Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, má tu někdo prosím zkušenosti s objednávkou z Alliexpresu, případně s tím, jak věrohodné je jejich sledování objednávky? Jedná se o objednávku pro otce, udělanou zhruba před 3 měsíci. Jde mi o to, že stav objednávky se změnil sám od sebe na finished, ale objednávka zatím nedorazila, ani mi nedal vědět žádný přepravce přes mobil či email. V základním sledování objednávky je objednávka uvedena, jako že už na místo určení dorazila. Ve sledování Global Express ale nejsou žádné aktualizované údaje uvedeny, objednávka je prý neustále v Číně. Víte, který dopravce ty zásilky z Alliexpressu po ČR doručuje, abych ho mohla kontaktovat? Vedl jste případně někdo už na tom portáte spor? Děkuji.
Dobrý den, jedná se o podle Vás o podvodné jednání a vymyšlený záznam trackingu? Nebo opravdu mohl být balíček doručen už v únoru? Přijde mi to nepravděpodobné, pokud prodejce tvrdí, že se zásilka normálně doručuje a že dopravce kontaktoval.
Dobrý den, AliExpress uznal můj návrh jako oprávněný, refundace v plné výši. Odůvodnění: Balík nenalezen, no tracking info. Děkuji mnohokrát všem za pomoc, čas a trpělivost. Snad to pomůže taky někomu dalšímu.
Máte pravdu. Jen přemýšlím, jestli může být pravda, co to trackování tvrdí, a mohla by tu ta zásilka být už od února. Pak by to totiž znamenalo, že je to vina spíše ČP, že ta zásilka nejde trackovat, i když po této době už je naděje na doručení minimální. Co se v takovém případě děje s nevyzvednutými zásilkami? Ale podle vyjádření, co k tomu dal, mi to přijde jako podvod. Přece by tu nedoručenou zásilku někam měsíc a půl nepřeváželi, jak prodejce tvrdí. Každopádně jediná šance na získání peněz zpět je nepřijmout návrh a dotáhnout spor.
pavlos11: Tomu nevěřím, že by pošta jen tak prodávala nevyzvednuté zásilky. Je na nich adresa adresáta, tel. číslo atp. a to nemůžou jen tak kdekomu s tím prodat. To by se asi nelíbilo úřadu na ochranu osobních údajů.
Ahoj Stire, mám také jenom dobré zkušenosti. Ještě se mi nestalo, že kdybych byla v právu, že by systém AliExpressu rozhodl v můj neprospěch. A v případě, který popisuje tazatelka, která evidentně zboží v limitovaném termínu nedostala, už vůbec ne. Jsem zvědavá, jestli nám napíše jak to dopadlo.
Přesně tak. Stačí podat spor, případně dodat další údaje a je rozhodnuto. Tím, že bude hledat balíček na poště či celnici to nevyřeší. Párkrát mi balíček také nepřišel, řešil jsem to okamžitě a vždy peníze vrátili. Některé balíčky třeba došly až za tři pět měsíců, takže byly zdarma. Stačí napsat na aliexpress a jak říkám, za tři čtyři pracovní dny vyřízeno. Tady to nevymyslí, my ji peníze nevrátíme. I sluchátka do uší došly za deset dnů, i přes to, že dodání bylo měsíc a půl. Až ji vyprší doba, už peníze neuvidí.
Tracking number většinou funguje dobře na území Číny, ale na území ČR je funkční pouze u některých druhů dopravy, například Aliexpress Standard Shipping. Zásilky z Aliexpressu doručuje Česká pošta, jestli i někdo jiný nevím, nesetkal jsem se s tím. Pokud vaše sledovací číslo vyhledávač na stránkách ČP nezobrazuje, nezbývá než čekat a po uplynutí delší doby není od věci se občas zeptat na místní poště, jestli tam nemají balíček na mé jméno. 3 měsíce je dlouhá doba a nejspíš došlo ke ztrátě zásilky, zkuste se ještě zeptat na místní poště. Aliepress má funkci, kdy po uplynutí určené doby označí zásilku automaticky jako doručenou. Pokud zásilka nepřišla, musíte nejpozději do 15 dnů od tohoto oznámení otevřít spor (open dispute) a požadovat vrácení peněz.
Na nic nečekejte a spor otevřete. Ještě je možné, že zásilka uvízla na celnici, zkuste se tam poptat. Jakou dopravou vám to prodejce posílal? Dražší zboží by měl poslat nějakou bezpečnou dopravou, u které funguje sledování.
Pokud na stránkách Cainiao je ve sledování uvedeno toto, pak to skutečně vypadá, že prodejce zboží vůbec neodeslal. Vy si objednáte zboží a vůbec se nestaráte co a jak, jestli to vlastně prodejce poslal, a reagovat začnete po x měsících. Chyba. Čtete vůbec zprávy (Message Center), jestli tam od prodejce nemáte nějakou zprávu?
Ano, zprávy čtu, žádnou jsem nedostala. Byl tam odhadovaný termín doručení konec února, proto jsem nereagovala rychleji. Uznávám, že je chyba na mé straně. Nezbývá než doufat, že mi peníze vrátí, jinak to bude chyba, kterou si budu vyčítat velmi dlouho.
