Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zrušení klientství v Raiffeisenbank

Od: indu odpovědí: 25 změna:

15.2.2023 jsem na pobočce Raiffeisenbank požádal o zrušení všech účtů, karet, IB a veškeré moji aktivity v této bance. Paní která to se mnou vyřizovala mi řekla, že stačí pouze zrušit běžné účty a všechno ostatní co je na tyto BÚ navázané (karty a SÚ) se tím po uplynutí 14 dnů zruší. Kvůli tomu se mnou sepsala dohodu o zániku závazku a to ke každému BÚ samostatnou. Měl jsem tam 2 BÚ. Zeptala se mne jestli to chci potvrdit v bankovnictví a nebo mi to má vytisknout abych to potvrdil podpisem. Protože jsem neměl v mobilu přístup k internetu tak jsem zvolil vytisknuti a podpis na ten papír což se provedlo a to bylo vše. Když jsem přišel domů a podíval se do mobilní aplikace tak jsem tam našel uvedenou dohodu čekající na můj podpis. Předpokládal jsem, že když jsem už to podepsal na pobočce tak tak v bankovnictví už nic podepisovat nebude třeba. Přes to jsem to pro jistotu ještě i takto podepsal i když nevím proč když jsem už to podepsal podpisem na papír na pobočce. Předpokládám, že paní na úpodočce asi něco udělala nesprávně. Po uplynutí 14 dnů se zrušily účty a karty, ale do bankovnictví mám po více jak měsíci stále přístup a mohu se tam přihlásit. Paní na pobočce mi tvrdila, že po uplynutí této doby už nebudu mít přístup do bankovnictví, ale asi neměla pravdu. Mluvila mi abych aplikaci po těch 14 dnech z mobilu odinstaloval a bankovnictví Raiffeisengank už nepoužíval. Asi dobře věděla proč a to abych nezjistil, že i po zrušení účtu mne tato banka bude stále vést jako jejích klienta. Účty a karty ani žádné aktivní služby už tam nemám a mám tam uvedené, že nemám žádné produkty. Chodí mi tam ale zprávy z banky, zobrazují se různé nabídky na produkty RB, mám tam možnost založení účtů atp.. Tím to vypadá, že asi stále jsem v RB vedený jako klient i když bez účtů a jiných bankovních produktů a paní na pobočce mi nezrušila moje klienství v Raiffeisengank o což mi šlo a o co jsem ji požádal. Vůči Raiffeisengank nemám žádné závazky a dluhy. Zajímá mne proto jestli je to tak všechno v pořádku a jak probíhalo zrušení klientství v Raiffeisengank u někoho co tuto banku už rušil.
Omlouvám se za trochu delší příspěvek, ale stručněji to neumím popsat tak aby bylo zřejmé o co mi jde.


doplněno 16.03.23 11:11:

Ještě doplním, že dnes dopoledne mi přišly z RB 2 SMSky s informaci o ukončení mých dvou BÚ a že v případě potřeby mi jsou kdykoliv k dispozici. Jinak se tím nic jiného nezměnilo.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

No nevím jestli sem to úplně pochopil nicméně bych řekl že již klient RB nejste ,stále Vám ale chodí jejich marketingová oznámení. Zrušením účtu nedojde k odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů.

indu

Pokud něco z toho jak jsem to popsal nechápeš tak se klidně zeptej a zkusím to upřesnit. Pokud už podle tebe klientem RB nejsem tak proč mám stále přístup do bankovnictví kde mám možnost zakládání nových účtů, požádat o půjčku, chodí mi tam zprávy z banky atp.? Mám zkušeností z rušení klientství v některých jiných bankách kde po zrušení všech účtů se zrušil i přístup do bankovnictcí. V RB jsem paní žádal o zrušení všeho tj. kromě účtů i mobilního a internetového bankovnictví, marketingových nabídek, zpráv z banky atp. a tvrdila mi, že se to vše zruší se zrušením běžných účtů což jak je vidět není pravda.

jo už chápu , já takhle rušil jinde a přístup do IB se mi zrušil až jako poslední po měsíci. Ale s tím odvoláním osobních údaju to tak je určitě nestačí jen zrušit učet stále si tě povedou.

indu

Je už to více jak měsíc a všechny účty už mám dávno zrušené, ale přístup do bankovnictví RB mám stále funkční. I když jsem paní v RB žádal o zrušení úplně všeho co jsem měl v RB tj. účtů, bankovnictví, souhlasu se spracováním osobních údajů atp. tak je vidět, že se tak nestalo. Asi jsem na pobočce natrefil na nějakou neznalou paní která neumí bez problémů úplně zrušit celé klientství v RB a nebo mne z nějakých důvodů záměrně oklamala a nezrušila mi úplně vše a mylně mi tvrdila, že se zrušením BÚ se i vše ostatní zruší. To, že banky si vedou některé údaje i o jejích bývalých klientech vím a asi jim to nařízuje nějaký zákon. Proč mne ale stále asi vedou jako jejích aktivního klienta když u nich mám zrušené všechny účty a žádné jejích jiné služby nevyužívám? Možná nechtějí přicházet o klienty a to i o takové bez účtů aby se pak mohli chlubit jejích počtem.

