Nejste přihlášen/a.
1) Pro čistou komunikaci s úřady žádný podpis nepotřebuješ, dokonce ani pro komunikaci se soukromými osobami, jediná výjimka je, pokud chceš posílat přílohou jiné listiny Jako třeba smlouvu do katastru nemovitostí, anebo smlouvu s Dražební společností, tak ti musí být podepsaný
2) tak můžeš to zkusit, jako fyzická osoba podnikající by to mělo být akceptován vůči všem i bankám, žádné další podpisy nepotřebuješ
3) uhradit můžeš online kartou, šlo to buď předem bankou a nebo online kartou, vždycky se platí před odesláním, je tam něco jako kredit, jedna zpráva stojí od letoška 10 Kč, orgánu veřejné moci nula Kč
4) viz 2) - klidně zkus komunikovat jsem svoji datovou schránku fyzické podnikající osoby, podle mě by neměl být problém, když uvedeš, že jednáš smlouvě XY na tvou fyzickou osobu.
vlastnost DS čistě pro FO je taková, že je lze pozastavit ( tváří se že neexistují), skrýt (nejsou uvedeny ve veřejném seznamu), zakázat příjem poštovních zpráv (tedy těch od nestátních odesilatelů, neOVM).
Takže z toho plyne výhoda těch ostatních - tedy i té tvé OSVČ - nejde vypnout ani schovat, tedy lze vynutit fikcí doručení i pro fyzické osoby fyzické podnikající osobě. Další výhoda je že že už nelze skrývat schránky podnikatelské, tedy vždycky se do té banky dopíšeš a ona se tím musí řídit.
původně totiž mohly i podnikatelské schránky vypnout příjem poštovních zpráv, teď už ne
1) Dokumenty poslané DS není potřeba podepisovat. Jsou brány jako vlastnoručně podepsané. V tom je onen zásadní rozdíl proti e-mailu.
2) Nevím. Ve vysvětlivkách se píše, že to není doporučené, nikoli ale zakázané. Určitě není problém s posláním, bylo by ale nesmyslné mít datovou schránku a chodit pro soukromé dopisy na poštu. Pro jistotu je lepší mít ještě druhou. .
3) Placené zprávy se platí z kreditu, který je možné si předplatit > Nastavení/Kredit a doplňkové služby.
4) =3).
ad1) El. podpis není potřeba. Už fakt, že je to poslané z datové schránky je důkaz, že to posíláte vy.
ad2) Ta DS na IČO je pouze pro subjekt "podnikající fyzická osoba", takže slouží pouze pro komunikaci související s podnikáním (ano, je to nesmysl, protože když máte žinvost přerušenou, nemůže vám nic přijít, ale je to tak). Pro komunikaci jako fyzická osoba si musíte zřídit další datovou schránku, pokud ji chcete využívat. Toto vím přesně, ptal jsem se na to přímo na serveru "mojedatovaschranka.cz".
ad3) Nic se neplatí. Platí se jen úložiště DS, pokud chcete větší než základní.
ad4) DS slouží pro komunikaci s úřady, jak je to s bankou nevím.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.