Pokud obchodník zboží neodeslal, měli by peníze vrátit hned. Pokud odeslal, tak záleží, jak se k tomu alík postaví. Při nákupu na Aliexpressu je nutno sledovat skutečné odeslání zboží. Někteří vyčůraní prodejci nemají boží a nechtějí o zákazníka přijít, tak to dělají tak, že balík elektronicky podají, na vaší stránce se vám objeví sledovací číslo, ale balík pošlou třeba až za týden. Už se mi i stalo, že ho neposlal s odůvodněním, že výrobce ho nemá, a žádal mě, abych otevřel spor a požadoval vrácení peněz, protože běžné storno v tom případě udělat nelze.
V žádném případě na to nepřistupujte. Prodejce reagoval na to, že se mu objevila Vaše žádost o vrácení peněz. Klikněte na "reject all". Pokud byste mu teď uvěřila, je konec, už nemůžete nic dělat, a peníze zpátky nedostanete. neriskujte, je to jeho smůla. Ještě před 4 dny byl balíček stále v Číně a najednou Vám poslal jak cestoval světem. Divné, a i kdyby to podvodník nebyl, tak to už není Váš problém. Nakonec uvidíte, jak se zachová systém. Kdyby to bylo ze strany obchodníka v pořádku, tak Vám to AliExpress dá zcela jistě vědět.
Ještě zde doplním případně pro jiné lidi, kteří by měli podobný problém. U každé objednávky je upozornění, že systém AliExpress sám od sebe, automaticky označí každou objednávku jako doručenou po uplynutí doby, do které měla být zásilka doručena. Ta doba nemusí být u každého prodejce stejná. Je třeba rozkliknout si nahoře u své objednávky políčko "detail objednávky" a teprve tam je napsán přesný počet dnů, za který musí být zásilka doručena. Navíc je kupující po ukončení ochranné lhůty ještě upozorněn emailem, a má 15 dní na to, aby otevřel spor.
Tohle je od určité doby nové a lidem, kteří objednávají málo a jenom jednou za čas, to mohlo uniknout. Dříve si tohle musel každý hlídat sám, ale teď je to o tuto službu vylepšené. No a přesně tohle se stalo tazatelce. Ona uviděla u své objednávky status "doručeno", vysvětlila si to jinak, a o tom se tady celou dobu dohadujeme. Podle mne už musela dostat nějaké vyjádření od systému AliExpress a je divné, že nám to nesdělila, když se jí tady celou tu dobu snažíme pomoci. Pokud ovšem spor řádně otevřela, a nepřistoupila na návrhy prodejce. To by byla hloupost a už by se nedalo nic dělat.
Bylo úplně zbytečné volat na celnici a na poštu, tam jí nemohli dát žádnou odpověď.
Co se týče upozornění, ano obdržela jsem vyrozumění emailem, že mám 15 dní na podání sporu a že byla zásilka doručena. Ano, bylo to nejspíš po uplynutí lhůty 90 dnů, automatické doručení. V tom byla má největší chyba, že jsem to nezačala řešit hned na konci února, kdy bylo stanoveno datum dodání. Navrhla jsem vrácení celé částky. Prodejce na to odmítá přistoupit. Neustále navrhuje čekat, přeprava probíhá normálně, tracking se aktualizuje pomalu, neodpovídá na žádné konkrétní dotazy. V posledním vyjádření mi poslal dokument, který má dokazovat, že balíček odeslal. Zítra vyprší lhůta na řešení sporu. Nejspíš bude muset zasáhnout AliExpress. Pomoci každého tady si nesmírně vážím
Jestli vyprší zítra lhůta, tak ještě dneska podat spor. Časový posun. Jináč Alík pošle peníze prodejci a už je neuvidíte. A kdyby náhodou přišel později, peníze mu můžete poslat poté.
Spor už mám podán, špatně jsem to vyjádřila, uplyne mi lhůta pro vyjednávání. Vždy dám návrh na vrácení peněz, prodejce v odpovědi navrhne vyrovnání 0.00 Kč, za dobu sporu tohle kolečko 4 X, neustále posílá to stejné, co je ve screenshotu. Na odůvodnění absolutně nereaguje.
Nějaké zprávy od prodejce mající za cíl přesvědčit vás, že balík je na cestě ignorujte. Schválně jsem zkusil to číslo zásilky vyhledat v pár vyhledávačích a nikde tohle číslo neznají, ani na stránkách čínské pošty, kde to údajně podal. Pro nakupující je směrodatné vyhledávání na stránkách Cainiao, které k tomu účelu používá Aliexpress, pokud by tam byl balíček dohledatelný, tak tam je to důvěryhodné, tyhle obrázky od prodejce nelze nijak verifikovat. Každopádně je třeba trvat na vrácení peněz (pokud to není promlčeno), když budete chtít, můžete je prodejci po doručení balíčku vrátit (bude-li v dohledné době doručen).
