Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosím o radu. Jsem mzdová účetní a řeším takový případ ohledně životního pojištění naší zaměstnankyně. Paní si několik let nosila Potvrzení od pojištovny o životním pojištění, uplatňovala si ho do daní. Minulý rok přinesla Potvrzení na dost velkou částku (za rok 2022). Říkala, že přešla na novou pojistku, peněžní prostředky byly převedeny přímo na tuto novou pojistku. Nebudu hodnotit, jestli to je výhodné nebo ne, důležité pro mě bylo potvrzení o zaplaceném životním pojištění, které jsem tedy do daní uplatnila (pro jistotu jsem toto konzultovala i s finančním úřadem).
Očekávala jsem tedy toto potvrzení i za 2023. Zaměstnankyně nic nedonesla, upozornila jsem ji a ta se dotázala pojištováka, který turo novou pojistku sjednával. Pojištovák tvrdí, že nyní již není co uplatňovat.
Není to divné? Zaměstnankyně tvrdí, že žádné změny ve smlouvě neprováděla. Upřímně řečeno, paní tomu vůbec nerozumí, vůbec neví, na co je pojištěná ...V roce 2022 podmínky smlouvy byly splněny, v roce 2023 ne? To by ale znamenalo, že by zaměstnankyně musela dodanit 10 let zpětně. Pár zrušených pojistek jsem již řešila a dodaňovala přes daňové přiznání), ale tato situace vypadá trochu jinak.
Prosím Vás, nesetkal jste se s tím již někdo? Já vím, že není moje povinnost se tímto zabývat, ale prostě mně to nedá, i když mně ty lidi strašně štvou, že si sjednají něco, neví co a nezjistí si dopady. Ideálně, kdyby tady byl nějaký pojištovák, který by mi to vysvětlil. Ten, který paní pojistku sjednal, totiž přestal komunikovat.
Děkuju.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.