Pracoval jsem jako řidič MHD. Řidič se má samozřejmě zvednout (pokud není sám zraněný) a jít zkontrolovat cestující, za které zodpovídá, jestli se jim něco nestalo. Pokud mu tam vjelo auto a došlo k nehodě, tak za zranění cestujících zodpovídá viník nehody, tedy řidič osobního automobilu, ale řidič MHD se pochopitelně má jít zeptat, jestli jsou všichni v pořádku. Praxe je taková, že 99% nehod zaviní ostatní řidiči a ne řidiči MHD, protože ti jezdí tu samou trasu několik let a umí jí tak, že by jí dokázali s trochou nadsázky jet i po slepu. Ví přesně kde je jaká křižovatka, automaticky ví, kde kdo dává přednost, aniž by museli sledovat značky. To 1% je většinou únava, protože co si budeme povídat, ježdění ve městě celý den znamená, že pořád jezdíte v hustém provozu, pořád musíte sledovat... všechno . A nadřízení si myslí, že těch pár minut na konečné stačí k nějakému odpočinku. Často ve špičce naberete kvůli provozu takové zpoždění, že se na konečných jenom otočíte a jedete znovu, protože už máte čas odjezdu. Klidně jedete několik jízd non-stop. K tomu si přidejte nástupy do práce ve 4 ráno (ne, fakt je jedno, kdy jdete spát, vstávat ve 3 ráno vás rozseká stejně).
Navíc za beznehodovost se sbírají body a jsou nemalé odměny. Stačí jedna nehoda kvůli nějakému troubovi, co čučí do mobilu, nastane kompletní reset bonusu a náhle máte výplatu znatelně nižší (v řádu několika tisíc). A ani to není vaše chyba. Má to být motivace pro řidiče, aby jezdili opatrně a více předvídali možné nehody.
Řidič byl pravděpodobně v šoku. Mohla to být klidně jeho první nehoda. Já třeba neměl za celou dobu ani jednu, ale když se vám to pak stane, musíte postupovat dle jasných instrukcí, protože bus není váš, když se něco špatně zajistí, zapíše, provede, vše jde za vámi, bez debat. Pak se samozřejmě vypustí lidi, kdy řidič si obleče vestu a prvními dveřmi se bezpečně odvedou na nejbližší chodník (pokud nejsou poškozené a nehrozí riziko pro cestující).