Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
máte někdo dobrý tip na nějaké aktivity do turistáku. Děcka budou/jsou ve věku 7-11let(první stupeň). Četnost je jednou měsíčně a 4hodiny. Nejde mi o tipy na procházky/výlety, ale jaké hry, zábavy a vzdělávání dětem ukázat/nabídnout. Tyto aktivity by byly hrány/probírány po cestě a taky v cíli tury.
Abych předešel poznámkám typu, "proč si otvírám turisták, když neumím děti zaujmout", tak rovnou říkám, že jsme turisták něco jako zdědili. Asi polovina děcek chodila už loni a chce chodit i letos, ale nemají už s kym. A tak jsme se toho ujali.
Napadly nás šifry(morseovka a podobně), klíště(děcka si po cestě k cíli a domů nenápadně přicvakávají klamerku na batoh/oděv a komu zbyde jako poslední, má do příště nějaký úkol). Nebráníme se používání mobilů k plnění úkolů.
děkuji
Rozhodit ve vytyčeném prostoru rozstříhaný dopis, aby ho poskládali a přečetli na něm nějaké moudro nebo pokyny, kde hledat poklad ap. Dají se i dva archy z papíru jiné barvy. Pak každé družstvo hledá svou barvu a tak se soutěží, kdo dříve složí informaci nebo obrázek. Lze strčit i do okolíků rostlin, za kůru stromů, něco do kopřiv
-----------------------------------------
Podle lesní cesty do dvou metrů v úseku do 20 metrů za nepřítomnosti dětí rozmístit asi 10- 20 předmětů, co nepatří do lesa. Na větev pověšené ramínko nebo ponožka, na pařezu svíčka, v kůže stromu fotka nebo hřeben, někde jen korálek nebo hřebík na pěšince,provaz nad cestou,... Dvojice jdou s tužkou a kartičkou na kterou zapisují, co spatřily. Musí to být věci, co dokážou pojmenovat. Startují v intervalech, aby se nesetkaly. Ideálně, když cesta křovinami zatáčí, že se dvojice nevidí. Ale do pěti/?/ minut musí být v cíli. Tabulku v ruce mají nařádkovanou podle počtu předmětů a místo na jméno družstva. Vy máte tutéž svoji kontrolní kartičku, jak jste tam věci dávali, z ní vyplývá pořadí předmětů. Musí souhlasit. /Pak vše posbírat./
-----------------------
Totéž lze, ale vyvěsit geografické značky. Tam spatří symbolek a ten v kartičce pojmenují: pro jeskyni, hájovnu, vlakovou stanici, kostel, zříceninu, pramen, průsmyk, místo výhledu, památný strom,...
-------------------------
Děti sedí na lavičce/ kládě, před nimi mýtina, palouk. vedoucí jim ukáže drobný předmět, třeba píštalku, náramek ap. Pak se vedoucí vydá po obvodu palouku, nese ve spojených dlaních onu píštalku a zády k dětem předstírá, že ji někam uloží. Děti ho bedlivě pozorují a usuzují podle jeho chování, zda ještě píštalku má, nebo ji už upustil. Vedoucí tak postupně projde asi deset míst a na některém nenápadně píštalku nechá. Když je hotov, dá pokyn dětem, aby vyběhly , kdo píštalku první najde. Ti prohledávají místa, kde se vedoucí zastavil...Kdo píštalku najde, může jít schovávat stejným způsobem.
----------------------------------
Nebo sestavit skupinky zhruba intelektuálně stejně zdatné, aby někde v ústraní složili básničku na dnešní výlet.
--------------------------------
Během výletu si najdou každý šneka. Na závěr si někde na asfaltě nebo na betonu nakreslíte kružnici. Šneci dostanou fixem číslo a postaví se na středové kolečko. Který první doleze ke kružnici, vyhrává. Stačí kruh malý, třeba půl metru. Je to sranda, někteří šneci lezou po sobě místo ven. A děcka po nich řvou...
...Pokračování příště
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.