Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké máte zkušenosti s heureka.cz?

Od: orion® odpovědí: 35 změna:

Už jsem zde psal o neseriózním jednání obchodu conrad.cz, který se snaží vyhýbat reklamacím. Jelikož jsem byl jako osina v zadku, tak asi z tohoto důvodu mi nakonec vrátili peníze. Ale teď k věci, napsal jsem jim negativní hodnocení na heureka.cz, vyřešili to jednoduše, pod můj text napsali vyjádření, zcela smyšlené, které z nich naopak dělá skoro dobrodince:
. .
"Vámi popisované zboží bylo zakoupeno na právnickou osobu na jejichž nákupy se nevztahuje klasická 24 měsíční záruka. Navzdory později vzniklé závadě jsme Vám vyšli vstříc a vyměnili celý výrobek plně na naše náklady za nový kus. Při opakovaném mechanickém poškození jsme však již tuto reklamaci uznat nemohli."
. .
Nic z toho není pravda, autíčko nebylo koupeno na firmu a žádnou předchozí reklamaci neřešili, nic mi neměnili. Psal jsem heuréce, že conrad lže a že to mohu dokázat mejlovou komunikací, ale paní bez zájmu, odpověděla mi, že s tím nebudou nic dělat.

Jaké je z toho ponaučení? Heuréka slouží hlavně jako výkladní skříň pro obchodníky, oni jsou ti, kteří si tuto službu platí, takže není v zájmu Heureky je "zlobit" požadováním pravdivých údajů. Informace tam uvedené je třeba brát s velkou rezervou, hlavně tedy při čtení reakcí obchodníků na vyjádření zákazníků je dobré si uvědomit, že v tom nemusí být ani zrnko pravdy, můžou si tam totiž napsat co chtějí a Heuréka tohle nijak neřeší ani po upozornění na nepravdy.
Chci se zeptat, pokud udělíte ne zrovna pochvalné hodnocení na heureka.cz, čtete později, třeba po 14 dnech, případnou reakci obchodu?

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Na Heurece jen vyhledávám výhodnou cenu, dopravu a recenze, ake vždy nakupuji pouze přímo v obchodě. S tim jsem vzdy spokojena. Nechci to přes druhý subjekt. To je to stejně jako když kupujete zájezd od agentury, v případě reklamace vás mnohdy odkáží na pořádající ck.


To si asi nerozumíme, já jsem přes Heuréku nikdy nic nekupoval, vždy přímo z obchodu (conrad.cz to myslím ani neumožňuje).

jj*

Často je to výhodnější nakoupit přes Heuréku, jednak vám poskytnou někdy něco navíc, druhak jim obchod zaplatí nějakou provizi, většinou to stejně máte za identickou cenu at nakoupíte odkazem v obchodě a nebo přes Heuréku. Je to v podstatě jen affiliate odkaz, nic jiného, smlouvu máte patrně vždycky s prodávajícím

 


4x
Buďte rád, že vaše negativní hodnocení rovnou nesmazali, jako to dělají mnohé eshopy na svých stránkách.
Jinak recenze tam čtu stejně jako zprávy na mainstreamu i nemainstreamu, s vědomím toho, kdo je píše a že je třeba číst mezi řádky a ne všemu věřit. Z textu je většinou poznat. co je kupující zač, jak tomu rozumí a jak je důvěryhodný. Stejně tak když je tam víc stížností na reklamace, vidím problém, at se prodejce vykrucuje jak chce. Tedy třeba v recenzích od lidí hledám hlavně zmínku o konkrétním problému a ten si potom dohledávám na netu. Tedy z té vaší recenze bych si hledal problém s převodovkou. A co se týče reklamace, abych pravdu řekl, po roce bych mechanicky poškozenou hračku nereklamoval. Buď bych si ji sám opravil, nebo nic.
No a ještě takové zamyšlení, kterým ale jednání prodejce neobhajuji. Si vemte, že by ka?dý dva roky vracel prodejci hračky na opravu a připravil ho tak o zisk. K čemu by to vedlo? Prodejci by si myseli narazit další dvojnásobek a nebo by takové výrobky raději přestali prodávat, prodávali by jen velmi drahé "kvalitní" zboží.
Ta jejich lež v reakci je samozřejmě neobhajitelná.
Ještě moje osobní vzpomínka, cca před 12 lety jsem na Heurece vyhrál kolo pro syna za nejlepší recenzi na televizi. A rozhodně nebyla jen pozitivní. Jenže od té doby se toho dost změnilo..

