Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Která banka pro důchodce po zrušení Monety

Od: hoplachy odpovědí: 44 změna:

Moneta ruší telebanku.

Poradíte, která banka je vhodná pro důchodce? Maminka nemá internet ani smartphone (nechce).

Nevadí jí, že platí za výpisy z účtu zasílané poštou.

Problém je, že nyní nebude schopná ovládat účet, resp. zadávat platby. Co jde, platí SIPEM (nájem, rozhlas, televize), ale 1 - 3 krát do měsíce potřebuje zadat příkaz k jednorázovým platbám.

Neměl bych problém za ní platit, ale vysvětluje mi, že nechce být na mně (synovi) závislá, že by se cítila už moc stará.

Je nějaké řešení?

 

 

44 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

id

5x
Již v prosinci jsem volala do Monety, že starší pán si nebude pořizovat chytrý mobil, tak co doporučují. Zrušit úcet? Nevím co si poznamenali nebo udělali, ale sdělili, že na přání majitele účtu zachovají dosavadní způsob. Nic víc pán nedělal a účet mu funguje stále stejně.
zam

Souhlas mam to též.

racio

Funguje možná proto, protože ještě nebylo 1.4.

id
Již je po termínu a vše funguje jako dříve. Jen to chce komunikovat s bankou.
petrm

Ano, potvrzuji, SMS funguje, právě jsem vyzkoušel. S telefonní podporou jsem komunikoval už v lednu.

 


3x
Tahle zpráva by se vám možná mohla líbit.
penize.cz/...
355

Tazateli asi nejde o rušení přihlašování do bankovnictví přes kod z SMS nebo potvrzením v mobilní aplikaci. Předpokládám, že mu jde o tzv. Telefon Banku kterou Moneta asi ještě nabízela a nyní to asi ruší. Ani jsem nepředpokládal, že v současnosti to ještě některá banka používá.

 

355

2x

Ono je to s některými staršími lidmi a bankami často dost problém. Internet, smartphone nebo počítač nemají a ani s tím neumí pracovat. V současné době je bez toho už dost problém mít nějakou banku a hlavně se bez toho zbytečně utratí nemalé peníze za poplatky když se všechno necháva zasílat poštou a příkazy se zadává jinak než přes internet. Ono je v podstatě jedno která banka by byla vhodná pro důchodce. Bez internetu se dá účet ovládat i na pobočkách obvykle za poplatek za podání příkazů nebo nějaké změny. V tomto případě by bylo možná dobré vybrat nějakou banku kde by dostupnost pobočky vyhovovala. Noneta má docela dost poboček a tak by ji snad nebylo třeba trušit a hledat jinou. Jinak např. FIO, ČS, ČSOB, KB atp..

dost

 


1x
Proboha k čemu výpisy? A ještě poštou?
Mimochodem mám dobrou zprávu, tento týden jsem narazil na jejich webu odkaz
" Mám jen tlač.telefon"
moneta.cz/...
Snažili se rok hučet do.lidí a vyhrožovat a ostrakizovat
Pochopili že nemůžou fašisticky písknout a nutit používat nesmydlnou mobilní aplikaci -
uo

Ale mohou neposkytovat sluzbu telefonem. Pri dnesnich cenach lidske prace ta sluzba nedava smysl, par tisic postarsich lidi ta banka ozeli.

 

ml1

1x

Rakouská spořitelna je drahá (platí se tam i za dobrý den), ale mohla by vyhovovat. Asi i proto, že její klienti jsou v základu ty, co zdědila po české státní spořitelně, nemá s tím problém. Navíc mají možnost zadávat platební příkazy v bankomatech, čili neni potřeba žádné další zařízení. Telefonní banovnictví zrušili už dávno (pro malý zájem), bylo tak drahé, že jej asi skoro nikdo nepoužíval.

Poštovní spořitelna bývala to samé v červeno-žlutém (včetně podpory důchodců, však hlavně po revoluci urvali tu část trhu, co neurvala státní spořitelna), nevím jak dnes, ale když se mě snažili přetáhnout (jeden čas dost otravovali na všech poštách) dospěl jsem ke stejným číslům jako u rakouské spořitelny (něco měli o korunu levnější něco dražší, prostě prašt jako uhoď, nebudu někam utíkat kvůli nejisté vidině úspory max. 5 korun).

