Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Aliexpress problém

Od: orion® odpovědí: 36 změna:

Dobrý den. Obracím se s prosbou na někoho, kdo má zkušenosti s nakupováním na Aliexpressu. Po dlouhé době jsem si zde objednal pár drobností, nechával jsem defaultní dopravu co má prodejce (Aliexpress Standard Shipping nebo Cainiao), ale u jedné objednávky jsem přehlédl, že prodejce měl defaultně nastaveno dodání "Sellers Shipping Method". Zřejmě tato zásilka nyní způsobila problém (hádám, protože tracking se neshoduje s tím, co mám v objednávce). ČP mě nyní SMS vyzvala k vyplnění informací k proclení. Ta sranda stála 38Kč, takže to oželím, at to na celnici hodí do koše, nenechám se zastupovat ČP při celním řízení a platit jim 100Kč, nebo kolik si teď účtují. Jak ČP oznámit, aby zásilku ignorovala? Mají na to nějaký postup? Nebo mejl na infolinku? Děkuji.


doplněno 06.02.23 13:45:

Chtěl jsem zkusit vyplnit si celní prohlášení online, tak jsem se přes identitu občana přihlásil do eCep, no a tam na mě vybaflo:
"Z technických důvodů nelze aktuálně podat elektronické celní prohlášení pro zásilky posílané přes Českou poštu. Na odstranění problému se pracuje."
Takže zůstává jen ten odpadkový koš


doplněno 07.02.23 07:16:

Dnes se mi to sledovací číslo objevilo na mém účtu na Aliexpressu. Kupodivu to není co jsem předpokládal, jedná se o objednávku s dopravou "Cainiao Super Economy".

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Objednávek mám za sebou stovky. Občas se stane, že mne pošta vyzve, ale nikdy jsem nic nevyplnila a stejně vždy vše přišlo.


OK, děkuji.

 


3x
Dobrý den,zboží pod hodnotu 150 euro nepodléhají clu. Letošní novinka,kterou AliExpress zavedl je v tom,že všechny drobnosti,které jste objednal,doputují do pražského partnerskeho skladu Sinotranc Global E-comerce Logistic Ltd.Nahromadí se a Sinotranc je poté odešle v jedné zásilce stejným způsobem jakoby místo z Číny putovali z Olomouce.
Pokud jste v objednávce zvolil AliExpress Shipping Caniao,nebo AliExpress Standart Shipping,máte jistotu,že se o Váš balík opravdu postará dceřiná společnost.

Vždyt píše, že ta jedna zásilka šla jiným způsobem.

 


3x

Oznamte poště IOSS Aliexpresu a nebudete nic platit a pošta vyřídi celní formality zdarma.


doplněno 06.02.23 18:45:

Když mě pošta pošle odkaz na celní formulář k vyplnění, tak pouze vyplním IOSS a nic jiného. Někde na té stránce je napsáno, že pošta vyřídi formality zdarma, pokud vyplním IOSS. Zkusil jsem to 2x a bylo to OK.


Děkuji, nicméně se obávám, že tak jednoduché to nebude. Co jsem nyní vyčetl, tak pomocí IOSS se zbavím povinnosti platit DPH, tu už vybral alík, to je jasné. Ovšem zásilky se musí také proclít a Aliexpress to prý udělá pouze tehdy, pokud kupující zvolí jen určitý druh dopravy (což prý je Aliexpress Shipping nebo Cainiao). A když to neproclí alík, musím to proclít já (nebo Česká pošta, a ta to zdarma neudělá).
Napsal jsem mejl na infolinku pošty, tak jsem zvědav, co mi odpoví.


Děkuji za upřesnění. Mě se po zadání kódu z SMS otevře asi něco jiného než vám. To co popisujete tam nemám.

 


3x

Jestli budete zase něco objednávat, tak vůbec neřešte jakým způsobem to obchodník pošle. Je to jeho věc. Na AliExpressu objednávám v jednom kuse a tak se mi samozřejmě také už několikrát stalo, že mi přišlo stejné upozornění jako Vám od pošty. Přijde mi to sms zprávou. Vůbec to neřeším, nic nevyplňuji, je to naprosto zbytečné. DPH už máte předem uhrazené, jelikož píšete, že jste objednával drobnosti. Clo se platí jenom v tom případě, že byste objednával zboží nad 150 Eur. V poslední době to velmi urychlili, protože dostávám balíčky velmi rychle, už dávno nemusím čekat měsíc, nebo dva. Někdy to přijde zgrupované do jednoho balíčku několik zásilek a vždy absolutně bez problému. Nikdy jsem se nezbývala tím, jakým způsobem to obchodník odešle, a to už jsem z Číny obdržela tisíce zásilek, jelikož objednávám i pro jiné lidi už několik let.


