Nejste přihlášen/a.
Zdravím Vás, mám takový dotaz co se týká auta, ale vzhledem k tomu, že se nejdná o technický dotaz, dovolil jsem si jej dát do rubriky Společnost.
Otec si před 14 lety koupil auto, celkem raritní Alfu, měl ji pár měsíců..pak si koupil novější a nechal ji bratrovi. Ten s ní moc nejezdil, protože neměl na naftu a pak měl nehodu se zvěří a auto bylo tuknutý na předek. Protože neměl peníze na opravu, tak ji otec prodal zpátky svému kamarádovi, který mu ji prodal. Mně v té době bylo nějakých 14 let, takže jsem neměl moc uplně věci ovlivnit aby si to auto nechal.
Jak jsem si před 6 lety udělal papíry, tak jsem sice taky podědil Alfu po otci, kterou mám do teď, ale pořád mě lákala myšlenka vzkřísit tady tu starou...věděl jsem, že ji má borec odparkovanou ve stodole. Několikrát jsem říkal tatovi, at se ho zeptá ale ten se k tomu neměl. Já sice vím, kde bydlí a mohl jsem za ním zajít, ale né že bych neměl odvahu skrz nějaký strach, to ne. Neměl jsem odvahu to řešit skrze to, že tady na to nejsou náhradní díly a musí se shánět v Italii.
Po 6 letech "čekání" jsem to auto potkal na parkovišti, když jsem šel z obchodu. Opravený. V rámci možnosti pojízdný. Považuju to za osudový setkání. 20 minut jsem čekal na nového majitele. Je to vnučka toho otcova kamaráda co mu to auto prodal. Ukázal jsem ji fotky auta co jsem měl v telefonu, ještě kde bylo tuknutý, aby i viděla že SPZ sedí a nevymýšlím si, a řekl jsem ji, že až to auto bude prodávat, tak mám zájem a beru ho. A ona, že jo, že už měla takový myšlenky ale pak se zase rozhodla, že si ho nechá. Vyměnili jsme si na sebe kontakt.
Jediný co mě mrzí, tak je to, že jsem na to šel moc opatrně a slušně. Taky jsem moc nedokázal uvažovat, protože jsem byl plnej emocí. Ale kdybych se s ní měl bavit znovu, tak bych asi nekomunikoval stylem, že až to auto bude chtít prodat, tak at se mi ozve...ale že jsem schopen ji vysolit peníze na stůl a pojďme se bavit o ceně. A tak si pohrávám s myšlenkou, že bych ji napsal ale mám trochu strach, že mě buď odmítne nebo se v horším případně sekne, bude si myslet, že ji otravuji a potom mi to auto neprodá i kdyby ho prodávala.
Je to Alfa 155..na bazoši jsou 3x inzeráty za 70 000 Kč, 140 000 Kč a 650 000 Kč. Hodnotu toho konkrétního kusu si neodvažuju hádat, řekl bych 60 000 - 100 000 Kč. Pro mě má hodnotu nevyčíslitelnou. Nevím, co mám dělat. Dívám se po inzerátech od doby co mám papíry, mohl jsem mít jakoukoliv 155, ale furt jsem nějak čekal. Až k tomu setkání došlo. Takže si zase říkám, že pokud mám mít nějakou 155, tak to musí být tahle a jiná už to nebude. Je to otcova první Alfa..předtím měl jen Fiaty. Takže si říkám, že to je auto s příběh, navic když bych si ji koupil zpátky. Ale zase chápu i holčinu, pokud se ji nebude chtít teď zbavit a prodat mi ji.
Jeden kamarád mi říká, že na ni mám zatlačit. Druhej zase, že ji mám nechat at si auto užije. Ale já po ní nechci nic zadarmo, že jo. Normálně bych ji zaplatil. Ale taky se moc řídím emocema, protože chápu, že pro ní je to auto co si opravila, ale pro mě má možná citovou hodnotu vyšší.