Fio jsem několikrát prověřoval (vždy na to přijde řeč, když se otec dostane k výpisu, ale zůstalo vždy jen u slov), ale není mi úplně jasné, jak to maji s ceníkem pro konzervy, pravděpodobně se platí za výpis cena uvedená v ceníku plus poštovné. Taky se platí za podání příkazu na pobočce (30 korun), bankomatem zadat nejde (narozdíl od śpořitelny). Ostatní (vklady a výběry na pokladně i skrz bankomaty (včetně 2 cizích měsíčně)) by snad bylo zadarmo. Mimochodem dost škodolibě se usmívali nad poplatkem 10,62€ za vklad valut (vloni jsem vkládal eura na devizový účet, vyjde to levnějc (a je to jednodušší) než směna deviz) - "prej že zadarmo" ne všechno je zadarmo, kolikrát za rok tohle člověk musí dělat. Uvítal bych nějaké zkušenosti, pokud to někdo využívá, skoro jistě nevyjde dráž než spořitelna, ale má někdo praktické zkušenosti? Přecejenom teorie je pěkná, ale praxe může být jiná.

Ostatní banky neznám, minimálně ne z pohledu neinternetového.

 


0x
Mam obavy ze casem k tomu dojde vsude
pb®

A já se na to těším. Dříve či později bych podmínila pobírání důchodu vlastnictvím bankovního účtu a jinak než na účet důchod neposlat. Starší důchodci negramotní v IT postupně zemřou a nahradí je genarece důchodců, kteří již zvládnou ovládat PC, internet, bankovnictví. Dnešní šedesátník necht se nevymlouvá, že se od svých 40 let ani tohle nenaučil.

Neumíte si představit, jaké problémy jsem měla dostat důchod z pošty, když manželova babička ležela poslední měsíce svého života v nemocnici. To není pobírač důchodu zastižen doma, tak se píše na poště lejstro, že se má důchod doručit do nemocnice. Jenže to pošta umí až od následujícího měsíce. Pacienta mezitím přeloží do LDN, tak se píše další lejstro. A když tedy má pošták do LDN s důchodem dorazit, je pacient zrovna převezen zase do nemocnice. Poslední důchod jsem na poště radši nechala, už nebyla síla něco z pošty vymáhat.

Na účet vám přijde důchod i když jste v nemocnici v bezvědomí. A i když jste několik měsíců mimo, pořád je třeba platit za vás byt, do kterého se třeba chcete vrátit. Ty poplatky nikam nezmizí s nástupem důchodce do nemocnice. S účtem, internetovým bankovnictvím a trvalými příkazy tohle jde tak nějak samo, i když ležíte v nemocnici v bezvědomí. Kdo si však nechává důchod nosit poštákem domů a pak musí měsíc co měsíc běžet na poštu se složenkou SIPO, protože to tak chce, má to tak zažité a kdesi cosi, to je pak v háji. To aby se nejbližší příbuzní posrali ze zbytečného obíhání zbytečných institucí a nebo cálovali za vaše bydlení ze svého.

petrm

@pb Motáte dohromady různé věci. Jsem důchodce, bankovní účet mám 40 let, IB mám 23 let, v současnosti ve 4 bankách. Důchod mi samozřejmě chodí na účet, pravidelné platby inkasem, SIPEM, trvalé příkazy, platby v eshopech online, faktury online. Ale nevidím jediný důvod mít přechytralý telefon, který se mi nevejde do kapsy, musí se každý den dobíjet, každé dva roky koupit nový, bůh ví jak ho zabezpečovat proti virům... Stačí mi tlačítkový na SMS a telefonování. Není nebezpečí, že mi tam někdo podstrčí nějaké svinstvo. V IT jsem pracoval celý život. A o tom to je.

pb®

petrm to přece není o tom mít přechytralý telefon. Mám telefon do 3tis. už několik let a zaplacená data. Nemusím ho mít přecpaný aplikacemi, přesto některé se hodí a i na svůj bankovní účet se dostanu, ne přes aplikaci, nemusím využívat všchny technologie. A takový waze, mapy čí lítačka, kdy hned zjistím, co mi kdy jede, ty jsou výhodné. S waze se neztratím a nedávno mě zachránila před hodinovým stáním v koloně.

petrm

@pb Stačí vám nabít jednou týdně? Dáte si ho do kapsy u džín a sednete si? Až vám někdo podstrčí remote control pod názvem "Tesco výprodej", tak se nebudete stačit divit, co se děje. Banky vyžadují RB klíč, George klíč, Smart Banka, My Air a podobně.

pb®

Mobily co jsem nabíjela jednou týdně jsem měla 20let a už takové nepotřebuju. Ani už nepotřebuju malý mobil, který vyndám z kapsy a zvednu jendím talčítkem při jízdě na koni. Vlastně ani moc netelefonuju a neposílám SMS, mobil mám primárně na internet, aplikace, navigaci, filmy... Ale to už jsme úplně jinde, než byl původní dotaz.