Neodpověděl mi ani na otázku, jak je možné, že kontaktoval přepravní společnost, která mu řekla, že transport probíhá normálně, a přitom očividně neví, kde balík teď je. Musel by přeci v komunikaci použít číslo pro identifikaci balíku, přitom to číslo, které udává, je zjevně neplatné. Jinak s případným vyrovnáním, pokud by byl balík následně doručen, počítám.
vera2: Dát tu obrázek s celou adresou adrersáta a telefonem asi nebyl dobrý nápad, ale je to tvoje věc. Obvykle lidí tyto osobní údaje na obrázcích které v internetu zveřejňují úpravou zneviditelní aby to nějaký chytrák nemohl nějak zneužít.
orion: Já jsem to číslo zásilky zadal na global.cainiao.com/... a tu zásilku mi to tam našlo. Je tam ale uvedené "Awaiting seller dispatch" (Čeká se na odeslání prodejce). Podle toho mi to připadá, že prodejce asi objednal o odeslání zásilky, číslo zásilky bylo přidělené, ale zásilku dopravci nikdy nedodal k odeslání. Jestli to tak opravdu je to nedokážu jednoznačně posoudit. Tím by asi mohla tazatelka argumentovat ve sporu, že zásilka asi nebyla odeslána.
rk22:
Našlo vám to pouze číslo, které balíček dostal přidělen od systému. Fyzicky odeslaný balíček nejdříve putuje do třídícího centra (Sorting Center), ve vyhledávači to uvidíte a tím poznáte, že zásilka je skutečně na cestě.
orion: Vychledal jsem to podle čásla zásilky které nám tu tazatelka zveřejnila na tom jejím obrázků. Nyní když se na to dívám tak je tam uvedené "Pending shipping by the seller" (Čeká na odeslání prodejcem) což já chápu tak, že prodejce pouze objednal odeslání zásilky, ale doposud tuto zásilku neodeslal. Do třídícího centra se zásilka dostat ani nemohla pokud ji podle toho prodejce ani doposud neodeslal. Podle toho mi to připadá na podvod ze strany prodejce který sice tvrdí, že zbioží odeslal, ale ve skutečností asi pouze odeslání objednal, ale zásilku k odeslání nedodal.
Podle informací na tom odkaze který jste zde uvedla, je zřejmé, že zboží obchodník vůbec neodeslal. V dnešní době to má AliExpress trochu jinak, a klidně se Vám mohlo objevit, že jste zboží dostala, i když opak je pravdou. Okamžitě otevřete spor a vyplňte ho podle návodu. Teda zaškrtněte políčka, která se týkají vašeho případu. Pak ještě anglicky můžete písemně napsat do příslušného políčka, že jste zásilku nikdy neobdržela. AliExpress v tomto případě bude reagovat skoro ihned, teda u mne to tak vždycky je, a samozřejmě mi dají vědět, že je můj požadavek validní a že mi budou v několika dnech připsány peníze na můj účet. Oni si to umí zjistit ihned, že zásilka nikdy nebyla odeslána. Já být Vámi, tak ještě navíc kontaktuji prodejce, ale nemusíte. Toto co píši, platí v případě, že jste neprošvihla lhůtu ochrany spotřebitele. A ta trvá ještě asi 15 dní i po tom, co by uběhlo těch 90 dnů, aniž byste Vy reagovala. Na AliExpressu objednávám hodně, ale já si všechno hlídám, a proto se mi ještě takový problém nestal. A kdybych ojednala zboží v tak vysoké ceně, tak bych sledovala o to pečlivěji. To jste udělala chybu, že jste to nechala plavat. Ale doufám, že to ještě můžete udělat a nebojte se, systém Vám penízte vrátí. Ale pozorně vyplňte formulář.
Děkuji. U tohoto obchodníka je napsáno, že se utomaticky vrací peníze, pokud zboží neodbrdržíte do 90 dní. Přišel mi e-mail, že se mi 15 denní doba počítá ode dneška. Hned jsem vyplnila spor a poslala.Tracked as delivered but not received. Datum doručení bylo do konce února. Chybou bylo čekat tak dlouho. Uvidím, jestli mi prodejce napíše, co se se zásilkou stalo. Zda ji vůbec poslal, nebo se ztratila někde při přepravě v Číně. Každopádně poučení do budoucna.
Podle mne peníze dostanete s jistotou zpátky. Znám to opravdu dobře a ještě nikdy se mi nestalo, že by AliExpress nedodržel své podmínky. Navíc tady v tom případě je jasné, že zásilka nikdy neopustila Čínu, podle mne měl prodejce nějaký problém a kdybyste se koukla do své pošty u Vašeho účtu, tak si myslím, že Vám napsal co se děje a čekal celou tu dobu co odpovíte. Mně se nedávno stalo, že jsem si objednala zvukový kabel a obchodník ho pořád neodesílal. Pak jsem se koukla do pošty a on mi napsal, že bohužel nemá tu barvu, kterou jsem si objednala, jestli může poslat jinou. Napsala jsem mu, že ano, a druhý den byla zásilka odeslaná. Takže ono je toto nakupování velice spolehlivé, ale musí se to sledovat, a hlavně číst a komunikovat s prodejci. Já se teda s nima vždycky dohodla. A automaticky jsou vráceny peníze v případě, že obchodník zásilku neodešle. A dneska to je u všech objednávek napsáno. Je to pro všechny stejné. Proto je třeba sledovat, kolik dní má každý na to, aby zásilku poslal, protože ta doba se u každého liší. A když se dlouho nic neděje, tak klidně napsat tomu obchodníkovi. Z 99% se vždycky ozve a záležitost řeší. Jinak by měl od lidí stížnosti a systém by toho obchodníka vyřadil. A toho se oni bojí jako čert kříže, přišli by o obživu. A mně se to za mnoho let vysoce aktivního nakupování, ještě nestalo ani jednou.