Heuréka samozřejmě žádné negativní recenze zákazníků nemaže, tím by se zcela znevěrohodnila, úplně postačí, když prodejcům umožní reagovat a nijak reakce nehlídá, takže mají volnou ruku.
Autíčko jsem nereklamoval po roce, ale po půl roce. Velmi ohleduplné vůči prodejci, že byste autíčko vyhodil do popelnice (protože náhradní díly nejspíš neseženete), ale já si myslím, že RC model v ceně 2500 by měl vydržet déle než půl roku. Kdyby mi stačil zajíc v pytli, mohl jsem něco vybrat na Aliexpressu.

Taky samozřejmě záleží kde je pravda... Zda je Conrad pokřivený či ten co zboží reklamuje uvádí pravdivé údaje. Jak to ve skutečnosti taky třeba i je, tím nechci zpochybnit uváděné skutečnosti. Jednou jsem na Conradu reklamoval a nebyl problém, byl to datalogger v hodnotě cca 2000 kč. Určitě závisí i na konkrétím člověku co reklamaci řeší... Ale také znám v okolí mnoho lidí co reklamují a vyřvávají a přitom si ledasco zničili sami a chtějí věc opravit či vyměnit. To je ale asi běžná lidská vlastnost...

tj

A vy už nemůžete znovu reagovat nebo napsat ještě jednu recenzi, kde vše vysvětlíte? Já recenze na heurece ještě asi nepsal, tak nevím, jestli to jde, ale napadlo mě to. Reakce na reakci, nebo nová recenze ale vytáhnout tuto starou záležitost.


hiawata: "Taky samozřejmě záleží kde je pravda", to je od vás moudré. A k Heuréce máte nějaké poznatky?


tj: Na recenzi obchodu nelze nic měnit, ani na vyjádření obchodníka reagovat. Ale jelikož mám na heureka.cz registraci, tak prý mohu starou recenzi smazat a napsat novou. Ale pokud bude obchodník reagovat dalšími výmysly, tak znovu tento postup opakovat nemohu a už to tam zůstane.

opc

tj: Znovu reagovat nebo napsat ještě jednu recenzi na Heureka.cz nejde. Alespoň nevím jak a ani jsem to tam nikde v recenzich neviděl, že by někdo reagoval na reakci prodejce. To jde asi pouze v diskuzi která tam je.

To orion: Pokud máte možnost recenzi smazat a napsat znovu, tak bych to využil a dopsal tam podle skutečnosti, že jste produkt nekupoval na firmu. To by snad mělo stačit, aby to rozbilo výmluvu prodejce. Dál se stejně nemá smysl roz:ilovat, už bych u nich nic nekoupil a jako vy jim dělal antireklamu.
Co se týče autíčka, tak RC model za 2500 Kč jistě bude mít nějakou podporu. Alík je plný ozubených koleček i třeba jejich kovových upgrade. Napište, co je to za model, pokud to tedy není tajné.
(Jinak to není tak, že bych hračku za 2500 jen tak hodil do koše, ale prostě než se handrkovat s prodejcem, tak se ji raději opravím sám. Už u výběru bych se snažil, aby to nebyl nějaký noname kuriozní model, ale něco rozšířeného a ověřeného, 2500 zas tak málo není.)

 

opc

3x

Z Heureka.cz mám dobré zkušenosti ve smyslu, že tam mohu najít přehledné nabídky zboží které chci koupit a vybrat si obchod kde danou věc mají nejlevnější včetně dopravy a nemusím tak pracněji to vyhledávat přes např. Google a procházet stránky jednotlivých obchodů. Jsou tam i recenze zboží a obchodníků, ale to často je třeba brát s rezervou.
Stalo se mi už, že jsem anonýmně jako "Ověřený zákazník" napsal kritickou recenzi na obchod který mi zaslal vadné a nefunkční zboží, na e-maily nereagoval, na tel. hovor reagoval hodně neslušně a ukončil ho bez toho aniž by projevil zájem to se mnou řešit. Reakce toho obchodu byla taková, že, že v ní zveřejnil celé moje jméno a příjmení včetně bydliště a podobně reagoval na všechny jiné kritické a negativní recenze. Napsal jsem e-mail Heurece.cz a z té jeho reakce na mojí recenzi vymazali ty moje osobní údaje. Ono asi nejde čekat, že na negativní a krilické recenze obchod bude reagovat tak, že vše přiznají a omluví se za to i když vyjímky se občas stávají. Spíše obchodníci v reakci vše popírají a zákazníka se snaží pomluvit a někteří to docela dost přehánějí. Pro Heureku je to asi dost těžké posoudit jestli je pravda na strasně kupujícího nebo obchodníka a asi ani nemají na to prostředky a lidí aby to nějak podrobně prozkoumávali a posuzovali.


