Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Změna dodavatele energií a následné pokuty

Od: onyxovka odpovědí: 9 změna:
Dobrý den,prosím o informace, jak měl správně postupovat dodavatel Innogy. Do 9.5.2024 jsem měla s Innogy smlouvu o dodávkách elektřiny. V lednu 2024 jsem byla kontaktována dodavatelem CENTROPOL a uzavřela s nimi smlouvu na období po fixaci u Innogy, tj. od 10.5.204. Asi po měsíci, koncem února 2024 mě kontaktovali z Innogy a poskytli mi svou nabídku na odběr elektřiny s tím, že Innogy u Centropolu zařídí výpověď smlouvy za mě a já zůstanu nadále zákazníkem Innogy, že je to běžný postup a navíc mi poskytují prý lepší ceny než Centropol. Jen musím s nimi podepsat novou smlouvu. Spoléhala jsem tedy, že Innogy vše zařídí a smlouvu s nimi podepsala, abych stihla, dle nich, levnější ceny. Vše toto proběhlo včas, nebot konec smlouvy u Innogy byl datován až k 9.5.2024.Dne 7.5.2024 mi přišla SMS od Centropolu, že zahajují dne 10.5.2024 dodávky, Překvapilo mě to, protože jsem byla přesvědčená, že Centropolu byla zaslaná výpověď a mým dodavatelem zůstává Innogy. Dne 9.5.2024 jsem si na lince Innogy ověřovala, čí jsem vlastně zákazník a tam mě zprvu ubezpečili, že jsem zákazníkem Innogy. Centropolu jsem ale raději poslala email, že oni nejsou mým dodavatelem, že Innogy jim poslal výpověď už koncem února 2024. Odpověď z Centropolu byla ale překvapivá a to, že jim žádná výpověď nepřišla. Následoval kolotoč telefonátů na Innogy, kde mě několikrát ubezpečili, že Centropolu výpověď poslali včas, ale nepřišla jim od nich akceptace výpovědi. V pátek jsem si raději ověřila telefonicky u distributora, kam vlastně spadám a kdo je můj dodavatel. Zjistila jsem, že tedy Centropol. V pondělí 13.5.2024 mi volali z Innogy, jak tedy dořešíme vzniklou situaci. Mám prý podat Centropolu výpověď ve lhůtě 15dnů od započetí dodávek elektřiny a podepsat s Innogy novou smlouvu. Slečna v telefonátu zmínila, že se musí také vyřešit pokuty za zmaření smlouvy podepsané v únoru, a které mám zaplatit. Částka za pokuty byla vyčíslena na 24 x 800kč, tj. více než 19 000kč celkem. Vůči pokutám jsem se ohradila s tím, že za vzniklou situaci nemohu, nikdo mě neinformoval o průběhu výpovědi ani její neakceptace ze strany Centropolu. Spoléhala jsem na sliby zaměstnance Innogy, že vše zařídí. Slečna uznala, že za tuto situaci vlastně nemůže nikdo, ale pokuty stornují až, když s nimi podepíši novou smlouvu. Jinak je budu muset uhradit. Smlouvu s Innogy jsem nově podepsala, leč ne úplně dobrovolně a Centropolu zaslala odstoupení od smlouvy v termínu 15dnů od započetí dodávek.Jednání Innogy, ale i Centropolu mi přijde velice nefér. Centropol se chová, jako by žádnou výpověď nedostal. Innogy mělo ale v případě neakceptace výpovědi situaci s novou smlouvou řešit jinak a hlavně mě o všem informovat. Veškeré sankce pak jdou za koncovým zákazníkem, který je v tom naprosto nevinně.Večer druhý den mi z Innogy přišlo, že mám pokuty zaplatit, přestože mi den před tím poslali v mailu, že pokuty byly stornované...Poradíte, prosím...jak dál? Díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Jistě víte, že se říká "neznalost neomlouvá." A ti dodavatelé se dokáží poprat o každou dušičku.

Nikdy nejednám v podobných případech po telefonu. Trvám na písemném styku, před mail, nebo normální papírový dopis. Pak mám v ruce důkazy, jak to mělo všechno být. Někdo Vás prostě v zájmu své firmy podfoukl. Buď Innogy výpověď neposlal, nebo ji Centropol nepřiznal. Prostě - nic nedostali. A pak je velice těžké, ba nemožné, z toho rozplést, jak to skutečně bylo. Tel. hovory Vám nejsou nic platné a písemné důkazy zřejmě nemáte.