Petře že vstupuji do diskuze, "Ale nevidím jediný důvod mít přechytralý telefon, který se mi nevejde do kapsy, musí se každý den dobíjet, každé dva roky koupit nový, bůh ví jak ho zabezpečovat proti virům."

Taky nemám moc chytrý telefon, zabezpečovat ho taky nemusím, nabíjím 1-2x do týden, do kapsy se mi vejde lehce, a určitě nekupuji každé dva roky jiný.

petrm

Škoda, že jste nenapsal, co je to za typ mobilu.

Redmi 7A,

Mobilní telefon Xiaomi Redmi 7A LTE 32GB 2 147,93
gradientní modrá

z roku 07/2019... jsem dohledal i fakturu...

355

pb: "Dříve či později bych podmínila pobírání důchodu vlastnictvím bankovního účtu a jinak než na účet důchod neposlat." Nejdříve by bylo dobré zrušit to povinné potvrzení bankou na vyplněný formulář které požaduje ČSSZ a bez čeho neumožní si nechat zasílat důchod na účet v bance.
"Starší důchodci negramotní v IT postupně zemřou a nahradí je genarece důchodců, kteří již zvládnou ovládat PC, internet, bankovnictví." A dokud tito starší důchodci kteří to všechno nezvládají nevymřou tak by bylo dobré je nenutit k něčemu co jim může zkomplikovat život.
"Neumíte si představit, jaké problémy jsem měla dostat důchod z pošty, když manželova babička ležela poslední měsíce svého života v nemocnici." Velmi dobře si to dokážu představit. Nedokážu si ale představit, že nedokážeš si vyřídit na to plnou moc a v případě potřeby tak jak to popisuješ jednoduše přebírat důchod na základě té plné moci. Mojí rodiče to tak kdysi navzájem měli a v případě potřeby s důchodem neměli problém.
"To aby se nejbližší příbuzní posrali ze zbytečného obíhání zbytečných institucí a nebo cálovali za vaše bydlení ze svého." To spíše aby jsi se ty nepo... z toho, že nemůžeš cálovat důchod manželovy babičky a musíš něco výjimečně zacalovat ze svého.
"Ale to už jsme úplně jinde, než byl původní dotaz." Ano, jsme úplně jinde. Ani si se nedivím, že se tu tazatel nezapojuje do této diskuze když se tu diskutuje o úplně něčím jiným než na co se dotazoval on.

petrm: "bůh ví jak ho zabezpečovat proti virům..." Předpokládám, že IB provozuješ asi na počítačí. A to ten počítač nemáš zabezpečený proti virům a myslíš si, že viry nohou ohrozit pouze "přechytralý telefon" a do počítače ti nikdo nemůže podstrčí nějaké svinstvo třeba remote control pod názvem "Tesco výprodej"?

petrm

@355 Nepozorně jste četl. Já PC zabezpečený mám (alespoň doufám). Psal jsem o lidech, kteří používají chytrý telefon a o zabezpečení nemají ani páru a myslí si, že se nemůže nic stát, když si do něj natahají plno aplikací, o kterých vůbec netuší, jak fungují a co dělají.

@355 pb: "Dříve či později bych podmínila pobírání důchodu vlastnictvím bankovního účtu a jinak než na účet důchod neposlat." Nejdříve by bylo dobré zrušit to povinné potvrzení bankou na vyplněný formulář které požaduje ČSSZ a bez čeho neumožní si nechat zasílat důchod na účet v bance."
To povinné potvrzení bankou slouží k ochraně důchodců. Důchod lze podle zákona zasílat pouze na účet důchodce nebo jeho manžela/manželky. A jak jinak to má ČSSZ zajistit, když jí banka nepotvrdí, čí je to vlastně účet? Nakonec by Váš důchod mohla pobírat vychytralá sousedka nebo vyčuraný vnouček, a Vy, bezmocný někde v LDN, byste neměl šanci s tím nic udělat.

