Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem,
bydlím s přítelkyní v bytě, kde nemám nahlášené trvalé bydliště. Říkal jsem si, že by bylo dobré zařídit si pojištění odpovědnosti, kdyby se něco stalo...
Trochu jsem se koukal na internetu a dnes se dá pojistit i tak, že pojistka platí po celé ČR/EU (tedy není vázaná jen na byt). Tak jsem se chtěl zeptat, jaké máte kdo s takovými pojistkami zkušenosti? Jasně, na internetu jsou srovnávače, ale mě jde hlavně o osobní zkušenosti...
Díky moc
Zkušenost mám z práce je to neocenitelná věc. Zatím jsem jí nemusel využít, ale četní kolegové ano. Ti, kteří měli pojistku uzavřenu skrze odbory, byli po vypořádání škody naprosto v pohodě, zatímco jiní s komerční pojistkou těžce zplakali nad výdělkem...byla sice dražší, ale zato absolutně nic nekryla.
Velmi důkladně si pročtěte výluky a vybírejte pojištovnu, která vám nabídne nejlepší krytí - ta stovka navíc za rok se vyplatí!
Já už zaplatil tímto způsobem čelní sklo na autě souseda, když jsem sekl trávu křoviňákem.
Těch typů pojištění je samozřejmě více... blbost z běžného života (pro členy domácnosti za jimi způsobené škody v ČR), škoda zaměstnavateli, odpovědnost domácí zvíře, nemovitost... - je třeba se zamyslet, co vlastně chcete pokrýt.
A třeba jeden kamarád se snažil uplatnit náhradu škody, když udělal chybu - v práci (pojistka na blbost v práci) - a kooperativa mu to zamítla.
Prý proto, že udělal chybu. Po pár debatách mohl jen zaplatit a vypovědět všechny stávající pojistky (a že jich bylo - auta, nemovitosti..) - protože ho údajný popis výluky vlastně nepojištuje na rizika za blbost, ale jen za nahodilou událost... prý kdyby třeba zakopl a spadl na něco - rozbil, tak to jo, ale když se splete vymění třeba dva drátky, to je výluka (ne blbost, ale chyba činnosti). Takže než začnete podepisovat a platit, důkladně čtěte!
V práci jsem měl pojistku na blbost od Generali, původně teda od ČS, ale ono se to pak nějak sloučilo dohromady.
Pojistku jsem platil zhruba 2 roky, nějakých 750,- čtvrtletně, teď to už bude dražší.
Řešil jsem událost, když jsem nacouval s firemním autem do sloupu, škoda na nárazníku+světle apod. zhruba nějakých 8000,- , škodu jsem způsobil zhruba rok předtím, než jsem škodu hlásil (zaměstnavatel to začal řešit až později), podmínky služby obsahovaly něco ve stylu
"Pojistník musí nahlásit pojistnou událost bezodkladně,..."
přičemž, to já jsem neudělal, že.
Nicméně, pojištovna i tak pojistnou událost uznala, za což jsem vděčný, takže já můžu jen doporučit.
Hlavně přečíst všechny pojistné podmínky služby, at už je to jakkákoliv společnost, popřípadě pokud sjednáváno po telefonu, nesouhlasit se vším.
Ještě dodám, že od kamarádky pojištovatelky mi bylo řečeno, že pokud dotyčný má pojistných událostí až moc, pojištovna smlouvu ukončí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.