To je velmi rozumný komentář, souhlasím s vámi. Heuréka nemá lidi na to, aby pátrali kde je pravda, nicméně ve sporných případech by snad nebyl velký problém přidat nějakou poznámku, že kupující nesouhlasí s reakcí obchodu, nebo něco na ten způsob.
Za zveřejnění jména s adresou jste měl podat na obchod stížnost na porušení GDPR. Dostal by mastnou pokutu.

opc

Poznámka, že kupující nesouhlasí s reakcí obchodu by tam být mohla, ale to už vyplývá z toho, že kupující napiše kritickou reakci na obchod a obchod s tím nesouhlasí a kritizuje kupujícího. V takovým případě je snad jasné, že kupující nebude souhlasit s obchodníkem. Je pak na každým kdo to bude číst jestli uvěří kupujícímu nebo obchodníkoví.
Podat stížnost na porušení GDPR v tom mým případě by možná šlo, ale nejsem si jistý jestli by to vůbec byli ochotní nějak řešit a něco s tím dělat a tak jsem se spokojil s tím jak to vyřešila Heureka.cz.

 


2x

Na heurece.cz vyhledávám, pro porovnání cen, nacházení prodejců a také recenzí. Málokdy kupuji na heurece.cz přímo. Většinou v nejlevnějším obchodě vybraného modelu, který nabízí ještě služby. Třeba odvoz starého a zapojení nového stroje. Takhle jsem vyměnila naprosto celý strojový park. Jestli jsem koupila v jiném obchodě, reklamace a nespokojenost řeším s obchodem a ne s herekou.


doplněno 16.06.24 07:23:

Pak nechápu, o čem je diskuze. Heureka není agentura, aby zodpovídala za prodejce. Ani nezprostředkovává, ani nezodpovídá. Je třeba všechno řešit s prodejcem a heureka.cz vůbec tím nezatěžovat.


Ale právě k tomu je portál heureka.cz určen. Tedy nejen k porovnávání cen, ale i k tomu, aby se kupující mohli podělit se svými zkušenostmi při nakupování. Dobrého prodejce dělá nejen férová cena, ale také férový přístup k zákazníkům.


Doporučuji sednout si k PC a trochu se na heureka.cz porozhlédnout, pak celý smysl tohohle portálu lépe pochopíte.

orione, já vím, že toto je naprosto zbytečná debata. Na heurece.cz hledám a nakupuji cca 10 let. Přes ní jsem našla lednici, pračku, myčku, sušičku, vysavač a konec konců obyč šlehač a nějaké lůžkoviny. A také nějaké dárky pod stromek pro rodinu. Vždyt píšu, že jsem vyměnila celý strojový park právě diky heureka.cz, tak dost dobře nechápu, co mi to vlastně a proč, doporučujete. Je mi jedno, jak funguje. Mi stačí že plní to, co já potřebuji. Hezký večer přeji z Ostravy.


OK, už mlčím

opc

Heureka je výborná internetová služba pro ty co chtějí na nákupech hlavně dražších věci ušetřit peníze. Asi nebude pro ty kterým je jedno za kolik co koupí a jdou nakupovat do prvního obchodu který někde najdou bez ohledu na cenu nebo pro ty co všude šíří blábol, že "nejsem tak bohatý abych si mohl dovolit kupovat lervné věci". Mne Heureka.cz už ušetřila desítky tisíc Kč a nemohu se ztěžovat, že by něco koupené levnějí bylo nějak horší nebo méně kvalitní než to stejné nabízené jinam za mnohem vyšší cenu. Pokud chce někdo něco koupit co nejlevnějí tak je také občas dobré to hledat i přes např. Google což je sice trochu pracnější, ale dá se tam tak najít i některé obchody které na Heurece nejsou nebo dané zboží přes Heureku nenabízejí.

opc, už jsem si říkala, že toto je naprosto zbytečná debata, ale zase mi to nedá. Všimnul jste si, že se nejedná o žádný výprodej, partiovku nebo poškozené zboží? Je to prostě seznam prodejců, kde si, za naprosto totéž, účtují různé marže. Dohledal byste je jinde, ale tady jsou pohromadě. Takže za stejný model mají různí prodejci různé ceny. Ale zboží je totéž. Je to jako v některém obchodě koupíte za něco a o 100m dále ho má jiný obchod za jinou cenu. ještě jedna výhoda u heureka.cz a v jeho seznamu prodejců je. A to jsou technické parametry. Ty jsou velice podrobné. Tohle ani na netu ani v kamenném obchodě se u prodavače nedozvíte.

