Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Osobní schůzka s bankéřem-sporné chování ke klientovi

Od: arwi® odpovědí: 21 změna:

Dobrý den.Byla jsem pozvaná do banky na informativní schůzku a kontrolu údajů.Mám tam jen běžný účet a nic jiného nechci.Dvě věci se mi nelíbily.1) Bankéřka se mě ptala ,jestli mám ještě jiný účet a kolik na něm mám peněz 2) Bankéřka chtěla,abych podepsala Žádost o poskytnutí úvěrového produktu,aby se prý mohla podívat do registů dlužníků.At se nebojím,že pak zase hned tu žádost smaže.Když jsem se ptala,proč se tam chce podívat,když nechci žádný úvěr a mám u nich jen běžný úvěr a nikdy to dříve nechtěli,tak mi řekla,že je to ted nové.Podepsala jsem jí to,protože žádné dluhy nemám ,tak je mi to jedno,že se tam podívala,ale myslím že toto jednání vůči klientovi je špatné a chce po něm něco,na co nemá právo.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


8x

Hlavním cílem u těchto schůzek je vnutit klientovi nějaký produkt banky.

Samozřejmě máte právo si na takové jednání stěžovat, odmítnout, nechat si ukázat příslušný předpis, který toto nařizuje, případně změnit banku.

Nikdy jsem na žádné schůzce nebyla a toto se mi nestalo, určitě bych odmítla.

Navíc bank je spousta, máte možnost výběru.


doplněno 14.06.23 11:48: @arwi, já reagovala hlavně na tohle:Bankéřka chtěla,abych podepsala Žádost o poskytnutí úvěrového produktu,aby se prý mohla podívat do registů dlužníků.At se nebojím,že pak zase hned tu žádost smaže.Když jsem se ptala,proč se tam chce podívat,když nechci žádný úvěr a mám u nich jen běžný úvěr a nikdy to dříve nechtěli,tak mi řekla,že je to ted nové.Podepsala jsem jí to

Povinnost zjištovat a aktualizovat údaje o klientech vyplývá ze zákona proti praní špinavých peněz (AML).Ale myslím si,že bankéřa chtěla něco nad rámec tohoto zákona.

355

Zrovna tento týden mne banka Creditas žádala e-mailem o kontrolu a případnou aktualizaci mých klientských údajů kvůli AML. Šlo to provést v internetovém bankovnictvi kde po přihlášení se mi zobrazil krátký dotazník který jsem zkontroloval a pouze 1 údaj opravil a odeslal jsem jim to. Samozřejmě byla i možnost jít to vyřídit i na pobočku, ale proč bych někam chodil když to šlo vyřídit z domova v internetovém bankovnictvi za ani ne minutu.

 


6x

může se jednat o "agresívní" taktiku bankéřky, ale klidně i o pokus o podvod či podvod dokonalý... - to jsem znal jednu paní na poště, co si díky svým možnostem a kopiím občanek naúvěrovala na několik důchodců pár set tisíc.. Každému "zřídila" účet", nastavila tam i pár splátek... Vlastně se to celé zjistilo, až udělala nějakou chybu při platbě půjčky a někdo kontaktoval "klientku" na jiný kontakt, než zadávala ta poštačka.

Nechci říct, že zrovna tato bankéřka to tak udělala, ale na druhou stranu nechápu člověka, který podepíše "žádost o úvěr" i když o žádný nežádá.

 

petrm

6x

Základní a stále dokola opakované pravidlo zní : Nepodepisuji nic, co jsem si důkladně neprostudoval a čemu nerozumím. Že něco tvrdí druhá strana, je časté a mnoha lidem se to vymstilo. Pokud pracovnice banky trvala na podpisu, řekl bych jí, že si to doma v klidu prostuduji a poradím se.

ml

Tím se to řeší, protože při této výmluvě člověk nemusí podepsat vůbec nic. Je totiž mimo možnosti jednoho člověka si cokoliv plně prostudovat a pochopit včetně všech dodatků a příloh (které odkazují na další dodatky a přílohy).

Toto základní pravidlo mám rozřířené o to, že nikdy nikam nechodím na osobní schchůzky dřív, dokud nedostanu obchodní podmínky toho, co mi kdo chce nabídnout. Díky datovým schránkám je potřeba osobní schůzky mimořádně výjimečná.