355

inzinyrka: Ano to povinné potvrzení bankou slouží mj. i k ochraně důchodců, ale především je to k ochraně ČSSZ. Je tam přímo napsané, že "Na základě žádosti majitele účtu a s jeho souhlasem potvrzujeme, že shora uvedené údaje týkající se identifikace jeho účtu jsou, ke dni vydání tohoto potvrzení, správné. Dále potvrzujeme, že podmínky pro vedení tohoto účtu jsou stanoveny tak, že z něj mohou být zúčtovány a České správě sociálního zabezpečení vráceny splátky důchodu, na které nárok, z důvodu úmrtí jeho majitele, zanikl.". ČSSZ si tím zajištuje aby v případě úmrti důchodce před stanoveným vyplatním dnem banka důchod vrátila zpět na účet ČSSZ. To by si ale ČSSZ mohla s bankami uzavřít nějakou dohodu nebo smlouvu kde by se banky zavázaky ty peníze vracet v případě úmrti důchodců a nebo by to mohlo být bankám nařízené i na základě nějakého zákona a nemuselo by se tím zcela zbytečně obtěžovat důchodce. Pokud jde o ochranu důchodců tak je na těch důchodcích jaké číslo účtu si tam uvedou tj. jesttli vlastní, sousedky nebo vnoučka. Pokud ČSSZ se chce ujistit, že se opravsu jedná o účet důchodce tak at si to v bance sami ověří což v současné době by to snad nemusel být nepřekonatelný problém. Když si někdo v zaměstnání nechává zasílat výplatu na účet nebo od ÚP sociální dávky tak nikdo po něm nevyžaduje potvrzení, že si to nechává zasílat na vlastní účet a né někoho jiného. To asi pouze ČSSZ takto nesmyslně šikanuje důchodce.

@355 nevidím to jako nesmyslnou šikanu důchodců. Důchod jsou státní peníze a každý se může rozhodnout, jestli o ně požádá nebo ne. Vyplácení důchodu není automatické, je pouze na žádost. Když o něco takového žádáte, obvykle musíte spoustu potvrzení doložit (např. sleva na dítě - potvrzení druhého z rodičů, že slevu neuplatňuje. Taky by si to mohl FÚ zjistit sám a neprudit daňové poplatníky). A to, že se ČSSZ stará o peníze, které vyplácí, je jen dobře. U dávek státní sociální podpory je to o poznání horší, tam nikdo nikoho nešikanuje.

355

inzinyrka: Ty to jako nesmyslnou šikanu důchodců nevidíš, protože možná ještě důchodkyní nejsi, ale až ni budeš, pokud se toho důchodu dožiješ a budeš potřebovat něco takového vyřídit tak se na to budeš možná dívat jinak. Žijeme ve 21. století a roce 2023 a tak by mnohé záležitosti snad mohly vypadat jinak když prostředky a možnosti na to jsou a né jako v "pravěku". To by ale muselo být na úřadech a jinám dostatek dobré vůle na zavádění něčeho nového co usnadní lidém život a ušetří spoustu času. Dovedu si představit důchodce který musí zajít na ČSSZ si vyzvednout příslušný formulář, vyplnít ho, zajít do banky si to nechat potvrdit a pokud banká nemá pobočku ve stejným městě tak jet autobusem nebo vlakem do jiného města, pokud nemá auto, pak se zase vrátit zpět na ČSSZ a odevzdat tam ten formuláž kde mohou zjistit, že důchodce něco špatně (třeba omylem) vyplnil a to celé zase znova opakovat. A pokud je důchodce navíc i invalida tak to může mít o to víc horší. To snad není zbytečná šikana důchodců? Pro někoho kdo něco takového nepotřebuje řešit nebo nedokáže pochopit něčí problémy s něčím asi ne. Podle tebe by lidí v důchodovým věku o důchod raději neměli žádat aby s tím pak neměli nějaké problémy? Podle tebe u dávek státní sociální podpory je to horší, protože tam nikdo nikoho nešikanuje a podle tebe by měl? Člověče zkus alespoň trochu přemýšlet nad tím co tu píšeš za nesmysly se značnou dávkou bezcharakterní nenávisti.

@355 jsem přes dva roky důchodce. Nenávist jsem ve svém projevu nezaznamenala, to spíš v tom tvém, ale na tom nezáleží. Máš svou pravdu.

