Nejste přihlášen/a.
Se známým jsme vybírali společně Grafickou Kartu, nakonec jsme si vybrali stejnou a on obě i tu mojí
zaplatil ze své karty a já mu pak dal peníze. Jenže moje byla od začátku nějak vadná, tak po 2 letech trápení
a Reklamacích. Nakonec mi uznali reklamaci, ale neřekli jakým způsobem mi vrátí MOJE peníze !
Ale zelený mimozemštan, MOJE peníze automaticky ze svého vesmíru poslal rovnou a bez ptaní na účet,
ze kterého byla "GK" zaplacena. Morálně mi to připadá jako špatná automatizace.
Vždyt, KDYŽ jsem jim platil peníze JÁ, tak jsem měl několik možnoztí jak zaplatit. Ale oni se ani nezeptali,
jakým způsobem chci peníze VRÁTIT !
- Vždyt se stačilo zeptat, nebo ne?
- Neměla by to být základní slušnost, DOBRÉHO obchodníka?
Navíc mi řekli, že ve stejnou hodinu, kdy peníze odesílají, tak ve stejnou hodinu posílají tzv.: "Dobropis na vrácení
peněz".
- Ale lhůta na zrušení tohoto příkazu je jenom 1 hodinu, jinými slovy vlastně VŮBEC žádná možnost. Takže budu
mít spoustu starostí a pravděpodobně, spíše určitě ZBYTEČNÉ další finanční a časové náklady. Může PROSÍM
někdo poradit, co dělat s takovým bohatým obchodníkem, který má určitě spoustu dobře placených PRÁVNÍKŮ?
(A logicky, jelikož má hodně zákazníků, tak mu pravděpodobně na jednom zákazníkovi záležet nebude.)
- PROSÍM, poradí někdo, jak co nejrychleji získat peníze zpět a známého co se mezitím odstěhoval, jak ho najít?
- Nebo mohu požadovat nějaké náhrady od tohoto obchodníka, za způsobené komplikace? Předem děkuji za odpovědi.
(* Jsem Inalidní Důchodce a na tu "GK", jsem šetřil skoro 2 roky.)
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Pokud byla faktura vedena na vlastníka platební karty, tak Alza udělala vše správně, protože závazky má vůči němu a ne vůči Vám. Naopak, kdyby poslala vratku Vám, tak postupuje nezákonně. V tom případě jste si měl předem se známým udělat smlouvu o postoupení práv ze záruky a toto s nimi řešit už při zakládání reklamace.
Pokud je faktura vedena na Vás, tak kontaktujte Alzu, že odeslali peníze jiné osobě než měli, a žádejte vrácení peněz na Váš účet.
Já jsem si už jednou něčím podobným prošel, ale měl jsem sepsané postoupení práv ze záruky. Po ukončení reklamace Alza spíš jen náhodou neposlala peníze na účet původního vlastníka (i když v systému měli, že odeslali). Takže následně jsme si to s Alzou vyříkali a poté už poslali vratku na správný (tzn. můj) účet.
NE
Ano Faktura je vedena na můj účet, kde jsem NIKDY neměl a pořád NEMÁM uvedené číslo BANKOVNÍHO účtu.
- Dobrá budu i zítra znova urgoat a dožadovat se svých peněz, peníze nejlépe na pobočku, kde si za ty peníze.
Chci koupit NOVOU Grafickou Kartu ! Není možno se s Vámi nějak PŘÍMO spojit, pro vyřešení tohoto problému?
Ale oni se svámi vůbec nemusí bavit. Postupovali správně dle jejich podmínek. Pochybuji že se něčeho domůžete když už je to vyřešené. Proč nekontaktujete známého aby vám peníze vrátil?
ANO
Dobrý den,
Alza postupuje dle svých obchodních podmínek a ze zkušenosti vím, že je-li platba prováděna bezhotovostně, tak obdobně postupuje více obchodníků (peníze vrací na kartu/účet ze kterého byla platba provedena). Viz Obchodní podmínky/..., bod 9.5
Protože už peníze zaslala, tak myslím, že jediná možnost bude přes známého a domluvu s ním. Nějaký kontakt na něj určitě někde máte, případně jej má někdo ze společných známých.
