoliv banky Vám může zavolat. A vy si ho můžete ověřit v apce internetového bankovnictvi vaší banky kde máte ůčet.
k2 V té apce mi potvrdí že je to jejich zaměstnanec pomoci kodu.A proč volá to mi přeci mluví do telefonu.
k2 když mu to položím tak nebudu zjištovat z apky. kdo volal. Ono totiž jde telefonovat a zároveň si otevřít apku
k2 Černý kohout Vám vzkazuje že když někdo někomu položí telefon znamená to že s nim nechci komunikovat natož zjištova co odemne chce.A že máte navštívit Mudr...
@zolik: Proc bych mel nastevovat MuDr? Ja narozdil od tazatelky s telefonovanim problem nemam. Pokud mi nekdo cizi vola a ja mu to polozim, tak se pak na internetove poradne nevyptavam, kdo to byl a co chtel...
Taky mi volal nedávno pracovník z ČS. Když jsem se ho ptal, proč mi volá, tak mi vysvětlil, že je můj nový osobní bankéř a chtěl, abych se u něj zastavil na pobočce, abychom osobně probrali možnosti lepšího zhodnocení úspor. Nakonec jsme se domluvili, že asi změním pobočku, protože ta stávající byla vhodná v době, kdy jsem chodil do práce, teď už ne. Požádal mě, abych mu dal vědět, když změním pobočku. Asi ČSAS nějak vyhodnocuje spolupráci zaměstnanců a klientů. Byl velmi slušný, nic mi nevnucoval. Říkal mi, že si kdykoli mohu v George ověřit jeho jméno a kontakt na něj, včetně rezervace návštěvy.
Abyste zjistil, kdo a proč Vám volal, je nutno si toho člověka vyslechnout. Tím že prásknete s telefonem ještě předtím, než se Vám představí, těžko něco zjistíte.
A protože nám ten člověk na rozdíl on Vás nevolal, tak nemůžeme vědět, co Vám chtěl.
Můj bankéř mi sem tam také z nějakého důvodu zavolá.
Dobrý den, pokud vám vadí hovory z banky a nepřejete si je, stačí odvolat souhlas s marketingem. Vesměs to lze i telefonicky, přes internetové bankovnictví, osobně nebo poštou. Sdělíte, že si nepřejete, aby vás kontaktovali s obchodními ani reklamními nabídkami a že nesouhlasíte s tím, aby vaše údaje předávali třetím stranám.
Po tomto odvolání jsou společnosti povinny toto respektovat a nebudou vás pak už obtěžovat. Vzhledem k výši možných pokut pro případné porušení si na to dávají velký pozor.
Ano, tady píší lidé, 277207123: Česká /... kterým taky někdo volal přesně z tohoto čísla, já mu zavěsila hned a ještě se omluvila, že nemám čas, nemá mi kdo co volat z banky, pokud něco chci, zařídím si to sama.
Proč ti volal někdo, kdo se představil jako pracovník banky nevím. To se ho musíš zeptat hned při telefonátu.
Ale když volá někdo seriózní z banky, tak si ověřuje, jestli ten komu se dovolal je opravdu majtel účtu.
To že někdo zná tvé jméno a tvoje telefonní číslo - to vůbec nic neznamená.
Nejjednodušší je říct volajícímu, že si zavoláš do banky sama.
Klidně to může být podvodník. Je to přece jedna z věcí, které banka nikdy nedělá, stejně jako se nikdy neptá na pin nebo nevaruje před zrušením účtu.
Je potřeba přistupovat k tomu právě s nedůvěrou. Nikdy nemůžete vědět, kdo je na druhém konci drátu a asi ani neni spolehlivý způsob, jak si to ověřit.
Zrovna spořitelna (jakákoliv banka) má spoustu jiných možností, jak klienta kontaktovat hodnověrnějc, než nějakej telefonát. Pokud teda něco opravdu nehoří.
