Nejste přihlášen/a.
Taky Vy?
On je dost rozdíl v roli prodejce vs kupující. Oba by chtěli vyšší záruku, což je přirozené.
nákupy. Mě se podvod stal jen jednou za desítku let a stovku nákupů, vždy posílám platbu přdem
prodej: taky nikdy problém .ale prodal jsem asi jen 20x, kromě jednodho případu (osobně) kdy blondýnka si myslela, že ji prodávám nefunkční HDD, protože "v průzkumníku neviděla nový disk D:". Instrukce, že u prázdného HDD musí založit tabulku oddílů a volume v správce zařízení "incident nepomohlo vyřešit"
Co já prodavam na bazosu tak výhradně zašlu až po uhrazení...
Na dobírku ani náhodou.
Ono jde totiž o to, platícího zákazníka může prodávající podvést, a to je minimálně přestupek, případně trestný čin.
Pokud ovšem kupec nezaplatí dobírku, tak se prakticky nedopouští ničeho, co by šlo postihnout. Proto já osobně nikdy nepřistoupím na takové riziko, že se budu se zbožím balit, nosit někam, a pak ještě ho budu muset vyzvedávat, nehledě k tomu, že přijdou poštovné, ten čas je daleko cennější...
Pokud to někdo, kdo nakupuje cetky za pár stovek nebo jednotek 1000 nechápeš, tak at si nakupuje kde chce jinde
Zlomek at si klidně nabídnou, Nikdo mě nenutí reagovat, sám to tak někdy dělám, a divím se, jak někdy se (hloupý) prodávající urazí - Podrážděně zareaguje
Často se dohodneme na půli cesty. Anebo nereaguje.
Za mě není v tom problém, zkrátka dostane alternativní nabídku a je to na něm, není žádný důvod, aby odpovídal, když se mu to nelíbí, Nebo aby se urážel... To je spíš snad znak jeho hlouposti, Že nedá proti nabídku
Jestli mě něco vytočí jako kupujícího, tak spíše že nechávají inzeráty dávno po prodeji, nesmažou je
@pp: Tak ono není divu, že někdo podrážděně zareaguje. Já bych reagoval taky. Pokud prodávám zboží, jasně uvedu cenu, za kterou prodávám. Nemám zájem handlovat, nezajímají mě alternativní nabídky ani ve formě zpráv, natož se nechat zdržovat telefonováním, protože jsou tu maniaci, co výhradně telefonují a potřebují se vykecávat. Z toho vždycky rostu. Nejsme na arabské tržnici, ale v Evropě.
Jinak k původnímu dotazu - je tu spousta podvodníčků, vyčůránků a vtipálků, a rozhodně jsou to většinou dospělí, kteří si nechají zboží poslat a nevyzvednou. Takže prodejce čeká na zboží, až se mu vrátí, aby ho mohl opět nabídnout a za to všechno ještě zaplatí ze svého zbytečné poštovné. Takže není divu, že chce po několika takových zkušenostech peníze předem. Pokud se s tím chce drbat, tak si nechá zaplatit poštovné předem a cenu za zboží na dobírku. Nevím, ale přijde mi to už jako zbytečná komplikace.
Jako prodejce již také na dobírku neprodávám, a přes Zásilkovnu už ani po platbě předem.
1. Jak tu již bylo napsáno, občas si kupující dobu dodání vysvětloval tak, že je to doba, po kterou má možnost si koupi rozmyslet, popř. se poohlédnout, jestli nenajde ještě něco jiného, levnějšího
2. Pokud si zákazník zboží nevyzvedl, tak mi Zásilkovna poštovné rovnou naúčtovala dvakrát, tj. i dodání zpět do podacího místa
3. Pokud zákazník zboží přecejen vyzvedl a rozhodl se ho zapaltit kartou, poštovné mne pak stálo třeba dvojnásobek, nebot si Zásilkovna ještě naúčtovala procenta z celkové částky kterou zákazník zaplatil prostřednictvím karty (při platbě hotovosti )
Zatím jsem se s tím nesetkal, pokud se bavíme o obchodech. V internetových bazarech je platba předem naprostou samozřejmostí, platí se buď převodem na účet prodávajícího, nebo když to inzertní portál nějak organizuje, tak všemi možnými způsoby (běžným převodem, kartou, různými *pay aplikacemi, převodem s povolením nahlížení do účtu (tzv. přímý převod, nevím, který rozumný člověk může podmínky této služby odsouhlasit; než chtěli tohle, bylo to šikovné, peníze jim přislíbola banka a bylo zaplaceno, ale s takovou je lepší platba kartou)). Uvědomte si, že prodávají lidi jako Vy nebo já a proti nim jsou různí vykukové, tak se nedivte, že nechtějí zboží poslat dokud neni zaplaceno.
Jistěže člověk by měl mít svobodnou vůli a nebýt ovce jako někdo.
Ovšem vaše práva končí tam, kde začínají práva, resp. svobodná vůle prodávajícího, milá paní. I když tedy pochybuji že jste jak paní, tak důchodkyně.
Pokud jde o maminky na mateřské, tak ti nemají účet pouze v případě, že současně mají exekuce, případně vychodili maximálně 9 tříd. Pokud znáte nějaký jiný případ takové maminky na mateřské, vysokoškolačky, která nemá exekuce a současně bankovní účet, tak prosím
Poradím vám, platí v hotovosti tam, kde na to máte právo: to je u podnikatelského subjektu. Bo nepodnikatelská fyzická osoba nemá žádnou povinnost přijmout hotovost, natož BEZPLATNĚ. Už 10 let za vkládá ní hotovosti do banky, na úhradu telefonu, a jiného, musíte zaplatit obvykle cca 100 Kč poplatek
Některé banky, třeba M banka nebo air bank, nemají na žádných svých pobočkách ani pokladny na hotovost
Kvetoslavo/ve ... proc tu soustavne trolite nesmyslama? Kdo vas plati? Invalidni ci starobni duchod?
Cloveku rozumu prumerneho (§4 o.z.) musi byt na prvni pohled jasne, ze tu nejde o to jak platite, ale ze tu jde o to, jak zajistite svuj zavazek zaplatit. Tedy eliminovat riziko zpusobene skody tim, ze nekdo vynalozi energii a penize a vy nakonec N E Z A P L A T I T E.
Jiste jste se nesetkal/a s pripadem, ze by nejaky prodejce pri vasi osobni navsteve odmitl penezni castku v papirkach uznavane meny, tak prosim, PRESTANTE TROLIT!
Problem se nenazyva HOTOVOST, ale DOBIRKA. Vy nechcete zaplatit dopredu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.