Děkuji, to je povzbudivá zpráva. Zajímalo by mě, proč tedy Česká pošta otravuje a vyžaduje po mě milion informací o zásilce. No zatím budu vyčkávat a sledovat, co se bude dít. Trochu mě štve, že nemohu zásilku spojit s žádnou objednávkou, protože sledovací číslo je naprosto jiné než mohu dohledat ve svých objednávkách. Takový chaos jsem nečekal

Orion ; zásilka poslaná touto službou (Sellers shipping method),kterou jste omylem zvolil ,je odeslaná jako nesledovatelna zásilka a musíte počkat na oznámení ČP o tom,že máte zásilku k vyzvednutí. Ohledně proclení nereagujte,jak už jsem uvedla,do 150euro zboží pro soukromé účely clu nepodléhají.

Clo platit nebudu, to máte pravdu, ale podle nových pravidel se celní prohlášení musí podat bez ohledu na cenu zásilky.

Orion: ten formulář co vám poslala ČP tedy vyplňte a pošlete zpět. Nebo už to proběhlo?

Formulář jsem zatím nevyplňoval ze dvou důvodů. Za prvé si nejsem zcela jist, o kterou objednávku se jedná, jen si myslím, která to je, a druhak nechci nic poště platit. Chci si zkusit podat celní prohlášení na webu celní správy, jenže tam teď mají nějaký problém a nefunguje jim to.

A na tom vebu kde to chcet6e podat uvedete jakou objednávku?

No zatím žádnou, zatím jsem si to chtěl jen omrknout a vyzkoušet, ale jak píšu, nefunguje jim to. Z smsky jsem vyrozuměl, že zásilka ještě do ČR nedorazila, tak až dorazí, nějakým kanálem snad informaci získám. Oslovil jsem i prodejce na alíku.

Ano,prodejce AliExpress, to je rozhodně správný postup. Tak přeji at všechno dobře dopadne.

Nebojte se, nic nevyplňujte a čekejte. Balíček dostanete. Sledovat ho nemůžete, protože oni to teď většinou přelepují jinými štítky, jelikož opravdu hodně změnili systém v zasílání. Já v tom mám kvůli tomu někdy docela problém, protože třeba objednám ochranná skla na telefon pro více lidí na různé telefony a musím to otevírat, abych věděla které jsou které. Ale jinak není nikdy žádný problém. A až budete objednávat příště, tak žádnou jinou dopravu nehledejte, zaplatte a ostatní nechte na prodejci. To je moje rada, mám to opravdu dlouhodobě vyzkoušené.

A clí prohlášení opravdu nemusíte vyplňovat Já vím, že se kdysi pořád psalo, hlásila to ta celnička, ale ty informace se úozději ukázaly jako nepravdivé. To bylo totiž ještě předtím, než se rozhodlo, že se bude DPH platit rovnou AliExpressu, který to pak přeposílá do ČR. Je to dohoda mezi nima, aby to bylo jednodužší a odpadlo zbytečné "úřadování".

 


3x

Tak ještě doplním svou odpověď o aktuální zkušenost. Včera ráno mi přišla sms od České pošty, abych doplnila údaje ohledně té a té zásilky, která bude procházet celním řízením. Byl tam odkaz na jejich stránky na celnici a číslo mého balíčku. Samozřejmě jsem žádné údaje nedoplňovala, a ani jsem tu stránku neotevírala, protože vím, že to je zbytečné. Čekala jsem sonický zubní kartáček v hodnotě 930 korun, takže jsem si byla jistá, že tato zásilka žádnému clu nepodléhá. Ale řekla jsem si, že budu sledovat za jak dlouho od té sms zprávy mi balíček pošta doručí, abych Vám to mohla napsat. Tak právě mi balíček pošták odevzdal. Takže pokud někomu přijde esemeskou vyzvání od České pošty, aby doplňoval nějaké údaje pro celní řízení, tak to znamená, že balíček je už opravdu na cestě k Vám, a že ho v nejbližších dnech s jistotou obdržíte. A NIC VYPLŇOVAT SE NEMUSÍ, a samozřejmě se nemusí nic platit navíc.


