Nejste přihlášen/a.
Napřed byly boxy pro různé prodejce, dodavatele ( ALZA, DPD,PPL ) a další. Kde dala zaplatit zásilka až při převzetí protože mají platební terminál. (PT).
Potom přibyly Z-boxy ( možná byly současně, ale já jsem se s nimi setkal až později ).
V Z-boxech se ze začátku vyzvedávaly zásilky které byly předem zaplaceny a to pouze přes aplikaci protože neměly ani PT a ani klávesnici. Nyní už klávesnici mají takže vyzvednutí zaplacené zásilky lze vyzvednout buď pomocí klávesnice a nebo aplikace.
Ale u prvně popsaného boxu který má PT jsem ještě v létě vyzvedával zásilku při platbě z boxu.
Ale nyní u toho boxu i když má PT tak zásilka musí být předem zaplacena.
Nevíte někdo proč? - k čemu tam potom ten PT je.
U Z-boxu je to jasné tam PT není.
Řekl bych, že prostě tam byl původně box s PT, aby se tam dalo platit a teď tam chtějí vydávat pouze předem zaplacené, tak softwarově vyřadili tu funkci toho PT, ale samozřejmě je levnější tam používat ten starý funkční box, než ho zbytečně vyměňovat za nový, který by neuměl nic navíc, jenby mu chyběl ten terminál.
Ono taky u toho předem zaplaceného mají jistotu, že ty peníze dostanou (už je dostali), zatímco u placeného při výdeji se na to může objednavatel vykašlat a pak mají zbytečné náklady s vozením sem a tam (ono to taky není zdarma, benzín, platby lidem, platby státu, amortizace techniky ...)
Ono taky u toho předem zaplaceného mají jistotu, že ty peníze dostanou (už je dostali),
Stál jsem před boxem - měl jsem kód k vyzvednutí ale nešlo to zaplatit terminálem na boxu i když tam byl, tak jsem z mailu otevřel odkaz a zaplatil to kartou z toho odkazu ale nešlo to zaplatit přes ten PT který byl na boxu, přitom v létě to ještě šlo.
A jinak mám na mysli box který není označen Z-BOX - ten PT nemá.
A taky si to můžu rozmyslet a nechat to tam nezaplacené - pak to stejně musí vézt zpět.
Myslím, že zrovna alza pracuje v tak velkém rozsahu, že nějaká ta nevyzvednutá zásilka se ani nepozná. Takže maximálně si dotyčného dají ma blacklist a i to by bylo od nich hloupé, konkurence je značná.
Mimochodem úplně původní alzaboxy terminál neměly (jen dotykovou obrazovku na zadání pinů), těmi je vybavili o něco pozdějc.
Hlavně jsou to z mého pohledu podvodníci, zboží na dobírku vyžadují zaplatit předem on-line a pak teprve pošlou kód k vyzvednutí, pak si zbytečně platím dobírku
Oni poslali kód k vyzvednutí ale šlo to vyzvednout až po zaplacení, takže ten kód jsem měl již před zaplacením.
Dobírka neboli doběrečné je finanční poplatek, který umožňuje doručení zboží adresátovi bez platby předem. Za možnost platby až ve chvíli předání hradí adresát drobný finanční obnos, a to doručovateli zásilky. Částka za zboží je pak převedena e-shopu/odesílateli.
A podvodníci jsou to proto, protože jsem si za dobírku zaplatil a oni vyžadují ptatbu předem, on-line a kvůli tomu musím domů a zaplatit přes internet, v mobilu mi to nejde a ani nikdy nepůjde, nechci to tam.
Dost záleží na tom, od koho ta zásilka je. Do alzaboxů doručuje spousta společností včetně pošty (je potřeba si ohlídat nejen místo vyzvednutí typu alzabox nebo ppl box, ale i dopravce, pošta je šíleně pomalá zdrží to minimálně o dva dny). Ani jsem to nikdy neřešil, platím online při objednání, ale někdo mi vysvětloval, že v alzaboxu jde platit jen zboží od alzy a ne třeba od fotoškody (což fotoškoda prý zjistil až po jeho doručení do toho boxu).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.