opc

babkazov: Přiznám ae, že příliš jsem nepochopil co jsi mi chtěla sdělit nebo co jsi chtěla vyjádřit.
To, že v různých obchodech jsou různé často rozdílné ceny dobře vím. Ohledně těch technických parametrů bych až tolik nesouhlasil, že na Heurece jsou velice podrobné. Není to tak vždy a u každého zboží. Často si porovnávám parametry zboží které mám v úmyslu koupit i na stránkách různých prodejců a stává se, že občas (ne vždy) se více či méně líší od toho co uvádí Heureka nebo se tak někdy najde i více těch parametrů. Nejlépe je ale parametry porovnat přímo na stránkách výrobce daného zboží pokud to je někde dohledatelné.
Pokud jde o kamenné obchody tak tam je většinou lépe se prodavačů na parametry vůbec neptát a zjistit si to předem někde na netu. V současnosti si může asi kdokoliv otevřít obchod s čímkoliv a to i bez toho aniž by o tom co prodává něco něděl. Prodávači v obchodech jsou většinou jen takové "loutky" na výdej zboží a vyinkasování peněz za něho, ale pokud kupující chce něco o kupovaném zboží něco vědět tak to už nastane problém a nebo ho prodavač oblbne nějakým smysleným nesmyslem.

 

 

smode2

2x

Proč mě to nepřekvapuje. Pane Orione, před nedávným časem jsem zakoupil u velkého nejmenovaného prodejce elektroniky mobil. Zaplatil jsem dopředu. Jak je ostatně mým zvykem. Termín dodání byl u tohoto telefonu 2 dny. Po dvou dnech byl v systému mé objednávky termín za další 2 dny. Abychom se dlouho nezdržovali: po 14 dnech byl termín dodání též za 2 dny. Pokus o kontakt, bez reakce. Nakonec se mi je po zoufalství komunikace s jakýmsi botem inteligence vypnuté pračky podařilo kontaktovat a vrátili cca za 3 další dny peníze. Na Heurece jsem chtěl napsat recenzi, ale nešla mi přidat. Napsal jsem tedy na podporu s vysvětlením celého problému tak jak ho píši zde. Odpověď Heureky byla: Recenzi mohou vkládat jen zákazníci obchodu. Vzhledem k tomu, že jste v tomto e-shopu nic nezakoupil, nelze vaši osobní recenzi vložit.

Tak v zàsadě proběhlo vše v pořádku, obchod zboźí nedodal a vrátil peníze. (Zpravudla nekupuji zboží, kterého je skladem málo kusů. Je velké riziko, źe není, nebo že se jedná o vrácený kus.) Problém byl "pouze" v komunikaci. Také jsem si třeba s Alzou užil tu bezmoc, kdy nebylo možné vyřešit triviální problém díky tomu, že dlouho nereagovali, a kdyź už, tak se mnou komunikoval nějaký toustovač. Vleklo se to přes měsíc. To je daň za to, že obchod už je přerostlý a lidi jsou drazí.
Z menšího eshopu by třeba komunikovali, ale zase by se nejspíš víc kroutili včas vrátit peníze.
A co se týče toho pocitu bezmoci, bude hůř, až lidi ještě více nahradí AI.
Dotazník heureka tuším posílají 14 dní po uzavření obchodu. Pokud jste ho zrušil dříve, tak vám logicky nepřišel.

Pokud nedojde k nákupu a přesto chcete napsat recenzi na heureka.cz, musíte se tam zaregistrovat.