Máte pravdu, podle všeho skutečně není nutné při nákupu na aliexpressu nijak s poštou spolupracovat, balíček doručí bez poplatku, i když člověk na jejich sms nereaguje. Nevím to jistě, ale výjimkou může být zaslání zboží, které je označeno jako speciální (zřejmě z hlediska letecké dopravy). I rychlost doručení může být o dost delší. Zatímco balíček "Combined Delivery" se sloučenými objednávkami mi byl doručen za 16 dní, vazelína, která šla jinou tzv. speciální dopravou, mi byla doručena za 27 dní. Tento balíček šel přes Uzbekistán, kde ho uzbecká pošta přelepila svým štítkem, takže vůbec nebylo zřejmé, že pochází z aliexpressu. U tohoto balíčku jsem byl vyzván k vyplnění celního formuláře pošty (celní úřad má jiný) a raději jsem ho vyplnil. Ještě doplním, že balíček od prodejce, který to posílal neznámým způsobem ("Sellers Shipping Method") mi stále nedorazil. Zdá se tedy, že velmi záleží na způsobu dopravy. Objednal jsem zase pár drobností, u kterých nevadí, když nedorazí, a experimentuji s dopravou, použil jsem několik způsobů dopravy, tak jsem zvědav, jak to bude cestovat.

Tak to jsem ráda, že Vám to došlo v pohodě. Já si teda nedělám vůbec žádné starosti s tím, jak to obchodník pošle a kudy všudy to jde, než to dorazí ke mně. Hodně balíčků mi přichází přelepených jinými štítky, takže už se tím nezybývám ani trochu. Důležité je, že to dorazí. Vy píšete o nějaké vazelíně a já jsem pro jednoho známého také objednávala vazelínu na kožené boty a tu jsem objednávala už 22 ledna a pořád ji ještě nemám. Ale sleduji to a vím, že ochranná lhůta u této zásilky je 52 dní. Takže jim zbývá ještě pár dní, a pokud ji nedostanu, tak mi automaticky AliExpress vrátí peníze. A pokud to půjde tak jako vždycky, tak ani nebudu muset otevírat spor. Ale raději si to hlídám. Mezi tím jsem dostala desítky objednávek, objednaných mnohem později, a zrovna tahle vazelina se někde toulá. Momentálně mám zase 33 zásilek na cestě. Schválně jsem se dívala a zítra musím objednávat další zboží. Tak se nebojte, ono Vám to určitě všechno dojde. Pokud Vás neosloví přímo celní úřad, tak na nějaké sms od pošty nemusíte reagovat.

 


2x

Ohledně tohoto jem před dvěma lety s poštou komunikoval. Chtěl jsem vědět, jaké komu vzniknou náklady, pokud zásilku odmítnu a jestli je řešením, že bych jim drobnosti dovolil hodit do koše. Oni to prý mohou pouze poslat přes půlku světa zpátky. S těmi náklady mlžili, ale po vás zřejmě nic chtít nemohou.

 

okk

2x
Zdravím,
Nedávno jsem též objednávala a přišlo mi totéž, co dorazilo i Vám od ČP.
Také úplně jiné číslo balíčku, než které mohu vyhledat ve svých objednávkách, a tak jsem se na to vyprdla. Doufám, že mi to dorazí a komentáře mě dost uklidnily.
Věřím, že i Vám balíček dorazí v pořádku.

Děkuji za zprávu. Mezitím jsem trochu pátral, @rumicek má pravdu, pošta skutečně uvádí, že v režimu IOSS vyřídí celní formality zdarma a alík je do tohoto systému zapojen. Formulář jsem tedy vyplnil a zadal tam číslo IOSS alíku. Vyplnění formuláře myslím není podmínkou, pošta by to měla doručit i bez toho, ale pro jistotu, at s tím nejsou problémy, protože předvyplněné údaje, co tam měla ČP, byly chybné.
Udělal jsem více objednávek ve stejný čas, pošta se (zatím) ozvala jen u zásilky se silikonovou vazelínou pro elektroniku. Tato zásilka jako jediná byla poslána službou "Cainiao Super Economy for Special Goods". Zřejmě je tato služba určena pro výbušné materiály jako je zmíněná vazelína , asi proto mě ČP oslovila s žádostí o informace.