355

inzinyrka: Pokud jsi důchodce tak o to víc mne zaráží a divím se jak dokážeš až tak obhajovat zcela zbytečné šikanování důchodců ze strany ČSSZ. Mám na to svůj názor a ten tvůj ti neberu i když s ním nesouhlasím.

petrm

@355 ČSSZ je stejně jako celý náš stát prolezlý byrokracií. Už před 25 lety se říkalo, že chodit budou papíry, ne občani, ale od té doby s tím nikdo nic neudělal. Např. při žádosti o důchod vyžadují vysvědčení, potvrzení o zaměstnání, vojenské knížky...Když jsem se zeptal, proč tyto doklady nepožadují po státních školách, armádě, firmách, tak jsem se se zlou potázal, jako bych je chtěl připravit o práci. A další překvapení mě čekalo, když jsem se na zdravotní pojištovně dotázal, zda mají nahlášeno, že jsem důchodce, takže nebudu platit pojištění, tak mi řekli, že to musím hlásit já. Prostě nefunguje téměř žádná komunikace mezi institucemi. Potvrzení z banky je jen drobnost, která se dá rozumně zdůvodnit. Na VZP si kopírovali mnoho stránek dopisu o přiznání důchodu, když by jim stačil údaj o mé osobě a datu přiznání důchodu. Jurečka se Stanjurou se diví, kolik stojí provoz státu a chtějí šetřit na těch nejzranitelnějších, tam je to nejjednodušší, ale vůbec to neřeší podstatu problému.

pckop1

Při žádosti o důchod jsem nemusel dokládat nic. Vše měli.

petrm

To jste klikař. Jen mě překvapuje, kde vzali číslo vašeho účtu a jak věděli, kam chcete posílat důchod, pokud máte více účtů.

355

petrm: Souhlasím s tebou. Pouze bych trochu poopravil to "chodit budou papíry". Já si myslím, že chodit by měly hlavně data v internetu a počítačových sítích. V mnoha případech je to tak jak píšeš, ale některým lidém se to bohužel vysvětlit nedá, protože si asi myslí, že papíry a osobní doložení všeho na úřadech je to nejlepší a nejspolehlivější co může být a přes internet by to podle nich nebylo ono. To, že se kvůli vyřízení něčeho mnozí lidí zcela zbytečně nachodí, najezdí a promarní docela dost času to už nikoho nezajímá. Máme tu už dávno elektronický podpis a identitu občana, ale k čemu je to dobré když mnohé úřady to neumožňují použít k vyřizování různých záležitosti.
V případě pckop1 možná číslo účtu nepotřebovali pokud si důchod nechal zasílat poštou.

petrm

"Chodit budou papíry" je hláška 25 let stará, kdy ještě nebyl dostupný internet.

Ještě podle svých zkušeností popíši postup, pokud by bankovní účet ověřovala ČSSZ :

1.žadatel by vyplnil č.účtu

2. ČSSZ by po 3 měsících, když začne zpracovávat žádost, poslala dotaz do banky

3. banka by po 2 měsících odpověděla, že účet a žadatel nesouhlasí

4. ČSSZ by po dalších 2 měsících odpověděl žadateli, že na tento účet nelze převádět důchod

5. uplynulo 7 měsíců, žadatel zjistí, že se přepsal v jedné číslici a kolečko by se opakovalo

355

petrm: Před 25 léty internet už asi byl, ale nebyl až tak rozšířený jako je v současnosti, byl hodně pomalý a vůbec nebylo běžné ho mít doma. Nebylo ani běžné mít počítač na úřadech nebo doma. Pokud se někdo před 25 léty vyjádřil, že budou chodit papíry tak asi z neznalosti, protože v současnosti by měly především chodit data přes internet a počítačové sítě. Tak jak to popisuješ ten postup tak si myslím, že to trochu přeháníš a až tak hrozné a zdlouhavé by to snad nebylo i když v některých případech bych se tomu ani příliš nedivil. Už jsem vyřizoval jednu záležitost s úřadem přes internet a s použitím identity občana a i když to nebylo vyřízené hned tak až tak dlouho to netrvalo.

petrm

Před 25 lety internet byl, ale neměly ho běžně úřady. Já jsem se doma slavnostně připojil k internetu 11.4.2000 v 10 hodin a odeslal první email. Bylo to vytáčené telefonní připojení s modemem, který chrčel a kvíkal, platilo se za každou minutu připojení a hodina stála běžně 60 Kč a ve špičce více. Stažení emailu s fotkami trvalo běžně 15 minut, když spojení nespadlo.

Co se týká termínů úřadů, když jsem žádal o důchod před 2 roky, tak vyřízení žádosti trvalo 4 měsíce, teď je podle mých informací ještě pomalejší. Banky se taky nepřetrhnou, když jsem vyřizoval pozůstalost, tak mi notář řekl, že odpověď banky trvá minimálně 2 měsíce. To je moje zkušenost z praxe.