Nebo se zkusit domluvit s Alzou ale protože postupuje dle obch.podmínek se kterými jste souhlasil, tak by mě překvapilo, kdyby začala jednat s bankou o chybné platbě a pak a to platila vám (peníze jste fakticky neplatil jim ale svému známému).
Chápu, že je to blbá a nepříjemná situace ale nedával bych to za vinu obchodníkovi.
Zdravím.
Píšete: "Se známým jsme vybírali společně Grafickou Kartu, nakonec jsme si vybrali stejnou a on obě i tu mojí
zaplatil ze své karty a já mu pak dal peníze"
Pokud nemáte od známého doklad, že jste mu zaplatil za grafickou kartu tak to vypadá jakoby to zaplatil celé on sám.
Peníze dostanete pouze od známého.
Je to jen a jen váš problém nikoli mimozemštana.
Mimozemštana nezajímá morálka, řídí se fakty: z účtu inkasoval - na účet vrátil.
Zhrnutie :
- pravny vztah predajca - kupujuci vznika medzi predajcom a osobou, ktora tovar zaplatila (to bol vas znamy)
- cele to moze komplikovat situacia, ked sice mate u predajcu vytvoreny login + heslo, ale pri platbe zadate cudzie cislo karty
Skuste vysvetlit, ako to cele bolo, vas popis je totiz neuplny a popleteny.
NE
Takže také souhlasíte s podmínkami vyhovujícími jen VELKÝM fimám, podmínky = zákon?Přesto jsem poslal dotaz na ČOI, tak jsem zvědav, co zítra odpoví !
Alza nema ziadny dovod pocas reklmacneho procesu riesit, komu patri bankova karta, ktorou bolo zaplatene. Proste posle peniaze tam, odkial prisli. To, ze vy tam robite nejake divne operacie cez znameho, to je vylucne vas problem, zhanajte si danu osobu a vymahajte od nej peniaze.
Este je tu moznost, ked mate ID takeho druhu, ked nemozete mat bankovy ucet (zbavenie sposobilosti nakladat s peniazmi). To by potom pri pripadnom sude celu vec este viac zamotalo.
ID vam chodi kam?
NE
Co jsem se dozvěděl, tak kvůli nějakému podvodu, kde byl nepřímým účastníkem.
Má soudem zablokovaný účet, pravděpodobně na několik let, jednalo se o Kryptoměny !
ID mi chodí na poštu a zbavení svéprávnosti, snad zatím nehrozí. Dotaz jsem poslal i na ČOI.
Také tedy souhlasíte, že vytvořené podmínky VELKÝCH firem = zákon?
Vsimnite si, ake nezmysly pisete aj sem :
zaplatil ze své karty
peníze poslal rovnou a bez ptaní na účet,ze kterého byla "GK" zaplacena.
Tak platba z karty alebo z uctu, rozhodnite sa.
Karta je přece vždy vydána k účtu. A je dokonce v nějakých podmínkách banky, že pokud bylo něco zaplacené kartou, tak se to musí taky vrátit prostřednictvím té karty (a doputuje to na bankovní účet k té kartě). Obchod to pošle prostřednictvím karty a banka to připíše na přísušný účet.
Ale osobně jsem v alze řešil 2 reklamace co jsem platil kartou a i když jsem platil kartou, dostal jsem zpátky peníze hotově (vlastně jedno nebyla reklamace, ale nějaké nenalezené zboží, předvolali mě k přepážce 13 a s omluvou mi vrátili 150 korun, že prostě ten kabel nikde nenašli, i když tam toho měli mít bednu). To ale se ještě řešilo osobně u nějakého pultíku. Možná platily i jiné podmínky pro používání karet.
Tady vidíme další nevýhodu platby kartou. Kdyby platil hotově, má teď o problém míň.
Známému at napíše mejl nebo zatelefonujte, at vrácené peníze přepošle na účet a neni moc co řešit. Alza vrátil peníze tam, odkud je dostal.