No a co teď s tím :D
Co je to za otázku?
Prostě za ní zajdi, řekni, že máš zájem o její auto a že jsi ochotný za něj dát tolik a tolik. Další řeči jsou zbytečné. Jestli k autu máš nějaký citový vztah není podstatné. Buď to vezme, nebo nevezme.
Jestli kolem toho budeš mít tolik řečí jako v otázce, tak na obchod asi rovnou zapomeň.
Jasný, otázka může znít debilně. Ale řeším to, že je to mladá holka, mladší o 4 roky jak já. A moje zkušenost s holkama kolem 20 je taková...zvlášní co se týče komunikace. Tady ta byla v pohodě a navíc chci jenom obchod. Ale kdyby to byla nějaká starší ženská 40+, tak jasně že půjdu napřímo jak píšete. Tady mám trochu strach abych neskončil v bloku. :D
No tak jí to hlavně neříkej, že to má pro tebe nevyčíslitelnou cenu
za půl roku jí můžeš náhodně potkat, Víš přece kde bydlí, můžeš už mít připravenou nějakou vzorovou smlouvu v batůžku, a rovnou ji můžeš vysolit prachy na kapotu at to podepíše )
Když to řeknu s nadsázkou, tak kdybych neměl spořící učet u banky, která nemá okamžitý platby a převod tam trvá do druhého dne, tak ji ty peníze vysolím hned co jsme se seznámili a řeknu ji at mi dá klíče.
Udajně je tam ještě potřeba udělat repas převodovky a nápravy, což právě jsem přemýšlel..jestli by bylo lepší to nechat udělat ji, nebo kdybych to pak jako majitel řešil já.
Jenže asi hodinu potom co odjela se mi to rozleželo a já to auto prostě chci :D
Jestli chceš obchodovat, no tak zkus vytáhnout papírky.
Prostě za ní přijdeš řekneš kolik za kolik by si za to chtěla, ona něco plácne, ty něco plácneš a vytáhneš to z tašky
ona si to vezme, tím je obchod uzavřenej, když tam máš svědka a pak si to akorát vyplníte do tý smlouvy co budeš mít nahoru připravenou v tašce, samozřejmě nevy plněnou, nějaký jakože vzor z internetu.
Prostě využiješ momentu překvapení s těma prachama - aby neměl čas se nic někým radit a nebo hledat ceny na internetu...
na nějaký mezibankovní převody bych se nespolíhal, Ono se jí to taky může rozložit v hlavě, dojede domů a s někým se poradit, nebo uvidí že tě může šponovat
Rozumím. Ona s tím autem už rok jezdí, takže si myslím, že to nejduležitější co bylo potřeba udělat je hotový. Ale samozřejmě, máte pravdu, že to dlouho stálo a může tam být ještě cokoliv.
Ta z toho bazošu je hezká, ale je to rok 1992...takže úplně ty první, ta tátova je 1997..takže naopak ten poslední ročník. Navíc někdy tuším že v roce 1994 proběh facelift, který má mřízku chladiče víc zapuštěnou v masce..ale to je detail.
Aktuálně mám 147čku a teda taky není etalonem v bezpečnosti, ale chápu. Tak bral bych to na občasný ježdění a dítě v tom v plánu vozit nemám, takže to beru asi v pohodě.
Ženská nepozná zda je na autu něco špatně, takže je otázka v jakém je reálně stavu. Nedavno jsem narazil na paní se starším Jaguárem s motorem V6 a ani nepoznala, že běží na 4 válce, auto vůbec netáhlo a jedna destička brdila plech o plech. Nevšimla si ani dvou svítících kontrolek...
No my jsme se bavili o tom stavu, říkala, že při řazení z 3 na 2 to jde přes zuby, takže asi synchrony, potom že se tam měnil altík a strašně mlátilo v motoru a byly to hydroštely...samozřejmě nejsem naivní, že by rozuměla autům, ale evidentně to někomu dávala na servis a má přehled...není to taková ta ženská které vyměníte v autě cokoliv a ona to ani nepozná.