355

Ono to není vždy až tak jednoduché nepodepisovat nic, co jsem si důkladně neprostudoval a čemu nerozumím. To by člověk u všeho co chce vyřídit strávil třeba půl dne a možná by mu na to ani nestačily úřední hodiny kdyby měl všechny často dlouhé smlouvy, dodatky, pravidla, ceníky atp. důkladně číst a přemýšlet nad tím. Pokud někomu záleží na tom aby něco vyřídil tak to asi většinou lidí všechno jen tak zběžně prohlédnou a podepíši. Tím netvrdím, že je to tak zcela v pořádku, ale čas na to ne vždy je dostatečný. Samozřejmě je dobré když si to vše má člověk možnost v klidu doma prostududovat, třeba na internetu a např. do banky jít už se znalostí těch dokumentů.

 


5x

Ne, diky, nemam zajem.

Hotovo.

Oni jsou placeni za mnozstvi sjednanych smluv a obvzlast uveru, tak se snazi.

Staci je odpalkovat.


Ne,nechtěla to,aby semnou sjednala úvěr,ale proto,že jinak by se asi nemohla podívat do registru dlužníků.Žádost pak dala do stavu odmítnutí klientem.

asd1
To je její verze. Spíš má prémie i za žádosti o úvěr a ne az za hotove sjednání úvěru.
Jasně že na to nárok nemá.
Slusne bych ji odpalkoval že nemám zájem.

 

sporilek

3x

Už samotný nápad někam chodit za zaměstnancem banky, když nic nepotřebuji je šílený, pokud ta osoba něco chtěla, měla naklusat sama, i když dnes se vše vyřizuje online. Podpis na žádost o úvěr, aniž by ho člověk chtěl je další nesmysl, celkově je to strašné chování a ode mne by získali jedině pořádný sprdunk a stížnost na tu zaměstnankyni, následně odchod k jiné bance.

 


2x

Zakladne pravidlo : nebrat si cukriky od pana v ciernej dodavke ani nechodit na faru na pozvanie pana v ciernej sutane.

Z toho isteho dovodu "Byla jsem pozvaná do banky na informativní schůzku a kontrolu údajů" rozumny clovek toto vyhodnoti ako snahu vnucovat mu osobne nejake produkty, za ktore na uboha pracovnicka s malym platom bonusy a premie.

 

ula

2x

Tazatelka nejprve podepíše papír, že žádá o prověření údajů, a pak si chce stěžovat? Prosím vás kolik vám je let, 60 +?

Lidi: když vás lákají na pobočku, tak si jasně zeptejte, co po vás chtějí! Většinou vám chtějí jenom něco na nutit a připravit vás o čas. Pokud si nemáte s kým pokecat, tak klidně na pobočku jdete, ale jinak je to většinou zcela zbytečné

ula Prosím, slušně vůči lidem 60+. Nejsou všichni na hraně demence, což svojí otázkou naznačujete.

355

inzinyrka:

asd1
Zvláštní, že smejdi neporadaj zájezdy s obědem pro tricatniky ale právě pro ty 60+ :D

 

355

asd1: Ono ti "šmejdi" ty zájezdy i když v současnosti už ne tolik pořádají pro všechny, tj. i pro 60-. Většinou se tam ale hlásí ti 60+, protože je to pro ně levný výlet a ti 60- většinou na to kvůli zaměstnání nemají čas.

 


2x

Mohu se zeptat na jméno bankovního ústavu?

Byla to ČS?

ad 1) To bych nevydýchal

ad 2) Bylo mi rovněž nabídnuto, evidentně z toho něco mají. Mně to bylo prezentováno tak, že se tímto způsobem lze přesvědčit, že nikde neunikly moje osobní údaje a nikdo si na mne nevzal úvěr. Po zkušenostech se státními institucemi a úřady, kde jsou veřejně dostupné osobní údaje včetně podpisových vzorů to zase není taková sci-fi (jasně, ještě je třeba OP). No, jsem čistý jak lilium.

omgg

Jednak za ten náhled banka platí, teď nevím jestli paušálně nebo od kusu. Druhak máte jedenkrát ročně právo na výpis těch údajů dle článku 15 GDPR ZDARMA od solus nrki i brki, Standardně to pak nabízejí pak jako placenou službu.

Banka to chce hlavně proto, abych vám mohla tlačit úvěrové produkty, kreditní kartu, kontokorent, cokoliv

 

charlton

0x

Bohužel, bankéři a poradci. Zaklínají se tím, že je pro ně důležité, aby byl klient spokojený. V mnoha případech jde ale hlavně o jejich spokojenost. Dá se to i pochopit - potřebuji také plnit plány a platit svoje složenky. Ovšem z pohledu klienta je pro mě lepší si všechny záležitosti řešit sám, kdy potřebuji a jak potřebuji. Proto vše řeším v mobilním bankovnictví a na pobočky nechodím a žádosti o schůzky odmítám. Nedávno jsem navíc objevil aplikaci Orbi, kde se dají řešit i všechny pojistky, tak to vypadá, že se už nebudu muset scházet ani s poradcem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]