Pokud na AliExpress to tazatelce umožnilo podat spor a dobře to zdůvodnila tak je téměř jisté, že peníze ji budou vrácené v plné výši. Je dobré sledovat i ten průběh sporu, protože někdy se do toho zapojí i prodejce, odmítne navrhované řešení AliExpressu a navrhne vlastní řešení které nemusí být výhodné pro podávajícího spor. Většinou prodejce navrhne aby kupující zrušil spor a že mu peníze vráti na PayPal. Takové řešení je ale nejisté, protože AliExpress v tomto případě neručí za to jestli prodejce ty peníze opravdu na PayPal zašle a pokud ano tak PayPal si za připsání zaslaných peněz účtuje nějaký poplatek a kurz kterým se to přepočte také není příliš výhodný. Podle mne nemá příliš smysl komunikovat s prodejcem a je lepší u sporu trvat na vrácení peněz.
Vy jste ale nerozuměl tomu, co jsem napsala. Komunikaci s prodejcem navrhuji z jiných důvodů, ne z těch, které popisujete. Je jasné, že rozumný člověk nedá na žádné sliby prodejce. A hlavně ne v případě takovéto ceny.
Problém je, že nevím, kde ten balíček v reálném čase je a zda se dá prodejci věřit. Po uplynutí 15 denní lhůty už se nebudu moci peněz domoci zpět v případě problému. Kontaktovala jsem jej s dotazem na spolehlivost trackování a jméno dopravce. U větší objednávky by snad to trackování mohlo být spolehlivější ne?
Prodejce vám lže, to co píše zcela jistě není pravda. V žádném případě nezavírejte spor. Požadujte vrácení peněz, jinak nebudete mít nic, ani zboží, ani peníze.
Z toho waybillu, co mi poslal to vypadá, jako kdyby měla zásilka dorazit už v únoru, Pokud by však byla zásilka v CZ, napsal by to, ne? A ne, že kontaktovali společnost, která balíček převáží. Čistě teoreticky, ty nevyzvednuté balíčky v CZ, co se s nimi děje? Přece je nevozí zpět do CN?Ten waybill je tedy padělaný? Moc se omlouvám za hloupě dotazy, pramení to z nezkušenosti. Děkuji.
Co jsem věděl jsem již řekl. Teď už je to čistě na vás. Pro nakupujícího na Aliexpressu je směrodatné trackování na stránkách Cainiao (partnerská firma). Prodejce to nejspíš neposlal, ale pokud přece jen ano a použil nějakou exotickou cestu, na které se to zaseklo, je to jeho problém.
Už se taky kloním k tomu, že to vůbec neposlal. Po mém odmítnutí vyrovnání, kde jsem mu napsala nějaké otázky, mi poslal úplně stejné vyjádření jako předtím o normálním transportu a úplně stejný záznam trackingu Ctrl + C - Ctrl + V, vrácení peněz nepřijal.
Ono je jedno jestli prodejce zboží zaslal nebo ne. Pokud tazatelce zboži nebylo doručené ve stanovené lhůtě tak má podle pravidel AliExpressu nárok na vrácení peněz v plné výši a na tom by měla trvat bez ohledu jestli s tím někdo nesouhlasi. Chápu, že prodejce nechce přijít o peníze, ale je to riziko podnikání, že se něco může při přepravě, pokud to bylo opravdu zaslané, ztratit a s tím by ti prodejcí měli počítat. Také je dobré při tom sporu reagovat na nesouhlas prodejce s vrácením peněz přímo v tom sporu a ne mimo spor přímo s prodejcem a také pokud možno rychle, protože u sporů je na reakce nějaký omezený čas.
Děkuji mnohokrát. Na tom odkazu, co jste mi poslal, rovněž žádný záznam. Předpokládaný termín doručení byl konec února. Tak je to snad ještě hratelné. Mám otevřený spor, teď nezbývá než čekat. Asi byla chyba i na mojí straně, že jsem nereagovala dříve z nedostatku zkušeností. Každopádně tohle byla moje první a poslední objednávka z Alliexpressu.
vera2: Pokud termín doručení byl koncem února tak předpokládám, že nymí už je na spor trochu pozdě. Když ti to ale dovolito spor podat tak snad ho budou i řešit a nezamítnou ho jen tak kvůli pozdnímu podáni. Pouze kvůli problémům s jednou zásilkou bych jen tak AliExpress nezavrhoval. Lidí občas v něčem pochybí a bral bych to spíše jako ponaučení pro případné další nákupy na AliExpress.
