Nejste přihlášen/a.
Včera jsem opřo zdravotních obtížích volal 112, pán mě vyfakoval s tím, že jsou policie a at si zavolám 155. To se mi zaštěstí za necelých 5 minut podařilo. Jak to tedy je?
112 spravují hasiči, ale měli by řešit všechny nouzové situace (tedy i tedy i policajty a lékaře) protože k tomu právě to nouzové číslo slouží. A nejen u nás, ale i v celé EU a možná i jinde. Alespoň podle propagandy, která nás obklopuje. A je velice znepokojivé, že skutečnost je jiná, než propaganda. To neni jako pohyb šengenem bez hraničních kontrol (propaganda versus skutečnost), to si maximálně tak na německých hranicích zatukáme na čelo. Tady může jít i o život.
Zdravím, 112 je primárně pro "velká neštěstí" a pro cizince jako mezinárodní a uznávaný standard. Je-li to jenom trochu možné, tak volat čísla "přímá", tj. 150,155 a 158 (156 pro MP).
Jinak vím o případu, je to tedy hodně dlouho, ale RZS jela tehdy cca 4 km ze základny neuvěřitelných více než 30 minut, navíc do rodiny pracovníka nemocnice. Ano, neuřitelné a nezmůžete nic.
Pokud se veřejně hlásá, že číslo 112 je pro nouzová volání, mělo by takhle fungovat. Ve všech případech. Já jsem párkrát tísňovou linku volal, pokaždé jsem byl ve stresu. Jednou jsem volal 155 když na přechodu dodávkář sejmul jednu paní (naštěstí snad její zranění nebylo moc těžké ale do nemocnice ji vzali), řidič dodávky se ptal záchranářů, jestli zavolali policii, prý ne, musel volat extra, představuji si, že tohle by mohli rozhodovat na 112, jestli poslat záchranku, hasiče, policii, městskou policii (nebo jen volajícímu sdělit že to nouzová situace není, třeba že oheň co volající vidí je nahlášený a vědí o něm).
Taky jsem jednou volal policii, kdysi jsem zahlédl jak se dva perou (blíž jsem raději nešel, nechtěl jsem taky nějakou slíznout), myslel jsem, že by tam mohlo jít o život. Pak jsem podával vysvětlení, paní co se mnou mluvila mi povídala, že jsem byl mezi prvními kdo jim volal ale ti co tam byli blíž si to natáčeli na mobily.
---------
BTW: Nedávno jsem se ptal a dostal jsem odpověď.
Onehdy jsem si všimnul, že v našem městě na kandelábrech veřejného osvětlení přibyly štítky s nějakým označením.
Chci se zeptat, pokud bych někdy, nedej Bože, musel volat tísňovou linku, jestli to číslo může posloužit jako přesné označení místa odkud volám (v Praze to prý takhle funguje).
-----------
máte pravdu, že identifikační štítky na sloupech veřejného osvětlení mohou v některých případech mimo evidenční označení plnit funkci tzv. bodů záchrany (rescue point), které pomáhají operačnímu středisku složek IZS k rychlejší identifikaci místa mimořádné události.
Tento systém však funguje primárně v krajských městech a v hl. městě Praze.
Město ----- bohužel nemá dle sdělení HZS v současné době plně propojenou databázi sloupů veřejného osvětlení s operačním střediskem složek IZS.
Vámi uváděné označení veřejného osvětlení slouží správci VO k evidenčním účelům a nelze je spolehlivě využít k identifikaci místa při mimořádné události.
Ve městě je to zbytečné, tam tě za měří s přesností na 10 metrů podle volajícího telefonu, Ale tyto identifikátory se vyskytují i ve volné krajině, mosty, silnice atd., dokonce i v lese, pokud budeš chtít, určitě si o tom něco najdeš. Tam už tak přesné za měření je možné pouze, pokud máš GPS a nejspíš data - to nevím jistě
vše obecné je zde hzscr.cz/...
Já tomu věřím, není tio povídání z druhé ruky, ale můj zážitek ze včerejška z 18:55, podle historie volání v mém mobilu. Na 95 % říkal policie, nebyl jsem ve stavu, abych si tím byl 100% jistý. Každopádně po mě chtěl, at si zavolám 155 a já na to nebyl schopný odpovědět.
Co je nesporné:
volal jsem v 18:45 na číslo 112 - hovor trval 42 sekund, jde údaje z mého mobilu o hovoru
volal jsem v 18:46 na "klávesnici matlafonu" jsem omylem trefil číslo tvého poskytovatele internetu, ozvala se "plechová huba" než jsem se zorientoval, co se dějě, a jak hovor ukončit, ozval se na lince operáto, situaci pochopil, hovor trval 55s
volal jsem v 18:49 na číslo 155 - jak mi moudře poradil mužský hlas (policajt, hasič?), standardní nouzový hovor, 2min47s
Nebyl jsem pod vlivem, v nemocnici mi dělali odběry i vyšetření na všelicos, bo se nevědělo, co mi je.
