Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chybí klimatizave v Arrivě

Od: vencl odpovědí: 13 změna:
Jedu vlakem spol.Arriva a není tam vůbec klimatizace a hrozné vedro.Proč do německých vozů to nezavedli?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Odpověď Arrivy CZ: Jsme si vědomi, že cestování vlakem bez klimatizace není v létě zrovna nejpříjemnější. Do našich jednotek se bohužel klimatizace nainstalovat nedá. Máme v nich ale pro vás připravenu vodu z barelu zdarma. Samozřejmě můžete využít i nabídku nápojů z palubního menu. Přejeme co nejpohodovější cestování! facebook.com/...
smode2

"Do našich jednotek se bohužel klimatizace nainstalovat nedá." - To je takový nesmysl, že větší jsem snad ani neslyšel. Ale chápu, některým cestovatelům toto lživé a vrcholně arogantní vyjádření asi stačí. Ono je to jinak: tato vykutálená společnost ví, že němčour by do neklimatizovaného vlaku ani nevlezl. A taky ví, že čecháčkovi stačí málo: zanadává si, ale zaplatí a nastoupí. Tak to je.

Cestoval jsem historickým vlakem na Srí Lance a jejich 1.třída spočívala v tom,že na stropech vagónů měli nainstalované malé stolní větráky bohatě to stačilo, nikdo se neupekl Dokonce i malé zpoždění bylo opravdu malé..cca 20 minut! Za tu dobu stihlo pár chlapů vyměnit a podsypat několik pražců..a jelo se

 

hes

1x
Pokud si dobře pamatuji, Arriva tu jezdí s nějakými vyřazenými nebo odstavenými a technologicky překonánymi vlaky starší generace z Německa. Co s tím, když v Německu to již na vození není? Šup s tím na východ! Je to podobné, jako když my posíláme staré vlaky, tramvaje a autobusy na Ukrajinu, do Kazachstánu a dalších postsovětských republik. Budete se péct ve starých německých vlacích bez klimy tak dlouho, dokud to budete jako cestující nákupem jízdenek do těchto vlaků podporovat.
smode2

Přesně jak píšete. A je to tak se vším. Pamatuji vyprávění kolegů jak ještě za komančů se vysloužilé kamery z pražských studií pokaždé přemístily do Brna, pak z Brna -> Ostravy -> Bratislavy a na závěr do Košic. Teprve pak se šrotovaly.

 


1x

Protože je Arriva ráda, že jim motorové jednotky 945/845 vůbec jezdí. Němčouři to vyřadily, tady se to nakoupilo, a opravuje - podvozky/pojezd v zahraničí. A on ten diesel motor 400kW, na tak dlouhý vůz je docela málo, dříve něž se rozjede na 120Km/h tak už zase brzdí ve stanici Topení není problém, tam je naftový bufík. Ale klimatizace? Ubrala by dost výkonu, a dobíjení baterie je dynamostartérem - 110V, z toho se ještě napájí jediný kompresor... takže by tu klimu nemělo ani co napájet Když se to popočítá - zásuvky ve vozu 945/845 tak na vůz cca 3kW měnič - 6kw na soupravu...kompresor... Leda by vynalezli klimu na diesel - nějakej bufík co netopí ale chladí

Pokud je tu nějaký elektronik/elektrikář od drah, tak můžeme kouknout do el.schémat, jestli Arriva nekecá A je nějaké řešení... El. dokumentaci k dispozici mám k řadě (945/845). Ale jen S.Z. Neveřejně.

I kdyby ty vagóny tahali koněma tak extra klima existuje. Čím myslíš že jsou chlazený mrazáky na navesech kamionu?

! Legislativa, papírování, drážní úřad...To opravdu není tak jednoduché, jako když dopijete Baníka v akci z Lidlu, a koupíte si klimakompresor z bazoše, do své nesmtelné Oktávky...TDI...Takle to fakt nefunguje... A to beru fakt nesrtraně...

 

mll

1x

Taky k nám jezdila arriva a když se zvotvíraly všechna okna, tak to bylo celkem v klidu. Byla to taková jako 810 se zásuvkama a internetem a hlavně většími okny. (Poslední dobou i ty 810 mívají zásuvky a internet a některé i normální okna; klimatizaci ale ne, pokud vim.)

Jinak Arriva je šrotiště německých drah. To, co už by se DB styděly provozovat, tak natřou na zeleno a vozí to po východní evropě jeko luxus. Nebo rovnou odprodají českým drahám.

Byl jsem poprvé v zahraničí někdy v roce 2000 a zajímavá věc byla, že i ty nejobyčejnější osobáky v Rakousku a Itálii měly naprosto standardně klimošku (v Itálii jasně, tam bez toho by to nešlo, ale Rakousko neni tak horké, ale taky ji měli). A taky, i když byly půl napůl kuřák/nekuřák, tak v té nekuřácké půlce to nebylo cejtit (narozdíl od toho, co jezdilo tehdy u nás). Těch rozdílů bylo víc, to jen co si takhle rychle vzpomenu.

lmgify

> ... ty 810 [...] klimatizaci ale ne, pokud vim.

Když se 810 renovuje, označí se to jako nová řada a ty klima už mají (řady 811, 813.1, 813.2, 814)

 


0x
Tak to je dotaz spíše na Arrivu. Jak to má kdo jiný vědět?
Takhle se můžeme třeba dohadovat, že by bylo arabášům ve vlaku zima.
vencl

Též jsem cestoval německými vlaky a tam je v každém vlaku.Mohli by vyměnit vagóny za novější u nás.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]