 


2x

To, že u nich aktuálně nemáte žádný produkt neznamená, že nejste jejich klient. Například bankovní identitu můžete určitě dál používat.

Nic vás to nestojí, v ničem vás to neomezuje, nijak neubližuje.

Nemusí vás to trápit, aplikaci si klidně odinstalujte, jestli po tom toužíte.

Pokud vás trápí některé marketingové aktivity, musíte odvolat souhlas s nimi. Já je mám například - ač klient RB - zakázané a je to, nic mě neobtěžuje...


doplněno 16.03.23 12:17:

Mohl jste rovnou napsat, že se chcete jenom pohádat. Nemusel jsem s vámi ztrácet čas.

indu

Nejsi ty náhodou zaměstnancem nebo velkým příznivcem RB, že až tak se mne snažíš přesvědčit abych i bez žádných produktů zůstal klientem RB? To, že mne to nic nestojí a v ničem neomezuje neznamená že to tak musí být určitě vždy tj. za rok, pět let nebo třeba deset.

 


1x

Závazky máte vypořádané a dokonce i písemně potvrzené. To, že vám chodí nějaké reklamní sdělení, přece ničemu nevadí. V čem máte vlastně problém?

indu

V tom, že mne RB asi stále vede jako jejích klienta, že mám stále přístup do jejích bankovnictví kde mohu zakládat účty a žádat o bankovní služby, že mi paní na pobočce nemluvila pravdu když mi tvrdila, že to vše se zruší se zrušením běžných účtů.

 

ozak

1x

Napisu datovkou:

——

Podavam vypoved vsech mych produktu, veskere me ramcove smlouvy s vasi platebni instituci. Zruseni ramcove smlouvy mi potvrdte s uvedenim data zaniku v odpovedi na tuto vypoved, a to nejpozdeji do 60 dnu. Pripadne Preplatky a zustatky mi zaslete na muj ucet xxxxxxx/yyyy

klient

——

Vyrizeno Za 10 korun a 2 minuty casu.

indu

Nevím jak kdo, ale já v RB žádnou rámcovou smlouvu uzavřenou nemám a tak ji ani nemohu vypovídat. Mám tam ale uzavřenou Smlouvu o poskytování bankovních a dalších služeb a myslím, že to je třeba kromě běžných účtů především vypovědět.

 

 


0x

Na jejich webu je číslo telefonu.Zavolejte tam a informujte se, jak je možné,že se i po zrušení můžete přihlásit do bankovnictví.Řekněte jim,že už nechcete jejich bankovnictví a být jejich klientem.Telefony jsou většinou monitorováni a tak vám odpoví co nejlépe.Zároven jim řekněte,že chcete odvolat souhlas se spracováním vašich osobních údajů.

indu

"Telefony jsou většinou monitorováni a tak vám odpoví co nejlépe." Tím bych si nebyl až tak jistý. Ono ne vždy infolinky (nejen ty bankovní) fungují dobře tak, že se tam dá získat potřebné a správné informace. Je to podle toho na koho se člověk zrovná dovolá. O tom jak funguje infolinka RB jsem už četl nejednu ztížnost.

omg

Správně, a proto ke svému dotazu použij mail, ten je daleko více monitorován než nějaké tlachající info linky, kde ti opravdu mohou nakecat cokoliv, a pokud vyloženě nepodáš reklamaci ale stížnost, tak se řešení nemusíš vůbec dobrat.

Napiš mail na Info@rb.cz nebo klient@rb.cz

indu

omg: Nevím, ale předpokládám, že maily vyřizují ti stejní lidí co pracují na infolinkách a proto bych předpokládal, že by ho vyřídili stejně nebo podobně jako vyřízují telefony. Možná bych se s ními mailem dopisoval měsíc a stále jim vysvětloval o co mi jde, protože po každé by mi odepisoval někdo jiný s čekáním několik dnů na nějakou odpověď. Možná nakonec ten mail jim skusím napsat, ale příliš nedoufám, že by to něco vyřešilo.

 


0x

Dopředu říkám, že se jedná o mou spekulaci, jelikož klientem RB nejsem, takže nemám zkušenost...

Spousta bank v dnešní době umožňuje zřízení účtu přes jejich aplikaci bez návštěvy pobočky. Nevím jestli do skupiny této bank patří i RB, ale předpokládal bych to. Tudíž budoucí klient může stáhnout a spustit aplikaci internetového bankovnictví aniž by byl klientem banky a následně v aplikaci požádat o zřízení účtu. Nevím přesně jak to funguje, ale je možné, že přístupové údaje si potenciální klient volí sám při prvním spuštění aplikace. Mohu se mýlit a může to mít každá banka jinak.

