Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, objednal jsem si na Aliexpressu u výborně hodnoceného obchodu 2 LED autožárovky. Po 14 dnech mi přišel balík se stejným sledovacím číslem zásilky autožárovek, ale kupodivu v balíku byly kalhoty s čínskou visačkou, které jsem si určitě nikdy neobjednával. Takže si myslím, že se asi někomu žárovečky hodily a vyměnil je. Má někdo podobnou zkušenost, případně, jak vzniklou situaci vyřešit? Děkuji
zdravím...nám se stalo že jsme objednali u Aliexpresu svetr s Batmanem/pro vnoučka/ a příšla mikina s vyobrazeným prasátkem které sice bylo milé ale Batmanovi se fakt nepodobalo...takže se to nafotilo a reklamovalo-výsledek-poslali znova zboží-tentokrát správně a vepříka jsme si mohli nechat...takže se nebát a hlavně včas řádně a slušně reklamovat...
Jak se žárovečky mohly někomu hodit natolik, že je vyměnil za bombarďáky? Vy dokážete prosvítit balík, vidíte, že v něm jsou žárovky, které se Vám svými parametry hodí, tak si balík necháte a zaměníte ho za jiný? Nevidíte přece, co který balík obsahuje.
Zásilku lze reklamovat, stala se neúmyslná chyba a možné to je. Nějaká dívka zase kdesi čeká na svoje kalhotky a nevěřícně obrací v rukou Vaše žárovky. Co s nimi?
Reklamovat, vyřeší se to. Určitě bych to ale nenazvala hned podvodem. Chyba nastat může, zvláště při tom množství zásilek, které Aliexpres produkuje. Vrátíte gatě, oni vrátí peníze a objednáte znovu. Není pravděpodobné, že byste dostal bombarďáky i napodruhé. To by už v tom musel být úmysl. Jaga.
Já na Aliexpressu nenakupuji nijak dlouho, cca 2 roky, ale i za tu dobu jsem již narazil na několik typů podvodů. Vždy však po stížnosti a žádosti o refundaci mi Aliexpress vrátil celou zaplacenou částku. Důležité je včas napsat žádost o refundaci a pokusit se doložit (fotkama, dokumenty) oč jde.
1. Zavádějíci a nepravdivé údaje o ceně výrobku a poštovného
2. Dodání zboží jež nemá deklarované vlastnosti (typicky kapacita Li-Ion nabíjecích článků)
3. Nedodání zboží, kdy prodávající čeká až zákazník promešká ochrannou lhůtu
4. Nepravdivé číslo zásilky, neaktualizovaný pohyb zboží, žádná komunikace s kupujícím a zase se čeká až zákazník promešká ochrannou lhůtu
Doufám že má rada někomu pomůže a ušetří mu peníze i nervy.
Já na Alliexpressu nakupuji několik let pro svoji potřebu a podvod jsem nikdy nezažil Záměnu ano a to mi celní deklaraci Alliexpress proplatil. Pár věcí v celkové hodnotě cca 500 kč jsem ani tedy neřešil, ty někdo ukradl v ČR po předání české poště z celního skladu. Jinak mi nedošlo něco cca dvakrát a peníze mi byli vráceny. Nakonec mi ty věci došly cca o dva měsíce později...
Tak to já podvodů už pár zažil, například membránovou klávesnici vydávanou za mechanickou (žádné chytáky s "looks like mechanical", "sounds like mechanical", "mechanical feel" a podobně, ale všude psáno jen "mechanical" - ale ve skutečnosti membrána)
Ale ten poslední by docela roztomilý - potřeboval jsem integráče 74HC279 (s důrazem na to HC, které znamená při jakém napětí to spíná a jaké proudy to zvládá) - stránka jasně psala HC, měla fotku s HC, cenu podobnou jako ostatní s HC ... no ale přišly LS - takže jsem to nafotil, reklamoval, dostal peníze zpátky a šel shánět jinam.
Ale po nějaké době jsem zkoušel zkoušečku na integráče, hodil to do ní a ono to fungovalo (čekal jsem chyby kvůli napětí). Takže buď blbě navržená zkoušeka (což by mě mrzelo), nebo je něco jinak. Tak jsem ten integráč zkusmo zapojil s nějakými odpory a spoustou měřáků a co byste řekli? Byl to fake. I když to mělo na sobě jasně vytištěné 74LS279, tak to byl přeznačený 74HC279
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.