355

petrm: S tím internetem před +/- 25 léty máš pravdu. Bylo to tak nějak jak píšeš.
Pokud se jedná o invalidní důchod tak žádost je zdlouhavá a asi se příliš nedá zkrátit a hlavně se to nedá vyřídit z pochopitelných důvodů celé přes internet. Já jsem už několikrát měnil účet pro zasílání důchodu a vždy to ČSSZ vyřídila docela rychle. Jeden měsíc jsem jim dodal vyplněný, podepsaný a bankou potvrzený formulář a následující měsíc mi důchod už přišel na nový změněný účet i přes to, že na svých stránkách mají uvedené, že mají na to 3 měsíce. Pouze když jsem loni žádal o změnu účtu a formulář jsem ČSSZ dodal koncem prosince tak mi důchod na změněný účet začal chodit až od února, ale to je pochopitelné. Štvalo mne na tom ale to, že jsem formulář musel vyplňovat a tisknout a pak s tím jet do města za účelem potvrzení bankou a pak na ČSSZ to odevzdat i když při troše dobré vůle by to celé mohlo jít vyřídit z domova přes internet.
Jinak jsme s touto diskuzi už hodně mimo v OT, ale to asi nevadí když tazatel se tu vůbec nezapojil do diskuze čímž nám všem dává najevo, že tu svůj dotaz položil asi jen tak z legrace. Ani se mu nedivím když mu šlo asi o tzv. Telefon Banku a někteří to ignorují a snaží se mu tu radit ohledně SMS s kodem pro přihlášemí do IB.

V roce 2000 stála hodina na vytáčeném internetu cca 60kč za hodinu ve špičce. Mimo špičku to bylo míň. Bylo to drahé, ale nesmíme přehánět proto jsem si tenkrát dělal doma proxy a byli jsme na netu současně s bráchou

 


0x
není to o gramotnosti ani o věku 60+ - paradoxně je to o bezpečnosti oklikou
Já si třeba rozhodně nehodlám do telefonu pustit kdejakou mobilní aplikaci
a prakticky - nezkoušel jsem to, ale stejně mám předsudek, že by mi ani nešla naintalovat nebo by odmítala fungovat kvůli nepoužívnání a absenci google play services, jelikož mám rootnutý telefon (MOžná by to šlo přes různý magisk hide, ale na to už nemám nervy a čas)
a jejich kecy o tom že SMS jsou nebezpečné jsou bláhové SMS je jen součást údajů (login,,heslo), Jsou maximálně tak drahé
Navíc bych musel zkoumat, kam se ta aplikace snaží připojovat, a omezovat ji, já určuju
webové stránky se lépe kontrolují co dělají a lépe se jim vymezuje co smí dělat
proto vždy zůstanu u prohlížeče + stránek než aplikací
Nehodlám se pouštět do dlouhých debat k tématu, zvlášt když Moneta od svého záměru upustila a možnost sms stále je.
Ale ohledně bezpečnosti sms:
Tak se zamysli, zrovna tobě by to mohlo být jasné- získat z telefonu sms není vůbec problém (kolik lidí řeší co které aplikaci povolí? A hlavně jak starý má telefon? Hlavně android nižší verze neřesí oprávnění moc dobře), ale získat potvrzení z aplikace do které ještě dáš PIN nebo otisk už je problematické. Prostě 2FA přes sms není tak bezpečný jako přes appku.
vibe2*

@maverick® 01.04.23 13:43
Ale ohledně bezpečnosti sms: Tak se zamysli, zrovna tobě by to mohlo být jasné- získat z telefonu sms není vůbec problém (kolik lidí řeší co které aplikaci povolí?

To samozřejmě neplatí v případě PC jako bankovního klienta a telefonu jako příjemce SMS - tedy dvou zařízení.

 

 

ananano

0x

.. Moneta funguje, jak již psali předřečníci, pomocí SMS dále, jenom je třeba potvrdit upozornění na možná rizika s tím související.

Technicky ani to není potřeba "potvrzovat", stačí daný elenement DIV proalstě smaza z DOMu
petrm

Nešlo by to napsat česky a srozumitelně pro běžného uživatele? Děkuji.

355

Taky bych se přimlouval za napsání toho česky a srozumitelně pro běžného uživatele. Někteří si asi neuvědomují, že jsme tu na poradně kde lidí většinou očekávaji radu a ne nějaké těžko srozumitelné kecy které vyžadují další poradu o co se jedná.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]