Doufám, že to vyjde, protože prodejce má uvedenou garanci vrácení peněz, pokud zboží neobdržíte do 90 dnů.
Ta garance vrácení peněz pokud zboží není doručené ve stanovené době není od prodejce, ale garantuje to přímo AliExpress.
Těžko říct jestli se jedná o podvod nebo ne. Z těch obrázků to nedokážu posoudit. Navíc je to v angličtině a tu já bohužel neznám. Každopádně pokud jsi zboží nedostala ve stanovené khůtě a šlo ti podat spor tak jakékoliv návrhy prodejce bych odmítal a trval na vrácení peněz. Ono to chce u toho sporu reagovat nesouhlasně s jakýmikoliv návrhy ze strany prodejce nebo i AliExpressu které vedou k nevrácení peněz. O peníze je často třeba bojovat a to nejen v případě AliEypressu.
Sledování zásilek z AliExpress je možné většinou do opuštěni země odeslání zásilky nebo do doručení do cílové země a dál už né. Jen velmi vyjímečně se stává, že zásilka je sledovatelná i ve sledování ČP až po doručení. V Česku mi zásilky z AliExpress doručuje ČP. Na AliExpress je u každého odeslaného zboží uvedené jak dlouhá doba je stanovená pro doručení a kolik dnů z této doby ještě zbývá a to je dobré sledovat, hlavně když zásilka dlouho nepřiházi. Pokud zásilka nepřijde ve stanovené době tak je dobré hned na to reagovat a podat spor kvůli nedoručení s požadavkem vrácení peněz. Spory AliExpress řeší docela dobře a většinou ve prospěch kupujících, ale je třeba ten spor podat včas. Kontaktování dopravce myslím příliš nevyřeší.
Jen velmi vyjímečně se stává, že zásilka je sledovatelná i ve sledování ČP
Pokud si člověk objedná více věcí ve stejný čas, tak naopak téměř vždy je to sledovatelné, protože Aliexpress takové zásilky většinou sloučí (tzv. Combined Delivery), a tato sloučená zásilka obdrží nové sledovací číslo, které funguje i v ČR ve vyhledávači na webu České pošty.
orion: I když na AliExpress jsem už nakoupil docela dost věci tak tam nenakupují ve velkém a často. Vím, že více zásilek z AliExpress bývá občas slučované do jedné což se mi už jednou stalo, ale sledovatelné to ve vyhledávači ČP nebylo. Naopak se mi už stalo, že některé nesloučené zásilky ve vyhledávači ČP byly sledovatelné až po doručení. Ono je s tím sledováním zásilky z AliExpress často problém v tom, že někde na trase doručování přelepují štítek a tím přiřadí zásilce i jiné číslo zásilky, ale adresát to většinou nemá jak zjistit.
Děkuji. Na celní deklaraci o balíčku také nic neví, Nezbývá mi tedy nic jiného než čekat na vyřešení sporu a doufat. Nebo to bude hodně vysoká cena za nezkušenost a blbost.
rk22:
Balíčky po sloučení putují s dopravou Aliexpress Standard Shipping, a ten lze sledovat i v ČR. Tak je mi divné, že vám to nefungovalo. Přelepování štítků je běžné, je nutno sledovat aktuální Tracking Number na stránkách Cainiao, mně se tam občas objeví změna sledovacího čísla (při sloučení zásilek, nebo když z mně neznámého důvodu změní dopravu Cainiao Economy for Special Goods na ASS, nebo u dopravy TopYou), a pak náhle sledovat balíček lze.
vera2:
To byla chyba, měla jste požádat někoho zkušenějšího, nebo se zde optat dříve a nečekat tak dlouho. Jinak zrovna Aliexpress patří k nejbezpečněnším způsobům nakupování přímo z Číny.
orion: Ono se není co divit když Číňané ty zásilky posílají různě asi podle toho jak jim to zrovna vyhovuje nebo co je pro ně výhodnější. Ty přelepené štítky s jiným číslem zásilky bývají často z různých převážně asijských zemí a v poslední době také často z Česka od ČP. Už si to přesně nepamatuji, ale u té sloučené zásilky jsem měl každou objednávku možnost samostatně sledovat na územi Číny, ale přišlo mi to v jedné zásilce se štítkem asi od ČP. Mám dojem, že k tomu slučování zásilek z AliExpress do jedné dochází až někde v Česku a provádí to ČP.
rk22:
Na pytli se sloučenými objednávkami mám vždy uvedeno toto:
Podavatel/Consignor
Sinotrans Global E-Commerce Logistics Ltd.