Ale taky ji nechci nějak přeceňovat. Ono je otázka kdyby s tím autem něco bylo po koupi, tak ji to ani nemůžu mít za zlý, protože to je 26 let starý z toho to 8 let mohlo stát.
Taky mi ale poraďte kolik ji za to mám nabídnout? Když vezmeme v potaz, že jsou tady tři inzeráty jak jsem psal za 70 000, 130 000 (tu za 650 tisíc bych asi nepočítal, to je hodně specifický kus s malým nájezdem). Před 2 rokama borec prodával ve vedlejší dědině jednu pěknou za 40 000Kč, což mohl být skvělej kauf ale mě odrazovalo to, že neměla ani klimatizaci.
Můžu Vám poslat na maila foto před i po. Ale úplně veřejně se mi to dávat nechce, kdyby to náhodou objevila :D Přece jen se nejendá o oktávku kterých je mraky.
Noo..byl by to solidní trapas..pak věřím, že by mi neprodala nic :D Díval jsem se a vnitřni poštou jde posílat bohužel pouze text.
Alfa že nejede nic moc? Tak to natluč do palice kšiltofkářům. Nejsou schopný ani u 20 let starýho auta vyměnit díly na podvozku. opotřebení jednotlivých dílů se ti nasčítá.
Nech se vozit někým kdo to udržuje. Ty atmosférický 1.6 TS jedou líp než dnešní atmosféry větší kubatury. Pokud jsou v pořádku čidla,což je málokdy. Už je to dýl, 156 1.6 TS z 0 na 100 za 10 sekund, ofiko je za větší dobu
Ale má to malý kufry. Focus Combi je praktičtější v tomhle než 156 SW
To, že je Alfa designovej Fiat je naprostá kravina. Dobře, u té 155 se to nabízí, protože to je předokolka která sdílela podvozek s Fiatem Temprou, ale ty TwinSpark motor s Fiatem nemají nic společného. Nebo pokud se podíváme víc do současnosti, tak 147 má lichoběžníkovou víceprvkovou nápravu o které se Fiat Stilo s McPhersonem mohlo nechat zdát, JTD motory byly asi dost podobný, ale co se týče benzinu to byl opět diametrální rozdíl.
A plně souhlasím s tím, co píše boban. Spoustu lidí ty auta pořádně neservisuje, nechce se jim do toho cpát peníze, takže ty auta pak nejezdí jak mají, nedokážou dát řidiči pořádný požitek z jízdy. Na 147 když je udělaná náprava a nejsou vůle tak v zatáčce drží jak přibitá. S TS motory nemám zkušenosti, ale moje JTD je nesmrtelný, za 13 let vlastnictví v rodině do toho motoru nebylo sáhnutý..akorát se měnil termostat a altík.
Zatím jsem ji nenapsal, říkal jsem si, že chvíli počkám. Taky si to musím srovnat kolik nabídnout, jak případně řešit servis.
Ta částka co ji mám nabídnout 50-60 tisíc co píše doutnak mi příjde taková adekvátní. Já bych možná šel i do 70-80, ale spíš se budu muset držet při zemi, protože taky hraje velkou roli sentiment :D
Trochu jsem přemýšlel, právě i skrze to jak jste psal, že se může rozsypat převodovka a oprava je drahá. Díval jsem se na inzeráty 155tek na mobile.de a pod 100 tisíc Kč je jich tam pár, spíš jsou všechny nad 100k Kč. A to pokud by ona věděla a chtěla mě stáhnout o nějakou takovou částku, tak pokud bych si chtěl koupit problémy a znepříjemnit si život, tak bych si za ty peníze koupil 159tku s 3.2 V6 ...159 máme naftovou, ale líbí se mi vzhled i zvuk i když je to auto těžký.