Ještě doplním, že nové sledovací číslo balíčku se mi objevilo až druhý den po přijetí SMS od ČP. Musí se rozkliknout "Track order" a pak kliknout na původní sledovací číslo, zobrazí se podrobnosti z webu cainiao.com a zde jsem to nové číslo našel pod označením "Latest Tracking Number".

 


Včera (9.2.) jsem dostal většinu objednaných věcí. Od dne objednání (včetně) to trvalo 16 dní, takový fofr jsem nečekal. Přišlo mi to v jednom balíku v rámci tzv. "Combined Delivery", kdy Aliexpress sloučí objednávky prodejci odeslané v podobném čase (balík přišel z adresy Sinotrans Global, Mošnov). Zbývající 2 zásilky ("Cainiao Super Economy for Special Goods" a "Sellers Shipping Method") jsou ještě na cestě. Na volbě "Shipping method" tedy opravdu záleží, pro rychlé dodání je třeba volit Aliexpress nebo Cainiao dopravu (s výjimkou výše zmíněného typu). Nutno ale říci, že tuto dopravu má defaultně nastavenu u svého zbožíí většina prodejců. U některého zboží (tekutiny, pasty, magnety...) prodejce nabízí pouze dopravu s dodatkem "... for Special Goods" případně jinou s výskytem slova "Special", a zde je třeba počítat s tím, že to nepůjde tak hladce a možná se ozve pošta s žádostí o vyplnění formuláře k proclení.

Tak to je zajímavé. Nikdy jsem si způsob dopravy nevybírala a odehrávalo se to přesně tak, jak tady popisujete. Rovněž jsem nikdy nereagovala na žádnou sms výzvu od české pošty a nikdy jsem neplatila ani korunu navíc. Psala jsem o tom už tady před několika dny, kdy jsem mluvila také o tom, že některé zásilky chodí zgrupované a dokonce mnohem ychleji, než jak tomu bylo předtím. Tak nevím, jestli mám u AliExpess nějakou protekci, nebo co. To myslím samozřejmě v legraci, žádnou nemám. Momentálně mám na cestě devět zásilek různých cen. Dvě z nich jsou trochu dražší. Jedna je za 890 korun, jedná se o bidet do WC, a druhá je kožešinová čepice za 860 korun. Ostatní objednávky jsou za nižší ceny. U žádné jsem si žádnou dopravu nevybírala, jenom jsem zaplatila a tím to skončilo. Ten záchodový bidet bych měla dostat během několika dní a už jsem dostala do emailu avízo od GLS Czech Republic, přeposílám znění

Vážená zákaznice, vážený zákazníku,

odesílatel FBA SENLIS BOVES chystá do přepravy Vaši zásilku číslo 92565100650 s dobírkou 0,00 .Balík doručí kurýr GLS na adresu ... Vzhledem k tomu, že k podání zásilky do přepravy dojde v zahraničí, doručení může trvat 2-7 pracovních dní. V den doručení pak obdržíte další zprávu, kde budete informováni o plánovaném čase doručení.

Děkujeme, že využíváte služeb GLS.

Mimochodem, ten bidet do WC tady také přeprodává český překupník, který ho ovšem prodává za 1.873 korun a ještě upozorňuje, že původní cena byla 2.984 korun.


To jste docela odvážná. Já bych neměl dobrý pocit objednávat tam takto drahé věci. Přeci jen, ten český obchodník to má sice dražší, ale můžete to vrátit a 2 roky je na to záruka. Samozřejmě pokud to z Číny vyjde na 50% při obdobné kvalitě (ale jak to zjistit?), tak se asi risk vyplatí.

Kolikrát jste za celý život něco úspěšně reklamoval?

No tak za celý život jsem už pár věcí reklamoval, v posledních cca 2 letech nic (tuk, tuk), snažím se kupovat jen to, co se tváří, že reklamace nebude nutná, ovšem pár věcí jsem vracel ve lhůtě 14 dní.