Mě takto volal někdo z pojištovny kvůli nějaké smlouvě. Znal moje jméno a příjmení, dál už to nesouhlasilo. Včtně toho, že já s českou pojištovnou neměl nic společného, asi si prostě našli v telefonním seznamu číslo ke mě na stůl (pevnou linku) podle jména a příjmení (což neni tak složité), ale hledali někoho jiného. A to se stalo ještě několikrát s jinými institucemi. Daleko častějc řeším omyly, kdy někdo volá někoho, kdo měl tu linku předemnou, nebo prostě jen omyly. Jinak mi nikdo moc nevolá, naštěstí.
"Je to přece jedna z věcí, které banka nikdy nedělá..."
To není tak docela pravda. Nikdy banka telefonicky nepožaduje například jakékoliv transakce, či osobní údaje a různé informace, či změny. Ale zrovna nedávno mi volal "osobní bankéř" z K.B., aby si semnou domluvil schůzku, protože přešli na nový systém internetového bankovnictví a potřeboval se semnou dohodnout na detailech. Veškeré další jednání pak už probíhalo na pobočce banky.
Takže když se volající představí jako zaměstnanec banky, ještě to neznamená, že jde o podvod a proto se zeptám, o co jde.
Vzpomínám si, už je to nejméně rok, měl jsem dva hovory, údajně z banky, jednou ode mne paní chtěla vědět mé rodné číslo, prý na ověření, že jsem to já, jednou jí stačilo datum narození, ale nechtěly mi říci proč vlastně volají (samozřejmě jsem jim to neřekl), když jsem se stavil v bance jestli nejsou nějaké problémy, tak tam o ničem nevěděli.
Obchod s daty, tedy i tel.čísly je dnes velký byznis. Stačí, aby někdo jiný, před mnoha léty se zeptal, u které jste banky nebo někde zaplatíte kartou, třeba u veterináře, v sámošce atd a jeho PC už má uloženo další bdoucího klienta. Jeho počítač kdekoliv úplně jinde zahlédne a přiřadí jméno, bydliště, fotku a PC nás má na lopatě. Nemá cenu se čílit, je třeba se mít na pozoru a nevěřit jen tak. At je to tel. volání. mailu, časopisu, intrnetu. Nade vším tím musí stát ZDRAVÝ SELSKÝ ROZUM
Veselá historka z natáčení:
Kdysi jsem jel pantákem, na vedlejší čtyřce seděl mlamoj, na kolenou papír se seznamem, v ruce mobil: "Vy se na mne asi nepamatujete, ale chci vám nabídnout podnikatelskou příležitost..." a pokud ho někdo neposlal do prrrdele dost rychle, pokoušel se dohodnout nějakou schůzku. Mlamoj co seděl vedle se ho ptal, o jakou podnikatelskou příležitost se jedná. Ten telefonující odpověděl, že neví, akorát se má pokusit dohodnout s lidmi co je má na seznamu nějaké setkání.
Druhý mlamoj mu nabídnul, že mu do toho seznamu ještě pár mobilních čísel přidá
Jardo, věřím. Netušila jsem, že to může být i takto, ale je to vlastně logcké. Sice hodně smutné, ale pravdivé. I tak to může fungovat. Kšeft je věc svatá.
@babkazov S tím kšeftem máte pravdu. Když jsem si koncem devadesátých let pořídil mobil, zaregistroval jsem se do několika telefonních seznamů. Všichni postupně zdražovali tak, že jsem to odmítnul platit. Jediný, kdo v současnosti ještě umožňuje zveřejnění telefonních čísel, je Seznam a to ještě jen u adresy na mapách. Myslím, že telefonní seznam by měl být součástí služby operátora stejně, jako to bylo dřív u pevných linek. Tištěný seznam byl k telefonu zdarma a navíc byl v každé telefonní budce. Na ústředně řekli zdarma komu číslo patří, takže s tím nebylo potřeba kšeftovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.