No a ještě když tak přemýšlím, tak jsme se bavili s holčinou u toho auta, tak mi tvrdila, že do toho narvala 50k. Zpětně mi to teda příjde hodně a myslím, že si to trochu nadcenila i když si říkám, že by neměla být důvod mi kecat..ale možná si připravovala půdu pna prodej :D
Ale já u svý 147 taky měnil nárazník a podběh, prrotože mě borec trefil, vyšlo mě to na 1800 (naraznik jetej, podběh druhovýroba), altík jsem taky měnil do stálo 5k. Sedačky měnila. Jako, může se to nasčítat, ale 50k mi příjde dost. Akorát říkala, že po výměně altíku se začaly ozývat hydroštely a to, že taky řešila. Jinak, že by tam bylo motorově něco zle, to tam nebylo ani před 10 lety :D
Líná huba holý neštěstí. Když neřekneš že bys měl zájak a jestli by to neprodala tak máš jistotu že to mít nebudeš.
Mmch. ten altík a blatník zadej do servisu a hned budeš na úplně jiný ceně, a jestli "hydroštely" tak jí servis vyúčtoval klidně 30k s tim že to je levný ze známosti (protože tam ještě přisypal cívku, svíci, rozvody, olej litr za pětikilo atakdále.
Já se hecnu a napíšu ji tento týden. A prostě uvidíme, buď mi ji prodá hned a nebo řekne, že si ji chce nechat. Jediný co mě odrazuje a štve je to, že nemám garáž. Teď je to v pohodě, ale nevím, jak takový auto zakonzervovat venku na sídlišti. V zimě bych to klidně občas projel ale v soli nebo ve sněhu s tím jezdit nechci.
Mně 156 až tak k srdci nepřirostla, respektive mi nedává smysl. Podvozek to má stejný jako 147/GT a u nich se mi víc líbí i interier. Takže kdybych chtěl něco podobného se změnou karoserie, šel bych do GT protože je to kupéčko. Sedana bych bral asi už jen 159tku. 156 bych si koupil jen v případě, že bych chtěl 2.5 Busso a ideálně by to mohl být facelift. Sportwagona (kombi) nechci, protože nemám rodinu a ono...ty kombíky v Alfě stejně nejsou moc praktický..není to Passat, Ovce nebo jiný typický rodinný kombi.
A když jí nebude chtít prodat, tak se k autu dostaneš sbalením té slečny
Nevim co řešíš, to je 120 kg zápasnice která je fakt vostrá a za blbý dotaz trhá hlavy? Asi ne co? Seš jak mlsnej desetiletej klučík kterej před cukrárnou žmoulá stovku v ruce a stydí se jít dovnitř a koupit zákusek...
No, číslo nemám, mám FB. Tak ji spíš napíšu. Navíc si myslím, že dneska lidi kolem 20 let neumí komunikovat po telefonu moc. Spíš si radši přečtou zprávu a v komfortní zóně si přečtou odpověď. :D Je asi o hlavu vyšší jak já jen. :D Já se hecnu, ve čtvrtek nebo pátek ji napíšu a dám vědět. Kdyby ji nebylo 20 ale 60..tak to mám vyřešený hned :D
Tak moje úmysly zatím nejsou žádný. Tu 155 chci, protože je to ta naše co jsme měli, ke koupi jiné bych se asi nerozhoupal. A jako jo, obecně se mi líbí 155 víc jak 156. Líbí se mi ten klenuý tvar, palubka a retro ovládácí panel klimatizace který zabírá nesymsl prostoru. 156 má taky něco sebe, je to modernější, ale oproti 147 která je na stejným podvozku mi nedává smysl se po ní dívat. Navíc, pokud to nejsou auta z Itálie, tak neskutečně trpí na korozi spodku. Tohle už mají 147 a GT vyřešený líp. 159 má taky svoje mouchy, ale moje zkušenost je taková, že i v dnešní době se za tím autem otočí spoustu lidí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.