PO Box 70
74200 Depo Mošnov
Z toho se domnívám, že se jedná o sesterskou společnost alíku, která to po příjmu z letadla sesype dohromady, nalepí štítek s hlavičkou České pošty s adresou a novým sledovacím číslem, a pak předá ČP (takovou zásilku lze sledovat až do chvíle doručení).
orion: To stejné mám uvedené i na některých nesloučených zásilkách. Ten nalepený štítek je ale od ČP o čemž svědčí, že je tam také logo ČP a nápis Česká pošta. Je tam ale dále uvedené "Rozesílá pro: Cainiao, Block B1, XIXI center, No. 588 West ...". Podle toho se já zase domnívám, že Číňané to zasílají přes nějakého čínského dopravce Cainiao který to pak dále zasílá prostřednictvím Sinotrans Global E-Commerce Logistics Ltd. do Evropy nebo přímo do Česka kde je to pak předané ČP za účelem doručení adresátům zásilek. Ono je to ale jedno kteří všichni dopravci to dopravuji k nám do Česka nebo jakými cestami to putuje. Hlavně, že nám ty zásilky chodí i když někdy s tím bývá výjimečně nějaký problém který my asi těžko ovlivníme.
Máte pravdu, bývá to i na některých nesloučených zásilkách. Cainiao je velká logistická společnost, ve které má Alibaba (Aliexpress) podíl, většina zásilek jde tudy. Sinotrans je také logistická společnost, která má pobočku i u nás v Mošnově, Aliexpress má nejspíš se Sinotrans dohodu, že jeho zásilky předá ČP k doručení, možná i asistuje při celních formalitách.
Dobrý den...objednal jsem si skoro před 3 měsíci nabíječku z Číny-po 14 dnech mi přišel email z celnice že můj balíček se bude proclívat a že co tam je...měla mne zastupovat Česká počta která si měla účtovat 300 Kč a dalších 150 Kč chtěli za doručení z celnice ke mně domů-jelikož tam byla věc za 400 Kč a Dph jsem platil v ceně tak jsem věděl že na nějaké celní řízení a platby nemají nárok ale stejně jsem jim tedy poslal fakturu a něco vyplnil a čekal jsem-a zároveň předpokládal že moje zboží je tedy v Česku...nic nepřišlo...pak mi zet zjistil že je to seklé v Polsku...takže jsem čekal 90 dní od zakoupení abych mohl reklamovat/už jsme jednou kdysi reklamovali a poslali nový bezvadný výrobek/no a včera ještě před tou lhůtou 90 dní mi to Česká pošta nabíječku doručila a bez žádných poplatků navíc...akorát by mne zajímalo jak to mají ošefovaný a co chtěli proclívat když balíček zkysl na dva měsíce v Polsku...prostě člověk když si nechá posílat něco z takové dálky tak musí počítat z případnými komplikacemi...
"Proclívat balíček", přesnější výraz je podání celního prohlášení, to se nyní musí podávat na každou zásilku (nejen) z Číny. Aliexpress je zapojen v systému IOSS, ČP na svých stránkách uvádí, že v tomto případě celní formality zařídí zdarma, není mi tedy jasné, proč po vás cokoli požadovali (pokud se jedná o soukromý balíček a v ceně do 150 EUR). Je možné, že na přelepeném štítku se tato informace ztratila, ale v tom celním formuláři ČP je kolonka, kde číslo IOSS Aliexpressu uvedete a nic platit nebudete.
ČP dostává údaje o zásilkách, které bude přepravovat, ještě dříve, než dorazí do ČR, často tedy požaduje vyplnění celního formuláře dříve (dle zkušeností ale balíček doručí bez poplatku aniž by adresát cokoli vyplňoval).
Ano v poslední už delší době chodi zásilky z AliExpress docela rychle. Podat spor jde ale až po uplynutí stanovené naximální doby pro doručeni. Měl jsem už kdysi takový opřípad kdy podle sledování zásilky bylo téměř jisté, že zboží nebylo zaslané, ale spor nešlo podat dříve než uplynula doba pro doručení.
Jestliže jste správně otevřela spor, tak už musíte mít i vyjádření od systému, ne jenom od prodejce. Ještě jsem nezažila, aby to trvalo takovou dobu, zvláště když už prodejce reagoval, odmítl vrátit peníze, a Vy jste doufám jeho návrh odmítla také. Není mi jasné to, že píšete, že už odmítl 4x. To není možné, ani tam v tom jejich formuláři taková možnost není a nemůžete do jednoho formuláře žádat stejnou věc 4x. Úplně stačí jednou, pak se čeká na vyjádření prodejce, Vy odmítnete a pak do toho vstoupí arbitr od AliExpresu, který rozhodne. Musíte mít alespoň email od Aliexpressu, kde Vás informují o postupu sporu. Jestli email nemáte, něco jste udělala špatně. Zvláště v tom případě, že už zbývá pouze jeden den a ochranná lhůta vyprší. Tohle se mi teda ještě nikdy za celé dlouhé roky nestalo ani jednou. Ty odkazy Vám posílá prodejce kam? Dostala jste vůbec od AliExpressu potvrzení, že byla Vaše žádost registrovaná, přijatá?