Nicméně mi z toho vyplývá, že i když jste u RB vše zrušil a již nejste jejím klientem, stále máte možnost nainstalovat jejich aplikaci, zaregistrovat se v ní (zvolit přístupové údaje) a následně banku požádat o zřízení služeb. Z tohoto pohledu tedy nejste klient RB, ale aplikace Vás bere jako klienta potencionálního a nabízí to co nabízí. Nereflektuje na skutečnost, že jste klient byl at už záměrně, či chybou. Konec konců každá banka je ráda za nového klienta a nevadí jí, že se jedná o člověka, který již jejím klientem byl. Možná právě naopak.

indu

Já mám zkušenost, že mnohé banky novým klientům umožňují založení účtů přes internet na jejích stránkách (ne v aplikaci) a pokud už jsou klienty banky tak až teprvé si můžou další účty založít nebo požádat o některé bankovní služby v mobilní aplikaci nebo IB. U RB to zakládání účtu přes internet ale často funguje hrozně a ne vždy to umožní úspěšně dokončit až do konce na což se docela dost lidí ztěžuje a mám s tím zkušenost i já. Založít účet je pak třeba jít na pobočku nebo přes kurýra.
V RB jsem požádal o zrušení všeho, ale nejsem si jistý jestli optavdu mi tam vše bylo zrušené. Účty už v bankovnictví nemám, ale mám tam údaje o mne, smlouvy a jiné dokumenty, bankovní identitu atp. což svědčí, že RB mne asi stále vede jako aktivního klienta.

 

mnd®

0x

A to je tak těžký označit jejich e-maily jako spam a v mobilu zablokovat - mazat jejich sms?

indu

Těžký by to nebylo, ale proč bych to měl dělat já když to měla udělat banka. Jinak kromě těch dvou SMSek s informaci o ukončení mých dvou BÚ mi RB e-mailem v poslední době nezasílá.

 


0x

Spousta fajnovejch slovíček, ale kde je dotaz?

indu

Dotaz je v mým prvním příspěvku.

 

omg

0x

Mel jsi pozadat o zruseni Ramcove smlouvy, vsech produktu a sluzeb a s odvolanim vsech souhlasu.

Ja to udelal datovkou jeste vloni a stalo me to 5,- Kc a nemusel jsem nikde chodit. Ze ty chces taky vyuzit te jejich dotace par tisic jako novy klient )

Pokud to udelas pres Mobilitu, tak je taky nejiste, co to zrusi a co ti nechaji. Nektere banky tvrdi, ze mobilita se nevztahuje na sporici ucty a jine uskoky.

indu

Já jsem žádal o zrušení úplně všeho co mám v RB tj. o zrůšemí nšech účtů, karet, internetového a mobilního bankovnictví atp.. Paní na poboččce která to se mnou vyřizovala mi tvrdila, že stačí pouze zrušít běžbné účty a vše ostatní se s tím automaticky také zruší včetně přístupu do bankovnictví. Ukázalo se ale, že mi asi záměrně nebo z neznalosti nemluvila pravdu když se zrušily pouze BÚ, SÚ a karty a bankovnictví zůstalo normálně funkční kde se mohu i po více jak měsíci normálně přihlásit a mám tam možnost zakládat nové účty, požádat o půjšku, chodí mi tam zprávy z banky atp..
Já RB nechci vychytrale rušit proto abych se tam pak zase hned mohl stát novým klientem kvůli nějaké dotaci. RB chci zrušit proto, že nejsem s touto bankou spokojený a mám účty i v některých jiných bankách takže RB už k ničemu nepotřebuji.

 

luxpe

0x
Dříve jsem využívala služeb Equabank která přešla pod Raiffeisenbank. Mě bylo řečeno, že po zrušení služby budu mít náhled do zrušeného účtu ještě myslím šest měsíců, ale žádné změny na něm již nebude možné provádět. EB mě ještě upozornila, že návrat na stejný účet dlouhodobě z bezpečnostních důvodů není možný. Co mám Raiffeisenbank tak nemám zbytečné poplatky, prozatím spokojenost.
indu

Příliš nechápu tvůj příspěvek když v něm pleteš Equa bank s Raiffeisenbank. Píšeš o zrušení služby a pak dále, že s Raiffeisenbank jsi spokojená. Proč něco chceš rušít když jsi s tím spokojená? V Equa bank jsi měla nějaké poplatky a tak jsi ráda, že tě převedli pod Raiffeisenbank kde ty poplatky už nemáš?

 

martin*

0x

Ahoj, podařilo se to nějak vyřešit? Mám s nimi stejný problém. :/ Na e-maily odpovídají za měsíc a neumí se k tomu nijak vyjádřit. Diky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]