Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych prosím poradit jak se zachovat, jsem z toho docela rozhozený.
Koupil jsem si přes bazos sekačku a jelikož se rozbyla tak jsem ji reklamoval v Lidlu. Přes měsíc se nic nedělo tak jsem kontaktoval Lidl a bylo mi řečeno že reklamace byla uznána a peníze odeslány zpět na kartu z které byla zaplacena. Bohužel to ale nebylo na mojí katru a brání se tím že peníze posílají na kartu/účet z kterého je zboží zaplaceno. No a samozřejmě pán od kterého jsem to koupil tvrdí že to je firemní telefon a používat ho může kdokoliv a před rokem ho nevlastnil a neví komu patřil. Přesto ale na bazoši pod jeho telefoním číslem jsou další inzeráty. Mám nějakou možnost se dostat aspoň z části k penězům?
Děkuji
Je to jednoduché. Odstoupilo se od kupní smlouvy (od té úplně první, kdy se sekačka koupila v lidlu) a tedy zanikají vsechny další kupní smlouvy na stejnou sekačku (i když třeba sjednané ústně) prostě se ruší, všichni prodejci musí vyplatit zpět kupujícím to, co dostali zaplaceno, aby nedošlo ke křivdě nebo bezdůvodnému obohacení. Kdyby to fungovalo jinak, mohli by pak spekulanti (čti podvodníci) zkupovat použité věci po bazarech s platnou zárukou a vydupávat si odstoupení od KS.
Myslím, že normální cestou NEE! Já reklamoval brusku v pátek na prodejně, v pond došel mail, že jí přijali (LIDL) k reklamaci a v v úterý prachy zpět na kontě .Mají to napsaný v podmínkách, že vrací zpět, dokonce i při platbě kartou pošlou na účet s kterým je karta spárována. Tkž peníze přišly zpět na účet bývalého majitele!
Dodržel Lidl svou reklamační povinnost? Ano. Reklamaci uznal a podle domluvených podmínek mezi ním a zákazníkem vybavil reklamaci kladně vrácením původní částky na účet kupujícího.
Dodržel prodejce z Bazoše svou povinnost? Ano. Zboží Vám prodal za domluvenou částku a Vy jste zboží obdržel.
Kdo v tomto scénáři udělal chybu? Nikdo. Ale doplatíte na to Vy, protože nemáte žádný nárok na vrácenou částku a ani ten, co peníze zinkasoval, nemá žádnou (pouze morální) povinnost Vám peníze poslat.
Nepíšete pravdu. Pán sice nemá nárok na částku, kterou vracel obchod na účet prvomajitele, ale má nárok na vrácení částky co platil tomu šmejdovi. Ten se na jeho účet neoprávněně obohatil.
To máte pravdu, pokud vůbec nějakou písemnou smlouvu mají, ústní smlouva je k ničemu. Ale i v písemné smlouvě se prodávající nepodnikatel může zříci jakékoli odpovědnosti za vady. Nejsem právník, ale možná by pomohlo v té písemné smlouvě mít uvedeno, že při vrácení kupní ceny či její části se částky vzdává ve prospěch kupce. Pak by od něj šla vymáhat částka od obchodníka, protože na ní již nemá nárok.
To není pravda. Jde o prrípad bezdůvodného obohacení dle obč. zák. § 2991 a násl.
(1) Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nejde tedy o morální, ale zákonnou povinnost.
zboží prodávané pod značkami parkside atd lze koupit i jinde než v Lidlu, prodejce se tak logicky chrání ručí jen za to co prodal, já na bazoši nakoupím jen když je to za zlomek ceny...s rizikem že se to rozpadne a já nemám záruku...sám prodávám zánovní věci za 50 procent původní ceny a méně jinak se toho nezbavím...
Ano, bohužel to tak je i zelený skřet. Vlastně by mě zajímalo , jak se to provede, když se platí hotově.
Jen by mě zajímalo, jak procesně funguje "vrácení peněz na kartu", protože tohle už funguje min. 10 let ještě předtím než se zažly poropagovat "platby na kartu" asi posledních 5 let.
První problém je, že když kupujete zboží, které je v záruce, tak to neznamená, že ta záruka se vztahuje na vás. Pokud vám záruku poskytl prodávající, měl jste to reklamovat u něj a on at si to reklamuje, kde chce. Pokud vám záruku neposkytl, není vám nic platné, že on to v záruce ještě má. Lidl to vyřídil naprosto bezchybně protože s vámi v žádném vztahu není. Ten prodávající se obohatil na váš účet, ale v praxi budete mít asi problém to z něj dostat. Oznamte to na policii a uvidíte.
Přesně tak, že zákona záruka pro spotřebitele je platná pro prvního kupujícího. Pokud tento kupující s dalším bazarovým kupujícími sepíše smlouvu o záruce, tak formálně není žádná záruka vymahatelná.
A pokud nesepíše vůbec nic, jenom si přidat zboží a peníze, tak bude vůbec problém určitěčit smluvní stranu, což je přesně tenhle případ, kdy dotyčný druhokupec má pouze telefon.
Pokud nemá adresu, tak nevím jak by mohl chodit na tu policii nebo podávat žalobu o vydání bezdůvodného obohacení ní, případně vůbec prokázat, že za tu sekačku zaplatil on
No, když mu to jeho prodejce nechce vydat, Tak může použít jinou taktiku: Napsat mu na ten Bazoš negativní komentář nebo na ten market place nebo kde to koupil, případně se pokusit stotožnit předchozího s tím novým s údajným firemním telefonem.
Já bych mu poslal písemnou výzvu k vydání bezdůvodného obohacení ní, nejspíš přes zprávy na Bazoš i s tím, že je v jiném případě bude je na policii podávat vysvětlení pro bez důvodné obohacení a podám na něj žalobu o vydání bezdůvodného obohacení... Jenže když neví na koho, nemá mé no adresu datum narození, tak to půjde dost těžko, jedině nechat přes tu policii stotožnit toho prodávajícího, Narafičit to jako bazarový podvod a že se osoba vydává za jinou osobu a že je potřeba stotožnit způsobu která přijela peníze na účet...
A doložit z Lidlu, kdy přesně došlo k vrácení peněz a částku - na kartu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.