Někdy když je něco jednoznačně zřejmé tak AliExpress rozhodne hned bez možnosti aby se k tomu vyjádřil prodejce a případně navrhnul nějaké jeho řešení. Když je dána možnost se ke sporu vyjádřit prodejci tak je nějaká lhůta (obvykle několik dnů) aby se k tomu vyjádřil a případně navrhnul i nějaké jeho řešení. Pokud ale podávající spor s navrhem prodejce nesouhlasi a nedojde k nějaké dohodě tak nakonec AliExpress asi většinou rozhodne ve prospěch kupujícího a peníze vrátí.
Ale Vy jste zatím vůbec na nabídku prodejce nereagovala. Já to vidím na tom dokumentu, který jste sem teď přeposlala. tam Vás přímo vyzívají ODPOVĚDĚT na nabídku prodejce. Dole máte máte napsáno buďto akceptovat, nebo vedle odmítnout. Dokonce Vás upozorňují na to, že musíte reagovat do 29.3. Klikla jste na to odmítnutí, jak už jsem tady dávno psala? Jestliže jste to neudělala, tak o peníze přijdete.
Jestliže jste všechno udělala správně, tak už musíte mít i vyjádření od systému, ne jenom od prodejce. Ještě jsem nezažila, aby to trvalo takovou dobu, zvláště když už prodejce reagoval, odmítl vrátit peníze, a Vy jste doufám jeho návrh odmítla také. Není mi jasné to, že píšete, že už odmítl 4x. To není možné, ani tam v tom jejich formuláři taková možnost není a nemůžete do jednoho formuláře žádat stejnou věc 4x. Úplně stačí jednou, pak se čeká na vyjádření prodejce, Vy odmítnete a pak do toho vstoupí arbitr od AliExpresu, který rozhodne. Musíte mít alespoň email od Aliexpressu, kde Vás informují o postupu sporu. Zvláště v tom případě, že už zbývá pouze jeden den a ochranná lhůta vyprší. Tohle se mi teda ještě nikdy za celé dlouhé roky nestalo ani jednou. Ty odkazy Vám posílá prodejce kam? Dostala jste vůbec od AliExpressu potvrzení, že byla Vaše žádost registrovaná, přijatá?
Podívala jsem se ještě jednou na ten poslední dokument který jste sem vložila a pokud jste už klikla na to odmítnutí návrhu prodejce, tak tam máte přímo napsáno, že AliExpress vstoupí do tohoto problému 29.9.2023 a bude ho řešit. Ale pokud jste na nic neklikla a čekáte co se bude dít, tak 30.3. už bude na všechno pozdě, protože to bez Vaší reakce systém vyhodnotí jako vyřízené. A já si myslím, že ten prodejce se už raduje, jak mu to vyjde. Napište sem, jestli jste opravdu klikla na kolonku rejekt all. Jestli ne, tak to ihned udělejte.
S vámi je těžká diskuse, když neumíte ani odpovědět na jednoduchou otázku. Paní se vás ptá, jestli jse klikla na tlačítko "Reject All", pouze tím se odmítá návrh prodejce. Nějaké dopisování si s ním je pro kočku.
Když se vás někdo zeptá na konkrétní věc, je třeba odpovědět konkrétně, jak si pak rádce má být jistý, že postupujete správně. Děláte to dobře, musíte holt počkat, až se do toho vloží Aliexpress.
Tak vidím podle data, že jste na "refund only" klikla 28.3. což je dneska. Máte štěstí, podle všeho dostanete peníze zpátky. Prosím dejte nám vědět, když už jsme se tomu společně věnovali. Moc bych se divila, kdyby to systém neakceptoval. To bych ráda věděla jejich důvody. Protože vždycky napíší proč.
Proč tam máte 19tis když dole je cena 11tis? Pak dejte vědět, peníze přijdou většinou další den.
No ano, Stír má pravdu. Teď na to koukám, žádáte zpět 19 tisíc a zaplatila jste necelých 12 tisíc. Je to celé nějaké divné.
Pokud žádá o vrácení mnohem větší částky než kterou zaplatila tak by to mohl být důvod k zamítnutí sporu a ani bych se tomu nedivil. Připadá mi to, že tazatelka s tím sporem trochu zmatkuje, ale pokud to dělá poprvé tak se tomu ani nedivím. Já když jsem podával první spor na AliExpress tak jsem take nevěděl co a jak tak aby to bylo v pořádku.
Rozum do hrsti. U zboží se zobrazuje jen cena uvedená prodejcem, vrací se ale celková suma včetně poštovného a tohle asi nemělo "Free Shipping". Mám dojem, že systém by to ani neumožnil, požadovat více.
Ona má asi dvě, protože 60kg, takže nejspíš dostala slevu. Nicméně doprava je u těch baterií zdarma přes DHL za 4-7dni. A taky se dají koupit že skladu přímo v Německu, takže doma to může mít ještě dřív a bez případného cla. Takže bych řekl, že narazila na podvodníka. Díval jsem se na několik stránek a podle toho obrázku jsem nenašel žádnou. Možná sem dá tazatelka odkaz a podíváme se na hodnocení.