Pokud jste byla zpočátku kontaktována Centropolem, měla jste si nejprve ověřit, jaké ceny Vám dál poskytne Vaše stávající firma. Ne hned přecházet jinam. Být "starým zákazníkem" má jisté výhody oproti častému střídání dodavatelů. Oni to zkoušejí pořád, zda se jim někdo chytne.

Pokuty, bohužel, bývají běžné u všech dodavatelů. Aby si lidi udrželi na uzdě, když něco slíbili. Je to nepříjemné, ale byla bych pro to pokutu uhradit a příště jednat při případné změně dodavatele jen s rozmyslem. Nechat si poradit od někoho, kdo tomu rozumí. Ale ne přímo od dodavatelů. Protože tam každý vychválí právě jen sebe. Jaga.

Druhá možnost, abyste se pokutě vyhnula, je po určitou dohodnutou dobu odebírat energie tam, kde jste se tomu upsala. A po vypršení přejít jinam, s těmito kujóny už nikdy ne.

 

edita

2x

Zkuste jít přímo do zák. centra Inoggy, co se týká místa Vašeho bydliště. Ono se to jinak řeší z očí do očí a jinak přes telefon. Mě to čeká za 4 měsíce taky, přestup od někoho jinam, tak doufám, že mě tohle nečeká. Hodně štěstí přeju.

 

asd1

2x

To je na právníka, je třeba prostudovat přesné znění smluv a znát i příslušné zákony. Sliby po telefonu nejsou nic, co není prokazatelné to není. Co kdo komu poslal - pokud výpověď poslali tak o tom mají doklad, jestli ne tak neposlali nic. Podobně tvrzení že žádnou výpověď nedostali - pokud ano tak ten druhý o tom má doklad.

Sliby že pokud přejdeš i nim tak nebude pokuta máš prokazatelně nebo taky jen po telefonu?

Jsou i bezplatné právní poradny, ale počítej že tomu odpovídá i úroveň anasazení.. A dodavatelé energií právníky mají dobré.

onyxovka

Děkuji velmi VŠEM,

Po telefonátu s Innogy mi vyhověli a poslali do emailu, že dne 13.5.2024 byla založena reklamace na storno pokuty, vyjádření mi přijde do emailu a po dobu řešení reklamace je platba pokuty blokovaná.

Tak doufám v dobré...

 

onyxovka

Děkuji.

Odebírat u Innogy,kde mi napařili pokutu teď nemohu, stáhl si mě pod sebe Centropol,který hrál tzv.mrtvého brouka a tvrdí, že jim výpověď nepřišla. Innogy mi ale po telefonu i mailu přislíbilo pokuty odstranit, když knim přejdu. Tak jsem tak učinila z důvodu neplacení pokut, ALE hned druhý den mi je napařili.

Mimo dotaz!

Neříkal bych napařili nebot z toho výrazu to vapadá že neoprávněn. správněji : dostal-a jsem za nedoržení podmínek smluvní pokutu. .Jinak je to bordel v zákonu, že neumožňuje občanům bezproblémový přechod od jedné organizace, společnosti.. ke druhé . Viz zde -energie, nebo třeba pojištovny s PR ...

Takhle jsem musel o rok déle zůstat u Utilys s plynem-při ppřechodu k inogy . s el en. nebyl problém.-vypršela smlouva a bylo to. ale s plynem jsem tam musel zůstato rok a půl déle. Už jsem se jich zbavil. Jen lituji, že jsem ta jejich tvrzení-sliby neměl písemně (u Utilisu!)

onyxovka

...taky jsem neměla ty jejich sliby na papíře, ale nikdy jsem se změnou např. pojištovny ani dodavatele neměla problém. Ale je fakt, že tam jsem si podávala většinou vypovědi sama. Navíc jsou ty hovory nahrávané. Tady mi slíbili, že vše zařídí, že je to běžné. Přišlo mi, že zrušit něco, co ještě nevstoupilo v platnost (Centropol) je snadné a bez problémů. No jsem poučena...doufám.

Ta přeji at se zadaří!

onyxovka

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]