Nejste přihlášen/a.
Pěkně zdravím! Před 10 dny jsem na některém zpravodajském webu našla reklamu na zdravotnickou pomůcku. Obchod Superkošík nabízel ten den dopravu zdarma, objednala jsem. Ještě než jsem dokončila objednávku, začal mi obchod nabízet další a další zboží. Odolala jsem a dostala se až ke způsobu placení. Prý v hotovosti při přebírání. Nic nejde, jen maily s dalšími nabídkami dalšího zboží, že ho přidají do zásilky. Dnes dokonce cosi zdarma, ale za cenu dopravy. Ani jsem nerozklikla, co mi nabízejí.
Píšu sem částečně jako varování před tímto obchodem, částečně mě zajímá, jestli se někdo ze Superkošíku objednané zboží dostal. Po jaké době? Bez problémů? Má smysl tam napsat, at už neobtěžují nabídkami, ale sdělí, kdy se objednaného zboží dočkám? Tuším, že to objednali někde v Číně...
Tak pokud nechtěli platbu předem, tak je spíš v jejich zájmu zboží dodat.
Pokud by inkasovali peníze předem přes platební kartu, je tu jistá možnost reklamovat to přes banku. Ale nevím, jak to v čechách funguje (ta možnost zde ale minimálně teoreticky je), v USA to prý funguje, ale to je nám k ničemu.
Zboží z číny může jít klidně měsíc. I letadlem to trvá přes týden (letadlo je tady přes noc, ale než to naloží a než to v EU vyloží a dovezou do čech...). Hlavně jestli jste jen koupila nějaký krám a nezavázala se k nějakému členství.
Tyhle obchody, co lákají na poštovné zdarma, často bývají překupníci z Číny. Jakmile tohle čtu, hned zbystřím. Na zboží z číny mám Aliexpress a nepotřebuju prostředníka.
Většinou ale chtějí platit předem, tohle je neobvyklé. Zkusil bych jim napsat, že už o zboží nemám zájem a pokud by prudili, vysvětlil bych jim, že je to pro ně lepší než když ho pošlou a pak ho vrátím (nepřeberu od doručovatele) v zákonné lhůtě. Pokud to zboží nemělo charakter "na zakázku", lze ho vrátit bez sankce. A pokud nereagují, mejl na blacklist a pustit z hlavy.
Pozor, nepřevzetí zásilky se z pohledu zákona bere jaké hrubé neplnění kupní smlouvy. Sprváný postup je zásilku převzít a pak v zákonné lhůtě odstoupit od smlouvy a zaslat zpět.
No z logiky věci, tedy vyzkoušení zboží (k tomu je těch 14 dnů určeno), byste měl zboží převzít a pak vrátit. Ovšem ČOI má na svých stránkách kupodivu uvedeno, že zboží můžete vrátit i tím způsobem, že ho nepřevezmete od doručovatele. Důležité je napsat prodejci, že odstupuji od smlouvy a zboží v zákonné lhůtě vracím. V případě co popisuje paní není dobrý nápad zboží přebírat, protože je na dobírku a jakmile zaplatíte, z podobně pofiderního obchodu bývá vrácení peněz problematické. Pokud zboží nebude odpovídat vašim představám, musíte ho poslat zpět a podobné obchody často uvádějí adresu pro vrácení zboží někde v Číně.
Zboží se, předpokládám, nedočkáte. Naučte se nakupovat u prověřených e-shopů, málokdy je zboží natolik speciální, že ho jinde neseženete.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.