Jestli by měl AliExpress dát vědět dříve než za 90 dnů v případě, že prodejce zkrachoval nebo byl vyloučený z AliExpress to nevím. Je ale nějaká stanovená lhůta do kdy musí být zboží odeslané a pak, pokud se tak nestane by AliExpress měl automaticky vrátit peníze. Pro AliExpress to asi vypadá, že zboží bylo odeslané i když ho obchodník asi vůbec nepředal dopravci k odeslání a tak AliExpress asi čeká na těch 90 dnů když to považuje za odeslané. Tak jak jsem už tu včera psal, tak ve sledování zásilky na global.cainiao.com/... je uvedené "Pending shipping by the seller" (Čeká na odeslání prodejcem) což asi znamená, že prodejce asi objednal odeslání zásilky, číslo zásilky bylo přidělené, ale zásilku dopravci nikdy nedodal k odeslání. Pokud to tak opravdu je což nedokážu potvrdit, tak by to mohl být docela silný argument ve sporu a AliExpress by snad měl na to reagovat vrácením peněz v plné výši a bez čekání na nějaké vyjádření se k tomu prodejce.
Takže podvodník. Před měsícem jsem také něco objednaval za super cenu, navíc že skladu DE a nic neposlal. Nebo poslal, sledování nebylo a najednou doručeno. Nešlo podat ani spor, řešil jsem to přímo, stránku už měl zrusenou, ale peníze Alík hned vrátil. Je nutné sledovat hodnocení a komentáře dole pod zbožím.
AliExpress nikoho neupozorňuje na to, že někoho z obchodníků vyloučí ze systému. To není možné upozorňovat miliardy zákazníků po celém světě. A pokud se to stalo u tohoto obchodníka, tak byste ale měla dostat zpátky celou sumu, kterou jste zaplatila, protože tu nemá obchodník, ale je právě uložena v tom systému, který ji pro obchodníka uvolní až poté, kdy bude jisté, že zákazník zboží obdržel. A toto opatření mají velmi přísné a nelze ho obejít. Někteří obchodníci ale lidem píší, že to oni vrací peníze, ale není to tak. Pokud dojde k nějakému sporu, tak oni o ničem nerozhodují, pouze mají možnost souhlasit, nebo ne, a podat své vysvětlení, zrovna tak, jako kupec. Ale nakonec má hlavní slovo arbitr AliExpressu, a ten posuzuje jenom fakta. Žádné sliby, nebo city v tom roli nehrají, jde o peníze! Takže i kdyby se obchodník přetrhnul a sliboval hory doly, tak pokud zákazník nepodlehne, trvá na svém a je v právu, tak obchodník nic nezmůže. Ale funguje to i naopak. Když se snaží podvádět kupec, schytá to zrovna tak, a i on může dostat "ban", a už ho na své stránky AliExpress nakupovat nepustí. Takže podle mne byste během dneška, nebo zítřejška, měla mít emailovou zprávu o rozhodnutí. A to mělo být ve Váš prospěch. Napište nám to.
Dobrý den, AliExpress uznal můj návrh jako oprávněný, refundace v plné výši. Odůvodnění: Balík nenalezen, no tracking info. Děkuji mnohokrát všem za pomoc, čas a trpělivost. Snad to pomůže taky někomu dalšímu.
To je dobrá zpráva. Teď jste vyškolena, tak můžete na aliexpressu nakupovat bez obav
Hlavně je nutné, aby dražší zásilky bylo možno sledovat na global.cainiao.com a pak na stránkách ČP (případně jiného dopravce), tedy po celé cestě. Na tom trvejte.
vera2: Gratulují k úspěšnému konci sporu. Teď ještě aby i peníze dorazily zpět na účet, pokud je už tam nemáš. Ono to někdy trvá i několik dnů než ty peníze odešlou a než se to převede, ale s tím jsem nikdy u žádného úspěšně ukončeného sporu neměl problém. Ještě bude asi záležet jaký bude zrovna kurz podle kterého se to bude přepočítávat na CZK a podle toho to může být o něco méně nebo i více.
orion: "Hlavně je nutné, aby dražší zásilky bylo možno sledovat na global.cainiao.com a pak na stránkách ČP (případně jiného dopravce), tedy po celé cestě. Na tom trvejte." To je sice dobrá rada, ale bohužel nereálná. To jestli zásilka bude sledovatelná po celé trase a i na stránkách ČP se nedá nijak ovlivnit. Možná pokud si někdo připlatí za nějakou dražší dopravu. Na AliExpress lidí nakupují hlavně proto, že je to tam levné a tak nemá příliš smysl si to prodražovat příplatkem za dražší dopravu pouze kvůli sledovatelnosti která ani takto nemusí být zcela spolehlivá.
orion: To stejné by se dalo napsat i o tobě. Já ohledně AliExpressu píšu to co mám většinou ověřené vlastní zkušeností.
Každá zásilka se dá sledovat, ale už se mi stalo, že mi poslal prodejce jiné číslo k cizí zásilce. Sledoval jsem dodání a balík vyzvedl někdo na druhém konci republiky. Bohužel moji zasilku neposlal a čekal na prachy z aliku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.