Dříve bylo jako registrovaný možné psát recenze i na zboží zakoupené v kamenném obchodě, nyní se obávám, že už to lze pouze na "pozvánku" po zakoupení v eshopu.
smode2
Já si neobjednal jen zboží, ale i servis. V zásadě nic v pořádku neproběhlo, neb pokud u zboží inzeruji "skladem" a "u vás doma za 2 dny" a při zaplacení ihned po dokončení objednávky nemám zboží ani po 14 dnech a bez reakce, tak je to co inzerují lež a tím pádem čistokrevný podvod. A je zcela jedno jak znějí obchodní podmínky. Pokud prodávám rohlík s tím, že ho dopravím k vám domů do hodiny tryskáčem, tak to znamená, že mám klientovi dodat do hodiny domů rohlík tryskáčem. Vše ostatní je nesplnění dohody - objednávky - a používá se k označení této činnosti jednoduché, jasné a již zmíněné slovíčko: PODVOD.
1. Zjistěte si definici podvodu, než někoho začnete obviňovat. Oni se na vás nějak obohatili? Podvod by to byl, kdyby vám nevrátili peníze.
2. K uzavření smlouvy dochází až poté, kdy eshop vaši objednávku potvrdí. Poslali vám potvzení objednávky? Ale ani tak by samotné nedodržení termínu dodání podvodem nebylo. Pouze nesplněním toho toho, co slíbili a vy máte pak právo odstoupit od smlouvy, což jste učinil.
smode2
Znovu opakuji: objednal a zaplatil jsem si i servis. Nikoliv jen zboží. Jste chybně soustředěný pouze na zboží. Podmínky servisu svévolně porušili bez předchozí konzultace se mnou = podvod. Z toho se nevyvlečete. A i kdyby (jakože ani náhodou), já platím = já mám pravdu.

Souhlas se smode2, pokud nabízím něco, co neumím či nechci dodržet/plnit, pak se jedná o podvod (obohacení není nutnou podmínkou). Samozřejmě i chyba se stát může, pak ale reaguju ihned, omluvím se a vrátím peníze.

opc

Přidávám se k souhlasu se smode2. Stát se může cokoliv, ale pokud obchod z nějakých důvodů nemůže dodat zákazníkoví zboží tak jak to na stránkách obchodu nabízí tak by měl zákazníka o tom hned informovat a navrhnout kromě omluvy i nějaké solídní řešení nebo co nejdříve vrátit peníze které zákazník za zboží zaplatil a ne čekat až se ohledně toho ozve zákazník a pak ještě komunikaci (pokud vůbec obchod komunikuje) se nesnažit zdržovat a dělat vše pro to aby problém nemuseli řešit. Kdysi se mluvilo, že "zákazník náš pán", ale to bohužel u většiny obchodníků už hodně dávno neplatí.

 


2x
Ono to funguje podobně, jako jinde (např aukro, alegro apod). Portál se vychloubá zákaznickou superochranou nakupujícího a když dojde na věc, odpálkuje vás nebo problém na vás komplet přehodí. Heureka je tedy pouze jako vyhledávač, zbytek je mezi vámi a obchodem. Problémy bývají na obou stranách, takže někdy se obchodům ani nedivím...
Ono také těžko čekat, že Heuraka bude vyšetrovat, kdo píše pravdu a kdo si vymýšlí.

Heureka.cz je cenový srovnávač a nákupní rádce. Z hodnocení zákazníků se obchodu napočítávají body a výsledek pak tvoří obrázek serióznosti toho konkrétního obchodu. Na Heuréce skutečně má smysl přečíst si recenze, hlavně ty negativní, z nich opravdu lze hodně odtušit o konkrétním obchodu a může to ušetřit spoustu problémů. Jelikož i mezi nakupujícími se najdou hajzlíci, umožnila Heuréka obchodníkům připojit pod zákaznickou recenzi svoji poznámku. Většinou se tam obchod snaží vysvětlit, jak k dané situaci došlo a zákazníkovi se omlouvá, některé obchody to však pojaly po svém a ze zákazníka se snaží udělat idiota a ze sebe lidumila téměř se svatozáří. Většina nakupujících dle mého názoru již zpětně nekontroluje případnou reakci obchodu na svoji recenzi a tedy nemá důvod protestovat. Pokud se však ozve někdo, že obchod lže a může to snadno dokázat, mělo by být i v zájmu Heuréky to řešit, přečíst mejly, ze kterých by hned bylo vše jasné, zvládne operátor za 5 minut, za další minutu smaže nepravdivou poznámku obchodu, ale bohužel snaha není žádná, jede se podle hesla, koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

Je to tak. Ale při posuzování recenzí je také potřeba počítat s tím, že napsání recenze na obchod i zboží spoustu lidí donutí až nějaký problém, pokud je vše ok, tak na recenzi často kašlou. Dalším ptoblèmem je, že výzva k recenzi přichází cca po těch 14 dnech, a to zákazník někdy zboží ještě ani nedostal, nebo nevybalil, nebo má jen první dojmy a na seriózní recenzi ještě nemá s výrobkem dost zkušeností.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]