To není pravda, Příkladně kreditní karta není vydaná k běžnému účtu, podobně virtuální karta.
Ovšem zde je případ jasný: stěžovatel neplatil ale bohužel prostředníka, obchodník vrátil peníze stejnou cestou, jakou je přijal, nikdo nepochybil.
Žádný takový zákon předpis jako uvádíte neexistuje. Pouze obchodník by měl použít stejný kanál nebo vrátit peníze jiným způsobem, ani způsobí zákazníkovi náklady. Tady došlo k pochybení na straně zákazníka že v podstatě propral peníze přes cizí osobu, no evidentně cizí když ani není schopen se s ním domluvit.
Stěžovatel si musí řešit problém s tím, komu ty peníze reálně dal.
Stejným způsobem vrací peníze IKEA, lídl,...
NE
Není to snad jedno? Není to snad téměř to samé?
Většinou na základě bankovního účtu, vám vydají kartu, nebo i více karet.
- Samozřejmě nějací dlužníci v problémech, mohou mít kartu na někoho jiného !
- Nebo Ti co mají Kryptoměny (z 90% praní špinaých peněz), mají jen kartu a svojí domácí banku.
- Když se takhle ptáte, jak mám chápat na moji OTÁZKU, váš dotaz? Když to všichni pochopili !
A jak se vaše peníze dostaly na cizí kartu a z ní do Alzy? Musel jste nějakým způsobem uzavřít nějakou dohodu s majitelem karty.
Pokud jste reklamoval zboží, tak vám prodejce vrátil Peníze stejným způsobem, jakým jste Vaši objednávku zaplatil. Na to má ze zákona právo. Vy máte jedinou možnost a vaše právo je se dohodnout s tím, komu jste předal vaše peníze. Vy jste vaše peníze nepředal Alze, ale nejspíše majiteli karty, tedy veškerá a genda jde mimo Alzu.
Je nějaký důvod, proč by vám ten váš známý, kterému jste dal vaše peníze, ty vaše peníze neměl vrátit? Pak se může to je domáhat vydání bezdůvodného obohacení. Předpokládám že víte, komu jste dal vaše peníze, protože je nad slunce jasné, že Alze jste je nedal
Všechno další omáčku co tu uvádíte, že jste ušetřil dva roky a že jste invalidní důchodce, tak to nemá na větší vliv, ani kdybyste byl nesvéprávný. Dokonce ani kdybyste předem požádal o to, aby vám peníze byly vyplaceny na adresu, tak by Alza možná neměla povinnost tomu vyhovět, Ale rozhodně nemá povinnost se vás vyptávat, kam má poslat peníze, to prostě nejde
známého co se mezitím odstěhoval, jak ho najít
- Takže vy jste dal peníze v hotovosti někomu, o kom nevíte ani jak se jmenuje, jaký má telefon jaký má email jaký má Facebook jaký má Instagram jaký má cokoliv? Tomu máme věřit?
vy nejste jen invalidní, vy jste zřejmě i nesvéprávný, mám pravdu? Pokud víte alespoň jméno tak za 500 Kč vám ministerstvo vnitra tu osobu najde, ale jestli se ta osoba s vámi bude chtít kontaktovat, to už je druhá věc.
Když jste na to šetřil dva roky, tak to stojí aspoň 100 000?
Proč hned 100 000? Taky mám ID a každý měsíc si dávám bokem 2 800,- a nijak to nepocítím.Za dva roky si koupím GK za nějakých 67 000 a k tomu kompl za dvě stovky.
Takže budu dva roky šetřit - pak dva roky řešit reklamaci - pak ještě tři měsíce počkám na odpověď z ČOI a překlenu se vesele z ID do starobního a bez peněz.Jo,ještě si postěžuji tady na poraďte,ale nebudu shánět někoho,kdo mi tu GK zaplatil svojí bankovní kartou,ale ví,že má bloklej účet kvůli podvodu,ale to nevadí dá mu peníze v hotovosti.Taková malá pomoc s prádlem.Bim-bam,bim-bam...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.