Z Aliexpressu mám hodně věcí i do kuchyně, třeba vařič "sous vide" a ten v té době stál asi 14 stovek. Jestli si dobře vzpomínám, tak mi ho posílali z Polského skladu a měla jsem ho doma za týden. Nic navíc jsem samozřejmě neplatila, pošta nic nevyřizovala, také mi to přivezla nějaká dovážková služba, asi PPL. Bylo to právě velmi krátce po těch změnách s placením DPH, jak tady pořád strašili, že se bude za všechno připlácet za DPH a za Clo, a blablabla. A nic z toho se pak nedělo. Sice jsem měla tenkrát trochu obavy, protože jsem ještě neměla žádné zkušenosti, ale dopadlo to na výbornou. Ten vařič funguje bez problémů a užívám ho hodně. Dneska už je ale o tisícovku dražší. A ten bidet do WC, o kterém jsem psala, má ten překupník samozřejmě také z AliExpressu, má u toho naprosto stejné fotky. Právě že když si to vyberete sám, tak si můžete najít spolehlivého prodejce, který má dobré hodnocení a nemusíte se spoléhat na překupníky, kteří právě naopak vyhledávají co nejlevnější obchodníky, aby si mohli dát vysoké marže. Takže je paradoxně možné, že právě to, co koupíte u toho českého překupníka, na kterého se budete spoléhat, bude horší kvality, než když si to najdete sám.


Nákup u překupníka, který zboží nakupuje někde v čínském onlineobchodu je také risk, měl bych obavu nejen o kvalitu zboží, ale i o snadné uplatnění reklamace. Já měl na mysli klasický maloobchod, kde prodejce bere zboží od lokálních distributorů.
Co se týče změn, tak ty se skutečně udály, stát již nepřichází o DPH při nákupech v zahraničí, ale pro zákazníka Aliexpressu se toho změnilo minimum, jelikož Číňani jsou chytří a poradili si s tím.

prik

Pokud je to jen zprostředkovatel (což si nechá draze zaplatit) tak nenese odpovědnost za vady zboží. Pokud je to obchodník který jen v Číně nakoupí zboží které požaduji a následně prodá, tak nese plnou odpovědnost za vady zboží.

 

 

prik

0x

Již hodně dlouho jsem v Alixpressu nenakupoval. Ovšem naposledy na stránkách Aliexpressu u ceny zboží byla uvedena položka DPH a taky balíček došel bez problémů, žádná SMS ani dopis od pošty.

Nyní na stránkách Aliexpressu je jen cena. Objednal jsem u třech obchodníků zboží v ceně do dvou dolarů. Sledovací číslo to má, ovšem není v evidenci České pošty.

Mohou se vyskytnout nějaké komplikace. Díky

Tak to je divné, protože já mám u všeho napsáno toto: "Le prix inclut la TVA" - přeloženo:"cena obsahuje poplatek DPH". Není tam samozřejmě vyčíslení kolik, jenom informace, že DPH už je v ceně započítané. Je to hned pod pod cenou toho produktu. Já to mám ve francouzštině, vy to můžete mít v angličtině, něco jako "VAT is included". A má to tam i můj kamarád, který nakupuje přes svůj telefon. Takže to tam musíte mít také, akorát jste si toho nevšiml. Je to totiž zákon. A ano, je normální, že u některých objednávek je doslovně napsáno, že přidělené sledovací číslo není Českou poštou registrované a proto není možné sledovat. Ale vždycky mi všechno přišlo v naprostém pořádku. Něco brzy, něco později a teď jsem čekala dokonce 90 dní na dvě objednávky, každá v ceně kolem 7 stovek, jsou to postřikovače na zahradu a obchodník mi vysvětlil, že zásilky byly náhodně zadrženy čínskými celníky, a proto se dodací lhůta tak strašně prodloužila. Ale zrovna dneska mi oba balíčky přišly a postřikovače jsou perfektní. Tady je ani nemají.

centaurus

U ceny zboží na Aliexpressu máte uvedeno: "Price includes VAT", čili platíte v ceně DPH. Aliexpress je zapojen do systému IOSS, takže o DPH se nemusíte starat. Sledovací čísla většiny druhů dopravy, které prodejci na alíku používají (především ty s uvedením "Economy", "Super Economy" apod.) Česká pošta nezobrazuje, ale někdy se stane, že Aliexpress zásilky sloučí do jednoho pytle a tato sloučená zásilka obdrží nové sledovací číslo, které vyhledávač ČP vždy zobrazuje a člověk pak může zásilku sledovat i na území ČR. S ČP jsem zatím problém neměl, největší komplikace co jsem zatím zažil bylo to, že prodejce poslal něco jiného, bohužel se mi to stává poměrně často.

prik

Ano vidím položku VAT na hlavní stránce. Jsem přesvědčen, že u minulých objednávek byla uvedena i u objednaného zboží.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]