"...112 jsou hasiči..."
Nikoliv, 112 je univerzální dispečink IZS, který rozhodne, kterou složku má informovat. Je to proto, že jedno jednoduché číslo (snad pro celou Evropu) si zapamatuje každý, několik dost podobných čísel na jednotlivé složky ale nikoliv.
halamus - "na "klávesnici matlafonu" jsem omylem trefil číslo tvého poskytovatele internetu",
Aha, takže Vy jste chtěl volat 112, ale místo toho jste volal někam úplně jinam a tam Vám poradili, abyste volal 155? Pak teda nevím, o co Vám vlastě jde a na co si ztěžujete .
Máte tam časovou posloupnost, zopakuji pro méně chápavé zkrácenou verzi:
- 112, tam mne odkázali vyfakovali na 155
- internetový operátor, omylem jsem kliknul na položku z historie, namísto rozkliknutí klávasnice
- podařilo se mi rozkliknout klávesnici a vytukat 155, odvozen do nemocnice
Na 112 mi poradili, at volám 155.
Ano 112 je univerzální dispečink IZS a dělají ho hasiči na 112 pokud vím, ti tě přepojí na 155 nebo 158 když to neumíš vytočit sám
Mnemotechnická pomůcka:
Když uvidíš autonehodu tak nejdříve je potřeba
150 vystříhat = hasiči – pak
155 ošetřit = doktoři a až pak
158 vyšetřit = policie
pokud bude nějaký člověk nepříjemnej, tak ho požádejte o jeho služební číslo, i když se bude ošívat... Už jen tou žádostí na jeho číslo by měl s krob note a chovat se slušně
Následně jde podat stížnost ( At už na číslo nebo na datum a čas) a dotyčný bude "proškolen" - Už jen proto že dotyční nadřízení budou muset založit zprávu k případu stížnosti
Mělo by to být univerzální a na hasiče, policii či záchranku by vás měli přepojit. Tu možnost určitě mají a domnívám se, že když se chce, tak by měli být schopni vás přepojit na záchranku i když vytočíte 158. 112 je ale primárně určeno pro cizince, protože tam sedí někdo, kdo umí řeči. Pro nás je lepší volat 15X hlavně proto, že je to rychlejší.
Dnes něco po 10. hodině jsem osobně navštívil CTV. Na informacích se asi čtvrthodinu domlouvali, co se mnou, kam mne poslat. Nakonec sehnali osobu, se kterou jsem v jejím kanclu sepsal oficiální stížnost, já mám vytištěnou kopii. Neoficiálně, vyřízení trvá většinou 14 dnů, ale nyní budou svátky, to může to opozdit. Zákonná lhůta na vyřízení je 30 dnů, pak dám vědět.
Vyšel jsem ze "zvrhlé myšlenky", že jsou dvě možnosti:
na 112 jsem volal správně, chybu udělala osoba, která přijala hovor
na 112 jsem volal chybně, to znamená, že jsem linku 112 zneužil
Reálně bude existovat "šedá zóna".
Je to neuvěřitelné.
Nevím,m jak jinde, ale Ostrava + T-Mobile + 112 = Policie České republiky, která hovory nepřepojuje.
Včera mi v reakci a stížnost volal hasič-vedoucí Ostravské linky 112, přislíbil, že budou kontaktovat T-*Mobile, at to dají do pořádku.
Dnes jsem osobně navštívil pobočkuT-Mobila v OC Karolina, vyžádal jsem si výpis (svých) hovorů a tamní zaměstnanec tvrdil, že hovory z linky 112 přebírá Policie České republiky a že tak je to správně.
Budu zjištovat, zda je právní důvod stěžovat si na T-Mobile a kde, napadá mne ČTÚ.
Nyní, ode dnešního dne, přes svátky, záležitost nechávám uležet, ale pokud někdo napíše něco k věci, tak si to přečtu a na věcné dotazy a připomínky odpovím nejpozději do pár dnů.
V dobách minulých když jsem ještě fungoval u VZP-CO jako ženista záchranář, tehdy někdy se zavádělo mezinárodní tísňové číslo nebo již bylo zavedeno? Nwn už je to hezkou řáku let. A mělo fungovat tak, že na centrální ústředně (HZS) a automaticky to mělo "zvonit" i na další složky (dnešního) IZS- "doktoři" tedy RZS a operační na PČR.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.